Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Blair wil radicalen sneller uitzetten Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

radicale buitenlanders in NL ook sneller uitzetten ?
Ja, ook met dubbel paspoort
90%
 90%  [ 18 ]
Ja, maar niet met nederlandse pas
10%
 10%  [ 2 ]
niet nodig
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 20

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2005 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
robT

Xeno schreef:
robT schreef:
En daar gaan we bij voorbaat al van uit?

Wat is dat toch?

Ja zeg, wat is dat toch? We weten toch allemaal dat die radicale imams totaal geen aanhang hebben en direct door moskeebezoekers of het moskeebestuur eruit worden getrapt zodra ze radicale taal bezigen? Er is dan ook geen enkele moskee die als 'radicaal' te boek staat hé! Rolling Eyes

Van alle ruim vierhonderd islamitische gebedshuizen in Nederland staan volgens mij slechts een stuk of zes plekken als min-of-meer twijfelachtig bekend, inderdaad!

Of kom jij in nog andere onbekende verdachte plaatsen?

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2005 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

robT schreef:
GerardM schreef:
robT schreef:
Alfatrion schreef:
Cliff schreef:
Kan iemand haarfijn definiëren wanneer iemand een radicale buitenlander is en wanneer nog niet?

Een radicale iman is een iman die uitspraken doet die zware ingrijpende gevolgen hebben of kan hebben op de westerse samenleving. Zoals zeggen dat homo's met de hoofd naar beneden van flats moeten worden gegooit.

Dus ZEGGEN dat mensen met de hoofd naar beneden enz... heeft zware ingrijpende gevolgen voor onze samenleving???

Tsjonge...

Zeker als er mensen zijn die zelf niet nadenken en geloven wat zo'n imam zegt waar is natuurlijk.

En daar gaan we bij voorbaat al van uit?

Wat is dat toch?

Oke dus de Nederlandse is (nationalistisch) provoceren en moet worden aangepakt, maar oproepen tot geweld is geen enkel probleem.

Nederlandse vlag moet van schooltas

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2005 21:55 Plaats reactie Reageer met quote
robT

Ik zag in 'hoofd naar beneden...' geen oproep tot geweld! Jij wel?

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Alfatrion schreef:
Cliff schreef:
Kan iemand haarfijn definiëren wanneer iemand een radicale buitenlander is en wanneer nog niet?

Een radicale iman is ....

Ik mag wel het verschil zien tussen een radicale imam en een radicale buitenlander hoop ik.

robT schreef:

Nee Rob, dat zie jij vast niet. Maar wanneer Fillip de Winter op een politieke bijeenkomst zegt dat moslims met hun hoofd naar beneden van een flatgebouw afgegooid moeten worden, dan zie je er vast wel iets fouts in.

En terecht overigens. Maar wel een beetje consequent blijven. Bisschop Eijk en Leen van Dijke heb je vast ook stellig verdedigd Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
GerardM

Dubbele posting.

Laatst aangepast door GerardM op Wo Aug 10, 2005 17:16, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
GerardM

robT schreef:

Eeehh ... iemand van een gebouw af gooien is geen geweld? Als je dat doet en je wordt berecht, dan is het op dood door schuld of gewoon moord volgens mij.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
robT

De imam heeft bij mijn weten NIET opgeroepen om homo's met hun hoofd naar beneden van flatgebouwen te gooien.
Daarom is hij bij mijn weten ook vrijgesproken.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
robT

GerardM schreef:
robT schreef:

Eeehh ... iemand van een gebouw af gooien is geen geweld? Als je dat doet en je wordt berecht, dan is het op dood door schuld of gewoon moord volgens mij.

Iemand, hoe dan ook, van een gebouw gooien is inderdaad gewelddadig GerardM. Maar daar gaat het dacht ik niet over.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
GerardM

robT schreef:
GerardM schreef:
robT schreef:

Iemand, hoe dan ook, van een gebouw gooien is inderdaad gewelddadig GerardM. Maar daar gaat het dacht ik niet over.

Dus als je oproept om mensen van een gebouw te gooien (al dan niet met het hoofd eerst), dan is dat volgens jou niet een oproep tot geweld. Terwijl het iemand van een gebouw gooien wel gewelddadig is. Vervang "van het gebouw gooien" eens door "geweld" (want het gooien is wel gewelddadig)? Dan krijg je dus een oproep tot gewelddadigheid.

En volgens Van Dale is gewelddadigheid gewelddaad. En gewelddaad is daad van geweld.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
robT

Jeeez... ik bedoel te zeggen dat die imam Moumni niet heeft opgeroepen om homo's ook daadwerkelijk met hun hoofd naar voren van flatgebouwen te gooien.

Hij haalde een of andere tekst aan waarin zoiets wordt aanbevolen bij homo's die in een islamitisch land op heterdaad zouden zijn betrapt in het openbaar en door drie volwassen getuigen ofzoiets...Sad

Kortom. Hij schijn dus NIET te hebben opgeroepen tot geweld! Anders zou hij (terecht) toch wel veroordeeld zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Quote:
Hij haalde een of andere tekst aan waarin zoiets wordt aanbevolen bij homo's die in een islamitisch land op heterdaad zouden zijn betrapt in het openbaar en door drie volwassen getuigen ofzoiets...

Gelukkig. De man las gewoon wat voor over de gewoontes in een of ander ver land; we hoeven daar niet meteen een bijbedoeling achter zoeken. Laughing

We hebben immers allemaal onze eigen voorkeuren op leesgebied.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

Cliff schreef:
Alfatrion schreef:
Cliff schreef:

Een radicale iman is ....

Ik mag wel het verschil zien tussen een radicale imam en een radicale buitenlander hoop ik.

De uitleg blijft in grote lijnen het zelfde.

robT schreef:
ik bedoel te zeggen dat die imam Moumni...

Wie zegt dat ik een specefiek voorbeeld in gedachte had?

Deze imam heeft bij mij weten nooit opgeroepen om homo's van flats te gooien. Deze imam is bij mijn weten voor iets anders verrvolgd. Sterker nog hij zij onder meer "De islam verbiedt agressie tegen wie dan ook, ongeacht z'n omstandigheden en de ziekte die hij heeft.". Maar we zouden je zeer erkentelijk zijn als je de tekst waar je naar verwijst zou willen citeren.

Overgens vind ik wel dat er spraken is van een oproep tot geweld wanneer een imam zegt dat moslims volgens de islam homo's van het dak moeten gooien. Of hij nu voor zich zelf of voor zijn geloof blijft het effect blijft er in het beste geval het zelfde door.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

robT schreef:
Kortom. Hij schijn dus NIET te hebben opgeroepen tot geweld! Anders zou hij (terecht) toch wel veroordeeld zijn.

Het plegen van misdaden hoeft niet persee tot een veroordeling leiden. Bijvoorbeeld als er geen bewijs is. Dat iemand vrij gesproken wordt van rechtsvervolging wil niet zeggen dat deze persoon daarmee die misdaden niet heeft gepleegt. Hier hebben we het volgens mij al een keer eerder over gehad.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
GerardM

RobT om 18:51 : De imam heeft bij mijn weten NIET opgeroepen om homo's met hun hoofd naar beneden van flatgebouwen te gooien.

RobT om 19:22 : Hij schijnt dus NIET te hebben opgeroepen tot geweld! Anders zou hij (terecht) toch wel veroordeeld zijn.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 21:21 Plaats reactie Reageer met quote
robT

Goh... en nu?

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 21:35 Plaats reactie Reageer met quote
GerardM

robT schreef:
Goh... en nu?

Eerst was je er erg zeker van dat ie het niet had gezegd en later ben je er niet zo zeker van. Dus ik ben benieuwd naar jouw volgende bijdragen, want als je zo doorgaat dan heeft hij het op het laatst weldegelijk gezegd.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
HenkM

El Moumni heeft alleen gesteld dat homos minder dan varkens waren. Maar dit is een uitspraak in een geschrift dat al minstens een tiental jaren oud is en nog uit zijn Marokkaanse periode stamt.
De aanklacht tegen hem kwam door een interview met NOVA waarin zeer zachtjes uitgedrukt nogal creatief geknipt was.

Moumni valt wel mee. Hij was de eerste imam die in zijn moskee de preek in het Nederlands (liet) houden.
Hij heeft trouwens een boekje geschreven gericht aan de jeugd in NL. Je kunt het bij mij downloaden: http://home.planet.nl/~henk106/moumniboekje.pdf

Het van hoge torens naar beneden gooien van homos komt uit een middeleeuws boek dat oorspronkelijk gevonden werd in de Al Tawheed moskee, maar het is op meerdere plaatsen verkrijgbaar.
Het boek stamt uit de 13 eeuw en heet De weg van de ware moslim of zoiets. Dat jongeren dat soort achterlijke oude literatuur lezen vind ik op zijn zachts gezegd merkwaardig. Dat mensen vanuit een academische studie zoiets lezen kan ik me wel voorstellen.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 22:33 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

GerardM schreef:
robT schreef:
Goh... en nu?

Eerst was je er erg zeker van dat ie het niet had gezegd en later ben je er niet zo zeker van. Dus ik ben benieuwd naar jouw volgende bijdragen, want als je zo doorgaat dan heeft hij het op het laatst weldegelijk gezegd.

De indruk die ik kreeg is dat alles wat ook maar enigsinds afwijkt van "jullie moeten van mij homo's van het dak gooien" in robT ogen geen oproep is. Dus als een imam in naam van de islam spreekt dan is het op eens geen oproep. Hij kiest m.i. deze redenatie omdat het moslims zijn, zouden het nationalisten zijn dan is een klein vlaggetje vast genoeg om levenslang op geboren te worden.

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2005 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
HenkM

Britse politie houdt tien gevaarlijke buitenlanders aan

LONDEN - De Britse politie heeft donderdag tien buitenlanders opgepakt, omdat ze een een bedreiging voor de nationale veiligheid zouden vormen. Dat heeft het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken donderdag laten weten in een verklaring.

Minister van Binnenlandse Zaken Charles Clarke zei dat de tien in afwachting van hun uitzetting blijven vastzitten. Hij noemde geen namen van de mensen die zijn opgepakt.

Volgens de BBC zou de Jordaniër Abu Qatada onder de arrestanten zijn. De in Londen woonachtige Qatada geldt als de geestelijk leider van al-Qaida in Europa.

Naar aanleiding van de aanslagen in Londen maakte premier Blair vorige week bekend dat Groot-Brittannië buitenlanders die terroristische ideeën uitdragen, sneller zal uitzetten of niet tot het land toelaten. Het gaat om een uitbreiding van de huidige bevoegdheden, nieuwe wetten zijn niet nodig. Indien nodig wordt wel de mensenrechtenwetgeving aangepast. De premier zei dat de Britse gastvrijheid is misbruikt en dat mensen nu moeten beseffen dat de regels van het spel veranderen.

Bron: VK

Opgeruimd staat netjes. Een klein groepje zit het op een misselijke manier te verpesten voor de rest
BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2005 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

HenkM schreef:
Volgens de BBC zou de Jordaniër Abu Qatada onder de arrestanten zijn. De in Londen woonachtige Qatada geldt als de geestelijk leider van al-Qaida in Europa.

Behoorlijk schokkend dat een geestelijk leider van Al Qaida al die tijd zomaar in Londen heeft mogen wonen. Waren die Britten nu zo naïef? Shock
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2005 13:40 Plaats reactie Reageer met quote
HenkM

De Britten waren net zo naïef als de Nederlanders in de jaren 70 t.a.v atoomspion Kahn. Op aanraden van de geheime diensten werd de idioten geen strobreed in de weg gelegd, dit in de hoop om een netwerk op te kunnen rollen.
Persoonlijk denk ik niet dat Abu Qatada veel contacten met cellen had. Die lui zijn echt niet zo gek meer om hun mobieltje daarvoor te gebruiken.

Veel gevaarlijker is het gedachtegoed dat deze lui uitdragen. Het komt erop neer dat de westelijke sociaal democratie verderfelijk is en dat men een maatschappelijke organisatie moet vestigen zoals die gold onder de vier rechtgeaarde Kalifs.
Dit in combinatie met een niet aflatende stroom beelden van kleine dode kindertjes uit het midden oosten tezamen met de internet propaganda maakt dat labiele figuren allerlei gekke denkbeelden in hun hoofd halen.

Extreme fundamentalisten in het midden oosten die hun land ontvluchten moeten niet toegelaten worden tot Europa. Als men een dergelijke houding aan wil nemen dan moet men ook de consequentie daar maar van dragen. Waarom zouden we mensen beschermen die onze maatschappij verachten en niets liever zien dan dat we zo snel mogelijk al onze vrijheid kwijt zijn?
BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2005 18:36 Plaats reactie Reageer met quote
robT

GerardM schreef:
robT schreef:
Goh... en nu?

Een onbelangrijk iemand heeft ooit een paar regels uit een (zelfs bij 99,9% van de Nederlandse moslims omstreden) boek hardop voorgelezen en die woorden zijn een eigen leven gaan leiden.
Dat is wat ik er van heb begrepen.

Weet jij nog wie die woorden heeft gesproken en in welke (hoe-dan-ook krankzinnige) context?

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2005 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

robT schreef:
Een onbelangrijk iemand heeft ooit een paar regels uit een (zelfs bij 99,9% van de Nederlandse moslims omstreden) boek hardop voorgelezen en die woorden zijn een eigen leven gaan leiden.
Dat is wat ik er van heb begrepen.

En jij dacht: "Onbelangrijk iemand?... dat moet de imam Moumni zijn!"? Waarom zijn imams onbelangrijk?

robT schreef:
Weet jij nog wie die woorden heeft gesproken en in welke (hoe-dan-ook krankzinnige) context?

Waarom zou dat uit maken binnen de context van mijn tekst?

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2005 21:16 Plaats reactie Reageer met quote
robT

Imams zijn net zo belangrijk of onbelangrijk als dominees.
Een (meestal kleine plaatselijke) 'gemeente' wil hem wel of juist niet op de preekstoel.

En de ophef over de 'homotekst... met het hoofd voorover... enz' lijkt vooral te zijn ontstaan nadat velen (ook hier) hun negatieve aandacht op de islam met die dubieuze boekjestekst lijken te legitimeren.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

HenkM schreef:
De Britten waren net zo naïef als de Nederlanders in de jaren 70 t.a.v atoomspion Kahn. Op aanraden van de geheime diensten werd de idioten geen strobreed in de weg gelegd, dit in de hoop om een netwerk op te kunnen rollen.

Je vraagt je inderdaad af waar de geheime diensten destijds mee bezig waren. Ik ken nog zo'n naam: Frans van Anraat.

Weerwoord forum index » Buitenland