Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Even aan elkaar voorstellen. Aangenaam! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 33, 34, 35  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2020 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hoezo Cliff? Jij bent toch een halve Italiaan? Hoe kun jij protestantse voorvaderen hebben?

BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2020 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Willem schreef:
En die van mij ook, Tedje.

Maar ik hoef geen excuses.

Ik neem genoegen met 10.000 Euro.

Alle protestanten hier: melden bij Tedje!!

BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2020 18:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hoezo Cliff? Jij bent toch een halve Italiaan? Hoe kun jij protestantse voorvaderen hebben?

Ja, goed punt. Geen idee. Maar als je in iedereens stamboom pluist, vind je vast wel ergens een misstand. Kun je direct richting de nabestaanden gaan claimen, want dat schijnt de nieuwe manier te zijn.

Mijn voorouders komen uit Calabria, ooit bezet geweest door de Grieken. En daar dragen we nu miljoenen naar toe om hun economie te redden. Ik had verdomme nog wat te goed van die Sirtaki-dansers.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2020 19:10 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Precies, Royy. Protestant Lives Matter.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 2:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Willem schreef:
Precies, Royy. Protestant Lives Matter.

Maar Willem, Chili is toch katholiek?

BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 7:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, maar Willem niet Smile Volgens mij voelt hij zich nog steeds Fries

BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Daar gaat het niet om. Mijn voorouders zijn onderdrukt door Katholieken.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Zijn de beelden van Jezus, Maria etc. nu ook al te wit?

https://churchpop.com/2020/06/23/blm-activist-calls-for-destruction-of-jesus-mary-statues-priest-exorcist-respond/?fbclid=IwAR2WHhbENERevL0f9jYVIkskBXMxXGEhZ4cZvFcnHvLy6OB18D7gDQbym1c

BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 23:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Meteen ook maar verbieden dat er nog gebeeldhouwd wordt in wit marmer want dat levert altijd weer van die witte mensen op. Rolling Eyes

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2020 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Willem schreef:
Daar gaat het niet om. Mijn voorouders zijn onderdrukt door Katholieken.

En mijn voorouders door de protestanten.
Trouwens tot begin twintigste eeuw mochten katholieken geen ambtenaar worden.
Daarom zijn er veel katholieken met een MKB die soms uitgroeide tot een heel groot bedrijf.
V&D en C&A,

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2020 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Elisabeth schreef:

Daarom zijn er veel katholieken met een MKB die soms uitgroeide tot een heel groot bedrijf.
V&D en C&A,

Dat was een reactie op de katholieke onderdrukking. Protestanten hebben zich vrij moeten vechten uit gruwelijke onderdrukking en mishandeling door de papen.

Goede protestanten (en mensen met smaak) komen/kwamen ook niet bij V&D en C&A... Laughing

Peek&Cloppenburg it is.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 20, 2020 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Royy schreef:

Ja, goed punt. Geen idee. Maar als je in iedereens stamboom pluist, vind je vast wel ergens een misstand. Kun je direct richting de nabestaanden gaan claimen, want dat schijnt de nieuwe manier te zijn.

Mijn voorouders komen uit Calabria, ooit bezet geweest door de Grieken. En daar dragen we nu miljoenen naar toe om hun economie te redden. Ik had verdomme nog wat te goed van die Sirtaki-dansers.

Weet je het zeker? Het zou toch kunnen dat deze gegevens inmiddels vervalst zijn? Razz

BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2020 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Royy schreef:
Elisabeth schreef:

V&D en C&A,

Dat was een reactie op de katholieke onderdrukking. Protestanten hebben zich vrij moeten vechten uit gruwelijke onderdrukking en mishandeling door de papen.

Goede protestanten (en mensen met smaak) komen/kwamen ook niet bij V&D en C&A... Laughing

Peek&Cloppenburg it is.

Dus na de reformatie in 1600 en zoveel is het veroorloofd om katholieken te discrimineren voor 300 jaar?

Zijn er eigenlijk Gereformeerde moppen?
Of mag dat niet, net zo als met de islam!

Katholieken en Joden hebben uitstekende moppen over hun religie. En ze lachen er over.

BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2020 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Elisabeth schreef:

Dus na de reformatie in 1600 en zoveel is het veroorloofd om katholieken te discrimineren voor 300 jaar?

1517 om precies te zijn, Luther spijkert zijn stellingen op de deur van de Paapse kerk. De vervelende katholieken hebben protestanten nog honderden jaren onderdrukt in Europa. Wij moesten 80 jaar vechten om onze eigen protestantse vrijstaat te creeren: de Republiek der Nederlanden.

Quote:
Zijn er eigenlijk Gereformeerde moppen?

Tuurlijk.

Petrus doet een rondleiding in de hemel. En dan eh, nou, zegt 'ie: "Kijk hier zitten de katholieken, hier zitten de hervormden". En dan zegt 'ie tegen degene die 'ie rondleidt: "Shtt, hier zitten de vrijgemaakten. Stil zijn, want die denken dat ze alleen in de hemel zitten."

BerichtGeplaatst: Wo Jul 22, 2020 1:22 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Die heb je gejat van Dave Allen.
Maar heb je mijn bijdrage op topic Tavira al gezien?
Waar de Portugezen boos werden op Jeroen Dijsselbloem?
Over zijn strenge Calvinistische uitspraak over Drank en Vrouwen.
En de demonstratie van Nuno Duarte tegen Dijsselbloem en de EU.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 22, 2020 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een tijd geleden waren veel mensen druk met hun verleden en voorouders. Iedereen was eigenlijk van adel of stamde af van helden, mocht je hen geloven.
Zo ontstond een bedrijf dat de voorouders van sommigen uitploos en die onveranderlijk adelijke voorouders en de huidige leden van en familie een stamboom met alle toeters en bellen verschafte. Ook ik kreeg een folder inclusief familiewapens toegestuurd.
Ons familiewapen bleek volgens hen, naast een de kop van een wild varken met indrukwekkende tanden, het hoofd van een neger te bevatten. Slavenhandel??? Foei toch!!!

BerichtGeplaatst: Wo Jul 22, 2020 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Een tijd geleden waren veel mensen druk met hun verleden en voorouders. Iedereen was eigenlijk van adel of stamde af van helden, mocht je hen geloven.
Zo ontstond een bedrijf dat de voorouders van sommigen uitploos en die onveranderlijk adelijke voorouders en de huidige leden van en familie een stamboom met alle toeters en bellen verschafte. Ook ik kreeg een folder inclusief familiewapens toegestuurd.
Ons familiewapen bleek volgens hen, naast een de kop van een wild varken met indrukwekkende tanden, het hoofd van een neger te bevatten. Slavenhandel??? Foei toch!!!

Haha.. Je kan wel nagaan, dat wat je gestuurd kreeg gewoon nep was. Heel wat mensen zijn er in getrapt.
Overigens is het gewoon theoretisch bewezen, dat iedereen die nu leeft wel ergens een voorouder heeft die een belangrijke positie had,
wat dan zogenaamd van adel heette. Niks bijzonders.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 22, 2020 21:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Elisabeth schreef:
Die heb je gejat van Dave Allen.

Ik denk niet dat Dave Allen weet wat vrijgemaakten zijn Laughing

Quote:
Maar heb je mijn bijdrage op topic Tavira al gezien?
Waar de Portugezen boos werden op Jeroen Dijsselbloem?
Over zijn strenge Calvinistische uitspraak over Drank en Vrouwen.
En de demonstratie van Nuno Duarte tegen Dijsselbloem en de EU.

Ja. De Portugezen worden maar boos... ondertussen houden ze hun handje bij ons op. Tsja. Ik zou de Portugezen adviseren om hun eigen boontjes te leren doppen.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 22, 2020 22:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Poendert schreef:

Waren het heel toevallig...schoffeltanden? Confused

BerichtGeplaatst: Do Jul 23, 2020 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

carlos schreef:
Poendert schreef:

Waren het heel toevallig...schoffeltanden? Confused

Sorry ik had duidelijker moeten zijn. Het waren geen schoffeltanden, maar schopvormige tanden. Deze tandvorm wordt veel gebruikt bij opgravingen. Hieronder wat Wikipedia daarover schrijft.
Schopvormig snijtanden - Shovel-shaped incisors
Van Wikipedia, de gratis encyclopedie
Schopvormig snijtanden (of, eenvoudiger, schop snijtanden ) zijn snijtanden waarvan de linguale oppervlakken geschept als gevolg van linguale randlijsten, kroon kromming of basale knobbels , alleen of in combinatie.
Schop-vormige snijtanden komen relatief vaak voor in Centraal , Oost en Zuidoost-Aziaten ; de Eskimo en Aleut volkeren van Noordoost-Azië en Noord-Amerika (inclusief, maar niet beperkt tot de Inuit volkeren van Oost- Alaska , arctisch Canada en Groenland); en Aboriginal Noord- en Zuid-Amerikanen

BerichtGeplaatst: Vr Jul 24, 2020 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Sorry ik had duidelijker moeten zijn. Het waren geen schoffeltanden, maar schopvormige tanden. Deze tandvorm wordt veel gebruikt bij opgravingen.

U raaskalt. De schopvormige tand is gewoon het lichtere broertje van de Schoffeltand, en deze tandvorm wordt helemaal niet gebruikt bij opgravingen. Deze tandvorm wordt uitsluitend in de veehouderij gebruikt om het veevoer gelijkmatig te verdelen onder de koeien en varkens. Dat u dat als voormalig boer niet weet, is werkelijk stuitend.
Quote:
Hieronder wat Wikipedia daarover schrijft.

Wat heb ik met Wikipedia te maken ? Allemaal linkse prietpraat. Ze gaan hier dus gewoon finaal de mist in, maar wat wil je: linkse studeerkamerpantoffels weten niets van de verschillende tandsoorten, laat staan wat je ermee kunt. Ga liever te rade met ambachtsmensen: niet gestudeerd, maar wel opgegroeid in de klei en deze mensen weten waar ze het over hebben. Jongens van de gestampte pot, met vakkennis over snijtanden, schoffeltanden, schopvormige tanden, gele tanden, noem de hele zooi maar op.
U kletst onzin, meneer Poendert.
Quote:
Schopvormig snijtanden (of, eenvoudiger, schop snijtanden ) zijn snijtanden waarvan de linguale oppervlakken geschept als gevolg van linguale randlijsten, kroon kromming of basale knobbels , alleen of in combinatie.

Nonsens. De linguale oppervlakten van de snijtand zijn genetisch bepaald zonder kroonvorming. U haalt nu echt verschillende tandsoorten door elkaar, want wat u bschrijft is juist de schoffeltand.
Quote:
Schop-vormige snijtanden komen relatief vaak voor in Centraal , Oost en Zuidoost-Aziaten ; de Eskimo en Aleut volkeren van Noordoost-Azië en Noord-Amerika (inclusief, maar niet beperkt tot de Inuit volkeren van Oost- Alaska , arctiscraath Canada en Groenland); en Aboriginal Noord- en Zuid-Amerikanen

Kletskoek. de Aleutvolken op de Aleutenarchipel zijn voorzien van een variant op de schoffeltanden die juist afwijkt van de snijtanden. Mijn neef is onlangs op Aleuten geweest, en ook in Alaska, en hij heeft dit met eigen ogen gezien en werd oer ok nog eens in bevestigd tijdens zijn goede gesprekken over dit onderwerp.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 24, 2020 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Sorry ik had duidelijker moeten zijn. Het waren geen schoffeltanden, maar schopvormige tanden. Deze tandvorm wordt veel gebruikt bij opgravingen.

U raaskalt. De schopvormige tand is gewoon het lichtere broertje van de Schoffeltand, en deze tandvorm wordt helemaal niet gebruikt bij opgravingen. Deze tandvorm wordt uitsluitend in de veehouderij gebruikt om het veevoer gelijkmatig te verdelen onder de koeien en varkens. Dat u dat als voormalig boer niet weet, is werkelijk stuitend.
Quote:
Hieronder wat Wikipedia daarover schrijft.

Wat heb ik met Wikipedia te maken ? Allemaal linkse prietpraat. Ze gaan hier dus gewoon finaal de mist in, maar wat wil je: linkse studeerkamerpantoffels weten niets van de verschillende tandsoorten, laat staan wat je ermee kunt. Ga liever te rade met ambachtsmensen: niet gestudeerd, maar wel opgegroeid in de klei en deze mensen weten waar ze het over hebben. Jongens van de gestampte pot, met vakkennis over snijtanden, schoffeltanden, schopvormige tanden, gele tanden, noem de hele zooi maar op.
U kletst onzin, meneer Poendert.
Quote:

Nonsens. De linguale oppervlakten van de snijtand zijn genetisch bepaald zonder kroonvorming. U haalt nu echt verschillende tandsoorten door elkaar, want wat u bschrijft is juist de schoffeltand.
Quote:
Schop-vormige snijtanden komen relatief vaak voor in Centraal , Oost en Zuidoost-Aziaten ; de Eskimo en Aleut volkeren van Noordoost-Azië en Noord-Amerika (inclusief, maar niet beperkt tot de Inuit volkeren van Oost- Alaska , arctiscraath Canada en Groenland); en Aboriginal Noord- en Zuid-Amerikanen

Kletskoek. de Aleutvolken op de Aleutenarchipel zijn voorzien van een variant op de schoffeltanden die juist afwijkt van de snijtanden. Mijn neef is onlangs op Aleuten geweest, en ook in Alaska, en hij heeft dit met eigen ogen gezien en werd oer ok nog eens in bevestigd tijdens zijn goede gesprekken over dit onderwerp.

Hou eens op met je geleuter!
Wikipedia linkse prietpraat?
Laat je nakijken.

De groeten aan je neef.
Hollanders kom je zelfs op Mars tegen, als je ze moet geloven...

BerichtGeplaatst: Vr Jul 24, 2020 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Waar bemoei jij je mee, droeftoeter ?
Ik ben in gesprek met de heer Poendert.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 24, 2020 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hebt u dit boek ook gelezen Lampje? Vast wel.

Historische bespiegelingen op tanden aan de hand van de laatste inzichten in schedelmeetkunde. Een must-have voor iedere rechtgeaarde tandfetisjist.

Beestig interessant. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Jul 24, 2020 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dat boek prijkt al jaren in mijn boekenkast, Carlos. Vandaar dat ik ook weet dat de heer Poendert het mis had met zijn betoog over schoffel- en hoektanden.
Met name de relatie tusse schoffeltand en schedelmeetkunde wordt in dit boek goed uitgelegd. Ik was gisteren op een verjaardag, en daar werd dit toevalligerwijs ook besproken. Om maar aan te geven dat het boeiende materie is die mensen echt bezighoudt.

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling