Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Boeren weg, vrijgekomen ruimte vervangen door mensenflats. Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Boeren weg, vrijgekomen ruimte vervangen door mensenflats.
BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Zie ik op de TV een lieve dame beweren dat vervuilende boeren, aan de rand van de Harderwijker natuur, beter daar kunnen verdwijnen via opkoopregelingen, zodat hun landrijen kunnen worden gebruikt voor de bouw van mensenverblijven.
Dan vraag ik me af, denken sommige stromingen in de politiek, werkelijk dat pakhuizen volgestouwd met mensen, minder vervuilen dan pakhuizen volgestouwd met bv varkens?

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Beter zonne-energie velden maken.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:

Cliff dat is afschuwelijk. Vernietiging van het landschap.
Of wil jij daar naast wonen?

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Cliff schreef:

Ja verschrikkelijk.
Ik heb me de laatste tijd wat verdiept in bv de nieuwe grote kippenbedrijven. Volgens mij hebben die kippen het daar prima naar hun zin. Veel kuddedieren leven bij voorkeur samen. Zelfs de olifant Bubba was het liefst bij zijn menselijke kudde
Veel van ons vee en hun verzorgers hebben een band met hun dieren. Maar zoiets snappen flatbewoners met een goudvis niet.
Harderwijk is een wat oppervlak betreft, een kleine al volgebouwde gemeente, waar de meeste bebouwing bijna aan de Veluwse natuurgebieden grenst. De paar overgebleven boeren daar lijken zich, om de overvloedig groeiende klimaatregels te ontlopen, massaal te laten uitkopen door onze regering.
Nu schijnen er voorstellen te circuleren in de raad, zag ik op TV, om die vrijgevallen plaatsen te bebouwen met mensenflats. Zo groeit Nederland via asielinstroom vol, met steeds meer erg vervuilende mennsenflats waar eerst flats voor dieren stonden.
Dat lijkt mij geen vooruitgang.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Quote:

Nee, ik bedoel dat de boeren wat mij betreft zeker mogen blijven.

Maar als ik de keuze heb tussen een torenflat of een zonne-energie veld, dan kies ik echt voor dat laatste.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Maar het gaat toch over te kort aan huizen?
Iets wat in stand is gehouden door de overheid sinds 1945.
Er was toen een bouwstop!
Daarom is mijn opa met de rest van de familie naar Suriname vertrokken en daar gebouwd.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Elisabeth schreef:
Maar het gaat toch over te kort aan huizen?

Verkeerde redenering. Er is geen tekort aan huizen, er is een teveel aan mensen. De redenering 'tekort aan huizen' is onoplosbaar als de bevolking blijft groeien.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exact. Er is geen woningtekort. Kijk eens naar Istanbul, bijna 16 miljoen inwoners in één stad. dat moet je echt niet willen.

Zeker in de hedendaagse tijd waarbij heel veel mensen werken op afstand slaat het nergens meer op om allemaal boven op elkaar te gaan wonen. Met alle shit die daarmee gepaard gaat: afval, riool, luchtvervuiling, files, agressie, criminaliteit, etc.

't Is nergens meer voor nodig.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 21:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

En als de natuur zelf dat wil gaan corrigeren door middel van 'n nieuw virus dat vooral ook degenen wil raken die veel hebben opgestreken door deze ontwikkelingen ongemoeid te laten zodat zij bij alsmaar meer afzet van hun producten evenredig meer in kas kregen, dan pleiten sommigen hier op dit forum desondanks voor verregaande ingrepen om deze natuurlijke correctie af te stoppen.

Toch Cliff?
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
En als de natuur zelf dat wil gaan corrigeren door middel van 'n nieuw virus dat vooral ook degenen wil raken die veel hebben opgestreken door deze ontwikkelingen ongemoeid te laten zodat zij bij alsmaar meer afzet van hun producten evenredig meer in kas kregen, dan pleiten sommigen hier op dit forum desondanks voor verregaande ingrepen om deze natuurlijke correctie af te stoppen.

Toch Cliff?
-

Dus een slot op de instroom bij de grenzen is een goede oplossing, En een nieuwe ministerpost voor remigratie om mensen die hier 30 jaar wonen maar nog steeds niet zijn ingeburgerd, te begeleiden richting hun moederland.
Desnoods betaal je hen in het buitenland hun uitkering een paar jaar door.
Nederland lijkt steeds meer op een door criminelen bestuurd land. Dagelijks worden hier mensen doodgeschoten of met een mes vermoordt. Roofovervallen op scooters zijn aan de orde van de dag, Massaal wordt door mensen recht van lijf en leden via subsidie of andere door derden bijeengewerkte centen feest gevierd.
In sommige wijken schrik je je een ongeluk als een luidspreker op torens staat te blèren dan hun God de grootste is.
Het lijkt dat zelfs JanMaat al profetische gaven had.
Nederland wordt eindelijk wakker!!

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:

Tip: maak niet te lange zinnen.

--

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 21:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

In sommige wijken schrik je je een ongeluk als een luidspreker op torens staat te blèren dan hun God de grootste is.
Nederland wordt eindelijk wakker!!

Logisch met dat geblèr.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 23:55 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert
Dus een slot op de instroom bij de grenzen is een goede oplossing,

In sommige streken vanaf de kansel ophouden met preken dat vrouwen met veel kinderen langer blijven leven - scheelt ook weer na elk borrelpraatje 'n slok op vervuilende mennsenflats waar eerst flats voor dieren stonden.
BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

10 miljoenste schreef:
Quote:
Poendert

In sommige streken vanaf de kansel ophouden met preken dat vrouwen met veel kinderen langer blijven leven - scheelt ook weer na elk borrelpraatje 'n slok op vervuilende mennsenflats waar eerst flats voor dieren stonden.

Als de onpartijdige wetenschap heeft uitgevogeld dat vrouwen met meer kinderen langer leven, wil dat nog niet zeggen dat men meer kinderen moet nemen.
Trouwens daar gaat dit onderwerp helemaal niet over.

BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
10 miljoenste schreef:
Quote:
Poendert

Als de onpartijdige wetenschap heeft uitgevogeld dat vrouwen met meer kinderen langer leven, wil dat nog niet zeggen dat men meer kinderen moet nemen.

Hoezo, onpartijdige wetenschap?
In de discussie aldaar schrijf je dat je dit hebt uit eigen waarneming.

Quote:
Ik heb het meer over persoonlijke waarneming. Dan zie ik dat personen uit grote gezinnen vaker hun ouders en de kleinere kinderen (moeten) helpen in het huishouden en met het opvoeden van het kleinere grut. Maar ook als de kinderen ouder zijn, dan wordt ma vaak nog uitstekend verzorgd.
Dus met de hulp bij het verzorgen van de kinderen en in het huishouden gaat het bij grotere gezinnen vaak uitstekend.
Ik zag oa laatst op TV een moeder met 7 kinderen(de achtste in de maak) die met goed gevolg haar motorrijbewijs haalde en nog als een jonge meid oogde, enz.

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=17090

Gun je duim toch eens een beetje rust. Razz Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert schreef:
10 miljoenste schreef:
Quote:
Poendert

Hoezo, onpartijdige wetenschap?
In de discussie aldaar schrijf je dat je dit hebt uit eigen waarneming.

Quote:
Ik heb het meer over persoonlijke waarneming. Dan zie ik dat personen uit grote gezinnen vaker hun ouders en de kleinere kinderen (moeten) helpen in het huishouden en met het opvoeden van het kleinere grut. Maar ook als de kinderen ouder zijn, dan wordt ma vaak nog uitstekend verzorgd.
Dus met de hulp bij het verzorgen van de kinderen en in het huishouden gaat het bij grotere gezinnen vaak uitstekend.
Ik zag oa laatst op TV een moeder met 7 kinderen(de achtste in de maak) die met goed gevolg haar motorrijbewijs haalde en nog als een jonge meid oogde, enz.

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=17090

Gun je duim toch eens een beetje rust. Razz Rolling Eyes

Ik weet uit eigen waarneming dat vrouwen met meerdere kinderen een prettiger leven hebben, dan vrouwen, trouwens ook mannen, die het zonder nakroost moeten redden.
Mensen zonder nakomelingen storten zich meestal op dieren/pups, zie de katten/hondenvrouwtjesdie die in iedere regio worden aangetroffen.
Die mensen moeten hun aangeboren liefde kwijt.

BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Katten/hondenvrouwtjes ? daar gaat dit onderwerp helemaal niet over.

Uzelf begon over een lieve tv dame...welke stromingen in de politiek, vervuilende boerenstand uit wil kopen , zodat natuurgronden volgebouwd worden met volgestouwde mensen pakhuizen... wat u geen vooruitgang leek .

Daarin rept U geen woord over de 2 politieke stromingen SGP - CU en de naam van uw lieve TV dame Carla Schouten - gereformeerd en religieus - zelf de boerenstand uit wil ruilen voor volle mensen pakhuizen (inclusief goedkeur gemeente omgevingsvergunningen) vol met uitgekochte gesubsidieerde boeren nazaten .
Waarom u de verantwoordelijke landbouw minister Carl .Schouten/ Zegers / vd Staaij buiten wel relevante beschouwingen laat ?
BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 21:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ik heb me de laatste tijd wat verdiept in bv de nieuwe grote kippenbedrijven. Volgens mij hebben die kippen het daar prima naar hun zin.

Op basis van welke observaties trekt u deze conclusie ?
Quote:
Veel kuddedieren leven bij voorkeur samen.

Ja, daarvoor zijn het kuddedieren.
Quote:
Zelfs de olifant Bubba was het liefst bij zijn menselijke kudde

Hoe weet u dat ? Heeft u het hem gevraagd ?
Quote:
Veel van ons vee en hun verzorgers hebben een band met hun dieren. Maar zoiets snappen flatbewoners met een goudvis niet.

Hoe weet u wat flatbewoners wel en niet snappen ?
Quote:
Zo groeit Nederland via asielinstroom vol

Niet alleen door asielinstroom. Wat denkt u van alle echtscheidingen ? Waar men eerst samen onder één dak leefde, moet er als gevolg van scheiding nu voor twee mensen een woning gezocht worden.
Ook de overbevolking speelt een rol. Vreemd genoeg bent u voorstander van grote gezinnen (tenzij het Afrikanen zijn), dat staat haaks op uw zorgen omtrent het volstromen van Nederland met teveel mensen.
Ik verneem graag uw uitleg.
(te beginnen met "vooruit maar weer...")

BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 21:31 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Niet alleen door asielinstroom. Wat denkt u van alle echtscheidingen ? Waar men eerst samen onder één dak leefde, moet er als gevolg van scheiding nu voor twee mensen een woning gezocht worden.

Zou best kunnen zijn dat de asielstroom voor 'n heel groot deel debet is aan al die echtscheidingen.
Nadere uitleg zal wel overbodig zijn.
-
BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het aantal echtscheidingen in ons land is ongeveer 30.000 per jaar.
Ik heb geen cijfers hoeveel daarvan afkomstig zijn vanuit asielinstroom. Ik weet alleen dat ik in mijn eigen omgeving heel veel scheidingen zie, en dat betreft in alle gevallen autochtone Nederlanders.
Natuurlijk is een eigen observatie geen maatstaf, maar om te suggereren dat de asielinstroom debet is aan het grote aantal echtscheidingen mist iedere grond naar mijn idee.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 1:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dus nadere uitleg is toch wel nodig.

Bedoeld wordt dat die asielzoekers in de meeste gevallen ongehuwde mannen zijn die eenmaal hier last krijgen van hun hormonen.

Daar gaat dan uiteindelijk menig huwelijk van Nederlandse dames aan ten gronde.

Trouwens ook wanneer 't gehuwde asielzoekers betreft en zij hier met hun gezin verenigd zijn gaat er nog altijd 'n groot gevaar van uit voor Nl-huwelijken, omdat 't in de meeste gevallen Islamieten betreft, die op grond van hun geloof niet aan enigerlei vorm van huwelijkse trouw gebonden zijn.
-
BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Ik heb me de laatste tijd wat verdiept in bv de nieuwe grote kippenbedrijven. Volgens mij hebben die kippen het daar prima naar hun zin.

Op basis van welke observaties trekt u deze conclusie ?
Quote:
Veel kuddedieren leven bij voorkeur samen.

Ja, daarvoor zijn het kuddedieren.
Quote:
Zelfs de olifant Bubba was het liefst bij zijn menselijke kudde

Hoe weet u dat ? Heeft u het hem gevraagd ?
Quote:

Hoe weet u wat flatbewoners wel en niet snappen ?
Quote:
Zo groeit Nederland via asielinstroom vol

Ook de overbevolking speelt een rol. Vreemd genoeg bent u voorstander van grote gezinnen (tenzij het Afrikanen zijn), dat staat haaks op uw zorgen omtrent het volstromen van Nederland met teveel mensen.
Ik verneem graag uw uitleg.
(te beginnen met "vooruit maar weer...")

Moet ik werkelijk die hele rij afwerken?
Die kijk op de kippenbedrijven heb ik hoofdzakelijk via de TV, Daar zag ik via een boerenproducent serie, zeer gezonde(opgemerkt via hun verenkleed) kippen in hun hok nieuwsgierig massaal toestromen naar de kippenboer.
Ik had zelf kippen. Zeer onvriendelijke dieren richting vreemden.
Ook lijkt dat bruine kippen zich veel brutaler te gedragen dan hun witte neefjes. Die laatste leven ook gemiddeld een jaar langer.
Daarnaast had ik eens het toezicht op een antikrakers locatie, waar enkele dames verbleven die mij, met glinsterende ogen van blijde opwinding hun van de dood geredde kuikens toonden. Deze kuikens bleken na hun genetisch toegestane levensduur veranderd in de invalide wrakken die daarna als plofkip werden getoond in films van zogenaamde dierenvrienden, (er zat ook een kunstenaar tussen)terwijl hun naaste verwanten, gehuisvest bij eierhandelaren nog steeds in uitstekende gezondheid verkeerden.
Een kudde dier voelt zich het meest behaaglijk in een kudde, zeker als die kudden verdedigd worden door boeren.
Op de olifant Bubba ga ik verder niet in. Want een ieder met wat inlevingsvermogen in de dierenwereld, ziet in 1 oogopslag dat ze het zeer naar haar zin heeft met haar menselijke vriendin.
Ik weet uitstekend wat flatbewoners snappen omdat ik jarenlang ook reparaties verrichtte in flats in de Randstad.
Er schijnt jaarlijks een aantal asiel en andere instroom in NL bij te komen, die wat aantal betreft gelijk staat aan de inwoners van een stad als Zwolle. Willen we dat in NL. Ik niet!
Echtscheidingen zijn het gevolg van onverdraagzaamheid, en het achter een lul aanlopen, + het verstrekken van uitkeringen om niemand te laten verhongeren. Eigenlijk parasiteren de echtscheiders massaal op de rest van de samenleving. Driekwart van de echtscheiders, de meesten scheiden door gebrek aan persoonlijk verantwoordelijkheids gevoel. Wat niet wil zeggen dat ikzelf, eenmaal getrouwd met een Kenau ook zeker zou scheiden. Dat kan tegenwoordig, De gemeenschap betaald.
Ik heb gelukkig al 50+ jaar een bijzonder lieve vrouw.
Ik schrijf nergens dat ik voorstander ben van grote gezinnen. Wel denk ik dat men in een groter gezin gelukkiger leeft. Ook lijken volgens mij vrouwen met veel kinderen langer en gelukkiger te leven.
Het is jammer dat we tegenwoordig te dichtbevolkt(ook via import) zijn om grote gezinnen te onderhouden.
(Nederland is met 9 miljoen inwoners al te dichtbevolkt, in onze gloriedagen woonden er nog geen miljoen mensen in Nederland)

U zet me aan het denken. Hoe komt het dat wij toen met hooguit 1 miljoen landgenoten, Rembrands, Willem Barendzs, Anthonie van Leeuwenhoeks, en een Leegwater voortbrachten, en nu alleen figuren die plaatjes van anderen kunnen draaien, naast ingevlogen Akwasie,s, of Sylvana Simons?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Poendert schreef:
Zie ik op de TV een lieve dame beweren dat vervuilende boeren, aan de rand van de Harderwijker natuur, beter daar kunnen verdwijnen via opkoopregelingen, zodat hun landrijen kunnen worden gebruikt voor de bouw van mensenverblijven.
Dan vraag ik me af, denken sommige stromingen in de politiek, werkelijk dat pakhuizen volgestouwd met mensen, minder vervuilen dan pakhuizen volgestouwd met bv varkens?

Groen Links is NIET Groen en NIET links... hun partij draagt een ''False Flag'' terwijl het door al die jaren
heen een 1 item partij is gebleken:

Ongelimiteerde Massa-immigratie, Ongelimiteerde massa-Imigratie en Ongelimiteerde massa-immigratie.
en Ongelimiteerdemassa-immigratie. en Ongelimiteerdemassa-immigratie. Dat geld ook voor de PvdAlaaaah.

VVD en CDA geven niks meer om ons land nog de verdediging van de eigen burgers jegens
misdaad, armoedeval en cultuur-vervreemding.

Daarvoor is die partij bereid de laatste grasspriet en het laatste open horizon voor op te offeren...

Uiteraard gaan al die miljoenen evenals nu - vaak uit een enorme materialistische cultuur -
electriciteit verbruiken, auto's aanschaffen, vlees eten, vliegbewegingen maken, water vervuilen etc. etc.

Men verwacht dat het electriciteitsverbruik de komende tien jaar in Nederland weer 20 % of meer zal toenemen.

Ondertussen is men er na 20 jaar van leugen en bedrog nog niet in geslaagd met wind- en zon boven de 5 %
van de huidige energieafnames te komen...

Er is geen enkel uitzicht op de huidige electrische auto's en de industrie van groen energie te voorzien zonder
opslag van energie in langdurige energie-opslagplaatsen... Komende 10 jaar zullen E- auto's in wezen
nog steeds op fossiele brandstoffen rijden.

Groen Links moet eerlijk zeggen dat zij onderdeel van het probleem zijn inzake de mislukte aanpak
van CO2 omdat zij in wezen geopsedeert zijn door macht middels geimporteerd stemvee.

Groen Links gebruikt gaten en lacunes in ons zwakke democratisch bestel door ons land en woningvoorraad
aan immigranten, weg te schenken en in ruil daarvoor hun stemmen te kunnen innen.

In de steden heeft Groen Links met de Islamistische stem daardoor het politiek landschap
blijvend misvormd en de Nederlanders buitenspel gezet.

''Misbruik'' omdat ons democratische bestel bedoelt is om te werven vanuit overtuigingskracht
en dat wordt via deze weg ingeruild voor een ''omkoop'' systeem zoals we in de meest primitieve
Afrikaanse politieke landschappen tegenkomen..

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Joost Bakker schreef:
Poendert schreef:

Groen Links is NIET Groen en NIET links... hun partij draagt een ''False Flag'' terwijl het door al die jaren
heen een 1 item partij is gebleken:

Ongelimiteerde Massa-immigratie, Ongelimiteerde massa-Imigratie en Ongelimiteerde massa-immigratie.
en Ongelimiteerdemassa-immigratie. en Ongelimiteerdemassa-immigratie. Dat geld ook voor de PvdAlaaaah.

VVD en CDA geven niks meer om ons land nog de verdediging van de eigen burgers jegens
misdaad, armoedeval en cultuur-vervreemding.

Daarvoor is die partij bereid de laatste grasspriet en het laatste open horizon voor op te offeren...

Uiteraard gaan al die miljoenen evenals nu - vaak uit een enorme materialistische cultuur -
electriciteit verbruiken, auto's aanschaffen, vlees eten, vliegbewegingen maken, water vervuilen etc. etc.

Men verwacht dat het electriciteitsverbruik de komende tien jaar in Nederland weer 20 % of meer zal toenemen.

Ondertussen is men er na 20 jaar van leugen en bedrog nog niet in geslaagd met wind- en zon boven de 5 %
van de huidige energieafnames te komen...

Er is geen enkel uitzicht op de huidige electrische auto's en de industrie van groen energie te voorzien zonder
opslag van energie in langdurige energie-opslagplaatsen... Komende 10 jaar zullen E- auto's in wezen
nog steeds op fossiele brandstoffen rijden.

Groen Links moet eerlijk zeggen dat zij onderdeel van het probleem zijn inzake de mislukte aanpak
van CO2 omdat zij in wezen geopsedeert zijn door macht middels geimporteerd stemvee.

Groen Links gebruikt gaten en lacunes in ons zwakke democratisch bestel door ons land en woningvoorraad
aan immigranten, weg te schenken en in ruil daarvoor hun stemmen te kunnen innen.

In de steden heeft Groen Links met de Islamistische stem daardoor het politiek landschap
blijvend misvormd en de Nederlanders buitenspel gezet.

''Misbruik'' omdat ons democratische bestel bedoelt is om te werven vanuit overtuigingskracht
en dat wordt via deze weg ingeruild voor een ''omkoop'' systeem zoals we in de meest primitieve
Afrikaanse politieke landschappen tegenkomen..

Ik ben het zomaar volkomen met u eens.
De SP en de PVV zijn duidelijk, volgens het hoefijzer principe, aan elkaar te smeden.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 23:58 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:

U zet me aan het denken. Hoe komt het dat wij toen met hooguit 1 miljoen landgenoten, Rembrands, Willem Barendzs, Anthonie van Leeuwenhoeks, en een Leegwater voortbrachten, en nu alleen figuren die plaatjes van anderen kunnen draaien, naast ingevlogen Akwasie,s, of Sylvana Simons?

Nou,.....dacht anders dat we wel nog ene Poendert hebben.
-
Boeren weg, vrijgekomen ruimte vervangen door mensenflats.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu