Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » We moeten de(10.000) afghaanse vluchtelingen opvangen in ned Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
We moeten de(10.000) afghaanse vluchtelingen opvangen in ned
BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2001 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Bedoel je met opvang in de regio Pakistan en Iran?

Die vluchtelingenkampen zitten al overvol. En het land is nog lang niet 'stabiel'.

Zodra mensen kansen zien in hun eigen land (of de omgeving) zal een groot deel heus wel eigenerbeweging vertrekken. Als de rest geen geldig verblijf kan waarmaken sturen we die ook terug.

Kan het een onsje minder?
BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2001 21:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Reurslag,

Denk je nou echt dat die mensen eigenerbeweging weer zullen vertrekken? Dat zouden de gastarbeiders die hier in de jaren zestig naar toe gekomen zijn ook doen...

http://home01.wxs.nl/~breet040
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2001 2:18 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

De omstandigheden waaronder ze worden opgevangen zijn wel een beetje anders geworden Clementius!

We zijn in Nederland een stuk minder aardig geworden. Zodoende willen er maar wat graag veel vluchtelingen terug naar hun moeder- of vaderland.

Trouwens waarom ga je niet ook voor een heel klein pietsie in op de onmogelijke opvang in de Afghaanse regio?

Heb je wel eens beelden (van verschillende nieuwszenders) uit die gebieden gezien.

Zou jij het daar een halve dag uithouden?

BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2001 8:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Die mensen die in Afghanistan wonen zijn de omstandigheden daar gewend. De meeste steden zijn inmiddels weer gewoon bewoonbaar. De steden die beschadigd zijn kunnen met westerse hulp weer opgebouwd worden. Er is geen noodzaak meer om in de vluchtelingenkampen te verblijven.

Voorts moet je niet alles vanuit een westerse bril bekijken, en zeker niet andere samenlevingen op een westerse manier beoordelen. Vaak kom je dan tot een verwrongen beeld (de kolonisatoren bekeken vroeger ook alles door hun eigen bril, dat leidde o.a. tot de bekeringen van Afrikanen tot het Christendom, terwijl ze hun eigen natuurgodsdienst hadden, die godsdienst werd als primitief en onleefbaar gezien hier).

http://home01.wxs.nl/~breet040
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2001 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ehm Reurslag,

Het onderschrift leest : "Een militair van de Noordelijke Alliantie slaat in op Afghaanse vrouwen om hen te dwingen in de rij te blijven staan voor voedsel."

Doh, verbazingwekkend he ? Dit zijn dus geen vluchtelingen, dit is de vrouwelijke bevolking van Kabul die geholpen wordt door onze niet zo islamitische alliantie-vrienden. (kijk maar alle vrouwen hebben geen Burkha meer !!!! haha.. ohh toch wel.. nou ja maakt niet uit *cynisch* )

Als je dit soort "leed ?" wilt voorkomen dan kan je volledig vrouwelijk Afghanistan asiel verlenen.

Pagina 3 was leuker ja. Als je dat wil blijven zien moet je je toch eens afvragen hoeveel asielzoekers er een kerstboom aanschaffen.

Vr gr: Vic

http://www.xs4all.nl/~vic/opinie/opinie.html
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2001 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

...en ik mag slechts het aantal vrouwen opnemen waarvoor ik in volstrekt gelijke mate kan zorgen.

Dus dat schiet ook niet op.

Als je mijn postings hebt gelezen weet je dat ook ik het woord 'bevrijders' niet heb gebruikt om de overname van de macht door een ander type barbaren in Afghanistan te omschrijven.

Integendeel.
Soms voorspelde ik dat de vrouwen van Afghanistan nu juist slechter af zijn.

Maar iedereen moet een kans krijgen.

BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2001 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ja wat zijn we toch veel minder aardig geworden. Bijna mensonterend, toch? http://nu.nl/document?n=49102
En al die mensen die op hun 40m2 bovenappartementje wonen kunnen nog wel een tijdje langer wachten.
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2001 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik heb zo'n vermoeden dat als die door jou bedoelde mensen iets minder eisen stellen ze ook binnen de kortste tijd ergens in een eengezinswoning zitten, Niels!

Eisen betreffende locatie, het aantal toiletten en de omvang van de tuin (op het zuiden?) moeten ze dan wel laten vallen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2001 0:08 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Op welke manier en van welke kant ik dat plaatje vanochtend in de Volkskrant op pagina 5 ook bekeek het bleef nogal triest.

Lange rijen vrouwen en kinderen die door mannen met stokken in het gareel worden gehouden. Lijkt me 'zelfs voor een Afghaanse vrouw met Afghaanse denkbeelden en gewenning' een vernederende ervaring.

Dan zag het plaatje van pagina 3 (rijen mannen en kinderen in een sparrebos met kerstbomen aan het slepen) er net even anders uit.

Weerwoord forum index » Buitenland