Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Het Broeikaseffect Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 168, 169, 170  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2021 2:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Neh, ik werk uit ideologische motieven. Dat gaat tegenwoordig niet meer in de politiek Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

10 miljoenste schreef:
De voet afdrukken van Jesse Klaver en 4 kinderen worden ruimhartig gecompenseerd door 5000 zonepanelen op een bewaakt zonne energie data bedrijven terrein van Microsoft, Facebook en Google.

Politieke carrière baan had jij ook gekund in plaats van onderbetaald onderwijs .

Je vergeet de 12 miljard kostende smerige houtkachels van Groen Niks onder de valse naam bio centrales....

Alsof een boom even snel groeien kan als dat die verbrand wordt... ...

BerichtGeplaatst: Do Feb 11, 2021 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik las al verschillend keren dat de aarde dankzij extra CO2 zelfs tot 17% extra vergroend is . Dus er groeien 17% meer planten op deze aardbol sinds, laten we zeggen 1980.
Dit kan wel uitkomen want ik hoor al decennia niks meer over hongersnood in Afrika wegens droogte.
Wordt deze toename van mogelijke en al bestaande extra landbouw area, ook verrekend in de klimaat modellen waar het tegenwoordig in de meeste linkse tijdschriften van barst, of in de doemverhalen uit de rest van de media.
En als mogelijk straks het nieuwe, door links gepropageerde Eden van CO2 krimp is verwezenlijkt, schieten we de voor de aarde overtollige Afrikaanse sloebers dan af, of laten we hen gewoon netjes en beschaafd van de honger doodgaan.
Men gaat tegenwoordig in Afrika niet dood van de honger door een gebrek aan goede landbouwgrond, maar doordat de plaatselijke bevolking alle uitstekende voorzieningen en infrastructuur, daar door de vroegere kolonisators aangelegd, daarna heeft verwaarloosd en leeggestolen.
(Zie Zimbabwe, enz)

BerichtGeplaatst: Ma Feb 15, 2021 2:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Windmolens draaien niet want er is geen wind en miljoenen zonnepanelen liggen onder de sneeuw.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 15, 2021 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Windmolens draaien niet want er is geen wind en miljoenen zonnepanelen liggen onder de sneeuw.

Meestal waait er bij zo'n ijzige kou 'n gure oostenwind.
Dat was de afgelopen week in Nederland weer veelal het geval.
Dus zal 't in Duitsland niet veel anders zijn geweest.

https://www.volkskrant.nl/nieuws achtergrond/het weerbericht voor maandag 8 februari sneeuw en vorst~be7363ec/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

"Bij een vrij krachtige tot harde oostelijke wind ligt de middagtemperatuur tussen 3 en 6 graden. De ­gevoelstemperatuur kan lokaal de 15 graden halen. In de nacht naar dinsdag vriest het overal 5 tot 8 graden en de bewolking heeft ook dan de overhand. De oostenwind neemt langzaam in kracht af."

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Feb 15, 2021 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Sneeuw op de zonnepanelen hoeft geen probleem te zijn.
Men moet alleen even weten hoe die er wel afgehaald kan worden en hoe niet.

https://www.ilumen.be/nl/sneeuw op mijn zonnepanelen/

"Wij hebben 30 panelen liggen in één blok en een borstel uitschuifbaar tot 7m.Begin bovenaan en veeg de sneeuw tot op het volgende paneel .als alle bovenste panelen bloot zijn (liefst bij zonneschijn zoals vandaag dan begin je aan de tweede rij.Het water dat zeer snel gevormd wordt door kleine restjes komt op je tweede panneel terecht en maakt het mogelijk samen met het gewicht van de eerste paneel dat alles naar beneden komt zonder dat je n og veel moet vegen .Dus een beetje geduld en je ziet het wel :de rest van de panelen komt sneeuwvrij zonder vegen .Het gewicht van de sneeuw ,water en de zon doet de rest"

Lijkt trouwens ook wel 'n goeie extra klus voor glazenwassersbedrijven.
BerichtGeplaatst: Ma Feb 15, 2021 21:44 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Sneeuw is niet het belangrijkste probleem...

Wel de uiterst korte dagen en de bewolkte luchten... waardoor je nu vrijwel niks aan die paneeltjes hebt...

Maak ons niks wijs jongen. Ik heb de berekeningen naast me liggen.

Het grootse probleem momenteel is dat ''Milieu'' een toverwoord is voor corrupte liegende partijen
en een ultiem middel om met niks helpende plannen de burgers nog eens van honderden miljarden
te beroven...

Ik was een van de eersten die een CO2 en stikstof aanpak bepleitte op dit forum en zie dat
uitkomt wat ik al vreesde... Het doel is goed, maar de neo libereale elite maakt een kolossale
mega diefstal van.

Het doet me denken aan het goede doel inzake Afrika in de jaren '70 en '80.
Dezelfde partijen hebben het ook toen tot een kolosale corrupte mislukking gemaakt als nu.

En wie kritiek had werd genegeerd, evenals nu.

Jammer die 1,5 graad temperatuurstijging is inmiddels een valse illusie en zelfs met 5 graden mag
ons nageslacht in zijn vingers knijpen.

BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 0:55 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

De grootste (sneeuw) krabbers zijn miljoenairs met inkomens van over 5 keer modaal die in gesubsidieerde Tesla's rondscheuren en voor honderden € tussen hun eigen politieke correcte zwam clans opvreten aan geroosterde beesten , en voor de schone schijn voor een paar € energie besparing het dak opkruipen, en daar hele weken over opscheppen hoe goed 'ze' zijn voor het goede doel voor arme huurders te helpen .
BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 1:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Natubico schreef:
Sneeuw op de zonnepanelen hoeft geen probleem te zijn.
Men moet alleen even weten hoe die er wel afgehaald kan worden en hoe niet.

Ja ja, ga jij maar lekker even in 15 gevoelstempratuur met gevaar voor eigen leven het dak op klimmen om die zonnepanelen sneeuwvrij te maken. Ik zet wel gewoon de verwarming aan, werkt veel beter.

BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Wel de uiterst korte dagen en de bewolkte luchten... waardoor je nu vrijwel niks aan die paneeltjes hebt...

Dit is al twee keer weerlegd:

Hier: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=575457#575457
en hier: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=533175#533175

Volhouden Joost! En als je de berekeningen naast je heb liggen, plaats ze dan eens? Ging je vorige keer ook op stuk.

BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
[Ja ja, ga jij maar lekker even in 15 gevoelstempratuur met gevaar voor eigen leven het dak op klimmen om die zonnepanelen sneeuwvrij te maken. Ik zet wel gewoon de verwarming aan, werkt veel beter.

Zonnepanelen zitten onder een behoorlijke hoek en zijn zwart en van glas. Bij mij schoof de sneeuw er naar een dag of twee vanzelf vanaf. Verder kan ik er gewoon bij vanaf de grond, mijn dak is schuin en ik heb geen ladder nodig oid. Maar dat verschilt natuurlijk per woning.

In Duitsland hebben ze enorme velden met panelen en ik kan me wel voorstellen dat deze ondersneeuwen. Maar voor het schoonmaken daarvan heb je niet echt een ladder nodig. Zou zelfs met een machine kunnen denk ik.

BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Rendabel zijn ze dan zeker niet ondanks wat uitventers en corrupte stichtingen graag zand in de ogen strooien.

Het verlies is nog groter nu de zonnepaneelhouders hun oude meters door zg. intelligente meters moeten vervangen.
Dat is een enorme hap in hun terugbetaling door het rijk van teruggeleverde energie... ha ha .

Lees dit nog maar eens knul:
In de zomer kan een zonnepaneel een piek bereiken van zo’n 3.000 tot 3.500 watt per uur. Dit in tegenstelling tot de winter, wanneer het zomaar 25 watt kan zijn

https://www.homedeal.nl/inspiratie/duurzaam wonen/zonnepanelen zomer vs winter/

Maak ons niks wijs jongen. Ik heb de berekeningen al eerdere geplaatst... maar die wist jij natuurlijk niet te vinden..
zielig gewoon..

Het grootse probleem momenteel is dat ''Milieu'' een toverwoord is voor corrupte liegende partijen
en een ultiem middel om met niks helpende plannen de burgers nog eens van honderden miljarden
te beroven...

Zo is ook de ontwikkelijkingshulp in de jaren 70 en 80 en 90 ten onder gegaan aan corrupte GEO's,
duizenden dikke terreinwagens en villa's met zwembaden... ten koste van tientallen miljarden belastinggeld.

Hun zonen zitten nu aan de knoppen te draaien en kakelen elkaar na met het gevaarlijke misleidende
codewoord ''verbinden en inclusie'' .. Over hogere lonen, betere arbeidsvoorwaarden en meer verticale
solidariteit hoor je ze nooit.... en als ze er al noodgedwongen over lullen, dan gebeurd er vervolgens helemaal NIKS.

Ook niet bij de huidige vrouweljiker VNO bedrieg trol afkomstig van D66...

BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
In de zomer kan een zonnepaneel een piek bereiken van zo’n 3.000 tot 3.500 watt per uur. Dit in tegenstelling tot de winter, wanneer het zomaar 25 watt kan zijn

Je haalt een belangrijk stuk weg: In de zomer kan een zonnepaneel een piek bereiken van zo’n 3.000 tot 3.500 watt per uur. Dit in tegenstelling tot de winter, wanneer het zomaar 25 watt kan zijn. Als de zon schijnt in de winter dan kan de opbrengst soms nog wel een piek hebben tot zo’n 400 watt.

Zullen we het even voor je berekenen, want ik geloof helemaal niet dat jij ergens een berekening hebt namelijk. Die laat je immers nooit zien.

Laten we het gemiddelde nemen tussen die 25 watt en die 400 watt, ofwel 212,5 watt per uur per paneel. En dan gaan we uit van 2 zonuurtjes per dag in de winter, dat lijkt me niet veel gezien de zon opkomt rond 8:00 uur en ondergaat rond 18:00 uur in de winter.

Komen we uit op 0,425 kwh per dag per paneel. De winter is één vierde van een haar, dus 91 dagen. Komen we op 38 kWh per paneel in de winter. Ik heb 24 panelen liggen, dus kom je op 912 Kwh in de winter uit. Dat is dus ongeveer een vierde van het gemiddelde jaarverbruik van een gezin.

Ergo: met 24 panelen wek je in de winter precies genoeg op voor je jaarverbruik. Wat er in de zomer als extra bijkomt is mooi meegenomen. Overigens klopt ook deze berekening dus precies wat ik op mijn solar monitor systeem zie. Alleen in Maart al wel ik rond de 450 KWh op, 21 dagen van Maart zijn winter.

Joost beste knul... je hebt geen berekeningen die aantonen dat het in de winter allemaal bar en boos is met zonnepanelen. Je bewering die je altijd keer op keer herhaalt, soms zelfs knipt en plakt, onderbouw je nooit. Ik geef je zowel de feiten van mijn installatie (gemeten gegevens over meerdere jaren) en sla je ook nog met je eigen bronnen om je oren.

Misschien moet je weer eens over biomassa beginnen om de aandacht af te leiden van dit punt.

Joost Bakker schreef:
Maak ons niks wijs jongen. Ik heb de berekeningen naast me liggen.
Joost Bakker schreef:
Maak ons niks wijs jongen. Ik heb de berekeningen al eerdere geplaatst.

Wat is het nou Laughing

En waar blijven die berekeningen toch?

BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

[quote="Cliff"]
Joost Bakker schreef:

Probeer een leek of iemand die zijn geld in 2 dimensionale kaarten belegd heeft
maar eens uit te leggen dat de aarde niet plat is...

Laatst aangepast door Joost Bakker op Di Feb 16, 2021 16:33, in totaal 3 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Waar blijven die berekeningen nou Joost? Blijkbaar kun je wel knippen en plakken... dus dan moet die berekening ook geknipt en geplakt kunnen worden?

BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Maar hoeveel scheelt 'n week sneeuw bij zonnig weer nu aan opbrengst van de panelen?

24 panelen maal bijna 0,5 kWu per dag is ca. 12 kWu totaal.

En dat over 7 dagen maakt dus zo'n 84 kWu .

Omdat 't hier schone energie betreft is 't dus zeker de moeite waard om die sneeuw even van de panelen af te halen.
BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 15:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Inderdaad.

Maar ik hoor hier wel vaker zaken over zonnepanelen die totaal niet kloppen. Zo was het Ryan die ooit beweerde dat de zonnepanelen last zouden hebben van mos en groene aanslag.

Iedereen die wat weet van de natuur, weet ook dat je aan bomen kunt zien waar het noorden en het zuiden is. Daar heb je geen kompas voor nodig. Op de noordelijke zijde van de boomstam zit vaak mos, aanslag en het schors is er vochtig. Op de zuidelijk zijde van de boomstam is de schors mooi droog, zonder aanslag.

Zonnepanelen liggen op het Zuiden, tenminste... als je ze goed hebt aangelegd. De kans op mosvorming of groene aanslag is minimaal. Ik heb deze nog niet gehad. Maar niettemin laat ik één keer per jaar, in het voorjaar, de zonnepanelen doen door de glazenwasser die toch al langs komt. Kosten zijn 20 euro extra ofzo.

De mensen die roepen dat zonnepanelen geen goede investering zijn, zijn bijna altijd de mensen die ze ook niet hebben.

Trouwens, die afbouw van de salderingsregeling in 2023 staat ook weer op losse schroeven:

Afbouw salderingsregeling zonnepanelen mogelijk uitgesteld, Tweede Kamer wil wetsvoorstel controversieel verklaren
De Vaste Kamercommissie voor Economische Zaken & Klimaat wil dat het wetsvoorstel voor afbouw van de salderingsregeling voor zonnepanelen controversieel wordt verklaard. Hierdoor wordt de afbouw mogelijk uitgesteld.

https://solarmagazine.nl/nieuws zonne energie/i23434/afbouw salderingsregeling zonnepanelen mogelijk uitgesteld tweede kamer wil wetsvoorstel controversieel verklaren

BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Cliff schreef:
Waar blijven die berekeningen nou Joost? Blijkbaar kun je wel knippen en plakken... dus dan moet die berekening ook geknipt en geplakt kunnen worden?

Jouw berekening toont mijn gelijk aan... heb al veel eerder berekeningen geplaatst...
Als je serieus bent zoek je die maar weer even op.

De zonnepanelen zijn niet rendabel en worden alleen maar door het Rijk (kunstmatige teruglevering overbodige
energie in de zomer aan het rijk die er ook niks mee kan en subsidies) in stand gehouden.

Ik herhaal voor hen die zonnepaneel aandelen hebben.

Rendabel zijn ze dan zeker niet ondanks wat uitventers en corrupte stichtingen graag zand in de ogen strooien.

Het verlies is nog groter nu de zonnepaneelhouders hun oude meters door zg. intelligente meters moeten vervangen.
Dat is een enorme hap in hun terugbetaling door het rijk van teruggeleverde energie... ha ha .

In de avonduren als jij de thermostaat hogers zet dan levert jouw zonnepaneel HELEMAAL NIKS op,
en overdag bijna niks.

te beroven... middels halve waarheden en hele leugens.

Zo is ook de ontwikkelijkingshulp in de jaren 70 en 80 en 90 ten onder gegaan aan corrupte GEO's,
duizenden dikke terreinwagens en villa's met zwembaden... ten koste van tientallen miljarden belastinggeld.

Hun zonen zitten nu aan de knoppen te draaien en kakelen elkaar na met het gevaarlijke misleidende
codewoord ''verbinden en inclusie'' .. Over hogere lonen, betere arbeidsvoorwaarden en meer verticale
solidariteit hoor je ze nooit.... en als ze er al noodgedwongen over lullen, dan gebeurd er vervolgens helemaal NIKS.

BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
In de avonduren als jij de thermostaat hogers zet dan levert jouw zonnepaneel HELEMAAL NIKS op,

Wat een briljante conclusie! Als ik mijn thermostaat hoger zet, dan gaat mijn CV ketel aan. OP GAS.

En verder... stel je nu dat mijn zonnepanelen niets opleveren als het donker is? Hoe lang heb je over die conclusie nagedacht Joost?

Quote:

Bladiebla... maar de berekeningen blijven achterwege. Die lagen toch naast je computer? Laughing

BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2021 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ach meneer stookt dus s'avonds toch maar op gas...

https://www.essent.nl/kennisbank/zonnepanelen/hoe werken zonnepanelen/opbrengst zonnepanelen

IK doe eenmaal de berekening nog eens tevergeefs over voor iemand die daar niks van begrijpen wil.

Stel opbrengst 10 panelen (zeer positieve schatting = 2600 Kwh (gemiddeld per jaar).

Over een wintermaand (zie grafiekje Essent) zie je daar (overdag) 3 % van terug = 78 Kwh...

https://www.gaslicht.com/energiebesparing/energieverbruik

Een 3 persoons huishouden verbruikt zo'n 3500 Kwh per jaar.
In een wintermaand is de behoefte omgekeerd evenredig met opbrengst zonnepanelen).
Zo hanteert men daarvoor wel het gemiddelde plus 25 %, dan kom je uit op 364 Kwh.

https://www.allesoverdebrandstofcel.be/brandstofcel/nieuws/winter vs zomer tips om minder energie te verbruiken

Dat betekend dat je met 10 zonnepanelen 286 Kwh te kort komt..

Met 25 zonnepanelen (zelfde berekening) zit je op 195 Kwh en kom je dus 169 Kwh te kort.

Maar zelfs deze berekeningen zijn nog veel te positief daar het merendeel van de opbrengst
niet gebruikt wordt, daar je vooral energie nodig hebt op de uren dat de zon niet schijnt...

Het terugleveren aan de ''overheid'' is kunstmatig daar die wisselende flucturerende energiegolven (de enige
dag kan 10 maal minder zijn dan de andere) geen waard hebben voor gebruikers die op een vaste
energiebehoefte zijn aangewezen...

Die vaste energiebehoefte wordt in 97 % daarom voorzien door gas, mega vieze houtkachels (bio geheten) en kolen.

Het merendeel van de plannen van Rutte en D66 Groen Links berust op het uitdelen van tientallen miljarden
in de zakken van corrupte netwerken, eveneens dat met de ontwikkelingshulp aangeduide miljardenzwendel
in de jaren 70 80 en 80 gebeurde.... zonder dat dat dit milieuvoordeel zal opleveren.

Uiteindelijk leidt tot de volgende (ik was er niet direct bij betrokken) parlementaire enquette als
de vogels gevlogen zijn en de honderden miljarden er doorheen zijn gespoeld.

De corrupte inclusive & verbinding mantra'ende meutes van nu zijn de nazaten van de corrupte CEO's van toen.

Ik ben voor een verantwoord milieu maar wat nu gebeurd is weerzinwekkende zinloze tot niks
leidende geldsmijterij in bevrinde neo liberale zakken en een ongekende vorm van bedrog.

Iedere zogenaamde ''inclusive'' LUL kan zomaar zonder enige weerspraak (geen Beta's als journalist te vinden)
ongehoorde onzin uitkotsen op de publieke propaganda zenders onderwijl zijn zakken met ons geld rijkelijke gevuld worden...

BerichtGeplaatst: Wo Feb 24, 2021 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Stel opbrengst 10 panelen (zeer positieve schatting = 2600 Kwh (gemiddeld per jaar).

Over een wintermaand (zie grafiekje Essent) zie je daar (overdag) 3 % van terug = 78 Kwh...

De winter jongeman loopt van 21 december tot 21 maart.

De grafiek van Essent halen we er even bij:

We zien 3+5+8% opbrengst in de winter, ofwel 16% bij slechts 10 panelen. Omgerekend: 416 KWh.

Het gemiddeld gebruik is geen 3500 kwh. Het Nibud heeft dit vastgesteld als volgt:
Het gemiddelde verbruik voor alle huishoudens is 2.730 kWh per jaar.
[url=https://www.nibud.nl/consumenten/energie en water/]BRON NIBUD.NL[/url]

Laten we die 2730 Kwh eens door 4 delen (immers, vier seizoenen) dan komen we op 682,5 kWh per seizoen. 10 Panelen leveren in de winter dus 416 kWh op (volgens Essent, jouw bron). Ofwel... 41,6 kWh per paneel.

Hoeveel paneeltjes heeft Joost nodig om in de winter zijn verbruik te compenseren? Jawel hoor... 16 panelen.

Ofwel: iemand die 16 panelen op zijn dak heeft, heeft genoeg stroom voor de winter én haalt er in de zomer nog eens een hoop extra voordeel uit...

Zo simpel is de berekening Joost.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 24, 2021 22:03 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

IK zie dat je geen hogere elektrotechnische opleiding hebt genoten of iets als wiskunde in je pakket gehad,

Het deelsommetje door ''4 seizoenen'' is natuurlijk veel te onnauwkeurig en daardoor zijn de resultaten al bij
voorbaat onjuist.

Waarom deelt je moedertje het niet door 1 jaar, 3500Kwh / 1 jaar = 3500Kwh en dus heb ik in de winter genoeg
aan 10 panelen ... bla bla bla.

Je had de waarde van een parameter kunnen wijzigen en kunnen zien dat de berekening hetzelfde blijft...
alleen de uitkomst iets veranderd... had je een hoop energie bespaard... Nou en ?

In het volgende heb ik DUS volkomen gelijk:
Het gemiddeld gebruik van een gezin a 3 personen is 3500 Kwh... en de rest van mijn berekening is gedetailleerder
en beter dan die jouwe....

Als je van een andere gezinsgrootte uitgaat moet je alleen 1 parameter veranderen en dan mijn berekening volgen.

Hoe hoog is het gemiddeld energieverbruik?
Op basis van uw gemiddeld energieverbruik (gas en stroomverbruik) kunt u met onze energievergelijker de goedkoopste energieleverancier laten berekenen. De hoogte van het gas en elektriciteitsverbruik is van een groot aantal factoren afhankelijk: grootte en ligging van het huis, aantal bewoners, gedrag, wijze van verwarming en mate van isolatie. Het is niet eenvoudig om daar indicaties voor te geven. Ook energiedeskundigen verschillen van mening. Zo wijken cijfers m.b.t. het gemiddeld energieverbruik van het CBS soms sterk af van die van het NIBUD of van energiebedrijven zelf.

3 persoons huishouden (3500 kWh / 1500 m3)

Verder leveren jouw zonnecellen s avonds NUL energie op als jouw verwarming moet leveren...
Dat is ook de reden dat zoals je al zij jij avonds de gasketel hebt branden...

Stop dat berekeninkje maar snel weg... je brandende goedkope gasketel weet wel beter.

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 1:07 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Om geld te besparen is het niet snugger te investeren in isolatie / zonnepanelen maar in Bitcoins .
Het rendement van dit onderwereld betaalmiddel is zo exceptioneel hoog dat je zelfs de energierekening van je beste erbij kan betalen .
BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 8:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
IK zie dat je geen hogere elektrotechnische opleiding hebt genoten of iets als wiskunde in je pakket gehad,

Altijd op de persoon, nooit op de inhoud...

Quote:
Waarom deelt je moedertje het niet door 1 jaar, 3500Kwh / 1 jaar = 3500Kwh en dus heb ik in de winter genoeg aan 10 panelen ... bla bla bla.

Altijd op de persoon, nooit op de inhoud...

Quote:

Je snapt dat dat een website is die probeert te verdienen aan het overstappen van klanten. Ze hebben er dus alle baat bij het verbruik hoger in te schatten (om zo de verschillen tussen aanbieders uit te vergroten)

Neem gewoon het uitgangspunt van het Nibud. Dat is een instituut wat notabene opgericht is om dit soort dingen in kaart te brengen.

Quote:
Verder leveren jouw zonnecellen s avonds NUL energie op als jouw verwarming moet leveren...

Briljant! Zelf verzonnen dat zonnepanelen 's nachts niets opleveren?

Quote:
Dat is ook de reden dat zoals je al zij jij avonds de gasketel hebt branden...

'Zoals je al zij'... manmanman.

Quote:
Stop dat berekeninkje maar snel weg... je brandende goedkope gasketel weet wel beter.

Ik heb nergens beweerd dat huizen van het gas af kunnen. In tegendeel zelfs. Maar wat als een paal boven water blijft staan is dat 16 zonnepanelen wel degelijk voldoende opbrengen in de winter om gelijk te lopen met het gemiddeld jaarverbruik van een gezin.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

https://www.euronews.com/living/2021/02/09/climate change has made hayfever season start almost a month earlier

Alweer een ''onvoorzien'' gevolg, het zal niet de enige zijn.... en VVD/Groen Niks maar massaal CO2 uitsotende
houtkachels (o ja, ''bio centrales'' geheten) bouwen...

Een studie heeft uitgewezen dat opwarmingstemperaturen een "significante rol" spelen bij het
verlengen van het pollenseizoen en een "gedeeltelijke rol" bij het toenemen van de hoeveelheid pollen.

De klimaatverandering heeft ertoe heeft geleid dat het allergieseizoen 20 dagen eerder is begonnen,
met sterkere pollenconcentraties tot 21 procent overal.

Hatsjie...eeeeej.

Bovendien veroorzaakt het probleem problemen voor een aantal mensen die momenteel mogelijk
geen problemen met allergieën hebben.

"Over het algemeen geldt dat hoe langer je aan een allergeen wordt blootgesteld, hoe groter de kans dat je
voor dat allergeen wordt gesensibiliseerd",

Daar komt nog bij dat alle pollen tegenwoordig chemisch (dieseluitstoot o.a.) verontreinigd zijn
en een veel agressiever impact op ons immuunsysteem hebben dan dat bij
onze voorouders het geval was.

Hatsjie...eeeeej.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu