Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » HOFSTADGROEP BLIJKT ORDINAIRE SEKSSEKTE Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 16, 2005 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Xeno schreef:
De bewuste brief:

Assalaam Alaikum lieve zuster,

over twee dagen is het zover. Eindelijk komt één van mijn dromen uit. Zou je het voor je willen houden?

Ik wil je vragen, als ik weg ben, of als er iets zou gebeuren, je altijd contact met mijn moeder en zus zou willen houden.

Als laatste wil ik je vragen, als ik ooit iets verkeerd heb gezegd of gedaan, om mij te vergeven. Moge Allah jou beschermen, en belonen voor al het goede, je vergeven voor je zonden en je de hoogste rang in djema schenken.

Vergeet niet om smeekbedes voor mij te doen. Ik hou van jou omwille van Allah.

Veel liefs, Martine.

Martine beweert zojuist in Netwerk dat ze deze brief al anderhalf terug had geschreven naar haar vriendin Soumaya, toen ze voor een 'hulporganisatie' naar de Palestijnse gebieden vertrok. Omdat het onrustig was in die regio en ze de mogelijkheid openhield dat haar vliegtuig zou kunnen neerstorten, schreef ze naar eigen zeggen deze brief.

Hoe geloofwaardig is dit? Was haar bezoek aan Palestina zo geheim dat niemand ervan mocht weten? Of waarom moet Soumaya het anders voor zich houden? Is het plausibel dat Soumaya deze brief -die toch wel erg overkomt als een definitief afscheid- anderhalf jaar lang op zak bij zich draagt?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2005 7:04 Plaats reactie Reageer met quote
Eduard Geenen

Xeno schreef:
Martine beweert zojuist in Netwerk dat ze deze brief al anderhalf terug had geschreven naar haar vriendin Soumaya, toen ze voor een 'hulporganisatie' naar de Palestijnse gebieden vertrok. Omdat het onrustig was in die regio en ze de mogelijkheid openhield dat haar vliegtuig zou kunnen neerstorten, schreef ze naar eigen zeggen deze brief.

Hoe geloofwaardig is dit? Was haar bezoek aan Palestina zo geheim dat niemand ervan mocht weten? Of waarom moet Soumaya het anders voor zich houden? Is het plausibel dat Soumaya deze brief -die toch wel erg overkomt als een definitief afscheid- anderhalf jaar lang op zak bij zich draagt?

Ik heb het intervieuw met haar ook gezien. Op mij maakte ze een nogal afstandelijke, onpersoonlijke, ongevoelige rationele indruk. Het lijkt wel of ze gedissocieerd is. Die blik in haar ogen en die gezichtuitdrukking herken ik van mensen zwaar onder de medicijnen maar het kan ook zijn dat ze in de stress zit of getraumatiseerd is. Vreemd vind ik dat ze in het Palestijnse filmpje van jaren geleden op dezelfde manier praat en reageerd met dezelfde geluidsuitdrukking. Verbazend vond ik dat ze aldaar zwarte stoffen handschoenen droeg en letterlijk en figuurlijk een zware ingepakte indruk maakte. Ze kwam me nu niet blij en gelukkig over.

Ik kan me voorstellen dat een meisje van 18 jaar die er een soort "leeg" disco-leven op na houd zoekt naar iets anders. Dat ze hier niet verder over wilt praten duidt voor mij op een (traumatische?) gebeurtenis die voor haar een ommekeer te weeg heeft gebracht. Of dat zo is? Het lijkt erop net als met mensen die van het ene op het andere moment bekeerd zijn tot het christendom of een secte maar het hoef natuurlijk niet zo te zijn.

Dat van dat briefje is vreemd maar de andere kant is dat iedereen wel eens brieven van vrienden/vriendinnen bewaard dus...... nou niet opzienbarend. Dat ze een hoop dingen niet wist mbt de mensen waar ze mee omging en bij haar thuis verbleven en ook niet navroeg is wel vreemd maar klopt lijkt mij wel als ik haar houding ziet. Een soort afgesloten houding; afgesloten voor twijfel en onrust; gelaten; alles over haar heen laten gaan en langs haar heen, lijkt het wel.

Ik ben zeer nieuwsgierig wat er is gebeurd dat haar heeft doen bekeren. Een niet onaardig uitziende gezonde Hollandse meid die zich middels haar kleding, denken en de Islam afgesloten heeft en zich inpakt in contour en lichaam bedekkende kleding.....

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2005 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Eduard Geenen schreef:
Dat van dat briefje is vreemd maar de andere kant is dat iedereen wel eens brieven van vrienden/vriendinnen bewaard dus...... nou niet opzienbarend. Dat ze een hoop dingen niet wist mbt de mensen waar ze mee omging en bij haar thuis verbleven en ook niet navroeg is wel vreemd maar klopt lijkt mij wel als ik haar houding ziet.

Je bent wel weer erg goed van vertrouwen, Eduard. Vind je onderstaande gang van zaken ook 'vreemd maar niet opzienbarend'..?

Twee uur nadat het verzoek is gedaan om de BBE-SIE in te mogen zetten, worden de vermiste moslima en haar man gezien bij een woning in de Vermeerstraat in Den Haag. Daar woont medeverdachte Martine van den O. (26), een tot de islam bekeerde Nederlandse.

Om half negen 's avonds stopt Van den O., zwart gesluierd, in een rode Opel Corsa zonder achterbank voor haar huis. Ze toetert, waarna de eveneens zwart gesluierde Soumaya S. naar buiten komt. Ze opent de deur van de auto en klapt de bijrijdersstoel naar voren. Dan komt ook El F. naar buiten. Hij trekt een kort sprintje en duikt weg in de kleine laadruimte achterin. Als Soumaya ook is ingestapt, rijdt de auto met hoge snelheid weg.

In een poging om eventuele achtervolgers kwijt te raken, rijdt de Corsa eerst wat 'schudrondjes' door Den Haag. Daarna gaat de auto met het drietal via de A4 richting Amsterdam.

Het observatieteam blijft echter in het spoor van de Corsa en ziet dat de inzittenden voortdurend om zich heen kijken. ,,Verdachte Nouridin el F. zat gedurende de hele rit achterstevoren in de auto en keek naar het verkeer dat achter hem reed'. De Corsa lijkt bij herhaling een afrit te nemen, om steeds op het laatste moment terug de snelweg op te gaan. Eén keer, bij Zoeterwoude, schiet het drietal echt de snelweg af, maar komt via de oprit weer terug op de A4.

Koran

Eenmaal in Amsterdam aangekomen, stappen El F. en zijn vrouw in de Steelvlietstraat uit de auto. De Corsa gaat er direct weer met hoge snelheid vandoor. Het tweetal neemt intussen de tram naar metrostation Lelylaan. Volgens een ingewijde hebben de twee terreurverdachten dan al enige tijd ook de BBE-SIE achter hen aan. Maar de leden van de antiterreureenheid moeten uren wachten op het akkoord van de minister.

Bron
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2005 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Eduard Geenen

Xeno schreef:
Je bent wel weer erg goed van vertrouwen, Eduard. Vind je onderstaande gang van zaken ook 'vreemd maar niet opzienbarend'..?

[color=blue] Twee uur nadat het verzoek is gedaan om de BBE-SIE in te mogen zetten, worden de vermiste moslima en haar man gezien bij een woning in de Vermeerstraat in Den Haag. Daar woont medeverdachte Martine van den O. (26), een tot de islam bekeerde Nederlandse.

Paranoia misschien?
Kijk dit is wel erg vreemd gedrag. Maar wat zou jij doen als ze achter jou aan zitten? Stel dat ze onschuldig is? Het kan .... ik heb nog geen harde bewijzen gezien ....... het kan ook dat ze een mooi opgevoerd toneelstukje weggeeft of dat ze zo ingekapseld en geindoctrineerd is dat ze niet anders meer kan dan een mooi opgevoerde onschuld spelen. Ik weet het niet. Vind haar gedrag wel opvallend en vreemd.

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2005 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Eduard Geenen

Xeno schreef:

[color=blue] Twee uur nadat het verzoek is gedaan om de BBE-SIE in te mogen zetten, worden de vermiste moslima en haar man gezien bij een woning in de Vermeerstraat in Den Haag. Daar woont medeverdachte Martine van den O. (26), een tot de islam bekeerde Nederlandse.

Paranoia misschien?
Kijk dit is wel erg vreemd gedrag. Maar wat zou jij doen als ze achter jou aan zitten? Stel dat ze onschuldig is? Het kan .... ik heb nog geen harde bewijzen gezien ....... het kan ook dat ze een mooi opgevoerd toneelstukje weggeeft of dat ze zo ingekapseld en geindoctrineerd is dat ze niet anders meer kan dan een mooi opgevoerde onschuld spelen. Ik weet het niet. Vind haar gedrag wel opvallend en vreemd.

Weerwoord forum index » Actualiteiten