Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Even aan elkaar voorstellen. Aangenaam! Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 27, 28, 29  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Even aan elkaar voorstellen. Aangenaam!
BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
John Wervenbos

Welkom op Weerwoord Obronidutch.

Jij bent dus vooral geïnteresseerd in West-Afrika politiek?

Hoe ben jij trouwens hier op Weerwoord verzeild geraakt? Gewoon al surfend?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 14:35 Plaats reactie Reageer met quote
mista

Hallo allemaal. Ik ben Mista,vrouw niet meer zo piep maar ook nog niet stokoud.

Ik ben op Weerwoord terechtgekomen via iemand die hier wel eens post en het een goed forum vond.

Ik heb een brede belangstelling voor allerlei zaken. Ik haat dat links, rechts gedoe maar wil graag inhoudelijkheid. Religie en filosofie hebben mijn voorkeur.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 14:52 Plaats reactie Reageer met quote
John Wervenbos

Welkom Mista,

Kan me goed voorstellen dat je niet echt op een richtingenstrijd van links versus rechts zit te wachten. Fijn om te lezen dat dit discussieforum door iemand is getipt.

Wat betreft religie en filosofie kun je vooral of met name denken aan de volgende rubrieken:

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

:oops:

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Zo Jan 07, 2007 0:40, in totaal 1 keer bewerkt
Ik hap meteen met egotrippen.
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Wim Heins

VOORSTELLEN
Kortheidshalve, gemakshalve en ten halve gekeerd verwijs ik meteen naar mijn website-onderdelen, nu ik de microfoon in handen heb.
http://www.KijkAan.nl bevat servicepagina's ter overleving van de 21e eeuw voor stiltezoekers, spirituelen, grafologen, vrouwenaanbidders, bezoek(st)ers van levensdagboeken, vlieglesdagboeken, piloten-info, foto/video-gegevens en stof voor oranjefans om republikein te worden.

Er is soelaas voor wie niet past in de huftercultuur vol lawaai-verslaafden. Doorbreek moderne taboe's: niet alles moet kunnen!
Het grondrecht Stilte lijdt onder de vergroving door steeds meer (muziek)lawaai, omdat jezelf met overprikkeling uitleven heilig is. Voorbeeldbrieven op divers gebied om uw stem te laten horen aan openbaar vervoer of de media met hun plaag aan achtergrondmuziek; adressen en informatie over stil wonen.
Tegenstrijdig genoeg is er ook een goed bezocht onderdeel voor vliegers en zo. Luchtvaart-anekdotes en zakelijke briefings voor piloten (leerling vliegers) in general aviation; Piper Cadet PA-28, Piper Tomahawk, Cessna-172, helicopters, zelf vertaald handboek Cessna-150; merkwaardige luchtvaartberichten en het vlieglesdagboek van Wim Heins.

Ik doe mijn best hapklaar iets te geven, op straffe van egocentrisch zuigen, via anekdotes, dagboeken en literaire producten op elk gebied. Erger u eens aan de weinig koningsgezinde oranje-pagina.

Ook goed bezocht is een special over Grafologie (karakter/persoonskenmerken opmaken uit het handschrift) anex handleiding van MS-DOS hulpprogramma van Wim Heins voor de grafoloog: kan worden gestart of gratis gedownload en draait ook onder Windows.
Het leven zou incompleet zijn zonder de pelgrimstocht naar liefde en het weer teloor gaan van de tijdelijk bloem van geluk.
Bezoek dan ook het webdeel over de fenomenologie en symptomatiek van de verliefdheidsemotie. Verliefdheidsschaal van Heins. Liefdesverdriet als negatief beeld van de voorheen positieve foto. Fabels over maagd zijn en heel veel links op relatiegebied.
Wie echt wil weten hoe het mijzelf verging klikt op Autobio.
Om een lang verhaal kort te maken, u hoeft maar 1 ding te onthouden:
WWW.KIJKAAN.NL
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Feb 04, 2006 13:40 Plaats reactie Reageer met quote
American Idiot

Yo!

Even voorstellen: American Idiot uit Boston, MA, USA.

Interesse: politiek, economy en philosphy.

Goede onderwerpen op dit forum, helaas hoop onzin over de US. Zal proberen daar wat aan te doen.

Make way for the American Idiot! Shock

BerichtGeplaatst: Za Feb 04, 2006 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
John Wervenbos

Welkom op Weerwoord American Idiot.

Woon je permanent in Amerika en ben je een Amerikaan of een Nederlander?

BerichtGeplaatst: Za Feb 04, 2006 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
American Idiot

John Wervenbos schreef:
Welkom op Weerwoord American Idiot.

Woon je permanent in Amerika en ben je een Amerikaan of een Nederlander?

Dank U!
Nederlander in hart en nieren, maar woon hier al bijna 20 jaar. Ik kom nog regelmatig in Nederland en op de eilanden (Curacao, St. Maarten) in de Carib.
Zo nu en dan hou ik wel van een goede discussie. Om mijn Ned. Taal op pijl te houden stort ik me dus maar in Weerwoord! Maar val me niet onnodig aan als ik een taalfoutje maakt, OK?

Groeten uit Beantown!

BerichtGeplaatst: Za Feb 04, 2006 14:28 Plaats reactie Reageer met quote
John Wervenbos

Ja Boston wordt ook wel Beantown genoemd. Een Nederlandse Amerikaan in ons midden. Leuk.

Weerwoord is een prima plek om het Nederlands wat op peil te houden. We hebben trouwens ook een speciale taalrubriek.

Zie: Ons taalgebruik... Kromme vissen vangen

American Idiot schreef:
Maar val me niet onnodig aan als ik een taalfoutje maakt, OK?

Een taalfout is zo gemaakt. Kan iedereen overkomen. Daar maken we natuurlijk geen punt van.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 05, 2006 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
M@ri@n

Hallo allemaal,
Ik kwam hier via via aan en ben blijven hangen omdat ik -na even rond gekeken te hebben - het een leuk en vooral informatief forum vond.
Ik heb een brede belangstelling en daar past Weerwoord volgens mij wel bij Laughing
BerichtGeplaatst: Zo Feb 05, 2006 19:50 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Welkom allemaal.
Hou vol, dan spreken we elkaar nog.
BerichtGeplaatst: Ma Feb 06, 2006 8:50 Plaats reactie Reageer met quote
Eduard Geenen

jorden schreef:
Welkom allemaal.

Hou vol, Jorden? Is het hier zo erg? Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Feb 06, 2006 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
M@ri@n

Eduard Geenen schreef:
jorden schreef:
Welkom allemaal.

Aan Jorden's aanmelddatum en aantal berichtjes zal dat wel meevallen met hem Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Feb 06, 2006 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Eduard Geenen

M@ri@n schreef:
Eduard Geenen schreef:
jorden schreef:
Welkom allemaal.

Aan Jorden's aanmelddatum en aantal berichtjes zal dat wel meevallen met hem Very Happy

....... met hem wel, ja ........

BerichtGeplaatst: Ma Feb 06, 2006 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ach, je hoeft hier niet (prettig) gestoord te zijn. Maar het helpt wel.
Kijk maar naar mij. Wink

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
>Edwin<

Hai,

Mijn naam is zoals al gezien Edwin, Ik ben uiterst geïnteresseerd in politiek maar de partijpolitiek kan mij steeds meer gestolen worden. Zelf ben ik me de laatste tijd naarstig aan het verdiepen in het sociaal liberalisme zoals Max Stirner die voor ogen stond, en dat is dan nog maar net één onderdeel van zijn roemruchte werk The ego and its own.

Ik ben atheïstisch en sociaal hedonistisch, sommige van mijn gezichtspunten zijn tot aan het nihilistische toe; maar verder ben ik - soms - best aardig...

Ik ben een fanate lezer van diepvorsende/intellectuele (bv van het niveau van Louis Ferdinand Céline, Franz Kafka en James Joyce) en surrealistische novellen, goede poëzie is bij mij van harte welkom. Het is ook mijn wens/bedoeling om in een boekhandel aan de slag te gaan en zodoende ben ik me aan het orienteren op scholing daar in.
mijn muzikale smaak is (extreme) metal en grindcore, rock & roll en klassiek.

Ik had deze forum al een paar keer bekeken en dacht vandaag zo van: laat ik me maar eens gaan registreren om te kunnen mee keuvelen.

Welnu, zo heb me ik voor even genoeg voorgesteld.

-Marcel Proust
BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Nooit van gehoord, Max Stirner.
Maar dat ga je natuurlijk allemaal vertellen Razz
Het interessantst is natuurlijk hoe jij er zelf allemaal over denkt. Dat hoor ik liever.
Hoe dan ook, welkom Edwin.
BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 20:35 Plaats reactie Reageer met quote
John Wervenbos

Welkom op Weerwoord Edwin. M@ri@n, 10miljoenste en Wim Heins uiteraard ook.

Max Stirner is zeker een interessante filosoof.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 20:50 Plaats reactie Reageer met quote
>Edwin<

Tja, Jorden, hoe leg ik je het gedachtengoed van Max Stirner uit zonder er veel woorden aan te besteden? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Een goede vriend van me attendeerde me op hem en toen ben ik zo'n anderhalve maand geleden begonnen aan het lezen van het genoemde werk, die had ik eerst van het internet ge-download, maar daarbij ontbraken voetnoten, pagina-nummering, de inhoudsopgave, enz, enz. Ik heb vorige week een bestelling gedaan bij een internet-boekverkoper en moet het tot volgende week nog even doen met dat blinde werk. Ik zit ondertussen alleen als atheïst wel met wat vragen over zijn stellingname ibt het al dan wel of niet bestaan van God. Daar is die beste man nogal enorm vaag over.

maar zodra ik dat boek binnen heb schiet het vanzelf veel meer op en kan bijvolg dan ook beter uitleggen wat zijn werk inhoudt en natuurlijk ook wat ik er van vind.

-Marcel Proust
BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
John Wervenbos

Stirner ging in absolute zin van de autoriteit en het fenomeen van zijn ik-bewustzijn uit en ook dan wordt het moeilijk om je (samen met anderen) als een uitgesproken humanist, atheïst enzovoort te willen opvatten en afficheren.

Zo kon hij zich bijvoorbeeld zeker ook niet vinden in het gedachtegoed van Ludwig Feuerbach.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 21:18 Plaats reactie Reageer met quote
>Edwin<

In die zin moet ik het dan ook verder lezen?

-Marcel Proust
BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
John Wervenbos

Die insteek moet je wel in de gaten houden, denk ik. Het is echt een filosoof van het (zelf)bewustzijn fenomeen.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 21:41 Plaats reactie Reageer met quote
>Edwin<

John Wervenbos schreef:
Die insteek moet je wel in de gaten houden, denk ik. Het is echt een filosoof van het (zelf)bewustzijn fenomeen.

Ja heeh, zoveel was me al duidelijk hoor. Maar toch bedankt. Smile

Michel Onfray haalt hem trouwens aan in zijn nieuwste boek Atheologie, De hoofdzonden van jodendom, christendom en islam.
Hij oordeelt dat Stirner de atheïstische zaak dus niet dient, dat blijkt dan ook zo te zijn, maar maakt niet echt veel uit. Stirner's filosofie handelt naar mijn idee vooral over de noodzaak van het overwinnen van de individuele onbeholpenheid van de mens. Dat is iets waar ik me al een tijdje mee bezig hield, maar dan zonder een leidraad ofwel beginsel, die heb ik dan nu eindelijk gevonden

-Marcel Proust
BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 22:08 Plaats reactie Reageer met quote
John Wervenbos

Vormt het atheïsme voor jou overwegingsstof of moet je jezelf 'in hart en nieren' een atheïst noemen, Edwin?

Het boekwerk "Max Stirner, sein Leben und sein Werk" (Berlijn, 1998) van de Stirner-biograaf John Henry Mackay is misschien wel een boek dat interessant voor je zou kunnen zijn. Verkrijgbaar bij boekhandel Rosa. (Zeventien euro.)
Zie: Boekhandel Rosa

John Henry Mackay

Laatst aangepast door John Wervenbos op Di Feb 21, 2006 7:01, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 22:51 Plaats reactie Reageer met quote
>Edwin<

John Wervenbos schreef:
Vormt het atheïsme voor jou overwegingsstof of moet je jezelf 'in hart en nieren' een atheïst noemen, Edwin?

Voor mij vormt het atheïsme een belangrijk onderdeel van m'n bestaan. Dat heeft zo zijn geschiedenis. Ik ben onder een extreme tyrannie religieus grootgebracht(?) en onderwezen. Op die scholen gaven ze meer de prioriteit aan het binnenstampen van de Bijbel van A tot en met Z, angst, devotie en God vrezende vroomheid. Ik zat uiteindelijk op een christelijke school voor kinderen met leerproblemen, maar daar functioneerde die school in feite helemaal niet naar. Mijn probleem lag specifiek bij het rekenen en dat werd nauwelijks aangepakt. Ik was mijn leeftijdgenoten wat lezen betreft al ver vooruit, maar ondertussen moest ik de boeken die ik al ver voorbij was doodleuk nog blijven meelezen, met de Bijbel in het bijzonder. Ik ben zelfs nog voor een week of zes van school geschorst omdat ik dat ellendige boek naar de rotkop van die miserabele lerares gelanceerd had. Ondertussen ging de religieuze tyrannie onverdroten voort, zestien jaren van mijn jeugd.
Ik ben voortijdig met mijn opleiding in de landbouw gestopt en heb zo'n elf jaar ongeschoold werk gedaan, ondertussen zat ik nog altijd maar opgescheept met een flink aantal frustraties op verscheidene levensgebieden.
Een jaar of vijf geleden ben ik in een prettiger vaarwater terechtgekomen en ben volop bezig m'n leven op orde te brengen. Dat gaat me de laatste tijd prima af, maar mijn weerzin jegens religie (ja, dat geef ik gewoon toe) wordt er niet minder om, integendeel zelfs.
De discussie over het al dan wel of niet terugdringen van religie van de publieke naar de private sfeer is in mijn ogen een misdadig ignorant lachertje. in die private sfeer worden er nog altijd kinderen opgescheept met iets waar ze helemaal niet zelf voor kunnen kiezen. Zodoende wil ik geen onderscheid meer maken tussen de publieke en private sfeer waar het religie en de invloeden daarvan betreft. Ik ben dus in feite een militante atheïst, dat speelt echt niet de ganse dag een rol in mijn leven, maar het is zeker ook niet onbelangrijk voor mij.

-Marcel Proust
Even aan elkaar voorstellen. Aangenaam!
  Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling