Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Europoll Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

wat gaat het worden op 1 juni ?
ja
27%
 27%  [ 8 ]
nee
72%
 72%  [ 21 ]
blanco
0%
 0%  [ 0 ]
ik ga niet
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 29

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2005 22:16 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Alfatrion schreef:
Ja, tegen een slechte grondwet. Voorpartij is voor de slechte grondwet, want... anders gaat het licht uit, ehhh breekt er oorlog uit. ehhh we laten de Fransen ons toch niet voorschrijven wat we moeten doen.

Vreselijk allemaal ja. Eigenlijk kan de regering er niet onderuit om af te treden als Nederland tegenstemt.

Want als al dat 'beloofde' onheil achterwege blijft zijn we gewoon enorm bij de neus genomen.

En als het licht toch niet meer mocht branden op donderdag en de Duitsers een invasie starten, is het natuurlijk een grove schande dat de regering ons daar niet voor heeft kunnen behoeden. Very Happy

Hoe dan ook wanbeleid dus!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2005 22:57 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

Maar als het licht wel uit zou gaan is dat weer miljeu bewust.

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2005 7:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Alfatrion schreef:
ehhh we laten de Fransen ons toch niet voorschrijven wat we moeten doen.

Laughing Dat roept Balkenende te pas en te onpas.
Wat hij er echter heel selectief bij vergeet te zeggen, is dat de Fransen dat al gedaan hebben toen de 3% norm van de Euro niet gehaald werd en Zalm als een klein jongetje naar huis werd gestuurd.
Grote jongens laten zoch nou eenmaal niets door kleine jongetjes voorschrijven.

Maar er valt soms ook nog wat te lachen.
Gisteren was WoutuBo$ op tv aan het folderen.
"Trekt u zich maar niets aan van wat de Fransen gestemd hebben. Leest u eens deze folder", zei hij tegen een voorbijganger.
Een verslaggever vraagt Bo$: "Heeft u uw verhaal nog aangepast aan het Franse NEE?"
Bo$ (met een brede grijns op z'n gezicht): "NON!"
Laughing

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2005 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
GerardM

Xeno schreef:
Alfatrion schreef:
Ja, tegen een slechte grondwet. Voorpartij is voor de slechte grondwet, want... anders gaat het licht uit, ehhh breekt er oorlog uit. ehhh we laten de Fransen ons toch niet voorschrijven wat we moeten doen.

Vreselijk allemaal ja. Eigenlijk kan de regering er niet onderuit om af te treden als Nederland tegenstemt.

Want als al dat 'beloofde' onheil achterwege blijft zijn we gewoon enorm bij de neus genomen.

En als het licht toch niet meer mocht branden op donderdag en de Duitsers een invasie starten, is het natuurlijk een grove schande dat de regering ons daar niet voor heeft kunnen behoeden. Very Happy

Hoe dan ook wanbeleid dus!

Absoluut met je oneens Xeno. Het is niet de regering die een referendum wilde, maar de Tweede Kamer.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Cillit Bang
BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2005 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
koekoeksjong

Tedje van Es schreef:
Wat hij er echter heel selectief bij vergeet te zeggen, is dat de Fransen dat al gedaan hebben toen de 3% norm van de Euro niet gehaald werd en Zalm als een klein jongetje naar huis werd gestuurd.

Zalm schreeuwt altijd voor een Euroconferentie dat 'ie dit en dat zal binnenhalen omdat 'ie 'het niet langer pikt', of deze en die functie beslist naar die en die Nederlander zal moeten gaan...

Zeker is dat we nog altijd de grootste netto betaler zijn -we zijn gewoon niet goed wijs!- en hij niets maar dan ook niets 'mee-naar-huis'neemt' en geen Nederlander meer 'ergens' de (Europese) dienst uitmaakt. (Behalve dan die vervelende ouwe Bolkenstein die ons opzadelt met de 'dienstenregeling' hetgeen inhoud dat straks bij U een Roemeen in huis staat die het gasnetwerk gaat vernielen).

Rokende Zalm komt echter altijd thuis met de opdracht ons nog verder uit te knijpen omdat zijn Europese 'vrienden', hem keihard in het gezicht hebben uitgelachen en teruggestuurd...

Nederland: De gekke Henkie van Europa... !!

Tedje schreef:
Gisteren was WoutuBo$ op tv aan het folderen.

Pr voor de televisie (nos-nova) opgezet...!

Zijne Excellentie laat zich voorrijden, trekt een Rode PVDA 'ingenieursjas' aan en jaagt oude mensen in een deplorabele rijtjeshuizenwijk de stuipen op het lijf en als de beelden zijn gemaakt vertrekt 'ie even snel als'ie kwam...

Zelfs de man van 'Cillit Bang' is overtuigender... Rolling Eyes !!

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2005 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

GerardM schreef:
Absoluut met je oneens Xeno. Het is niet de regering die een referendum wilde, maar de Tweede Kamer.

Het is anders wel de regering die er zo'n heisa van heeft gemaakt en ons probeerde wijs te maken dat bij een "nee-stem" de hel zo ongeveer zou losbarsten. Als ze het tot zoiets belangrijks opblazen lijkt het mij ook wel logisch om er consequenties uit te trekken als het hele project mislukt.

Hoewel ik natuurlijk ook absoluut niet zit te wachten op een PvdA-kabinet. Confused
Re: Cillit Bang
BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2005 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

koekoeksjong schreef:

Zelfs de man van 'Cillit Bang' is overtuigender !!

Ge-wel-dig! Laughing Die houden we erin!

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2005 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Xeno schreef:

Het is anders wel de regering die er zo'n heisa van heeft gemaakt en ons probeerde wijs te maken dat bij een "nee-stem" de hel zo ongeveer zou losbarsten. Als ze het tot zoiets belangrijks opblazen lijkt het mij ook wel logisch om er consequenties uit te trekken als het hele project mislukt.

Hoewel ik natuurlijk ook absoluut niet zit te wachten op een PvdA-kabinet. Confused

Op welk kabinet zit jij dan te wachten Xeno Question
Toch niet op het Europees Parlement?

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2005 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Blenskje Wotskje schreef:
Op welk kabinet zit jij dan te wachten Xeno Question
Toch niet op het Europees Parlement?

Ik zie op het moment weinig alternatieven die beter zijn dan het huidige kabinet. Maar op termijn hoop ik dat er een sterke partij komt die het gedachtengoed van Fortuyn weet om te zetten in beleid, zonder LPF-achtige taferelen.
BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2005 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
GerardM

Xeno schreef:
GerardM schreef:

Als de Tweede Kamer een referendum wilt, dan dienen zij ook zelf zorg te dragen voor de promotie daarvan en om argumenten aan te dragen. Dit heeft de Tweede Kamer een hele lange tijd niet gedaan. De regering is toen zelf maar begonnen.

Bovendien is het toch te gek voor woorden dat als ik (lees : Tweede Kamer) bijvoorbeeld jou (lees : regering) opdraag om iets te doen, dat jij (lees wederom : regering) dan ook de verantwoording draagt?

Quote:

Ik ook niet, maar dat is ook helemaal niet aan de orde.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2005 21:48 Plaats reactie Reageer met quote
Mirjam

RoyY, goeie voorspelling!

( prijs kun je schudden, ik heb de mijne van vorige keer ook nog niet binnen Wink ) De eer, daar moet je het mee doen . Wink

BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2005 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

Mirjam schreef:
RoyY, goeie voorspelling!

( prijs kun je schudden, ik heb de mijne van vorige keer ook nog niet binnen Wink ) De eer, daar moet je het mee doen . Wink

Ik zat er toch ook niet zo ver naast. Nu 86,9 procent van de stemmen is geteld is 61,8% tegen en 38,2% voor.

BerichtGeplaatst: Do Jun 02, 2005 4:42 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

Einduitslag referendum: 61,6% tegen

Bron: NOS

HILVERSUM Nederland heeft de Europese grondwet met een grote meerderheid afgewezen. Na telling van alle stemmen is 61,6% tegen en 38,4% voor. De opkomst is 62,8%.

De Tweede Kamer zal zich niet meer over de Europese grondwet uitspreken. Het kabinet trekt het wetsvoorstel over de grondwet in, en ook de regeringspartijen willen niet dat het nog in stemming komt. PvdA-leider Bos en VVD-aanvoerder Van Aartsen maakten nog eens duidelijk dat er ook geen tweede referendum komt.

Het percentage nee-stemmers is groter dan verwacht. Laatste peilingen wezen op een meerderheid van 55 tot 60 pct.

BerichtGeplaatst: Do Jun 02, 2005 5:04 Plaats reactie Reageer met quote
Concirge

Alfatrion schreef:
Einduitslag referendum: 61,6% tegen

Bron: NOS

HILVERSUM Nederland heeft de Europese grondwet met een grote meerderheid afgewezen. Na telling van alle stemmen is 61,6% tegen en 38,4% voor. De opkomst is 62,8%.

De Tweede Kamer zal zich niet meer over de Europese grondwet uitspreken. Het kabinet trekt het wetsvoorstel over de grondwet in, en ook de regeringspartijen willen niet dat het nog in stemming komt. PvdA-leider Bos en VVD-aanvoerder Van Aartsen maakten nog eens duidelijk dat er ook geen tweede referendum komt.

Het percentage nee-stemmers is groter dan verwacht. Laatste peilingen wezen op een meerderheid van 55 tot 60 pct.

Ik ben erg tevreden, ik kwam zelfs in de verleiding een feestje te gaan vieren!
BerichtGeplaatst: Do Jun 02, 2005 8:25 Plaats reactie Reageer met quote
Theo

Enschede was de eerste van de grote steden met de uitslag, binnen de voorspelde 20 minuten! Mede dankzij Koekoeksjong.

Hulde!
Fluitjes...
BerichtGeplaatst: Do Jun 02, 2005 16:49 Plaats reactie Reageer met quote
koekoeksjong

Theo schreef:
Enschede was de eerste van de grote steden met de uitslag, binnen de voorspelde 20 minuten!

Fluitje van een cent eigenlijk...

Om 21.00.25 draaiden we de einduitslag uit 'onze' machine terwijl ik al sinds 20.57.00 uur in rechtstreeks contact stond met het hoofdstembureau (stadskantoor).

Ondanks dat kon ik de telefonist 'pas' om 21.03.00 onze uitlsag meedelen, minuten en seconden van vertwijfeling die een eeuwigheid leken te duren... Wink !

Er zijn dus 'collega-stembureauvoorzitters' geweest die 'maar wat hebben aangeklungeld' en wel tien minuten nodig hebben gehad om 'de rol' uit te draaien of telefonisch door te komen!

Ik hoop dat de nieuwe burgemeester -Peter den Oudsten- hen op staande voet ontslaat... Twisted Evil !!

Mijn cijfers:

Het stembureau dat ik voorzat:
Opkomst: 50,52 %

Tegen : 659 = 59,42 %
Voor : 432 = 38,96 %
Blanco: 18 = 1,62 %

Totaal: 1109
(Minus blanco= 1091)

Opkomst Nederland: 62,80%: ---> Vr: 38,40% Tegen: 61,60%
Opkomst Enschede : 58,00%: ---> Vr: 36,70% Tegen: 63,30%
>'Mijn stembureau' : 50,52%: ---> Vr: 39,60% Tegen: 60,40%

BerichtGeplaatst: Do Jun 02, 2005 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Hmm, die opkomst kan nog wel wat hoger Koekoeksjong! Confused

Maar leuk dat je ons op de hoogte stelt van het hele gebeuren.
BerichtGeplaatst: Do Jun 02, 2005 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Concirge

Mijn stembureau

Opgeroepen : 1781
Niet gestemd : 530

Opkomst : 70,24 %

Tegen : 832
Voor : 417
Blanco : 2

Uitslag Den Helder : 72% tegen
Opkomst
BerichtGeplaatst: Do Jun 02, 2005 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
koekoeksjong

Xeno schreef:
Hmm, die opkomst kan nog wel wat hoger Koekoeksjong!

De opkomst bij een stembureau hangt vaak ook af van trivialiteiten waar je in eerste instantie niet bij stilstaat.

Zo staat er in het gebied dat het stembureau beslaat een groot zorgcentrum dat de opvang van zéér zwaar geestelijk én lichamelijk gehandicapten op zich neemt en aangezien deze bewoners daar permanent wonen staan ze natuurlijk ingeschreven als Enschedeërs en vervolgens komen ze op de kieslijst als stemmers terecht.

's Ochtends vroeg bij het openen van de deuren weet je dus al dat er een gewoon exact te bepalen groep (men staat op adres genoteerd op de lijst) niet zal komen opdagen.

Haal ik dit aantal van de lijst dan ziet de bijgestelde opkomst er plotseling heel anders uit.

Znder hen kom ik op een opkomst van 58,53% en dat ligt zeer dicht bij het Enschedees gemiddelde.

Weerwoord forum index » Europese Zaken