Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Het Broeikaseffect Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 167, 168, 169, 170  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

In Zeeland blijken méér voorstanders te zijn van doorgaan met kernenergie dan tegenstanders.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Za Dec 05, 2020 17:42, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En ook jij vergeet de bron te vermelden.

BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

2 atoombronnen moeten nog gebouwd worden - de inleiding is al beschikbaar.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/111651/Door-met-kernenergie-Meer-voorstanders-dan-tegenstanders-in-Zeeland

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Za Dec 05, 2020 18:26, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het verbaast me overigens niet. Bijna niemand weet dat kernenergie voorbij is en is compleet gebrainwashed met het 'CO2 is het eind van de wereld'-idee.

Wanneer je je verdiept in de discussie rond kernenergie, weet je precies hoe het werkelijk zit. Maar het zou mij verbazen als 1% van de inwoners van Nederland weet hoe het werkelijk zit.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Voor die mensen die denken dat zonnepanelen of omvormers verslijten.... dit jaar haal ik met 6 jaar oude zonnepanelen een nieuw record.

Om ook maar gelijk even de onzin van Poendert hierboven te weerleggen: als ik 50 cent per Kwh zou krijgen, zou ik dus in één jaar ruim 3000 euro vangen. Dat zou een terugverdientijd van 2 jaar betekenen op mijn panelen... dat gelooft toch niemand? En dan 20 jaar lang hè ofwel 60.000 euro krijgen voor je investering van 6200 euro.

Ik heb veel onzin gelezen, maar 50 cent per kWh krijgen voor 20 jaar lang is te bizar voor woorden.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 19:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Voor die mensen die denken dat zonnepanelen of omvormers verslijten.... dit jaar haal ik met 6 jaar oude zonnepanelen een nieuw record.

Om ook maar gelijk even de onzin van Poendert hierboven te weerleggen: als ik 50 cent per Kwh zou krijgen, zou ik dus in één jaar ruim 3000 euro vangen. Dat zou een terugverdientijd van 2 jaar betekenen op mijn panelen... dat gelooft toch niemand? En dan 20 jaar lang hè ofwel 60.000 euro krijgen voor je investering van 6200 euro.

Ik heb veel onzin gelezen, maar 50 cent per kWh krijgen voor 20 jaar lang is te bizar voor woorden.

---Nog maar een stukje zogenaamde onzin van de heer Poendert. Mijn dochter betaalde dit voorjaar meer dan 1000 euro voor een versleten omvormer.
Ikzelf zou als ik nu 30 jaar was, ook een windmolen op mijn grond laten plaatsen als daar dezelfde voorwaarden aan waren verbonden op subsidiegebied, als de voorwaarden die nu nog voor boer Meyer gelden, ook voor mij van toepassing waren.
Maar wij bezitten nog een stukje grond naast een natuurgebied. Daar zou ik de windmolen laten plaatsen.
Gratis geld wint altijd. Ik denk dat de meeste mensen het geld al zullen aannemen als het maar een dubbeltje per KWH betrof.

De GROENEREKENKAMER.---Het doel van het Einspeisegesetz was om duurzame energie uit een impasse te halen. Duurzame energie, of ze nu uit zon, wind of biomassa komt, is immers te duur om te concurreren met energie uit fossiele brandstoffen. ‘Geef ons massaproductie en wij zorgen voor een dalende prijs’, beloofden de fabrikanten van zonnecellen. Om de industrie te stimuleren om te investeren in massaproductie en ontwikkeling, krijgen leveranciers een dusdanig hoog bedrag dat het wel loont. Voor wind- en bio-energie ligt het bedrag lager.
---Om vervolgens de industrie niet lui te maken, wordt dit bedrag elk jaar met vijf procent verlaagd. De kritiek op subsidies is immers altijd dat ze niet concurrerende technologieën in leven houden. Zo krijgt boer Meijer twintig jaar lang 54,53 eurocent voor de elektriciteit uit de panelen die hij in december 2005 aanschafte en 49,21 cent voor de elektriciteit uit de panelen die hij in maart 2007 liet installeren.
De wet bevat twee essentiële onderdelen: ten eerste drukt de subsidie niet op de overheidsbegroting. De Einspeise-vergoeding wordt immers betaald door de energiebedrijven, die het doorrekenen in hun energieprijs. Het kost ieder Duits huishouden 35 euro per jaar. Een overheid in geldnood hoeft de regeling niet te schrappen. Ten tweede heeft het Einspeisegesetz de status van een grondwet. De overheid kán de wet niet eens schrappen. Ondernemers hoeven dus niet bang te zijn voor een onbetrouwbare overheid. De in 2005 aangetreden regering van Angela Merkel keek bovendien wel uit: de wet had intussen tienduizenden banen opgeleverd.

Dus eigenlijk moet ik, met mijn gezamelijke landgenoten als "Jan met de pet" dat hele circus via het aan ons leverende energiebedrijf REWE(eigendom van het Zweedse nationale energiebedrijf, waaronder ook mijn eigen NUON valt) betalen.
Ik dacht dat kartelvorming van staatsbedrijven zoals het Zweedse Vattenfall niet mocht in Nederland.

Laatst aangepast door Poendert op Zo Dec 06, 2020 20:22, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 19:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Nog maar een stukje zogenaamde onzin van de heer Poendert. Mijn dochter betaalde dit voorjaar meer dan 1000 euro voor een versleten omvormer.

Dan ben je gewoon olie en oliedom: https://www.omvormer-zonnepanelen.nl/prijzen/

Quote:
Zo krijgt boer Meijer twintig jaar lang 54,53 eurocent voor de elektriciteit uit de panelen die hij in december 2005 aanschafte en 49,21 cent voor de elektriciteit uit de panelen die hij in maart 2007 liet installeren.

Dit is gewoon onzin... zoals al eerder gezegd. Wie dit verzonnen heeft, heeft een enorme dikke duim.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Poendert schreef:
Nog maar een stukje zogenaamde onzin van de heer Poendert. Mijn dochter betaalde dit voorjaar meer dan 1000 euro voor een versleten omvormer.

Dan ben je gewoon olie en oliedom: https://www.omvormer-zonnepanelen.nl/prijzen/

Quote:
Zo krijgt boer Meijer twintig jaar lang 54,53 eurocent voor de elektriciteit uit de panelen die hij in december 2005 aanschafte en 49,21 cent voor de elektriciteit uit de panelen die hij in maart 2007 liet installeren.

Dit is gewoon onzin... zoals al eerder gezegd. Wie dit verzonnen heeft, heeft een enorme dikke duim.

Ik zou zeggen ga maar klagen bij de GROENEREKENKAMER, Dat is een vereniging van een wel onafhankelijke club van wetenschappers, niet meer verbonden met enige particuliere geldverstrekker of het rijk.
Die omvormer moest ook nog eens worden geplaatst. Maar ruzie maken over de prijs van en elektrisch apparaat door mijn dochter aangeschaft, past niet bij deze reactie. Het is wel een mooie zijstraat om dit onderwerp op een zijspoor te rangeren.
Waar gaan we over door, over de aanschaf van allerlei apparaten, of over de subsidie die landen via hun regering geven aan clubs die het meeste voor hun persoonlijk gewin (politiek of anderszins) opbrengen. Of is dat een verkeerde inbreng.
Complot denken wellicht zelfs>

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Heb je wel eens een omvormer gezien? Er zitten 3 kabels met stekkers aan. Jij met je ervaring in tal van technische banen zou toch in staat moeten zijn een omvormer moeten omwisselen.

En ik ken de Groene Rekenkamer. Prima website, maar hier slaan ze de plank echt mis.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 20:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:

Ah, ik heb de waarheid gevonden. De groene rekenkamer zit er een factor 6 naast, het is geen 0,54 euro per Kwh maar 0,0953 euro per kWh:

In 2005 was 10% van de elektriciteit in Duitsland duurzame energie en hiervan werd 70% aangeleverd met een terugleververgoeding. Hierbij zou tot 2010 een besparing van 52 miljoen ton kooldioxide behaald worden. De gemiddelde terugleververgoeding was € 0,0953 per kWh in 2005 (vergeleken met de gemiddelde kosten van de vervangen energie van € 0,047 kWh). Het totale bedrag aan subsidie was € 2,4 miljard, aan kosten bij de consument € 0,0056 per kWh (3% van de elektriciteitskosten per huishouden).[2] In 2014 is de energieheffing gestegen naar € 0,0624 per kWh.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Terugleververgoeding_in_Duitsland

Zo Poendert, daar ga je met je Groene Rekenkamer. Trek het je overigens niet aan... de man die het schreef is ook eigenlijk geen auteur van die website maar een freelance journalist die in 2010 iets schreef wat hij in 2007 dacht te hebben gelezen in een blad... tja, dan kun je er flink naast zitten.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 21:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Poendert schreef:

Ah, ik heb de waarheid gevonden. De groene rekenkamer zit er een factor 6 naast, het is geen 0,54 euro per Kwh maar 0,0953 euro per kWh:

In 2005 was 10% van de elektriciteit in Duitsland duurzame energie en hiervan werd 70% aangeleverd met een terugleververgoeding. Hierbij zou tot 2010 een besparing van 52 miljoen ton kooldioxide behaald worden. De gemiddelde terugleververgoeding was € 0,0953 per kWh in 2005 (vergeleken met de gemiddelde kosten van de vervangen energie van € 0,047 kWh). Het totale bedrag aan subsidie was € 2,4 miljard, aan kosten bij de consument € 0,0056 per kWh (3% van de elektriciteitskosten per huishouden).[2] In 2014 is de energieheffing gestegen naar € 0,0624 per kWh.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Terugleververgoeding_in_Duitsland

Zo Poendert, daar ga je met je Groene Rekenkamer. Trek het je overigens niet aan... de man die het schreef is ook eigenlijk geen auteur van die website maar een freelance journalist die in 2010 iets schreef wat hij in 2007 dacht te hebben gelezen in een blad... tja, dan kun je er flink naast zitten.

---Dan gaan we verder met Climategate, die schrijft.
Het doel van het Einspeisegesetz was om duurzame energie uit een impasse te halen. Duurzame energie, of ze nu uit zon, wind of biomassa komt, is immers te duur om te concurreren met energie uit fossiele brandstoffen. ‘Geef ons massaproductie en wij zorgen voor een dalende prijs’, beloofden de fabrikanten van zonnecellen. Om de industrie te stimuleren om te investeren in massaproductie en ontwikkeling, krijgen leveranciers een dusdanig hoog bedrag dat het wel loont. Voor wind- en bio-energie ligt het bedrag lager.

Om vervolgens de industrie niet lui te maken, wordt dit bedrag elk jaar met vijf procent verlaagd. De kritiek op subsidies is immers altijd dat ze niet concurrerende technologieën in leven houden. Zo krijgt boer Meijer twintig jaar lang 54,53 eurocent

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 22:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Geef nou eens een link joh als je knipt en plakt. Is dat echt zo moeilijk? Staat notabene duidelijk in de reglementen van Weerwoord.

En kap nou eens met die Boer Meijer, dat is toch al lang ontkracht nu?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2020 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Geef nou eens een link joh als je knipt en plakt. Is dat echt zo moeilijk? Staat notabene duidelijk in de reglementen van Weerwoord.

En kap nou eens met die Boer Meijer, dat is toch al lang ontkracht nu?

Voor mij niet.
Ik ben nog steeds nieuwsgierig hoeveel u voor uw aan de NUON teruggeleverde stroom beurt. Stroom die Rewe (bruinkool stoker) voor 4-6 cent produceert en dumpt op het door mij betaalde net.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2020 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb geen NUON, ik beur niets voor mijn stroom. Ik heb ook geen subsidies etc. Het zit allemaal in jouw hoofd Poendert. Verdiep je nou gewoon eens in de werkelijkheid en feiten.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2020 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

China zet een stap vooruit:

China successfully powered up its "artificial sun" nuclear fusion reactor for the first time, state media reported Friday, marking a great advance in the country's nuclear power research capabilities.

The HL-2M Tokamak reactor is China's largest and most advanced nuclear fusion experimental research device, and scientists hope that the device can potentially unlock a powerful clean energy source.

[knip]

Unlike fission, fusion does not create radioactive waste, and carries less risk of accidents or the theft of atomic material.

https://phys.org/news/2020-12-china-nuclear-powered-artificial-sun.html

Kijk, dit hebben we nodig. Blijkbaar in Frankrijk 2025 ook zo'n reactor. Kunnen tegen 2030 alle berekeningen van het IPCC zo de prullenbak in: weg broeikaseffect. Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Dec 09, 2020 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
China zet een stap vooruit:

China successfully powered up its "artificial sun" nuclear fusion reactor for the first time, state media reported Friday, marking a great advance in the country's nuclear power research capabilities.

The HL-2M Tokamak reactor is China's largest and most advanced nuclear fusion experimental research device, and scientists hope that the device can potentially unlock a powerful clean energy source.

[knip]

Unlike fission, fusion does not create radioactive waste, and carries less risk of accidents or the theft of atomic material.

https://phys.org/news/2020-12-china-nuclear-powered-artificial-sun.html

Kijk, dit hebben we nodig. Blijkbaar in Frankrijk 2025 ook zo'n reactor. Kunnen tegen 2030 alle berekeningen van het IPCC zo de prullenbak in: weg broeikaseffect. Laughing

Ik moet het allemaal nog zien. Veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven.
Het volgende las ik op internet.
Blijf kantelen bij windmolens, progressieve westerlingen. U heeft geen invloed op uw bijdrage aan de koolstofbelasting op aarde, zolang China en de derde wereld op hun huidige pad blijven. Maar hoe zit het met ECHTE verontreinigende stoffen in plaats van niet-verontreinigende stoffen zoals C02? De gemiddelde driewielige gasriksja in India produceert 100x de vervuiling van een door vervuiling gecontroleerde benzineauto in het Westen. Zolang milieuactivisten hun focus verleggen van echte vervuilende stoffen, Waaronder CO2, waar ik persoonlijk weinig tegen heb, niet valt.

*** Waarschuwing door Weerwoord Beheer: als je kopieert van Internet, plaats dan een bron. Dit staat in het reglement zo beschreven:
- Vermeld altijd de bron als je citeert uit teksten van anderen.
*** Weerwoord Beheer

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Cliff, dit komt uit het duitse Einspeiseverguetung, waarin het volgende staat.
Terugleververgoeding Solareinlage.
Elektriciteit uit fotovoltaïsche systemen wordt gefinancierd via het feed-in-tarief. De netbeheerder ontvangt een vaste vergoeding voor de geleverde zonne-energie gegarandeerd over een periode van 20 jaar. De inkomsten van een fotovoltaïsch systeem kunnen dus vrij nauwkeurig worden voorspeld.
Actueel terugleververgoeding
INSTALLATIE TOT 10 KWP TOT 40 KWP TOT 100 KWP
1.1.2021 8,16 cent 7,93 cent 6,22 cent
1.12.2020 8,32 cent 8,09 cent 6,34 cent
1.11.2020 8,48 cent 8,24 cent 6,46 cent
1.10.2020 8,64 cent 8,40 cent 6,59 cent
En zo verder tot in ieder geval 9,96 cent per kwh. Het lijkt mij een mooi bedrag. Omdat boer Meyer zijn vaststaande kontrakt enige tijd geleden heef afgesproken, lijkt mij zijn vergoeding op waarheid te berusten.
Ik ben nieuwsgierig wat u voor terug geleverde stroom beurt.

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
En zo verder tot in ieder geval 9,96 cent per kwh.

Ja.. en lees nou eens wat je eerder schreef: 50 cent per kwh voor de komende 20 jaar.

Dikke vette duim tarief.

Quote:
lijkt mij zijn vergoeding op waarheid te berusten.

Dat verbaast me niet op de Veluwe, daar geloven ze wel meer.

Quote:

Niets. Ik verbruik alles wat ik oplever, mede in mijn elektrische auto. Of ik zet het om in verwarming om mijn gasverbruik te drukken.

Maar de terugleververgoeding in Nederland verschilt volgens mij dus niet van de Duitse. Ik geloof dat GreenChoice in Nederland het meeste geeft, 8 cent per kwh. Ik heb daar dus niet mee te maken.

Wat denk je trouwens dat energieleveranciers doen met die teruggeleverde stroom Poendert?

Kan ik je wel vertellen namelijk: doorverkopen aan jou. En de overheid beurt voor de tweede keer belasting over dezelfde stroom.

Dus dat gelul over subsidie is echt onzin.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Poendert schreef:
En zo verder tot in ieder geval 9,96 cent per kwh.

Ja.. en lees nou eens wat je eerder schreef: 50 cent per kwh voor de komende 20 jaar.

Dikke vette duim tarief.

Quote:
lijkt mij zijn vergoeding op waarheid te berusten.

Dat verbaast me niet op de Veluwe, daar geloven ze wel meer.

Quote:

Niets. Ik verbruik alles wat ik oplever, mede in mijn elektrische auto. Of ik zet het om in verwarming om mijn gasverbruik te drukken.

Maar de terugleververgoeding in Nederland verschilt volgens mij dus niet van de Duitse. Ik geloof dat GreenChoice in Nederland het meeste geeft, 8 cent per kwh. Ik heb daar dus niet mee te maken.

Wat denk je trouwens dat energieleveranciers doen met die teruggeleverde stroom Poendert?

Kan ik je wel vertellen namelijk: doorverkopen aan jou. En de overheid beurt voor de tweede keer belasting over dezelfde stroom.

Dus dat gelul over subsidie is echt onzin.

Nog maar eens dan.
Boer Meyer sloot een overeenkomst met Merkel, waarin stond dat Meyer 57,zovee,l cent per kwh kreeg voor de komende 20 jaar. Toen Merkel de opbrengst zag verlaagde ze geschrokken het volgende bedrag van 20 jaar naar bijna 50 cent per kwh. Nu is dat bedrag weer naar beneden bijgesteld, maar voor 20 jaar nog steeds uitstekend.(Een gascentrale produceerd stroom voor 4-5 cent per kwh)
Ik neem u uw zonnetoestellen niet kwalijk, ik zou als ik jonger was waarschijnlijk hetzelfde doen.
Maar dat neemt niet weg dat via subsidie en belasting vrijstelling de Nederlandse belastingbetaler fiks meebetaald aan uw stroom voorziening.
U heeft er verstandig een uitstekende stroomvoorziening uitgesleept.
Maar uw voorziening is voor de meeste Nederlanders niet weggelegd wegens geld en ruimte gebrek.
Daarnaast las ik hierboven dat wind en zon tegenwoordig nog nooit hoger dan 5% van onze energievoorziening heeft gerealiseertd
Dus zon en wind zal in deze streken nooit ons energie probleem oplossen op de huidige manieren.
We moeten echt eerst aan het Thorium(Daarmee kan de huidige afval van kernreactors eerst worden opgestookt) Daarna aan de fusie.

en daarna aan fusie.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2020 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Nog maar eens dan.

Neh, liever niet.

Quote:
57,zovee,l cent
Een gascentrale produceerd
de Nederlandse belastingbetaler fiks meebetaald
heeft gerealiseertd
Daarna aan de fusie.
en daarna aan fusie.

Meh.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2020 14:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Verwijderd door Weerwoord Beheer. We hebben je reeds gevraagd links te plaatsen bij je knip-en-plakwerk. Zo staat het ook in het reglement. Bronvermeldingen zijn essentieel om claims over auteursrechten te ontlopen.

Bij het doorgaan met knippen en plakken van andere websites zonder bronvermelding volgt een gele kaart.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2020 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dan schrijft de" Groenerekenkamer"
Wie is hier nu gek?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2020 15:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jij. Dit is een leugen van een freelance journalist die ooit iets gepost heeft bij de Groene Rekenkamer.

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik kwam dit grafiekje nog tegen:

Aub even verspreiden onder de mensen met kinderen. Het gaat om 58.6 ton CO2 per jaar.

Om een voorbeeld te geven: ik heb nu ruim 6 jaar lang 24 zonnepanelen totaal 35.600 KWh opgewekt, wat echt behoorlijk veel is, en dat staat gelijk aan 20,47 ton CO2 besparing.

Met andere woorden.... ik heb 413 zonnepanelen nodig ter compensatie van één kind.

Jesse Klaver heeft 4 kinderen begreep ik, dus heeft 1652 zonnepanelen nodig om de CO2 uitstoot van zijn kinderen te compenseren.

Succes Jesse.

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2021 0:36 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

De voet afdrukken van Jesse Klaver en 4 kinderen worden ruimhartig gecompenseerd door 5000 zonepanelen op een bewaakt zonne-energie data bedrijven terrein van Microsoft, Facebook en Google.

Politieke carrière baan had jij ook gekund - in plaats van onderbetaald onderwijs .
Het Broeikaseffect
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu