Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Het Broeikaseffect Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 159, 160, 161  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2019 12:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En dan hebben we ook nog zo'n klimaatdeugmens als Martijn Reintjes. Zie hem eens deugen.

Quote:

Martijn Reintjes
‏ @martijnreintjes

Honderden bezorgde burgers bezetten de Blauwbrug om aandacht te eisen voor de klimaatcrisis. Ferre en ik zijn vandaag niet arresteerbaar #ExtinctionRebellion #ClimateCrisis #RebelForLife
https://twitter.com/martijnreintjes/status/1182934244084994049

Maar Martijn Reintjes vliegt zelf de hele wereld af dat het een lieve lust is. Dus hij predikt wat anderen moeten praktiseren. Regels voor anderen, uitzonderingen voor zichzelf.

Gevonden! De meest hypocriete klimaatclown ooit
https://www.geenstijl.nl/5150002/sukkel/

BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2019 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Google search - extinction rebellion financial support for volunteers and on the first page you will find an ODF/Text file in which you can find all the information you need to research for yourselves, or visit Extinction Rebellions own website.

Here we have a variety of examples of bizarre and hypocritical behaviour from Extinction rebellion along with the proof of them having to PAY their people to actually be bothered to come attend.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2019 21:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Ik vond het altijd gezellig op de "Deel" De koeien stonden nadenkend en nieuwsgierig te herkauwen, het paard rammelde met zijn etensbak en de kalveren snoven om extra aandacht. Door de warmte van het vee was het er lekker warm.
Ik heb het idee dat u nog nooit in een echte koeienstal bent geweest.
In de boer-Koekoektijd waren de boeren en hun vee een elkaar verzorgende eenheid. Het was toen heel anders dan de huidige grachtengordel dierenliefde. De natuur is niet lief en beschermend zoals de gordel veronderstelt, zoals een goede boer dat wel is.
Als een varken in de modder rolt is dat geen verwaarlozing, zoals de flatbewoner suggereert, maar dat vind dat varken lekker.
Paarden lopen liever buiten in de buitenlucht, en staan niet graag onder dak. Het zijn vanouds vluchtdieren die de roofdieren willen zien aankomen, zodat ze kunnen vluchten.

En toch was er kennelijk ook toen al iets verkeerd aan al dat gesol met dieren, anders zou men tevreden zijn geweest met de situatie zoals ze toen was.
Maar neen, Mansholt c.s wilden 't groot gaan aanpakken en dat resulteerde in schaalvergrotingen d.m.v. ruilverkavelingen, gevolgd door 'n zodanige verhoging van de productie dat er veel te veel was dan nodig voor eigen behoefte van het land.
Dus zou 'n flinke hoeveelheid geexporteerd kunnen worden.

Probleem was alleen dat de desbetreffende producten in andere werelddelen stukken goedkoper geproduceerd konden worden, onder andere doordat het klimaat daar gunstiger is.
Nou, daar werd dan op gevonden dat de EEG ervoor ging zorgen dat die producten voor 'n zeer concurrerend prijsje geexporteerd konden worden door aan de boeren 'n zodanige toelage te verstrekken dat ze toch 'n comfortabel inkomen hadden ondanks dat hun producten op zich dus niet geschikt waren om rendabel op de wereldmarkt gedeponeerd te worden.

Tja, en nou 't dan zo ver is dat al die overproductie van met name dierlijk spul ten gevolge van 'n teveel aan stikstofuitstoot de nog resterende natuurgebieden in het land bedreigt, en er niets anders op zit dan die productie aanzienlijk te reduceren, gaan de dankzij overheidssteun aan 'n comfortabel inkomen gewende boeren op hun achterste poten staan omdat ze 't daardoor wat minder zouden kunnen krijgen.

We hebben al gezien wat ze allemaal aan illegaals begingen met hun zwaar gesubsidieerde monstertrekkers, maar vandaag gingen ze toch wel erg ver over de schreef. Ze forceerden met zo'n ding de voordeur van het Provinciehuis in Groningen en moesten met ferme tikken van de ME ervan afgehouden worden dat ze daar naar binnen stormden.

't lijken wel verwende kinderen die met alles in de kamer gaan smijten wanneer ze hun zin 'ns 'n keer niet krijgen.

Overstappen op de teelt van wel rendabele en tevens het milieu minder of niet belastende producten, of inderdaad 'n paar flinke stappen terug in het inkomen uit de veehouderij.
Dat is de keuze waar ze voor staan.

Overigens hebben de andere Europese burgers zo'n keuze niet gehad toen van hogerhand werd beslist dat zij als belastingbetalers flink moesten gaan dokken voor de EEG-subsidie die de boeren van 'n miljonairsinkomen moest gaan voorzien.

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2019 1:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Anderzijds zit er wel wat in hoor, dat de provincies de veeboeren niet zomaar het niet-gebruikte deel van hun stikstofruimte mogen afpakken.
Dat is in flagrante strijd met een of meerdere beginselen van behoorlijk bestuur.
Onder andere komt het gelijkheidsbeginsel erdoor in het gedrang.
Bij de een zal immers bij wijze van spreken ruimte ter waarde van 10.000,- worden afgepakt en bij de ander ter waarde van 20.000,- en dit ongeacht de grootte van het bedrijf.

Wanneer de stikstofruimte moet worden verkleind, dan zal dat sowieso eerst wettelijk geregeld dienen te worden.
En dan wel volgens 'n vast proportioneel criterium, zoals bijvoorbeeld 'n bepaald percentage per hectare dat het bedrijf groot is.

Daarenboven dient 't niet zo te zijn dat alleen de veeboeren in dat opzicht 'n stap terug moeten doen; het is niet meer dan betamelijk dat ook de andere bronnen van stikstof-uitstoot in evenredige mate gereduceerd zullen worden.

Dus niet zo of zo veel ruimte weghalen bij de veeboeren en evenzoveel extra ruimte verlenen aan de huizenbouw, neen ook de bouw en het verkeer in evenredige mate doen inleveren, zodat de totale vermindering voldoende is om aan de normen te voldoen.
Een vermindering van de huizenbouw zal dan vanzelf ook de uitstoot door huishoudens intomen.

Wat het verkeer betreft zou bijvoorbeeld de marge die nu gehanteerd wordt bij snelheidsovertredingen en die inhoud dat bij overschrijding van de limiet met maar enkele kilometers per uur geen straf wordt opgelegd, zodanig aangepast kunnen worden dat de maximum-snelheid voortaan inclusief de marge gaat gelden. Bij 'n maximum van 100 betekent dit dat het maximum eigenlijk pakweg 97 is, maar dat tot 100 geen straf wordt opgelegd.

Overigens is de kwestie rond de provinciale vergunningen 'n juridische aangelegenheid en is niet duidelijk waarom boerenorganisaties hun ongelijke behandeling niet gewoon in rechte aanvechten.
Wat de wettelijke kant van de hele zaak betreft kan gesteld dat dit 'n politieke aangelegenheid is en dat degenen die het niet eens zijn met de gemaakte keuzes het recht hebben om deze via de politiek te bestrijden. Bijvoorbeeld via de oprichting van 'n nieuwe Boerenpartij.
-

.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2019 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:
En dan hebben we ook nog zo'n klimaatdeugmens als Martijn Reintjes. Zie hem eens deugen.

Zo te zien kon hij z'n lul niet bij zich houden,. Hij moest zo nodig fokken. Daarmee heeft hij zichzelf gediskwalificeerd.

Een beter klimaat begint bij jezelf; fok niet!

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jammer dat het weer zo op de persoon moet. Hebben de heren geen inhoudelijke argumenten ? Vooral van de heer van Es valt het me wat tegen. Ik ken de heer Van Es namelijk als iemand met doorwrochte standpunten en een intelligente blik, maar wellicht moet ik mijn mening hieromtrent wat heroverwegen en naar beneden bijstellen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 17:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat IS een inhoudelijk argument! Overbevolking is DE oorzaak van het probleem! Wie daaraan meedoet moet dus niet zeuren!
Ik vond 40 jaar geleden al dat er te veel mensen op de wereld rondliepen en dat is alleen maar erger geworden. Don't shoot the messenger.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Zouden al die klimaatdemonstranten zelf ook al het mogelijke eraan doen om hun eigen voetafdruk zo klein mogelijk te maken?

- Hebben ze bijvoorbeeld 's winters in hun woning 'n stel dikke truien aan, waardoor de verwarming uit kan blijven?

- Verplaatsen ze zich in principe alleen te voet of met de fiets?

- Kopen ze in principe alles tweedehands?

- Kopen ze in principe altijd wat zo dichtbij mogelijk gemaakt is? (Ook als dat wat duurder is en het er toch af kan)?

- Eten ze geen dierlijk spul en het plantaardige spul dat ze wel eten in principe alleen rauw?

- Heben ze geen koelkast of diepvrieskist in gebruik?

- Vergaderen ze waar mogelijk via telecommunicatie en dus zonder naar 'n beplaade plek te hoeven reizen?

- Douchen ze met koud water?

- Doen ze ook de afwas en de was met koud water?

- Kijken ze zo weinig mogelijk tv en dus enkel voor informatieve doeleinden?

- Zitten ze nooit energie te verspillen op de computer, bijvoorbeeld met gamen?

Ja? Prima, dan mogen ze ook met het vingertje naar anderen wijzen.

-
BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Dat IS een inhoudelijk argument! Overbevolking is DE oorzaak van het probleem! Wie daaraan meedoet moet dus niet zeuren!
Ik vond 40 jaar geleden al dat er te veel mensen op de wereld rondliepen en dat is alleen maar erger geworden. Don't shoot the messenger.

Dus u heeft geen kinderen, puur en alleen uit de idealistische overweging dat overbevolking het grote probleem van deze tijd is ?
Graag een eerlijk antwoord.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Iets met gekken en dwazen en muren en glazen?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1681228311/klimaatactivisten-willen-westminster-bekladden

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 16:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Dus u heeft geen kinderen, puur en alleen uit de idealistische overweging dat overbevolking het grote probleem van deze tijd is ?
Graag een eerlijk antwoord.

Yep, mijn vrouw en ik vonden dat er genoeg mensen zijn. En dat vinden we nog steeds. Nooit spijt van gehad.
Alle maatregelen om het klimaat de redden is dweilen met de kraan open omdat er aan de voorkant (de immense overbevolking) niets gedaan wordt.

Wij hebben dus een hoop klimaatkrediet. Maar trekt u zich van mij niets aan, fokt u allen gerust raak, na ons komt uw zondvloed..,.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 22:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Uw principiele houding is wel te billijken, ware het niet dat zij religieuze en fundamentalistische trekjes vertoont. Zo van : zo is het !
En ik meende toch blijkens zeer vele toespelingen daarvan uwerzijds, dat u wars bent van welke religieuze uitingsvorm dan ook.
Derhalve verkeer ik wat in verwarring over waar u nu precies staat op dit punt. Kunt u hierin klare wijn schenken ?

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

U verwart duidelijke principes hebben met fundamentalisme.
Ik wijs niemand terecht omdat hij/zij fokt, mits hij/zij zijn/haar mond houdt en mij niet de les gaat lezen.
Probeert hij/zij mij de les te lezen dan krijgt hij/zij van mij de volle laag.

Een goed klimaat begint bij jezelf en niet bij het naar anderen wijzen.

Hoe klimaatneutraal bent u zelf eigenlijk? Twee kinderen schat ik. Dat is behoorlijk wat CO2....

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 9:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:

Quote:

Martijn Reintjes
‏ @martijnreintjes

Honderden bezorgde burgers bezetten de Blauwbrug om aandacht te eisen voor de klimaatcrisis. Ferre en ik zijn vandaag niet arresteerbaar #ExtinctionRebellion #ClimateCrisis #RebelForLife
https://twitter.com/martijnreintjes/status/1182934244084994049

Maar Martijn Reintjes vliegt zelf de hele wereld af dat het een lieve lust is. Dus hij predikt wat anderen moeten praktiseren. Regels voor anderen, uitzonderingen voor zichzelf.

Gevonden! De meest hypocriete klimaatclown ooit
https://www.geenstijl.nl/5150002/sukkel/

Inherent aan linkse deugers. Niet vergeten dat de acties van Extinction Rebellion worden gefaciliteerd door de overheid. Zij hebben de regie in handen net zoals zij dat hadden bij de klimaatprotesten waar scholieren mochten kiezen tussen een dag spijbelen en vroeg naar huis, vroeg weekend, of een saaie suffe schooldag. Scholieren wisten niet eens waarom zij meeliepen en een enkeling die het wel wist kwam niet verder dan wat onzinnige one-liners. Nagaan dat mensen als Jesse Klaver erop prat gaan en pronken met getallen. Kon ook niet anders, inhoudelijk was geen statement afgegeven, dus dan maar iets over het volume roepen.
BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Jammer dat het weer zo op de persoon moet. Hebben de heren geen inhoudelijke argumenten ? Vooral van de heer van Es valt het me wat tegen. Ik ken de heer Van Es namelijk als iemand met doorwrochte standpunten en een intelligente blik, maar wellicht moet ik mijn mening hieromtrent wat heroverwegen en naar beneden bijstellen.

Hoezo geen inhoudelijk argument? Tedje heeft wel degelijk een goed punt. Lees: Kinderen slecht voor het milieu!
BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
U verwart duidelijke principes hebben met fundamentalisme.
Ik wijs niemand terecht omdat hij/zij fokt, mits hij/zij zijn/haar mond houdt en mij niet de les gaat lezen.
Probeert hij/zij mij de les te lezen dan krijgt hij/zij van mij de volle laag.

Een goed klimaat begint bij jezelf en niet bij het naar anderen wijzen.

Hoe klimaatneutraal bent u zelf eigenlijk? Twee kinderen schat ik. Dat is behoorlijk wat CO2....

Ik heb drie kinderen. Maar mij zie je ook niet op zo'n klimaatdemonstratie. En ik rijd ook auto en ik ga ook op vakantie met het vliegtuig. En ik voel me nergens schuldig over.
Iedereen moet voor zichzelf maar het eigen gedrag verantwoorden. En persoonlijk vind ik niet dat ik aan iemand verantwoording schuldig ben. Anderzijds zal ik dus ook niet iemand met de grond gelijk maken omdat hij wel met zijjn kind op zo'n demonstratie is, zoals sommigen hier in navolging van GeenStijl menen te moeten doen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dat is dan ongeveer een 175 ton CO2 per jaar! Laat staan dat je kinderen ook nog eens kinderen krijgen...
Een auto stoot ongeveer 2,4 ton CO2 uit per jaar. Wie de grootste ecologische footprint heeft, moge duidelijk zijn.

Lees ook: Zorgen om overbevolking.
BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De Nederlanders zelf houden hun eigen bevolkingsaantal overigens in evenwicht. Dat de overbevolking hier jaarlijks met zo'n meer dan 100 000 inwoners toeneemt komt door immigratie. En die is nou niet van de samenstelling dat wij daar als land maatschappelijke meerwaarde van kunnen verwachten. Eerder het tegendeel. Wel raar dat partijen die zichzelf groen en sociaal noemen hier zo'n blinde vlek voor hebben.

Een paar weken geleden nog een docu gezien over Nigeria. Even snel opzoeken hoeveel inwoners Nigeria nu heeft levert op 193.392.500 inwoners.
https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-landen-met-meeste-inwoners/

Quote:
Nigeria staat bekend als het volkrijkste land van Afrika. Wanneer de huidige bevolkingsgroei zich doorzet, dan telt het land omstreeks het jaar 2100 meer dan 700.000.000 inwoners!

Dit kan gewoon niet goed blijven gaan. Hoeveel overbevolking kan de wereld aan? En hoeveel overbevolking alleen al uit Nigeria vandaan wil er naar Europa? Dat gaat de vernietiging van ons continent worden.

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Ik heb drie kinderen. Maar mij zie je ook niet op zo'n klimaatdemonstratie. En ik rijd ook auto en ik ga ook op vakantie met het vliegtuig. En ik voel me nergens schuldig over.

Dan mag u niet meer meepraten. U bent namelijk ernstig in CO2 overtreding.

Quote:
Iedereen moet voor zichzelf maar het eigen gedrag verantwoorden. En persoonlijk vind ik niet dat ik aan iemand verantwoording schuldig ben.

Dat zeg ik. U neemt hier echter bepaalde mensen de maat. Kijk eerst naar uzelf en meet dan anderen de maat.
Ik neem niemand de maat. Ik zeg alleen tegen die demonstrant, die staat te schreeuwen en anderen als schuldigen aanwijst, dat hij beter zijn lul in z'n broek had kunnen houden omdat dat heel veel CO2 had gescheeld.

Quote:
Anderzijds zal ik dus ook niet iemand met de grond gelijk maken omdat hij wel met zijn kind op zo'n demonstratie is, zoals sommigen hier in navolging van GeenStijl menen te moeten doen.

Tja, wie kaatst kan de bal verwachten. Dat kind is psychisch gestoord en schreeuwt dat uit. Dan kun je dergelijke reacties verwachten.
Daarbij komt ook nog dat het een schande dat ze door de elite misbruikt wordt en is het te gek voor woorden is dat de complete meute politiek correcte CO2 wereldverbeteraars aan haar lippen hangt.

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Dat is dan ongeveer een 175 ton CO2 per jaar! Laat staan dat je kinderen ook nog eens kinderen krijgen...
Een auto stoot ongeveer 2,4 ton CO2 uit per jaar. Wie de grootste ecologische footprint heeft, moge duidelijk zijn.

Lees ook: Zorgen om overbevolking.

U heeft ook principieel geen kinderen, net als de heer Van Es ?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Who profits from "climate change"?

Dr. Shiva Ayyadurai (Inventor of Email) is an MIT PhD who exposes who will profit from the “Climate Change” hoax, and why it was right that President Trump pulled out of the pollution-incentivizing Paris Accords

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

HOW DARE YOU: 10 reasons not to believe climate change criers | Liz Wheeler LIVE at the Reagan Ranch

Famous for her hard-hitting video segments, Liz Wheeler has built a career out of fighting the Left's propaganda. Wheeler is the host of OAN's "Tipping Point," where she boldly takes on the claims of progressivism. As a young conservative, Wheeler works hard to spread conservative values among millenials by traveling the country and sharing the truth with students.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
U heeft ook principieel geen kinderen, net als de heer Van Es ?

U doet net alsof dat iets akeligs is.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 13:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Niet akelig, dat is ieders persoonlijke keuze. Ik vind alleen de reden opvallend: geen kinderen hebben omdat je op die manier iets wilt doen tegen de overbevolking.
Ik oordeel daar zeker niet negatief over, ik constateer het alleen en vroeg mij af of het bij de heer Cliox ook het geval is, zijn bijdrage lijkt daar op te wijzen namelijk.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliox schreef:
Lampje schreef:

Hoezo geen inhoudelijk argument? Tedje heeft wel degelijk een goed punt. Lees: Kinderen slecht voor het milieu!

Eens, maar dan snap ik Tedje niet zo goed als hij protesteert tegen al die miljarden asielzoekers/vluchtelingen die hier komen.
Want als een beschaafd mens het een goede zaak vind om zich niet meer voort te planten, dan kun je de schuld van het uitsterven van Europa toch niet leggen bij de 'nieuwelingen'?
De gehele mensheid is zo bezien heel slecht voor het milieu.
Dus hoe eerder de mens uitsterft, hoe beter voor het milieu.
Heel simpel gesteld, geef ik toe, maar als iemand anders iets beters weet...?

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu