Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Plastuiten
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2001 2:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik heb er al vaker iets over op TV gezien, en gisteravond dus weer iets bij de Pinkpop uitzending. Je kon je gezamenlijk plassend op de foto laten zetten. Waarbij de vrouwen ataand plasten, net zoals hun man/vriend.

Ik heb persoonlijk geen behoefte aan een plastuit. Ik ben geen man. Als ik ergens heen ga waar ik vermoedelijk geen toilet zal aantreffen trek een een vrij wijde rok aan.

En dan plas ik net zo als de dames met de plastuit, maar dan gehurkt. Het probleem is dan niet dat je niet kunt plassen, maar dat er nergens een gelegenheid is waar je je plas kwijt kunt.

Als er een gelegenheid wordt geschapen waar je met een plastuit terecht kunt, dan moet dat daar dus ook op de gewone vrouwelijke manier kunnen, op je hurken dus.

Ik vraag me af waarom vrouwen liever met zo'n plastuit in de weer gaan dan op de voor vrouwen gebruikelijke manier te plassen. Is alles wat een man doet echt zoveel positiever? Tot staand plassen aan toe?
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2001 0:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik begrijp dat dit een genant onderwerp is, en natuurlijk komen er vrijwel geen autochtone vrouwen op deze site.

Toch gaat het hier om een veelvoorkomend alledaags probleem. Je hebt hoge nood, maar je kunt nergens plassen. De enige oplossing is om een stad(je) in te rijden en ergens koffie te gaan drinken. Niet omdat je daar trek in hebt, maar alleen omdat je dan gebruik kunt maken van de toiletmogelijkheid.

Gelukkig zijn er tegenwoordig hier en daar parkeerplaatsen met een chemisch toilet. Maar nog veel te weinig. Als ik samen met mijn man ergens naar toe ga, en de drie koppen koffie die ik 's morgens vroeg gedronken heb beginnen me op te breken, dan heeft mijn man geen enkel probleem. Hij zoekt een boom op. Maar ik zie mezelf nog niet met een plastuit bij een boom staan.

Mijn probleem is dus eigenlijk dat er veel te weinig gelegenheden zijn waar je van een toilet gebruik kunt maken. Terwijl mannen vaak zonder de minste gene ergens kunnen gaan staan waar geen agent aanwezig is om ze te kunnen bekeuren wegens "wildplassen".

Vroeger had je gemeentelijke toiletten in de meeste plaatsen. Waar je terecht kon voor een paar dubbeltjes. Maar die zijn allemaal opgeheven. Te duur, waarschijnlijk.
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2001 1:27 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Ik begrijp dat dit een genant onderwerp is, en natuurlijk komen er vrijwel geen autochtone vrouwen op deze site.

Oja, gelukkig je hebt het door

Die Janneke toch, ik was verbijsterd en vond het tegelijkertijd ook wel komisch om dit onderwerp te lezen. Alhoewel ik bekend ben met de Nederlandse cultuur, zijn er altijd dingen waar ik me over blijf verbazen!!! Wat een verschil pfff.....

Toch wel heerlijk die verschillen!!

Nou ja, let maar niet al te veel op mij.

Layla die nu in een deuk ligt

ps: Sorry dat ik niks zinnigs te vertellen heb!

Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat, maar ook de sporen die je achterlaat.
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2001 1:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Layla,

Ik vind zo'n plastuit zelf ook nogal komisch, en ik kan me heel goed voorstellen dat je in een deuk ligt.

Maar ik vraag me toch af: hoeven Marokkaanse vrouwen nooit een plas, en hebben ze geen last van het feit dat je zo weinig mogelijkheden hebt?

Ja, het is een genant onderwerp. Maar ook een heel alledaags probleem toch
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2001 2:02 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Janneke, whoehahaha....zoiets wordt bij ons echt niet besproken, zeker niet met mannen!

hihihi, je maakt mijn dag echt goed, werkelijk waar. Als je eens wist hoe het erin andere culturen aan toe gaat, dan zou je wel weten waarom ik hier lachhhhhhhhh.

Enneuh je kan me niet verleiden hoor om me hierover uit te laten, dat kan ik echt niet maken tegenover mezelf en anderen. Ik kan je de oren van je kop afkletsen, maar niet over dit soort onderwerpen! We kunnen ons wel afzonderen, Janneke, misschien kan je dan weer meer uit mij krijgen

Nee Janneke, ff serieus....voel je echt geen schaamte? Heb je niet zoiets van, neee zoiets kan ik niet met andere mensen, mannen bespreken? Ik probeer in je gedachtengang te kruipen, maar dat lukt me niet, niet bij zoiets.

Groetjes,

Layla

Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat, maar ook de sporen die je achterlaat.
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2001 8:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik heb een vreselijke hekel aan mannen die op straat plassen en ik zeg er bijna altijd wat van als ik het zie.

Ik zoek altijd een WC op en ik heb ook een hekel aan urinoirs, die gebruik ik ook nooit.

Toch heb ik het probleem zelden dat ik nodig moet en nergens kan. Ik kan altijd een redelijk normale WC vinden.
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2001 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Al dat gezijk over plastuiten...
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2001 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Als het goed is niet erover maar erdoor...
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2001 21:11 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Voor de heren.
Ik ben het helemaal met je eens Cliff dat je er bezwaar tegen hebt als mensen zich in het openbaar ontlasten, al vind ik het ieders verantwoordelijkheid om zich ten opzichte van zijn medemensen beschaafd te gedragen.
Een paar weken terug was ik in het centraal station in den Haag op zoek naar de toiletten. De amoniakgassen in de direkte omgeving van deze voorzieningen was wel zo penetrant, dat de behoefte daaraan in deze vorm onmiddelijk over ging. In de stad is het gelukkig voor niemand een probleem een nette gelegenheid te vinden.
Het is ook een hele vooruitgang dat die vieze oude betonnen stadsurinoirs, die her en der stonden te stinken, zijn opgeruimd. Dat was bepaald ook geen vorm van dienstverlening waarnaar je uitkeek.
De moderne drie-persoons- plaszuilen zijn, zolang ze niet bezet door gebruikers, minder opvallend aanwezig, maar waarom maakt men niet gewoon gebruik van een nette toiletgelegenheid, die in stedelijke gebieden toch wel altijd ergens op loopafstand te vinden is?
Ik kom van het platteland en behoor in dit gezelschap tot de ouderen. Wanneer ik buiten in bos en veld, of op de heide loop, stel ik me wel zo op dat ik voor iedereen uit het zicht ben. Maar binnen de bebouwing zal ik zoiets wel in mijn hoofd laten.
Voor de dames.
Voor de dames heb ik op dit gebied nog een herinnering uit de oude doos. In mijn jongensjaren begon dat al echt zeldzaam te worden, maar de oude opoes waren onder hun wijde rokken toen nog in het bezit van wat men een "open wolk" noemde. U begrijpt wellicht wat men daarmee bedoelt.
Ik weet nog dat na het uitgaan van de zondagsdienst -nou ja, toch maar een "dame"- haar rok om zich heen spreidde, vervolgens hurkte om even later op te staan en weg te gaan; de sporen van haar laatste bezigheid als de gewoonste zaak van de wereld achter latend. Niemand overigens die daar enige aandacht aan schonk. Een heel eenvoudige oplossing van het probleem is dus al heel oud.
Gezien het commercieel succes van de plastuit voorziet ze kennelijk in deze tijd duidelijk in een behoefte.

Hoge verwachtingen, grote tegenvallers
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Do Jun 07, 2001 23:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Wat raar. Ik begrijp er eigenlijk uit dat wij nu worden verleid om iets te doen wat niet mag, zodat mannen dan een alibi hebben om altijd op straat te mogen plassen. Ik hoef zo'n ding niet.
Mannen gebruiken altijd het excuus dat het voor hun zo makkelijk is, en voor een vrouw niet, maar ze zouden verbaasd zijn als ze erachter kwamen met hoeveel gemak ik mijn blaas kan legen, vooral als ik gedronken heb. Alsof het evolutionair zo is gegroeid dat mannen makkelijker kunnen plassen dan vrouwen. Het enige verschil is dat bepaalde mannen de beschaving missen om het even op te houden.

Een vriend van mij zei dat mannen nu eenmaal op koninginnedag heel Amsterdam onder mˇeten plassen, omdat er nergens toiletten zijn. Toen ik zei dat er voor vrouwen ook nergens toiletten zijn, maar dat wij dit oplossen door het op te houden, was hij stil. Hij was blijkbaar een strategie aan het bedenken hoe mannen op straat kunnen blijven plassen, en toch niet onder doen voor de vrouwen. Het plastuitje is zeker het antwoord. Nou, ik zal een plascondoom voor ze uitvinden.
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Do Jun 07, 2001 23:51 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Eentje die je heel strak kan aantrekken.
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2001 0:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Natuurlijk ging het me niet om de mogelijkheid om te plassen in een stad. Mensen die andermans huis, of een portiek of etalage onderplassen hebben mijn sympathie niet.

Ik zal een voorbeeld geven van wat ik bedoel. Ik ga op een zondag samen met mijn man naar het platteland van Groningen. Omdat ik graag wil zien wat er nog over is van de herinneringen die ik heb uit mijn jeugd.

Ik neem zoals gebruikelijk een flesje Spa mee, en we bereiken mijn jeugdomgeving na ongeveer twee en half uur. Ik kijk rond, dit is het kerkhof waar mijn grootouders begraven liggen en daar woont nog een verre neef. En wat hebben ze hier een hoop nieuwe huizen gebouwd.

En dan plotseling dringt het tot me door dat ik hoge nood heb. Mijn man ook trouwens. We rijden verder op zoek naar een "gelegenheid" maar die is niet te vinden in het kleine dorpje dat we nu aandoen.

Mijn man besluit om in het niemandsland een stukje verderop een boom te zoeken. Maar ik dan? Ben ik dan beter af met zo'n plastuit? Of ga ik stiekem hurken?

Of probeer ik mijn man, die het probleem niet meer zo ziet, ervan te overtuigen dat we zo snel mogelijk naar een groter stadje moeten rijden en een een koffiegelegenheid opzoeken?

Nee, zo'n plastuit lost het probleem voor mij niet op. Ik heb zelfs een beetje heimwee naar de tijd van die dames van Melisz.

[Dit weerwoord is gewijzigd door Janneke op 08 Juni 2001 om 16:12 uur.]
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2001 0:57 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Volgens mij bedoel ik toch wel hetzelfde. Ik bedoel, jouw man mag niet wildplassen in het niemandsland, en jij mag net zo min hurken als het door een plastuitje gieten. Dus plastuitjes dienen per definitie om iets onwettigs mee te doen.
Daarom vind ik ten eerste dat plastuitjes niet mogen. En ten tweede, als je er dan niks tegen kan doen, doe het dan op je hurken. Laat niemand zich wijsmaken dat er iets aan ons fysieke plascomfort ontbreekt. Het is een moreel probleem, niet iets fysieks.

(Een flesje Spa, dat is misschien ook wel de oplossing van het geheel.)
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2001 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Begrijp ik nou goed dat je het plassen in niemandsland (dus niet in de bebouwde kom) als iets verwerpelijks beschouwd?
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2001 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ha die Nina, leuk je weer eens terug te zien op Weerwoord.

Citaat:
Dus plastuitjes dienen per definitie om iets onwettigs mee te doen.

Nou ja, volgens mij willen ze gewoon naar urinoirs voor vrouwen toe (of dat ze gebruik maken van dezelfde urinoirs als mannen).
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2001 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Stadsbewoners hebben er in het algemeen geen idee van hoe uitgestrekt niemandsland zelfs in ons kleine landje nog is.
Er is nog zoveel niemandsland dat ik durf beweren dat de benutte vierkante meter -statistisch gezien- waarschijnlijk de eerste jaren door niemand weer zal worden betreden.

Hoge verwachtingen, grote tegenvallers
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2001 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Nou ja, ik kan natuurlijk altijd even langskomen in Drente of waar je woont om daar door mijn tuitje te plassen.

Ik ben trouwens van de week van Gorkum naar Amsterdam gefietst, geen niemandsland tegengekomen en niet in de bosjes geplast. Trouwens, als er al een bosje te vinden was, lag daar al wat achter.

Verder heb ik daar een heleboel gefotografeerd in de uiterwaarden en in grienden, en bijna overal waar meer dan 12 bomen bij elkaar stonden, was iemand bezig zijn hond uit te laten, je kan wel raden wat die daar moest doen. Ik dacht dat die tegenwoordig ook een zakje en een schepje bij zich moesten hebben.

Ik moet wel toegeven dat ik door Amsterdam-centrumbewoner te zijn mijn laatste restje sympathie voor wildplassers heb verloren.

Wat een ontzettende leuke functie trouwens, die emailnotificatie.
Plastuiten
BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2001 23:15 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Nou ja, Niels, ik wil het ook weer niet overdrijven, maar ik vind niet dat je wildplassen moet aanmoedigen door net te doen of vrouwen het net zo makkelijk moeten hebben als mannen. Het moet andersom, je moet de wildplassers wat ethiek bijbrengen. Waarom kan de een het wel ophouden, en de ander niet?

Bovendien is Nederland een piepklein land, je kan best even naar de wc voor je in de auto stapt, en dan helemaal van Groningen naar Maastricht rijden zonder problemen.

En trouwens, zoveel niemandsland weet ik in Nederland niet te vinden. De een denkt, ah, dat is een mooi plekje niemandsland, en de volgende bezoeker denkt, hier kan ik even rustig van de natuur genieten, en stapt er vervolgens middenin. Lekker.

Ha die Cliff, ik lees wel braaf regelmatig hier, maar heb meestal alleen bij een luchtig onderwerp als dit nog energie om wat te zeggen. Wat jouw mening betreft, ik heb er helemaal geen probleem mee om urinoirs voor mannen te bezoeken, als ze maar een gasmasker bij m'n tuitje leveren.

[Dit weerwoord is gewijzigd door nina op 08 Juni 2001 om 12:17 uur.]
  Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling