Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Het Broeikaseffect Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 161, 162, 163, 164  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Natubico schreef:
Loetje schreef:
‘Wollt ihr den totalen Klimawandel?‘
Wie neemt er eigenlijk propagandablaadjes van groene klimaatzwendelaars nog serieus?

Zou zelf in elk geval zo'n blaadje helemaal serieus nemen wanneer erin gewezen zou worden op de noodzaak om simpelweg het energieverbruik drastisch te reduceren.

Om enkele manieren te noemen waarop dit bijvoorbeeld zal kunnen gebeuren:

- Autorijden op de bon; oftewel 'n maximaal aantal kilometers per bezitter. Dat maximum dient zodanig bepaald te worden dat onnodig autogebruik volkomen geelimineerd wordt.

- Vliegreizen alleen nog met vergunning, te verlenen na aantonen absolute noodzaak.

- 'n Bijzonder (hoog) BTW-tarief van pakweg 50% op voedsel van dierlijke oorsprong. Vrijstelling van BTW op plantaardig voedsel.

- 'n Limiet aan het stroomverbruik per huishouden. Dat stimuleert om de verwarming zo laag mogelijk te zetten en zo veel mogelijk onverhit voedsel te gebruiken. (Kan eventueel ook met gasverbruik).

Zo zijn er nog heel wat meer ingrepen denkbaar en ook nodig, wanneer men de realistisch aandoende alarmering over de toekomstige stijging van het zeeniveau in elk geval wel serieus neemt.
-

Zeer drastische maatregelen wat betreft allerlei moeten en niet mogen en voor een groot deel van onze eigen bevolking zal dat in de armoede aan de bedelstaf gaan inhouden. De lonen, uitkeringen en pensioenen zullen de inflatoire effecten hiervan echt niet kunnen gaan ondervangen. Nou ja, zo komt dan wel het nivellerende ideaal van iedereen even arm dichterbij. Dat dan weer wel. Maar zal dit alles op onze eigen postzegel Nederland zoden aan de dijk gaan zetten als bijvoorbeeld binnen een aantal decennia de bevolking van een land als Nigeria met honderden miljoenen tot zo'n 800 miljoen inwoners toeneemt? En dan heb ik het alleen nog maar over één land in Afrika gehad. Afrika, het Midden-Oosten, Zuid-Azië zijn alle demografische tikkende tijdbommen. En Gekke Henkie Nederland meent ook nog massaal deze overbevolking van elders hierheen te moeten importeren, want we moeten sociaal bezig zijn. Overbevolking, dat is het probleem. En voorlopig is dat in elke reële discussie nog steeds een taboe. Ik denk dat overbevolking zelfs het laatste taboe zal zijn wat gaat worden doorbroken.

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Weet 't nog zo net niet.

Vakanties bijvoorbeeld gaan veel meer in eigen land of in elk geval in Europa gevierd worden. Dat scheelt wegvloeien van 'n hoop middelen naar andere continenten.

Veel hedendaagse milieuheffingen zullen overbodig worden; dus meer koopkracht.

En ja, nog 'n aan te bevelen, zoniet noodzakelijke, ingreep zal zijn het opwerpen van 'n tariefmuur voor producten van buiten Nederland en/of buiten Europa.
Dit dan met name om zodoende extra veel uitstoot veroorzakend intercontinentaal goederentransport te voorkomen.
Dat levert en passant veel extra binnenlandse banen en winsten op.

Zelfs het vrije verkeer van goederen binnen Europa zou eraan gegeven kunnen worden, zodat ook in dat opzicht heel wat transport geelimineerd kan worden.
Dan zou in de afzonderlijke landen veel meer geproduceerd gaan worden voor eigen behoefte en niet zoals nu in Nederland veeteeltproducten voor zowat de hele aardbol, met alle nadelen van dien voor natuur en milieu alhier.
In de plaats zou het veel lonender gaan worden om hier allerlei eetbare vruchten waaronder met name ook noten te gaan telen.
Minder stank en stront dus, maar veel meer bloeiende welriekende en kleurige vruchtenbomen.
Dit kan dan in de plaats komen van de gesuggereerde aanplant van 100.000 hectare bos, dat eigenlijk alleen maar frisse lucht oplevert.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Maar inderdaad, de immigratie van buiten Europa zal 'n halt toegeroepen dienen te worden.

Onder andere door de verplichting om asielzoekers uit andere continenten op te nemen ook voor Europa af te schaffen.

Zo wordt dan voorkomen dat miljoenen exotische immigranten uit derde wereldlanden waar geen of nauwelijks voorbehoedsmiddelen gebruikt worden hierheen kunnen blijven komen en dan het veel meer broeikasgassen uitstotende Westerse gedragspatroon overnemen.

-
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het lijkt dat de aarde in de laatste 3 miljoen jaar 50+ IJstijden(glacialen) heeft doorgemaakt. Tussen die IJstijden moest de aarde steeds warme perioden(interglacialen) doorstaan(in het vorige interglaciaal, het Eemien, zwommen nijlpaarden in de IJsel bij Deventer)
Moeten wij ons nu al wapenen tegen de volgende IJstijd, of wordt het huidige interglaciaal wat warmer dan we dachten.
Houd er wel rekening mee dat de IJsel ook in dat verleden door land werd omsloten, want nijlpaarden grazen op droog land.
Ook 5000 jaar geleden bestonden de Waddeneilanden en duinen blijkbaar al.

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

fundamentalistische leden van de klimaatsekten in de klimaatreligie trekken ten strijde de straat op tegen het grote kwaad de oldtimers. 😅

Het gezegde "Wat je zegt ben je zelf" is hierop meer dan eens van toepassing.

Quote:

‘Lul’ en ‘aso’: oldtimers beklad in Nijmeegse parkeergarage

VIDEONIJMEGEN - Geparkeerde oldtimers in een Nijmeegse parkeergarage zijn door onbekenden vernield. Op de wagens zijn in rode letters teksten als ‘lul’ en 'aso’ te lezen.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/lul-en-aso-oldtimers-beklad-in-nijmeegse-parkeergarage~a70bd0d1/

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 15:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Zeespiegelstijging, een vals uitgangspunt?
Het blijkt na het navorsen van gegevens uit de archieven van het KNMI dat de zeespiegel in Nederland en omstreken de laatste eeuw nauwelijks is gestegen. Hier volgen nog wat voorbeelden van 1901 tot 2018, volgens het KNMI.
Harlingen 14,2 cm in de laatste 100 jaar. Den Helder kreeg er in diezelfde tijd 14,8 cm bij. Ymuiden pakte uit met 21 cm, en Hoek van Holland schreef zelfs 23,8 cm. Vlissingen moest het dan weer met een schamele 21,5 cm doen. Aldus onze onvolprezen KNMI. Mij benieuwen wanneer ook deze cijfers uit de archieven verdwijnen net als de hittegolven voor 1950.
Dus Amersfoort aan zee zit er nog lang niet in.

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 15:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Echt schandalig. Ik begreep dat het ging om een 'gratis' parkeergarage in Nijmegen. Parkeergarages kunnen eigenlijk helemaal niet gratis zijn, want kosten klauwen met geld om te bouwen en daarna nog een fikse som aan onderhoud. Dus als de gemeente Nijmegen dat gratis maakt, dan zit daar een probleem.

Maar... gratis of niet... van andermans eigendom blijf je gewoon af. Zeker mensen die met veel liefde een oude auto opknappen en onderhouden. Ik vind dat een prachtige hobby. En zelfs al stoten ze wat meer uit dan een moderne auto, die auto's rijden al zo lang dat er gemiddeld 3 tot 4 nieuwe middenklassers tegenover staan. De productie-uitstoot van nieuwe auto's is ook niet gering.

Ik kan echt genieten van oldtimers.

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Soms denk je dat mensen een grap maken, maar als ze – onderstaande - bloedserieus vertellen dan vraag je je toch echt af wat er aan de hand is.

Welk vak deze collega les geeft ?

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Di Feb 18, 2020 16:12, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 15:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gisteren sprak ik een collega met vier (!) kinderen die op wintersport gaat volgende week. Ergens in het zuiden van Frankrijk, was nogal ver zij ze. Ik vroeg: ga je met het vliegtuig dan? 'NEE!', antwoordde ze, 'ik vlieg niet meer, te vervuilend voor het milieu'.

Oh... ok. Hoe ga je dan met 6 personen en ski-uitrusting naar het verre Zuiden? Het antwoord was even komisch als schokkend... 'we huren een VW Transporterbus'. Ik zei: is dat niet duur dan? Nee hoor, vertelde ze me... dat viel wel mee want hij reed op DIESEL. Laughing Laughing Laughing

Tja... dat soort mensen zijn er dus echt. Overtuigd van hun eigen 'GROEN'. Nee, we vliegen niet. En nee, we eten geen vlees. Allemaal slecht voor het milieu. Maar we gaan wel met 4 kinderen op wintersport. In een gehuurde dieselbus.

Soms denk je dat mensen een grap maken, maar als ze dit bloedserieus vertellen dan vraag je je toch echt af wat er aan de hand is. Sowieso valt het mij op dat heel veel mensen totaal geen link leggen tussen het hebben van kinderen en het milieu. Zie bv. ook Jesse Klaver.

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 21:55 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Ik denk dat ze vliegen gewoon te duur vinden met vier kinderen. Als je milieu echt belangrijk vindt dan ga je met de Thalys naar de Franse Alpen. Die rijdt op atoomstroom uit Franse kerncentrales. Dat kost misschien net zo veel als een busje huren.
BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2020 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Europa zit op het ogenblik met een krimp van de oorspronkelijke bevolking, dus voor dat deel van krimpgevaar, geld de leus bevolkingskrimp niet
De enige manier waarop Europa wat bevolking betreft groeit, is via immigratie.
Ik meen dat vorig jaar in Nederland 235.000 personen binnenstroomden. Weliswaar emigreerde daarnaast een groot aantal oorspronkelijke Nederlanders, maar het eindresultaat was een toename van de Nederlandse bevolking van het aantal mensen dat nu de stad Zwolle bewoond. Dus in een gemiddeld jaar komt hier in ons lieve landje, het inwonersaantal van een stad als Zwolle bij.
Denkt een linksfiguur hier, dat als de oorspronkelijke bevolking blijft afnemen, de islamieten onze verzorgingsstaat daarna gaan onderhouden? Of de instromende Afrikaanse meneren? Net zoals ze het in hun thuislanden doen?
Ook voor de uitkeringgerechtige asiel figuren, is er bij gebrek aan inkomsten eens betaald door de boze blanke meneren, daarna geen geld voor een uitkering meer. Denk daar eerst maar eens over na.

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2020 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
...Soms denk je dat mensen een grap maken, maar als ze dit bloedserieus vertellen dan vraag je je toch echt af wat er aan de hand is. Sowieso valt het mij op dat heel veel mensen totaal geen link leggen tussen het hebben van kinderen en het milieu. Zie bv. ook Jesse Klaver.

De moderne generatie ten voeten uit; dom en lui.

Maar het gaat mijn tijd wel duren. Na mij komt hun zondvloed....

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2020 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Oh... ok. Hoe ga je dan met 6 personen en ski-uitrusting naar het verre Zuiden? Het antwoord was even komisch als schokkend... 'we huren een VW Transporterbus'. Ik zei: is dat niet duur dan? Nee hoor, vertelde ze me... dat viel wel mee want hij reed op DIESEL. Laughing Laughing Laughing

Met zes personen in de auto is toch al gauw minder belastend voor het milieu als met het vliegtuig:

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/je-kunt-beter-met-het-vliegtuig-naar-spanje-dan-met-de-auto-klopt-dit-wel~bfdd7de9/

"Eindoordeel

Wie in zijn eentje naar Spanje rijdt, veroorzaakt meer CO2-uitstoot dan iemand die vliegt in een Boeing 737 Max. Vanaf drie personen per auto gaat dit echter niet meer op".

Diesels stoten zelfs nog minder CO2 uit dan benzineauto's. Alleen wel meer roet en stikstof.
https://www.nporadio1.nl/feit-of-fictie/17404-diesels-stoten-minder-co2-uit-dan-auto-s-op-benzine

-
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 0:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

OMG. Er zijn er meer Laughing Laughing Laughing

Reken ook even uit hoeveel CO2 uitstoot 4 kinderen veroorzaken Natubico. Ze doen iets meer dan alleen in de een auto zitten om zo de CO2 per persoon omlaag te krijgen....

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:

Reken ook even uit hoeveel CO2 uitstoot 4 kinderen veroorzaken Natubico. Ze doen iets meer dan alleen in de een auto zitten om zo de CO2 per persoon omlaag te krijgen....

Ik heb niks met Jesse klaver.
Maar 4 kinderen voor een Europeaan maakt met de huidige oorspronkelijke bevolkingskrimp in ons werelddeel niks uit.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:

Ik heb niks met Jesse klaver.
Maar 4 kinderen voor een Europeaan maakt met de huidige oorspronkelijke bevolkingskrimp in ons werelddeel niks uit.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
fundamentalistische leden van de klimaatsekten in de klimaatreligie trekken ten strijde de straat op tegen het grote kwaad de oldtimers. 😅

Het gezegde "Wat je zegt ben je zelf" is hierop meer dan eens van toepassing.

Quote:

‘Lul’ en ‘aso’: oldtimers beklad in Nijmeegse parkeergarage

VIDEONIJMEGEN - Geparkeerde oldtimers in een Nijmeegse parkeergarage zijn door onbekenden vernield. Op de wagens zijn in rode letters teksten als ‘lul’ en 'aso’ te lezen.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/lul-en-aso-oldtimers-beklad-in-nijmeegse-parkeergarage~a70bd0d1/

En wat dan nog? Het zijn maar auto's hoor.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:

Wat een k*topmerking! Je valt me zwaar tegen, Jip.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Natubico schreef:
Weet 't nog zo net niet.

Vakanties bijvoorbeeld gaan veel meer in eigen land of in elk geval in Europa gevierd worden. Dat scheelt wegvloeien van 'n hoop middelen naar andere continenten.

Veel hedendaagse milieuheffingen zullen overbodig worden; dus meer koopkracht.

En ja, nog 'n aan te bevelen, zoniet noodzakelijke, ingreep zal zijn het opwerpen van 'n tariefmuur voor producten van buiten Nederland en/of buiten Europa.
Dit dan met name om zodoende extra veel uitstoot veroorzakend intercontinentaal goederentransport te voorkomen.
Dat levert en passant veel extra binnenlandse banen en winsten op.

Zelfs het vrije verkeer van goederen binnen Europa zou eraan gegeven kunnen worden, zodat ook in dat opzicht heel wat transport geelimineerd kan worden.
Dan zou in de afzonderlijke landen veel meer geproduceerd gaan worden voor eigen behoefte en niet zoals nu in Nederland veeteeltproducten voor zowat de hele aardbol, met alle nadelen van dien voor natuur en milieu alhier.
In de plaats zou het veel lonender gaan worden om hier allerlei eetbare vruchten waaronder met name ook noten te gaan telen.
Minder stank en stront dus, maar veel meer bloeiende welriekende en kleurige vruchtenbomen.
Dit kan dan in de plaats komen van de gesuggereerde aanplant van 100.000 hectare bos, dat eigenlijk alleen maar frisse lucht oplevert.
-

Beschrijf jij nou eens een dag, een maand of een jaar uit jouw leven.
Hoe vier jij een vakantie of verjaardag of wat voor feestdag dan ook.
Hoe ervaar jij een werkdag en een vrije dag? Wat voor hobbies heb je?
Hoe laat ga jij naar bed en hoe laat sta jij op?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:

Tedje van Es schreef:
Wat een k*topmerking! Je valt me zwaar tegen, Jip.

Ja, ben wel benieuwd hoe Jip aankijkt tegen vernielingen van haar eigendom.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Als wetenschappelijk bewijs eiser kon je net zo goed als ik weten dat dit een ludieke actie met onschuldig mayonaise en ketjap was ?

Verzoek : Vraagje: kun je die fles jenever pas leegdrinken nadat je iets op Weerwoord post? ingewilligd

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Feb 21, 2020 15:33, in totaal 2 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
Als wetenschappelijk bewijs eiser kon je net zo goed als ik weten dat dit een ludieke actie met onschuldig mayonaise en ketjap was ?

Eh, nee... dat kon ik niet. Als het ketchup en mayonaise is dan is het minder erg inderdaad, maar nog steeds... blijf je van andermans bezit af.

Quote:
De oorzaak van al dat gestal van afgeschreven economisch ijzer is dat ze 3 maanden lang de weg niet op mogen ! Dus tijd zat over hebben om wat vettigheid weg te poetsen .
zelf zou ik alvast op vrije plaatsen zonnepanelen neerplempen om elektrische oldtimers bij te laden onder het 3 maanden stilstaan .

Zonnepanelen in een parkeerkelder? Lekker rendement. Vraagje: kun je die fles jenever pas leegdrinken nadat je iets op Weerwoord post? Ik wil wel eens een nuchtere bijdrage van je zien.

BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 13:49 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Maar ter zake:

Nederlandse bedrijven financierden jarenlang prominente klimaatscepticus

https://nos.nl/artikel/2324068-nederlandse-bedrijven-financierden-jarenlang-prominente-klimaatscepticus.html

"Bedrijven als Shell, Texaco, KLM, Hoogovens en AkzoNobel en ook de ANWB maakten geld over. Met het geld zette Böttcher een internationaal netwerk van klimaatsceptici op.

Ook produceerde hij rapporten, boeken en opinie-artikelen. Daarin schreef hij bijvoorbeeld dat het broeikaseffect niet bestaat en dat CO2 niet gevaarlijk, maar juist "goed voor planten" is."

-
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
dat CO2 niet gevaarlijk, maar juist "goed voor planten" is."

En dat is eigenlijk ook zo.

BerichtGeplaatst: Do Feb 27, 2020 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Hoewel ik dacht dat we sektevorming in de huidige tijd overgroeid waren, lijkt zich een oude opvatting zich te herhalen. We zoeken een kind, desnoods autistisch en lopen daar weer massaal achteraan. De zogenaamde Kinderkruistocht is herboren. We zijn weer net zo gek? Zie Wikipedia:
De mythe van de Franse en Duitse kinderkruistochten
Bij de Franse kruistocht ging het om circa 30 000 kinderen, geleid door de 12-jarige jongen Stephan "van Cloyes". Omdat de ouderen hadden gefaald, gingen de kinderen op pad. Ze kregen echter nooit officieel toestemming van de koning of paus. Integendeel, de Franse koning Filips II van Frankrijk verbood de kruistocht waarna de meeste Franse kinderen terug naar huis gingen. Enkele van de jongeren werden in Marseille ingescheept. Een deel van hen leed schipbreuk en verdronk. De meeste anderen vielen in handen van slavenhandelaars en werden als slaven aan de Turken verkocht of kwamen om door honger of epidemieën.

Rond dezelfde tijd zou ook in Duitsland een Kinderkruistocht hebben plaatsgevonden. Het zou hier gaan om een groep van 8000 jongeren, geleid door een herdersjongen, Nicolaas

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu