radicale buitenlanders in NL ook sneller uitzetten ? |
Ja, ook met dubbel paspoort |
|
90% |
[ 18 ] |
Ja, maar niet met nederlandse pas |
|
10% |
[ 2 ] |
niet nodig |
|
0% |
[ 0 ] |
| |
|
Totaal aantal stemmen : 20 |
|
|
Geplaatst: Di Aug 09, 2005 21:55 |
|
|
|
Ik zag in 'hoofd naar beneden...' geen oproep tot geweld! Jij wel? |
|
_________________ Toch blijf ik vertrouwen in den mensch... ik moet wel... |
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 10, 2005 17:15 |
|
|
|
|
Laatst aangepast door GerardM op Wo Aug 10, 2005 17:16, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 10, 2005 17:51 |
|
|
|
De imam heeft bij mijn weten NIET opgeroepen om homo's met hun hoofd naar beneden van flatgebouwen te gooien.
Daarom is hij bij mijn weten ook vrijgesproken. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 10, 2005 18:22 |
|
|
|
Jeeez... ik bedoel te zeggen dat die imam Moumni niet heeft opgeroepen om homo's ook daadwerkelijk met hun hoofd naar voren van flatgebouwen te gooien.
Hij haalde een of andere tekst aan waarin zoiets wordt aanbevolen bij homo's die in een islamitisch land op heterdaad zouden zijn betrapt in het openbaar en door drie volwassen getuigen ofzoiets...
Kortom. Hij schijn dus NIET te hebben opgeroepen tot geweld! Anders zou hij (terecht) toch wel veroordeeld zijn. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 10, 2005 21:15 |
|
|
|
RobT om 18:51 : De imam heeft bij mijn weten NIET opgeroepen om homo's met hun hoofd naar beneden van flatgebouwen te gooien.
RobT om 19:22 : Hij schijnt dus NIET te hebben opgeroepen tot geweld! Anders zou hij (terecht) toch wel veroordeeld zijn. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 10, 2005 21:21 |
|
|
|
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Aug 10, 2005 21:53 |
|
|
|
El Moumni heeft alleen gesteld dat homo’s minder dan varkens waren. Maar dit is een uitspraak in een geschrift dat al minstens een tiental jaren oud is en nog uit zijn Marokkaanse periode stamt.
De aanklacht tegen hem kwam door een interview met NOVA waarin zeer zachtjes uitgedrukt nogal creatief geknipt was.
Moumni valt wel mee. Hij was de eerste imam die in zijn moskee de preek in het Nederlands (liet) houden.
Hij heeft trouwens een boekje geschreven gericht aan de jeugd in NL. Je kunt het bij mij downloaden: http://home.planet.nl/~henk106/moumniboekje.pdf
Het van hoge torens naar beneden gooien van homo’s komt uit een middeleeuws boek dat oorspronkelijk gevonden werd in de Al Tawheed moskee, maar het is op meerdere plaatsen verkrijgbaar.
Het boek stamt uit de 13’ eeuw en heet ‘De weg van de ware moslim’ of zoiets. Dat jongeren dat soort achterlijke oude literatuur lezen vind ik op zijn zachts gezegd merkwaardig. Dat mensen vanuit een academische studie zoiets lezen kan ik me wel voorstellen. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Aug 11, 2005 10:25 |
|
|
|
Britse politie houdt tien ‘gevaarlijke’ buitenlanders aan
LONDEN - De Britse politie heeft donderdag tien buitenlanders opgepakt, omdat ze een een bedreiging voor de ‘nationale veiligheid’ zouden vormen. Dat heeft het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken donderdag laten weten in een verklaring.
Minister van Binnenlandse Zaken Charles Clarke zei dat de tien in afwachting van hun uitzetting blijven vastzitten. Hij noemde geen namen van de mensen die zijn opgepakt.
Volgens de BBC zou de Jordaniër Abu Qatada onder de arrestanten zijn. De in Londen woonachtige Qatada geldt als de geestelijk leider van al-Qa’ida in Europa.
Naar aanleiding van de aanslagen in Londen maakte premier Blair vorige week bekend dat Groot-Brittannië buitenlanders die terroristische ideeën uitdragen, sneller zal uitzetten of niet tot het land toelaten. Het gaat om een uitbreiding van de huidige bevoegdheden, nieuwe wetten zijn niet nodig. Indien nodig wordt wel de mensenrechtenwetgeving aangepast. De premier zei dat de Britse gastvrijheid is misbruikt en dat mensen nu moeten beseffen dat ‘de regels van het spel veranderen’.
Bron: VK
Opgeruimd staat netjes. Een klein groepje zit het op een misselijke manier te verpesten voor de rest |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Aug 11, 2005 13:40 |
|
|
|
De Britten waren net zo naïef als de Nederlanders in de jaren 70 t.a.v atoomspion Kahn. Op aanraden van de geheime diensten werd de idioten geen strobreed in de weg gelegd, dit in de hoop om een netwerk op te kunnen rollen.
Persoonlijk denk ik niet dat Abu Qatada veel contacten met cellen had. Die lui zijn echt niet zo gek meer om hun mobieltje daarvoor te gebruiken.
Veel gevaarlijker is het gedachtegoed dat deze lui uitdragen. Het komt erop neer dat de westelijke sociaal democratie verderfelijk is en dat men een maatschappelijke organisatie moet vestigen zoals die gold onder de vier rechtgeaarde Kalifs.
Dit in combinatie met een niet aflatende stroom beelden van kleine dode kindertjes uit het midden oosten tezamen met de internet propaganda maakt dat labiele figuren allerlei gekke denkbeelden in hun hoofd halen.
Extreme fundamentalisten in het midden oosten die hun land ontvluchten moeten niet toegelaten worden tot Europa. Als men een dergelijke houding aan wil nemen dan moet men ook de consequentie daar maar van dragen. Waarom zouden we mensen beschermen die onze maatschappij verachten en niets liever zien dan dat we zo snel mogelijk al onze vrijheid kwijt zijn? |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Aug 11, 2005 20:01 |
|
|
|
robT schreef: | Een onbelangrijk iemand heeft ooit een paar regels uit een (zelfs bij 99,9% van de Nederlandse moslims omstreden) boek hardop voorgelezen en die woorden zijn een eigen leven gaan leiden.
Dat is wat ik er van heb begrepen. |
En jij dacht: "Onbelangrijk iemand?... dat moet de imam Moumni zijn!"? Waarom zijn imams onbelangrijk?
robT schreef: | Weet jij nog wie die woorden heeft gesproken en in welke (hoe-dan-ook krankzinnige) context? |
Waarom zou dat uit maken binnen de context van mijn tekst? |
|
_________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. �� Winston Churchill |
|
|
|
Geplaatst: Do Aug 11, 2005 21:16 |
|
|
|
Imams zijn net zo belangrijk of onbelangrijk als dominees.
Een (meestal kleine plaatselijke) 'gemeente' wil hem wel of juist niet op de preekstoel.
En de ophef over de 'homotekst... met het hoofd voorover... enz' lijkt vooral te zijn ontstaan nadat velen (ook hier) hun negatieve aandacht op de islam met die dubieuze boekjestekst lijken te legitimeren. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Buitenland