Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Marokkaanse "mini" akkefietjes Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 28, 29, 30  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2005 0:15 Plaats reactie Reageer met quote
Niels

robT schreef:
Ik zie het voor mij Xeno... ergens in een rustige Culemborgse wijk staat heel vredig een lijkwagen in het magere januarizonnetje.
De straat is verder leeg. De familieleden van de overledene zitten zich in huis voor te bereiden op het transport als plotseling een groep jonge Marokkanen de hoek om komt lopen. Zonder enige aanleiding beginnen ze de ruiten van de hen volkomen vreemde lijkwagen in te slaan.
Vervolgens trekken de jongeren weer verder op zoek naar nog meer lijkwagens of andere zaken die ze kunnen verbouwen...Sad

Zoiets, Xeno??? Ik hoor het wel als ik er volkomen naast zit!

Nee hoor, RobT. Je ziet er niet altijd naast. Dit keer heb je volkomen gelijk.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2005 0:34 Plaats reactie Reageer met quote
JanK

We leven in een rare wereld Rob. Of liever gezegd Nederland.
Ik snap het ook niet hoor.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2005 0:42 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

robT schreef:
Ik zie het voor mij Xeno... ergens in een rustige Culemborgse wijk staat heel vredig een lijkwagen in het magere januarizonnetje.
De straat is verder leeg. De familieleden van de overledene zitten zich in huis voor te bereiden op het transport als plotseling een groep jonge Marokkanen de hoek om komt lopen. Zonder enige aanleiding beginnen ze de ruiten van de hen volkomen vreemde lijkwagen in te slaan.
Vervolgens trekken de jongeren weer verder op zoek naar nog meer lijkwagens of andere zaken die ze kunnen verbouwen...Sad

Zoiets, Xeno??? Ik hoor het wel als ik er volkomen naast zit!

Verrek, gaat alles wel goed met je Robt? Dit is volgens mij voor het eerst dat ik je op zoveel realiteitszin betrap! Smile

Ik had gedacht dat je wel met een verhaaltje zou komen dat die jongens op de een of andere manier geprovoceerd zouden zijn door een lijkwagen in 'hun' gebied, of het feit dat de die medewerkers hun GSM zo open en bloot neerlegden. Of anders dat ze de draad kwijt waren door de harde Nederlandse samenleving waarin ze geen kansen hebben. Een gebrek aan eigen buurthuis en entertainment had ook nog gekund!

BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2005 6:05 Plaats reactie Reageer met quote
curacaoteam

Het betrof hier een zeer agressief lijk, dat niet dan met de grootste inspanning overmeesterd kon worden. Het was een gevaar voor de buurt.

Die chauffeur wilde die argeloze, voorbijkomende jongeren nog waarschuwen. "Oprotten hier, tuig, respect of anders opdonderen naar je eigen land. Gore geiteneukers."

Die jongens begrepen dat niet helemaal vroegen om opheldering. En daar is toen een misverstand uit ontstaan met handgemeen.

En de lijkwagen chauffeur en zijn bijrijder, mochten niet naar binnen om te bellen voor een nieuwe lijkwagen. Want de familie was net vertrouwelijk aan het ruzieen over de erfenis. En daar konden ze geen pottenkijkers bij gebruiken.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Afgelopen weekend was het ook weer raak, een 38-jarige man uit Ridderkerk vermoord door een paar Marokkanen op de lijnbaan in Rotterdam voor het Sandwich House. Het slachtoffer zag een ruzie en zei: "moet dat nou?". Blijkbaar genoeg reden om hem daarna op straat dood te slaan. De ambulance kon er niet door omdat Marokkanen de doorweg blokkeerden. Getuigen hoorden hoe ze riepen : "ga dood, ga dood" tegen de op de grond liggende man.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 14:24 Plaats reactie Reageer met quote
Torero

Xeno schreef:
Afgelopen weekend was het ook weer raak, een 38-jarige man uit Ridderkerk vermoord door een paar Marokkanen op de lijnbaan in Rotterdam voor het Sandwich House. Het slachtoffer zag een ruzie en zei: "moet dat nou?". Blijkbaar genoeg reden om hem daarna op straat dood te slaan. De ambulance kon er niet door omdat Marokkanen de doorweg blokkeerden. Getuigen hoorden hoe ze riepen : "ga dood, ga dood" tegen de op de grond liggende man.

Heb je hier een link van...? Rolling Eyes

Ik zie, notabene op www.pleepapier.nl :

15 jan 2005

Een 38-jarige man uit Ridderkerk is zaterdagmiddag overleden nadat hij in de nacht van vrijdag op zaterdag zwaar was mishandeld op de Lijnbaan in Rotterdam. Dat heeft de Rotterdamse politie laten weten. Het slachtoffer was rond 03.30 uur samen met een vriend aan het stappen toen hij ruzie kreeg met een aantal mannen. Waarover de ruzie ging, is niet duidelijk.

Het slachtoffer was rond 03.30 uur samen met een vriend een broodje aan het eten en bemoeide zich met een woordenwisseling tussen twee mannen en enkele andere gasten in de eetgelegenheid. Hij en zijn eveneens uit Ridderkerk afkomstige vriend verlieten vervolgens het pand.

Voorzover de politie heeft begrepen, kwamen de twee mannen na hen naar buiten om verhaal halen, waarbij in ieder geval een van hen de Ridderkerker geslagen heeft. De politie vermoedt dat daarbij geen voorwerp is gebruikt. De tweede Ridderkerker bleef ongedeerd.

De twee mannen gingen er daarna vandoor en werden later aangehouden in de hal van het Centraal Station, dankzij een signalement van getuigen en cameratoezicht. Het gaat om een 20-jarige man uit Den Hoorn en een 21-jarige Hagenaar. Het tweetal zit achter tralies.

De politie noemt het een geval van zinloos geweld. De burgemeesters van zowel Ridderkerk als Rotterdam hebben hun medeleven inmiddels betoond, onder andere door een bezoek aan de plaats van het delict.

© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden. e-mail: redactie@telegraaf.nl

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

ROTTERDAM. De Rotterdamse politie heeft grote moeite gehad om een groep jongeren tot bedaren te brengen, op het moment dat een 38-jarig Ridderkerks slachtoffer van zinloos geweld op de Rotterdamse Lijnbaan nog lag te vechten voor z'n leven.

Agenten moesten ruimte maken omdat ambulancemedewerkers anders hun werk niet konden doen. De man was in de vroege zaterdagmorgen op straat neergeslagen, nadat hij zich in een nabijgelegen broodjeszaak had bemoeid met een woordenwisseling tussen enkele anderen. In de loop van zaterdag overleed hij.

Getuigen zeggen "kotsmisselijk" te zijn geworden van de houding van de groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf. Een omstander zou zelfs hebben gehoord dat een aantal mensen "ga maar dood, ga maar dood" zou hebben geroepen, maar andere getuigen en ook de politie kunnen dat niet bevestigen.

"Dit was te walgelijk voor woorden. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, zeker nu ik weet dat die man een paar uur later is gestorven", aldus een hevig geëmotioneerde omstander. Een aantal getuigen kwam samen met enkele vrienden rond half vier 's morgens uit een Ierse pub, toen hij een man op straat zag liggen. "Hij lag op z'n rug, het was net of hij was uitgeteld. Twee agenten zaten naast hem, één hield zijn hand tegen z'n hals om te voelen of zijn hart nog klopte. Af en toe schokte zijn lichaam, heel akelig om te zien", verklaarde een van hen.

Volgens een omstander was de sfeer in het begin niet fijn: "Een stuk of twintig, dertig van die gozers van een jaar of negentien, twintig, die altijd op de Lijnbaan rondhangen, waren er omheen komen staan. Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks. Ook de politie kon in eerste instantie helemaal niets doen, pas later kwamen er meer agenten. Toen was de rust voorbij."

De ruzie tussen de man uit Ridderkerk, die samen met een vriend was wezen stappen, en de twee daders was ontstaan in de broodjeszaak Sandwichhouse. Op het moment van de woordenwisseling zat de zaak vol en waren er twee meisjes aan het werk.

"Die man die nu dood is, wilde het opnemen voor een ander, met wie die twee daders woorden hadden", vertelt een medewerkster van de Sandwichhouse. "Op een gegeven moment gingen die man en zijn vriend weg en leek de boel gesust. Later bleek, dat ze op straat waren verder gegaan." De twee zwaar aangeslagen medewerksters van de broodjeszaak hebben de hele verdere nacht op het politiebureau doorgebracht.

Volgens de getuigen zijn ambulancebroeders zeker tien minuten bezig geweest om het 38-jarige slachtoffer te reanimeren. Toen hij in de ambulance werd geladen, keerde de rust weer terug.

De twee daders waren toen al aangehouden in de hal van het Centraal Station. Dat gebeurde via cameratoezicht. Het gaat om een 21-jarige Hagenaar en een 20-jarige man uit Den Hoorn in het Westland.

De familie van de Ridderkerker heeft aangegeven voorlopig met rust te willen worden gelaten. Op de plek, waar de man werd doodgeslagen, is helemaal niets te zien. De burgemeesters van Rotterdam en Ridderkerk hebben hun medeleven betuigd aan de familie. "Dit is een verschrikkelijke daad", aldus de Ridderkerkse burgemeester.

Telegraaf

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
Circe

Quote:
Waarover de ruzie ging, is niet duidelijk.

Hoeft dat?

Hier in Vlaanderen zijn onze lieftallige Groenen nu bezig met te verklaren dat Theo van Gogh zijn afslachting "zelf gezocht had"!
O ja?

en verder zeg ik niks meer.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
Koos

“De politie noemt het een geval van zinloos geweld”
De daders vinden blijkbaar dat het zin heeft om iemand op zo’n gruwelijke manier te vermoorden. Waarom noemt de politie het zinloos geweld? Om niet naar een motief te hoefen gaan zoeken?
BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
JanK

Dit wordt schering en inslag. Ik neem aan dat slachtoffers hiervan niet altijd overlijden, en dat de niet-dodelijke mishandelingen niet eens meer in het nieuws komen. Waarom is het nooit andersom eigenlijk: ‘Marokkaan doodgeslagen door bende autochtonen’? Het waren toch autochtonen die zulke akelige racisten waren? Extreem rechts was in opkomst. Er werd met dagboeken van Anne Frank gezwaaid.
‘Marokkaan doodgeslagen door andere Marrokanen’ komt ook niet voor. Evenmin als ‘Antilliaan doodgeslagen door Marrokanen’. Het lijkt erop dat je je als blanke Nederlander gedeisd moet houden als er Marokkaanse jongeren in de buurt zijn, anders kan het je je leven kosten.

Dat geldt natuurlijk extra als je politicus of kunstenaar bent, want dan komen er ook nog godsdienstwaanzingen achter je aan.
BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 18:35 Plaats reactie Reageer met quote
Niels

Nog iemand geïnteresseerd in de andere kant van het verhaal Laughing
Crying or Very sad

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Niels schreef:
Crying or Very sad

Het lijkt erop dat zelfs Robt geen pogingen meer doet om recht te praten wat krom is...dat wil heel wat zeggen. Sad

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Torero

JanK schreef:
Dit wordt schering en inslag. Ik neem aan dat slachtoffers hiervan niet altijd overlijden, en dat de niet-dodelijke mishandelingen niet eens meer in het nieuws komen. Waarom is het nooit andersom eigenlijk: ‘Marokkaan doodgeslagen door bende autochtonen’? Het waren toch autochtonen die zulke akelige racisten waren? Extreem rechts was in opkomst. Er werd met dagboeken van Anne Frank gezwaaid.
‘Marokkaan doodgeslagen door andere Marrokanen’ komt ook niet voor. Evenmin als ‘Antilliaan doodgeslagen door Marrokanen’. Het lijkt erop dat je je als blanke Nederlander gedeisd moet houden als er Marokkaanse jongeren in de buurt zijn, anders kan het je je leven kosten.

Dat geldt natuurlijk extra als je politicus of kunstenaar bent, want dan komen er ook nog godsdienstwaanzingen achter je aan.

Petje af voor je -helaas- nuchtere kijk op de zaak, Jan! Crying or Very sad

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Waar blijven de mariniers toch Crying or Very sad
Zijn die soms bang voor racist uitgemaakt te worden?
BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 22:03 Plaats reactie Reageer met quote
robT

Niels schreef:
Crying or Very sad

Een verhaal uit de Telegraaf kent altijd een verzwegen andere kant.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 22:11 Plaats reactie Reageer met quote
robT

Weet iemand al iets van de toedracht en de daders? Of doen we daar niet meer aan? Gaan we vanaf nu gewoon open en bloot op de onderbuik af?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2005 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Verdachten doodslag op Lijnbaan eerder opgepakt
door Jolande van der Graaf en Fred Pruim

ROTTERDAM, woensdag
De twee mannen die sinds zaterdagochtend vastzitten wegens doodslag op de volkomen onschuldige kastenmaker Jan Kievit (38) uit Ridderkerk, blijken eerder op de avond al vanwege relschopperij en wangedrag door de politie opgepakt te zijn geweest.

Mohammed A. (21) en zijn vriend El G. (20) werden vrijdagavond, enkele uren voor de gewelddadige dood van Kievit, al aangehouden op het Centraal Station in Delft. Samen met een derde man waren ze vanwege voortdurend klieren en lastigvallen van treinpassagiers bij de spoorwegpolitie in de kijker gekomen. Nadat het drietal werd aangehouden en even vermanend werd toegesproken, kwamen de relschoppers weer op vrije voeten en reisden zij naar Rotterdam.

Mohammed A. en El G. raakten blijkbaar nog opgefokter toen hun bij diverse Rotterdamse dansclubs de toegang werd geweigerd. In een broodjeszaak in het centrum van de stad bestookte het duo vervolgens een groep meisjes met beledigingen. Jan Kievit at daar op dat moment een broodje met een stapmaat. Toen de Ridderkerker wat opmerkingen over het getreiter maakte, zou Mohammed A. buiten zinnen zijn geraakt. Volgens verschillende getuigen riep de verdachte dat hij ’net als Theo van Goghs moordenaar Mohammed B. niet met zich liet sollen’.

Zijn vriend El G. probeerde hem vergeefs te kalmeren. Buiten de broodjeszaak gaf Mohammed A. Jan Kievit waarschijnlijk eerst een schop in de buikstreek en daarna een snoeiharde klap op het hoofd. De Ridderkerkse kastenmaker, getrouwd en vader van een dochtertje van acht maanden, zakte in elkaar en overleed enkele uren later in een ziekenhuis.

Het is niet uitgesloten dat Mohammed A. straks niet eens wegens doodslag kan worden vervolgd. Uit sectie is gebleken, dat het slachtoffer al geruime tijd aan een ernstige vorm van kransslagaderverkalking leed en een scheurtje in een van zijn hersenslagaders had. In zijn rapportage geeft de patholoog-anatoom aan dat niet zeker is dat ’de geweldsinwerking’ door A.’s klap een rol bij het overlijden van Jan Kievit heeft gespeeld. Het Nederlands Forensisch Instituut verricht momenteel nader onderzoek naar de doodsoorzaak.

Telegraaf

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2005 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Koos

Quote:
Het is niet uitgesloten dat Mohammed A. straks niet eens wegens doodslag kan worden vervolgd.

Dit geeft natuurlijk weer een verkeerd signaal aan Mohammed A's en B's, die nu gaan denken dat ze mensen met een ziekte of bejaarden gerust kunnen doden. Als iemand een bejaarde doodslaat wordt er toch ook niet gezegd:"Laat maar zitten, hij was toch al bijna dood"?! We gaan allemaal dood. Mischien kom ik morgen wel onder een trein, maar als voor die tijd iemand mij doodt, is dat niet minder erg dan als ik de volgende dag niet onder de trein zou komen... err...

Op zo'n manier is het niet zo heel erg verwonderlijk als mensen het recht in eigen handen gaan nemen. Zelfs advocaten zien hun tegenwoordig daartoe genoodzaakt: http://www.nu.nl/news.jsp?n=470484&c=12
BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2005 23:54 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Dreigende sfeer in Hoog Catharijne

UTRECHT - De politie heeft donderdagavond in Hoog Catharijne opgetreden tegen groepen Marokkaanse jongeren, die zich in groten getale in het Utrechtse winkelcentrum ophielden. Volgens een woordvoerder van de politie ging het om enkele groepen van veertig tot tachtig personen.

Onder hen waren diverse jongeren die zich eerst provocerend opstelden tegen het winkelend publiek en later tegen agenten die hen daarop aanspraken. Vervolgens keerden de groepen zich als geheel tegen de politie.

Om hier een eind te maken hielden enkele tientallen agenten een zogenoemde veegactie. Daarbij werden honden en de wapenstok ingezet. Volgens de zegsman van de politie is er echter weinig geweld gebruikt. De politie hield zes jongeren aan.

Telegraaf

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2005 23:55 Plaats reactie Reageer met quote
Torero

Shit, had ik dat eerder geweten. Was ik gaan kijken. Ik woon ernaast! Razz

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2005 0:17 Plaats reactie Reageer met quote
P040

Torero schreef:

Heb zelf liever niet dat men weet waar ik woon, gezien mijn postings.

PS: Lig er zelf nu ook uit op politiekdebat.nl Cool

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2005 0:32 Plaats reactie Reageer met quote
Torero

verwijderd

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2005 0:51 Plaats reactie Reageer met quote
P040

Verwijderd

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2005 8:31 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Torero schreef:

Het ging in totaal om een paar honderd Oudkerkmarokkaantjes, de bouw van zo'n 7 a 8 buurthuizen zou het probleem wel op moeten lossen. Cool

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2005 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
P040

Xeno schreef:
Torero schreef:

Het ging in totaal om een paar honderd Oudkerkmarokkaantjes, de bouw van zo'n 7 a 8 buurthuizen zou het probleem wel op moeten lossen. Cool

Weer iets door de Dikke Van Dale ?

Woord: Oudkerk
Betekenis: Kut !

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie