Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Verdonk loopt er niet voor weg ! Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Verdonk ?
een 10
45%
 45%  [ 10 ]
een 9
18%
 18%  [ 4 ]
ander cijfer
36%
 36%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 22

Verdonk loopt er niet voor weg !
BerichtGeplaatst: Zo Nov 21, 2004 22:08 Plaats reactie Reageer met quote
Anno

Ik vind haar steeds beter, nieuwe lijsstrekker VVD ?
(want verder zakken met van Aartsen aan het roer kan bijna niet meer)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Nov 21, 2004 22:20 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Van mij mag ze ook wel lijsttrekker worden! Voor de VVD niet te hopen dat ze met Hirshi Ali samen overloopt naar Wilders, dan kunnen ze het helemaal vergeten. Wink

BerichtGeplaatst: Zo Nov 21, 2004 22:22 Plaats reactie Reageer met quote
Melisz

Dat leverde meteen een overdonderend duidelijke enqueteuitslag op. Very Happy
Overigens vind ik dat Verdonk het wel goed doet, maar en mist wel wat souplesse.
Menselijke drama's spreken haar weliswaar niet erg aan, maar anderzijds ligt moet ze niet met Vluchtelingenwerk daar te veel van wakker blijven lieggen. Hoe is het mogelijk een redelijke balans te vinden tussen beide
uitersten zonder als gevoelloos mens over te komen?

Ik geef haar graag het voordeel van de twijfel.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 21, 2004 22:28 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Melisz schreef:
Menselijke drama's spreken haar weliswaar niet erg aan,

Ze heeft bij mijn weten heel wat keertjes gebruik gemaakt van haar bevoegdheid om asielzoekers toch een vergunning te geven, terwijl ze er voor de regels niet voor in aanmerking kwamen.

Maar hoe ver moet je daar dan mee gaan? Als emotie een maatstaf zou zijn bij het beoordelen van dat soort zaken kun je niemand meer wegsturen.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 21, 2004 22:29 Plaats reactie Reageer met quote
Koos

Zij doet het heel goed vind ik. Op een fatsoenlijke manier laat ze weten het er lang niet mee eens te zijn. "dan hebben we straks genoeg om over te praten" Goed hoor! Very Happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Nov 21, 2004 22:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Een 10 met een griffel!
Wat zullen we nou krijgen! Het mag dan wel bijna 5 december zijn, maar we laten ons onze etiquetten toch niet voorschrijven door een brabbelende hulpsinterklaas?

Het loopt hier allemaal een beetje door elkaar, want dit wordt ook al besproken in andere topics. Daarom plaats ik hier even mijn commentaar dat ik enkele minuten geleden in een ander topic plaatste.

Karel den Hoorn schreef:
estudiant schreef:
Wat dat betreft lijkt die actie van minister Verdonk ook weer nergens op. Praten met moslims met het kennelijke doel nog even de in onze ogen vrouwonvriendelijk gebruiken te accentueren. Wat voor een minister is dit eigenlijk ??

Ik begrijp dat jij in het kamp van Van Mierlo in valt te delen ?!
Die vond namelijk ook - in Buitenhof - dat de Minister hier iets te verwijten viel.
En eigenlijk weet ik nog amper hoe ik daar nu op moet reageren ...........

Waarop ik schreef:

Maar ik weet wel hoe ik daarop moet reageren.
Als het hier in dit land gebruikelijk is om uit beleefdheid elkaar de hand te geven dat steek je je klauw uit en doet dat ook.
Verdonk mag van mij zoveel accenten op de fouten leggen als ze maar kan.
Islam of niet, vrouwonvriendelijkheid is zondermeer een fout en hoort, ongeacht of dit voortkomt uit een algemene discriminerende houding t.o.v. vrouwen of uit één of ander onbenullig wetje van een achterlijke religie, in ons land niet thuis.

Of moeten we in het kader van eerbied voor andermans religie en de daarbij behorende opvattingen met terugwerkende kracht ook begrip voor de SGP krijgen, die vindt dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is?

Kom nou zeg!

BerichtGeplaatst: Zo Nov 21, 2004 22:44 Plaats reactie Reageer met quote
Koos

Is het niet "vrijgemaakt gereformeerd" ofzo, waar vrouwen niet in het bestuur mogen? Dat kan toch zeker ook niet? Het past niet in onze democratie. Dit zoort dingen zal wat aan gedaan moeten worden lijkt mij.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Nov 21, 2004 22:51 Plaats reactie Reageer met quote
Anno

SGP treedt de wet met voeten, verbieden die hap, als we dat niet aanpakken hebben we geen verhaal naar andere dezelfde onwettelijke praktijken.
lVrouwen hebben gelijke rechten, dat een ste randdebielen op de Veluwe en Zeeuwse eilanden niet luisteren wil is niet ons probleem, mag het niet zijn beter gezegd.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 1:59 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Kom kom......ik wil je niet oraal bevredigen, ik wil je alleen een handje geven.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 2:24 Plaats reactie Reageer met quote
Karel den Hoorn

Ik heb 't artikel van Hafid Bouazza ( <-- link !) aandachtig doorgelezen.

En misschien moet ik Van Mierlo en estudiant wel gelijk geven: 't-is niet eens een diskwalificatie van onze Minister Verdonk om verontwaardigd te zijn, maar nog meer van Balkenende die dit kabinet samenstelde.

Om rekening te houden met de gevoelens en diepste overtuigingen van minderheden in ons land, lijkt het beledigend en onnodig confronterend te zijn om überhaupt vrouwen op te nemen in een kabinet. Homo's moeten we dan ook meteen maar vergeten, wellicht moeten we ze nog wel verwijderen uit de volksvertegenwoordiging of zelfs het gehele openbaar bestuur maar meteen screenen.

"Verdonk had dit moeten kunnen weten en niet op de spits moeten drijven!" Wink

Van Mierlo zoekt alleen nog iemand die dat namens het bestuur van D66 even wil gaan vertellen bij Lousewies van der Laan. Cool
BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:

Kom kom......ik wil je niet oraal bevredigen, ik wil je alleen een handje geven.

Laughing
Leuk! Laten we onderschriften bij deze foto gaan verzinnen.

"Iekke mag jou met ghand niet aanraken. Wel met mes.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Tedje van Es schreef:
Leuk! Laten we onderschriften bij deze foto gaan verzinnen.

Jij bent onrein, iek raak vrouwen alleen aan in bed en om te slaan

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Foei meisje! Je mag je hand niet uitsteken en om een kadootje vragen.
Daar houdt Sint niet van.
Je weet het toch? Kinderen die vragen worden overgeslagen.
Doe vanavond maar braaf wat in je schoen voor Bokkie Bèh en dan doet Sint daar wel wat in.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:

"Iekke mag jou met ghand niet aanraken. Wel met mes.

Met aalle rhespect, natoerlijk. Mr. Green

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Circe

Ik hoorde gisteren Van Mierlo zeggen dat Verdonk zich beter had moeten informeren..... wat is dat voor zever! Uiteindelijk speelde het gebeuren zich toch af in Nederland en niet in ergens in Zandbakistan.

Hoe zou met gereageerd hebben moest Verdonk per definitie vierkant geweigerd hebben om alle imams de hand te reiken?

en verder zeg ik niks meer.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Circe

Ook niet een klein vingertje???

en verder zeg ik niks meer.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
HenkV

Minister Verdonk heeft de toon gezet bij de bijeenkomst met Imams in Soesterberg. De Imams zijn bedienaren van Islam en moeten een religieus voorbeeld geven. Derhalve zou jebegrip moeten hebben voor het feit dat ze ondermeer vrouwen geen hand geven, omdat die regel binnen hun religie al eeuwen geldt. Het zou de Minister hebben gesiert wanneer zij op de hoogte zou zijn geweest van ondermeer die regel.

Binnen het Rooms Katholieke geloof zijn er ook dingen die voor buitenstaanders "vreemd" overkomen, maar bij "ons" al eeuwen in gebruik zijn.
Ik heb het gevoel dat het voorval heel erg wordt opgeblazen en helemaal uit het verband wordt getrokken.

Het keihard opleggen van onze gewoonten aan Imams bij het uitoefenen van hun geloof zal waarschijnlijk geen goed doen om het gewenste doel te bereiken. Mogelijk is het juist koren op de molen van radicale aanhangers van dat geloof en wordt het tegenovergestelde bereikt.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Even een serieuze reactie ertussendoor.

Bij dit bericht moest ik onmiddellijk denken aan de column van Hajar, waarin ze het heeft over onze neerbuigende houding t.a.v. minderheidsculturen.

Wat Verdonk deed was juist heel erg goed en absoluut niet neerbuigend. Had ze er namelijk mee ingestemd om geen hand te geven, dan had ze duidelijk laten blijken uitstekend in staat te zijn om, vanuit haar “hogere cultuur”, begrip op te kunnen brengen voor het “simplistische” gedachtegoed van haar opponent en daar, vanwege haar veel bredere blikveld, op een dusdanige manier mee om te kunnen gaan dat ze haar eigen tradities daar best even voor aan de kant wil zetten.

Dat zou pas neerbuigend zijn. Maar dat snapt een middeleeuwer, wiens drijfveer voornamelijk uit starheid bestaat, natuurlijk niet. En zeker als je bedenkt dat zij ook nog een vrouw is die een imam daarmee op z'n nummer zet.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

HenkV schreef:
Minister Verdonk heeft de toon gezet bij de bijeenkomst met Imams in Soesterberg. De Imams zijn bedienaren van Islam en moeten een religieus voorbeeld geven. Derhalve zou jebegrip moeten hebben voor het feit dat ze ondermeer vrouwen geen hand geven, omdat die regel binnen hun religie al eeuwen geldt.

Volgens mij geldt die regel alleen voor een stel extremisten. Maar tot hoever moet ons respect dan wel niet gaan voor zulke eeuwenoude regels?

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
HenkV

Xeno schreef:
Volgens mij geldt die regel alleen voor een stel extremisten. Maar tot hoever moet ons respect dan wel niet gaan voor zulke eeuwenoude regels?

Ik ben van mening dat het praktiseren van een geloof, wanneer dit uiteraard binnen de grenzen van de wet valt, vrij moet blijven.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Ach nu snap ik het, de Lachende Doder heeft ooit gezegd:

”Het is beter voor u wanneer u met een ijzeren naald in het hoofd wordt gestoken dan wanneer u een vrouw aanraakt die niet uw eigen vrouw is of een nabij familielid.”

Die arme imam kreeg natuurlijk al spontaan hoofdpijn bij de gedachte zo'n onrein schepsel een hand te moeten geven.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
HenkV

Leviticus 20:13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Dit staat nog in de nieuwste druk van onze Bijbel. Het heeft wat weg van de pot en de ketel................
BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Karel den Hoorn

HenkV schreef:
Leviticus 20:13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Dit staat nog in de nieuwste druk van onze Bijbel. Het heeft wat weg van de pot en de ketel................

Sorry Henk,

maar dan heb je toch een aantal discussies hier gemist waar dit soort teksten al eerder in perspectief gezet is.

Je haalt hier het zogenaamde 'oude testament' aan, de Joodse TeNaCH. Het Christendom (er-)kent dit testament alleen in samenhang met het 'nieuwe testemant'. (samen 'De Bijbel')

't Is weinig zinvol om daar hier nu wederom op in te gaan, maar je maakt een vergissing die veel mensen maken die zich nooit echt in het christendom hebben verdiept. Wink
BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

HenkV schreef:
Xeno schreef:

Ik ben van mening dat het praktiseren van een geloof, wanneer dit uiteraard binnen de grenzen van de wet valt, vrij moet blijven.

Nou dat heeft niks met islamitische extremisten te maken, hoor.
Deze gedragsregel hoort gewoon thuis bij de gematigde islamieten.

Maar het is natuurlijk wel duidelijk dat een dergelijk gematigd gedrag behooorlijk wat extremistische trekjes heeft, waaruit maar weer eens heel duidelijk blijkt dat de hele islam extremisch is en beslist geen verdraagzaamheid of vrede naastreeft.

We moeten discriminatie en andere extremistische uitingen van onverdraagzaamheid niet tolereren omdat die in de 21ste eeuw in dit land niet thuishoren. Ook niet als die in een religieuze overtuiging verpakt zitten en (ja, daar kom ik weer) in die richting had de discussie de afgelopen weken moeten gaan.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Karel den Hoorn

Gisteren schreef ik:
Quote:
En eigenlijk weet ik nog amper hoe ik daar nu op moet reageren ...........

Waarop Tedje van Es schreef:
Quote:
Maar ik weet wel hoe ik daarop moet reageren. Als het hier in dit land gebruikelijk is om uit beleefdheid elkaar de hand te geven dat steek je je klauw uit en doet dat ook.
(..) Islam of niet, vrouwonvriendelijkheid (..) religie, in ons land niet thuis.

Of moeten we in het kader van eerbied voor andermans religie en de daarbij behorende opvattingen met terugwerkende kracht ook begrip voor de SGP krijgen, die vindt dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is?

Kom nou zeg!

Ik voelde een bepaalde spanning die ik niet goed onder woorden kon brengen en waar ik nog eens goed over na wilde denken. In mijn gevoel ging dit namelijk verder dan enkel de onreinheid, c.q. minderwaardigheid van een vrouw in een bepaalde religie, c.q. religieuze stroming.

Bij deze zal ik toch een poging wagen:

Verdonk stak daar niet de hand uit als vrouw, maar zij was daar in functie als vertegenwoordiger namens de Nederlandse overheid; als Minister.
De overheid van een land waar het geven van een hand een algemeen geaccepteerde functie heeft. Een land ook, wat er principieel voor gekozen heeft om bij het toedelen van de functies der overheidsdienaren, GEEN onderscheid te maken naar sexe of sexuele geaardheid ... , noem-maar-op.

De betreffende imaam weigerde niet slechts de uitgestoken hand van een willekeurige vrouw. De imaam pareerde op dat bewuste moment de uitgestoken hand van de Nederlandse overheid in de grondwettelijke autoriteit die onbetwist zijn meerdere is en daarnaast nog eens enkele fundamentele waarden en taken die diezelfde overheid in die grondwet heeft vastgelegd.

In de kern probeer ik duidelijk te maken dat de sexe van de overheidsfunctionaris Verdonk, er dan helemaal niet toe zou moeten doen. Want als dat een rol zou mogen spelen, dan staan wij toe dat de autoriteit van onze overheid(-sfunctionarissen) in het geding komt.
Het wachten is dan nog op de fundamentele vraag die we ons vervolgens moeten gaan stellen of de autoriteit van functionarissen met een homosexuele geaardheid ook nog wel integraal in de samenleving geaccepteerd zal worden.

Kortom: Volgt de autoriteit van onze overheid(-sfunctionarissen) onvoorwaardelijk uit onze Nederlandse grondbeginselen? Of moeten wij er op bedacht zijn dat individueën in onze Nederlandse samenleving daar andere overtuigingen boven stellen en daar ook nog eens naar handelen?

Ik denk, zoals Minister Verdonk zich er zaterdag kordaat vanaf maakte: "Dan hebben we in ieder geval iets om over te praten!"

............... Wink
Verdonk loopt er niet voor weg !
  Weerwoord forum index » Actualiteiten