Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Blair wil radicalen sneller uitzetten Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

radicale buitenlanders in NL ook sneller uitzetten ?
Ja, ook met dubbel paspoort
90%
 90%  [ 18 ]
Ja, maar niet met nederlandse pas
10%
 10%  [ 2 ]
niet nodig
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 20

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Londen weert radicale moslimprediker Omar Bakri

(Novum/AP) - De radicale moslimprediker Omar Bakri, die vorige week van Groot-Brittannië naar Libanon is gereisd en daar door de politie is gearresteerd, mag Groot-Brittannië niet meer in. Dat heeft minister van binnenlandse zaken Charles Clarke vrijdag besloten. Bakri heeft twee weken om beroep aan te tekenen tegen het besluit.

De 45-jarige Bakri, die zowel de Syrische als de Libanese nationaliteit heeft, heeft twintig jaar in Groot-Brittannië gewoond. Daar is grote beroering ontstaan over zijn uitspraak dat hij niets aan de politie zou zeggen als hij er achter zou komen dat moslims aanslagen als die van 7 juli in Londen voorbereidden.

nieuws.nl
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
John Wervenbos

Prima zaak. Goed signaal ook van de Britse overheid naar de overige moslimextremisten op haar grondgebied. De Britten hebben er schoon genoeg van en terecht.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

robT schreef:
Imams zijn net zo belangrijk of onbelangrijk als dominees.

Geloofspredikers zijn voor de geloofsgemeenschap net zo belangrijk als het geloof zelf. Des te belangrijker men het geloof vindt, des te belangrijker is de voorganger. En het lijkt mij toch wel dat het geloof voor Islamieten zeer belangrijk is.

Quote:
En de ophef over de 'homotekst... met het hoofd voorover... enz' lijkt vooral te zijn ontstaan nadat velen (ook hier) hun negatieve aandacht op de islam met die dubieuze boekjestekst lijken te legitimeren.

De ophef ontstond nadat die El Mummie het in zijn preken onder de aandacht bracht en kwaakte dat hij daar een voorstander van was.
Die gast hadden ze toen meteen op het vliegtuig moeten zetten ....met het hoofd voorover.... en met een enkeltje naar huis, vrouw en kinderen inclusief.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
HenkM

Tedje
El Moumni heeft nooit gezegd dat homos met het hoofd naar beneden van gebouwen afgegooid moesten worden. Je haalt dingen door elkaar.
De ophef rond deze imam ontstond door een interview met NOVA.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
GerardM

robT schreef:

Dat ben ik niet met je eens.

Kijk als de volgers van de imams en de dominees hetzelfde zouden zijn, dan heb je gelijk. Echter de volgers van de dominees zijn over het algemeen wat vrijer en minder strikt dan de volgers van de imams.

Quote:
En de ophef over de 'homotekst... met het hoofd voorover... enz' lijkt vooral te zijn ontstaan nadat velen (ook hier) hun negatieve aandacht op de islam met die dubieuze boekjestekst lijken te legitimeren.

Als een dominee hetzelfde gezegd zou hebben, dan had Nederland ook over hem heen gevallen RobT.

Maar wil je met deze opmerking nu soms beweren dat die imam dat wel gezegd heeft?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

HenkM schreef:
Tedje
El Moumni heeft nooit gezegd dat homos met het hoofd naar beneden van gebouwen afgegooid moesten worden. Je haalt dingen door elkaar.
De ophef rond deze imam ontstond door een interview met NOVA.

Is dat zo?
Ex-scheidsrechter (en homo) Blankenstein heeft hem voor die gewraakte uitspraak destijds toch voor de rechter gedaagd?
Dat meen ik toch echt zeker te weten. Zit ik er zover naast?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 20:15 Plaats reactie Reageer met quote
robT

GerardM schreef:
robT schreef:

Dat ben ik niet met je eens.

Kijk als de volgers van de imams en de dominees hetzelfde zouden zijn, dan heb je gelijk. Echter de volgers van de dominees zijn over het algemeen wat vrijer en minder strikt dan de volgers van de imams.

Quote:

Als een dominee hetzelfde gezegd zou hebben, dan had Nederland ook over hem heen gevallen RobT.

Maar wil je met deze opmerking nu soms beweren dat die imam dat wel gezegd heeft?

Er zal best verschil zijn tussen de aanhangers van de verschillende geloven. Maar ik durf er heel wat onder te verwedden dat sommige Iraanse islamieten moderner en geestelijk vrijer zijn dan sommige Nederlandse Veluwse kerkgangers.

(En over je dominee) Ik heb een Nederlandse gelovige eens horen zeggen dat haar dochter beter een groot ongeluk kon overkomen dan een 'klein' ongelukje...Sad

En als laatste: Volgens mij komt die tekst over die homo's uit een zeer ouderwets boekje. Zoiets als het oude testament van al die christelijke geloven dus.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Tedje van Es schreef:
Is dat zo?
Ex-scheidsrechter (en homo) Blankenstein heeft hem voor die gewraakte uitspraak destijds toch voor de rechter gedaagd?
Dat meen ik toch echt zeker te weten. Zit ik er zover naast?

El Moumni werd vervolgd wegens discriminerende uitspraken over homosexualiteit. Hij noemde het een 'ziekte die iedereen kan besmetten'. Hij heeft echter niets gezegd over hoge torens waar homo's vanaf gegooid zouden moeten worden met het hoofd omlaag. Al kan ik me gezien zijn overige uitspraken goed voorstellen dat hij wel die mening toegedaan is.

In eerdere preken heeft hij Europeanen 'lager dan honden en varkens' genoemd, hetgeen me al genoeg reden lijkt om die vent Europa uit te gooien of in elk geval uit zijn beroep als imam te zetten.

De passage over die 'hoge toren' komt uit lectuur die in de omstreden El Tawheed moskee werd aangetroffen.
BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 21:16 Plaats reactie Reageer met quote
HenkM

Tedje
Hier de letterlijke transcriptie van de NOVA uitzending:
http://www.novatv.nl/index.cfm?achtergrond_id=39&fuseaction=achtergronden.details

Hier wat over het proces:
http://www.cocrotterdam.nl/imamnieuws.html

Niet alleen Blankenstein was aanklager:

Negenentwintig organisaties en personen deden aangifte tegen de geestelijke toen hij in het programma homoseksualiteit een besmettelijke ziekte noemde die schade doet aan de samenleving. Het OM in Rotterdam had een geldboete van 1200 euro geëist tegen de imam wegens discriminatie en het aanzetten tot haat van homoseksuelen.
BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2005 8:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Klopt. Nou weet ik het weer. Ik heb 2 zaken door elkaar gehaald.
Helaas maakt mijn vergissing de zaken niet minder zwaarwegend.

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2005 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
HenkM

Natuurlijk stroken de opvattingen van El Moumni t.a.v homofilie niet met de hedendaagse gemiddelde opvattingen in onze maatschappij t.a.v deze kwestie. Maar ook het christendom hanteert deze opvattingen, alleen loopt men er over het algemeen (behalve van Dijke) niet mee te koop.
El Moumni is er ingeluisd door Nova. Als je een gelovige, of dat nou een christen is of een moslim, vragen stelt over homofilie dan is het antwoord voorspelbaar. Een uitstekende manier om iemand kapot te maken.

Imam Hasselhoef kan hier over meepraten. Een interview in het programma Buitenhof waar dit onderwerp ook aan de orde kwam heeft hem zelfs zijn baan gekost. Dit terwijl hij zeer gematigde uitspraken deed. Hasselhoef en El Moumni zijn gematigde mensen waarvan de uitspraken ruimschoots binnen ons maatschappelijk kader vallen.
Nogmaals lees het boekje van El Moumni eens, laat de Koran citaten weg en je zult zien dat er een stichtelijk boekje over blijft. http://home.planet.nl/~henk106/moumniboekje.pdf

Gevaarlijk zijn imams als Omar Bakri Mohammed. Zijn sekte, Al-Muhajiroun, is een gevaarlijke, gewelddadige sekte. De sekte is vorige week in GB verboden.
In de Nova uitzending van afgelopen donderdag werd een fragment van een toespraak van dit sujet uitgezonden.
http://www.novatv.nl/
Enige uitspraken:
Allah vernietig de vijanden van de moslims
Allah, toon ons uw kracht en uw macht in de strijd tegen de vijand
Allah vernietig hun huizen, hun bezittingen en hun leger

Het zal natuurlijk duidelijk zijn wie de vijanden van de moslims zijn. En aangezien de Geprezene al vele honderden jaren niks meer van zich heeft laten horen of zien zullen zijn aardse afgezanten gehoor moeten geven aan bovenstaande smeekbede.

Bovenstaande is een rechtstreekse oproep tot haat en agressie. Verkondigers van dit soort teksten mogen van mij direct een enkeltje naar hun geboorteland krijgen. Ze hebben hier niets te zoeken. Omar Bakri heeft jarenlang bescherming genoten in GB terwijl dit gezien zijn huidige vakantie in Libanon helemaal niet nodig was. Nou laat hem daar dan maar blijven.
Hetzelfde geldt voor andere haat predikers.

Maar wat te denken van de uitspraken van imams die gedaan werden in een Nova uitzending van enige jaren geleden. De beelden waren met een candid camera opgenomen.
Er werd o.a. gesteld:
Er moeten aparte parken komen voor moslims (en waar dus geen ongelovigen mogen komen) opdat de moslimas hun kinderen niet bloot hoeven te stellen aan de verderfelijke invloeden van het westen.
Moslima's moeten zich niet in dienst stellen van het westen door in supermarkten te gaan werken.

Zeer ongewenste uitspraken die anti integratie zijn. Maar strafbaar zijn ze niet. Hoe moet onze maatschappij hier nou mee omgaan?
BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2005 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
GerardM

HenkM schreef:
Maar wat te denken van de uitspraken van imams die gedaan werden in een Nova uitzending van enige jaren geleden. De beelden waren met een candid camera opgenomen.
Er werd o.a. gesteld:
Er moeten aparte parken komen voor moslims (en waar dus geen ongelovigen mogen komen) opdat de moslimas hun kinderen niet bloot hoeven te stellen aan de verderfelijke invloeden van het westen.
Moslima's moeten zich niet in dienst stellen van het westen door in supermarkten te gaan werken.

Zeer ongewenste uitspraken die anti integratie zijn. Maar strafbaar zijn ze niet. Hoe moet onze maatschappij hier nou mee omgaan?

Nou gewoon parken aanleggen. Er is op WW een discussie waarin dit behandeld wordt. Er zijn namelijk gemeenten die dit (willen) gaan doen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2005 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

HenkM schreef:
Hasselhoef en El Moumni zijn gematigde mensen waarvan de uitspraken ruimschoots binnen ons maatschappelijk kader vallen.

Ik kan El Moumni niet bepaald gematigd noemen met zijn uitspraken dat Europeanen lager dan honden en varkens zijn. Ook Haselhoef vind ik niet gematigd. Hij zet af en toe een gematigd gezicht op, maar maakt af en toe lelijke slippertjes over homosexualiteit of zijn wens om meerdere vrouwen te kunnen trouwen. Toen hij ook nog eens in het nieuws kwam met grootschalige hypotheek fraude, had hij voor mij helemaal afgedaan.

Hoe we er mee om moeten gaan? Duidelijk maken dat we dit niet tolereren, afhankelijk van de ernst van de uitspraken zijn er verschillende opties. Deportatie is er daar zeker één van.

Het allerbeste zou natuurlijk zijn wanneer de moslimgemeenschap zelf eens optreedt en zich uitspreekt tegen zulke radicalen, maar ik vrees dat we daar niets van hoeven te verwachten.
BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2005 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

robT schreef:
Een (meestal kleine plaatselijke) 'gemeente' wil hem wel of juist niet op de preekstoel.

Ik denk dat de ophef over dergelijke teksten is ontstaan nadat is gebleken dat er moslims zijn die dergelijke teksten en gedachte ook daadwerkelijk uitvoeren.

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2005 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

GerardM schreef:
HenkM schreef:
Er werd o.a. gesteld:

Nou gewoon parken aanleggen. Er is op WW een discussie waarin dit behandeld wordt. Er zijn namelijk gemeenten die dit (willen) gaan doen.

Ik denk dat dergelijke parken juridisch goed te stoppen zijn.

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2005 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

HenkM schreef:

Deze mensen duidelijk maken dat ze hier niet thuishoren en hen desnoods een enkeltje naar huis betalen.
Gewoon het land uitschoppen kan natuurlijk ook, maar zover zijn we nog niet.

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2005 15:41 Plaats reactie Reageer met quote
HenkM

Ik vrees dat uitzetten van imams bij de huidige wetgeving niet gemakkelijk dan wel onmogelijk zal zijn.
De uitspraken:
Allah vernietig de vijanden van de moslims
Allah, toon ons uw kracht en uw macht in de strijd tegen de vijand
Allah vernietig hun huizen, hun bezittingen en hun leger
zijn niet verboden en er zou in Nederland wetgeving ontbreken om Omar Bakri op grond van deze uitspraken het land uit te zetten.

Mijn oplossing zou zijn dat deze personen uitsluitend een tijdelijke verblijfsvergunning krijgen die zoals gebruikelijk ieder half jaar of jaar verlengd moet worden. Bij ongewenst gedrag zou de staat hun verblijfsvergunning niet moeten verlengen. Maar ook daar zullen de bewuste imams wel weer sluipwegen ontdekken om dit te ontlopen. Men heeft al jarenlang oneigenlijk gebruik dan wel misbruik van de wetgeving in het westen gemaakt.
Bovendien vraag ik me af in hoeverre het weigeren van een verlenging juridisch aanvechtbaar is.

GerardM
Parken die uitsluitend toegankelijk zijn voor moslims zijn volgens art. 1 van de grondwet onmogelijk.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Xeno schreef:
HenkM schreef:
Hasselhoef en El Moumni zijn gematigde mensen waarvan de uitspraken ruimschoots binnen ons maatschappelijk kader vallen.

Ik kan El Moumni niet bepaald gematigd noemen met zijn uitspraken dat Europeanen lager dan honden en varkens zijn. Ook Haselhoef vind ik niet gematigd. Hij zet af en toe een gematigd gezicht op, maar maakt af en toe lelijke slippertjes over homosexualiteit of zijn wens om meerdere vrouwen te kunnen trouwen. Toen hij ook nog eens in het nieuws kwam met grootschalige hypotheek fraude, had hij voor mij helemaal afgedaan.

Hoe we er mee om moeten gaan? Duidelijk maken dat we dit niet tolereren, afhankelijk van de ernst van de uitspraken zijn er verschillende opties. Deportatie is er daar zeker één van.

Het allerbeste zou natuurlijk zijn wanneer de moslimgemeenschap zelf eens optreedt en zich uitspreekt tegen zulke radicalen, maar ik vrees dat we daar niets van hoeven te verwachten.

De Middeleeuwse primaat El Moumni kan worden ingezwachteld tot El Mummie. De wil van Allah?

Rotterdamse imam El Moumni (79) overleden aan corona

De Rotterdamse imam Khalil el Moumni is in zijn geboorteplaats Oujda in Marokko overleden aan het coronavirus. El Moumni was van 1991 tot 2006 voorganger in de Annasr Moskee naast het Mathenesserplein in Rotterdam-West. De islamitische geestelijke werd 79.

Lees verder

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Die zit nu tussen de maagden.
Allah Snackbar !

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik wens hem van harte een maagd van 72 toe.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Laughing Laughing Laughing

Weerwoord forum index » Buitenland