Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Even aan elkaar voorstellen. Aangenaam! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 12, 2020 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

En dat plaatje van Almere... heel mooi, maar er is maar 1 origineel Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2020 7:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar goed... een skyline maakt geen stad.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2020 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ik bedoel meer: het verschil tussen het Hollandse platteland (denk aan Schoonhoven, Bergambacht, Montfoort etc) is niet zo heel groot met het platteland in het oosten. Met het zuiden merk je nog een dominantere katholieke inborst als verschil (dominanter dan in bv het ook katholieke Twente), maar ook dat verschil valt wel mee.

Als je het zo bedoelt dan ben ik het met je eens.
Sinds de 80 jarige oorlog botst in dit land het protestantisme nog steeds met het katholicisme. Dat is nooit meer goedgekomen.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2020 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Royy schreef:
Ik bedoel meer: het verschil tussen het Hollandse platteland (denk aan Schoonhoven, Bergambacht, Montfoort etc) is niet zo heel groot met het platteland in het oosten. Met het zuiden merk je nog een dominantere katholieke inborst als verschil (dominanter dan in bv het ook katholieke Twente), maar ook dat verschil valt wel mee.

Sinds de 80 jarige oorlog botst in dit land het protestantisme nog steeds met het katholicisme. Dat is nooit meer goedgekomen.

Ik heb daar eigenlijk nooit wat in mijn regio van gemerkt. Hoewel wel iedereen weet dat het aanbidden van Paus en kardinalen een heidens overbijfsel is.
Hier in de regio moet men het leven zelf maken, uiteraard met Gods hulp.
Het is me wel een raadsel waarom men in deze streken niet bloederiger(zoals destijds de gewoonte was) optrad tegen de foute kerkelijke daden, zoals de katholieke ketter verbrandingen en aflaatindustrie. Een verstandig uitgangspunt van mijn voorouders. Gefeliciteerd oudjes!

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2020 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Royy schreef:

Ik heb daar eigenlijk nooit wat in mijn regio van gemerkt. Hoewel wel iedereen weet dat het aanbidden van Paus en kardinalen een heidens overbijfsel is.
Hier in de regio moet men het leven zelf maken, uiteraard met Gods hulp.
Het is me wel een raadsel waarom men in deze streken niet bloederiger(zoals destijds de gewoonte was) optrad tegen de foute kerkelijke daden, zoals de katholieke ketter verbrandingen en aflaatindustrie. Een verstandig uitgangspunt van mijn voorouders. Gefeliciteerd oudjes!

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2020 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Die wervel is er wel degelijk. Hollanders hebben een pesthekel aan katholieken (kattelieken). De keren dat ik in mijn leven in Holland niet een opmerking over mijn vermeende katholieke geloof heb gekregen wil je niet weten (ik ben niet katholiek, maar uit Limburg komen was al voldoende). Die hekel zit diep en komt nog uit de tijd van de 80 jarige oorlog.
De katholieken zijn in dit land structureel gediscrimineerd. Hun beelden werden vernield en hun kerken werden verboden (zie onze Lieve Heer op Solder in Amsterdam) en tot voor ca. 100 jaar kon een katholiek geen ambtenaar worden.
Elders hebben we het over discriminatie en loopt onze hoofdstad voorop met het roepen hoe multi Amsterdam eeuwen wel niet is geweest en gaat men zelfs zover dat men momenteel de eigen geschiedenis af aan het breken is. Maar hierover zwijgt men in alle talen en gaat niemand op de Dam staan.

Er is trouwens ook geen katholiek die om excuses vraagt. Dat komt omdat katholieken beter kunnen relatieveren dan die ex-oerwoudbewoners die nu die f*cking Amsterdamse jungle bewonen en boos zijn op Zwarte Piet.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2020 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar goed... een skyline maakt geen stad.

Klopt, daar achter is Vlissingen namelijk een behoorlijk saai uit de kluiten gewassen dorp Very Happy

Laatst aangepast door Royy op Ma Jul 13, 2020 17:08, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2020 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Die wervel is er wel degelijk. Hollanders hebben een pesthekel aan katholieken (kattelieken).

Ach valt wel mee hoor Tedje.

Quote:
Er is trouwens ook geen katholiek die om excuses vraagt. Dat komt omdat katholieken beter kunnen relatieveren dan die ex-oerwoudbewoners die nu die f*cking Amsterdamse jungle bewonen en boos zijn op Zwarte Piet.

Vind jij niet dat Papendrecht ook van naam moet wijzigen? Is toch een Negerveen, of Niggertown maar dan anders Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2020 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Klopt, daar achter is Vlissingen namelijk een behoorlijk saai uit de kluiten gewassen dorp Very Happy

Rotterdam is pas saai, daar gebeurt echt helemaal niets... voor een stad met 623k inwoners is het echt belachelijk stil. Ik denk dat iedere stad met 100k minder inwoners meer evenementen heeft dan Rotterdam.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2020 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Rotterdam is pas saai, daar gebeurt echt helemaal niets... voor een stad met 623k inwoners is het echt belachelijk stil. Ik denk dat iedere stad met 100k minder inwoners meer evenementen heeft dan Rotterdam.

??

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2020 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Die niet positieve houding t.o.v. katholieken is er wel degelijk, net als dat ze gediscrimineerd werden.

Quote:
Vind jij niet dat Papendrecht ook van naam moet wijzigen? Is toch een Negerveen, of Niggertown maar dan anders Laughing

De Tegenpartij van F. Jacobse en Tedje van Es

Laughing

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2020 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Royy schreef:

Die niet positieve houding t.o.v. katholieken is er wel degelijk, net als dat ze gediscrimineerd werden.

Quote:

De Tegenpartij van F. Jacobse en Tedje van Es

Laughing

Nogmaals de Veluwe en de dogmatische kijk van de Veluwenaar op de wereld. Hun kerken en overtuigingen.
In de 80 jarige oorlog had de Veluwe ernstig te lijden onder rooftochten georganiseerd door de Bisschoppen van Munster en Keulen.
Als het Staatse leger oorlog voerde in andere delen van ons land, organiseerden die Bisschoppen rooftochten over de IJsel, wat tot resultaat leidde dat minstens 70% van de Veluwse bevolking werd uitgemoord of vluchtte naar ommuurde plaatsen in het gebied.
De pastoor van ik meen Garderen werd dat zat, hij riep een vergadering van de andere kerkdienaars in het gebied bijeen, en de heren besloten na lang beraad om de katholieke kerk, die de roversbenden organiseerde en van een schuilplaats voorzagen, af te zweren. Deze pastoors stapten gezamenlijk over naar het protestantisme, de pastoors werden dominee, gooiden de aanbeden Heiligen uit hun kerken, en werden nog strenger in de leer dan de overige protestanten.
Op"de Veluwe noemde men in die tijd Bernardus van Galen, de Bisschop van Munster "Bommen Berend".
Wie schetst mijn verbazing toen ik in Munster de kathedraal bezocht, ik stuitte op het overvloedig met kaarsjes versierde graf van diezelfde Bommen Berend, nu daar de "Heilige Bernardus" genoemd. Dit terwijl het graf inmiddels werd omringd door kwetterende onvruchtbare vrouwen, die hoopten via het denkbeeldige zaad van de "Heilige Bernardus" een kindje te bekomen.
Het zegt natuurlijk wel wat over de mogelijke levenswandel van deze "Heilige".

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2020 17:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Haha, misschien moeten jullie wat beelden omver trekken... oh nee wacht...

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2020 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:

Wie in Noord-Europa vele eeuwen lang onderdrukt, misbruikt, en uitgebuit is door 'n club die vanuit 'n ver Zuid-Europees land wordt aangestuurd en zich daar met veel pijn en moeite aan ontworsteld heeft, is meteen op z'n hoede en nooit echt blij wanneer leden van die club weer in z'n buurt komen.
(Enkele trefwoorden in deze: inquisitie, kindermisbruik, kerkelijke belastingen).
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2020 7:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Tedje van Es schreef:

Haha, misschien moeten jullie wat beelden omver trekken... oh nee wacht...

Oh nee wacht... katholieken zijn mensen die kunnen relativeren en dus niet als allemaal die mislukte medelanders staan te klagen dat ze gediscrimineerd worden.

Natubico schreef:
Tedje van Es schreef:

Wie in Noord-Europa vele eeuwen lang onderdrukt, misbruikt, en uitgebuit is door 'n club die vanuit 'n ver Zuid-Europees land wordt aangestuurd en zich daar met veel pijn en moeite aan ontworsteld heeft, is meteen op z'n hoede en nooit echt blij wanneer leden van die club weer in z'n buurt komen.
(Enkele trefwoorden in deze: inquisitie, kindermisbruik, kerkelijke belastingen).
-

Jij kunt ook niet relativeren. Je zou een goede klaagneger zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2020 18:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Oh nee wacht... katholieken zijn mensen die kunnen relativeren en dus niet als allemaal die mislukte medelanders staan te klagen dat ze gediscrimineerd worden.

Nee ik bedoel: wij hebben geen protestantse beelden...

Natibico heeft hier natuurlijk gewoon gelijk. Wij protestanten zouden jullie katholieken om excuses moeten vragen. Wij hebben echter jullie weer de vrijheid gegeven.

BerichtGeplaatst: Do Jul 16, 2020 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Nee ik bedoel: wij hebben geen protestantse beelden...

Klopt, protestanten zijn de islamieten van het christendom.

Quote:
Natibico heeft hier natuurlijk gewoon gelijk. Wij protestanten zouden jullie katholieken om excuses moeten vragen. Wij hebben echter jullie weer de vrijheid gegeven.

Ik ben geen katholiek, dus ik heb niks te excuseren.

BerichtGeplaatst: Do Jul 16, 2020 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Nog last van gehad Cliff?

https://www.ad.nl/binnenland/schip-met-kortsluiting-wekt-vlissingen-midden-in-de-nacht-misthoorn-klinkt-drie-kwartier~af1f1615/

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Jul 16, 2020 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, is precies de andere kant van Vlissingen Smile

Op zich ook wel raar natuurlijk zo'n scheepswerf midden in je stad. Maar dat maakt Vlissingen ook weer mooi. En de jachten die ze bouwen bij Damen zijn fenomenaal. Ik begreep dat Trump er ook wel eens een besteld heeft... en dat hij die niet kon betalen toen deze geleverd werd. Er is toen een vastgoed deal getroffen met Damen.

Maar betrouwbaar vinden ze Trump daar niet. Dan doen ze liever zaken met rijke Russen, die betalen gewoon cash Laughing

BerichtGeplaatst: Do Jul 16, 2020 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Jij kunt ook niet relativeren. Je zou een goede klaagneger zijn.

Wie begon er nou te klagen over discriminatie van katholieken?

Tedje van Es schreef:

Waar zou dat zoal uit kunnen blijken?
Iemand die zelf niet katholiek is maar dit toch beweert moet dat toch objectief kunnen bekijken en beschrijven.
-
BerichtGeplaatst: Do Jul 16, 2020 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

@Natubico
Ik geloof niet dat jij begrijpt wat ik bedoel.
Ik verwijs enkel naar het relativerende vermogen van de katholieken, iets dat de zwarten duidelijk niet hebben.

BerichtGeplaatst: Do Jul 16, 2020 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
@Natubico
Ik geloof niet dat jij begrijpt wat ik bedoel.
Ik verwijs enkel naar het relativerende vermogen van de katholieken, iets dat de zwarten duidelijk niet hebben.

Welke zwarten?

BerichtGeplaatst: Do Jul 16, 2020 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Klopt, protestanten zijn de islamieten van het christendom.

Haha je bedoelt dat de katholieken de afgodenaars van het christendom zijn.

Quote:

Ik ben geen katholiek, dus ik heb niks te excuseren.

Je voorvaderen waren katholiek. Ik wil excuses van je. Jouw voorvaderen hebben mijn voorvaderen onderdrukt.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2020 1:31 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

En die van mij ook, Tedje.

Maar ik hoef geen excuses.

Ik neem genoegen met 10.000 Euro.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2020 7:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oh, dan ik ook. Moet ik helaas overmaken naar 'slachtoffers van de slavenarij'. Zeeland is groot geworden met slavenhandel.

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling