Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Anti homo-manifest Elqalem: Geen Nicht in het Licht Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Anti homo-manifest Elqalem: Geen Nicht in het Licht
BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Geen Nicht In Het Licht

Homo’s. Of heaumeau’s, om het netjes te zeggen. Hoe dan ook, flikkers, gays, relnichten, reetkevers, kontridders, darmkanaalbewandelaars, sterrenkijkers etc. Ik heb de laatste jaren meerdere benamingen gehoord die respectloos werden geuit aan het adres van mensen die lust- en/of liefdegevoelens hadden/hebben voor mensen van hetzelfde geslacht. Niet mijn ding. Verder wel cool, leef en laat leven. M’n manager op kantoor is homosexueel. Zijn levenspartner, die afdelingshoofd is op een andere etage is dus ook homo. Mijn buurman is homo, een goede vriendin is lesbiénne. Allemaal mensen die er een levensstijl op nahouden die ik voor mezelf afkeur maar geen problemen mee heb wanneer een ander die levensstijl erop nahoudt. We hebben meerdere dingen gemeen, zoals muzieksmaken, eetbare lekkernijen, in sommige gevallen kledingsmaak maar bovenal het menszijn. Een ander aspect is mij sinds kort duidelijk geworden: ze hekelen de homosexuelen die op straat te koop lopen met wat hun sexuele geaardheid is. Als het aan mijn manager lag zou hij deze “nichten” het liefst luid juichend van een hoog dak naar beneden willen gooien, omdat deze mensen zijn zgn. “soortgenoten” belachelijk maken. De Gay Parade? Doet hij niet aan mee. Waarom ook? Waarom iets vieren dat onderdeel is van zijn persoon? Van zijn recht om te leven zoals hij dat wil? Ik deel deze mening volledig.

Amsterdam staat bekend als de Gay Capitol van Europa (misschien wel de hele wereld). Ik ben ooit een keer uitgeweest in de IT en kreeg toen pas voor ogen geschoteld hoe shockerend homosexuele taferelen kunnen zijn. Ik snapte toen ook pas waarom mijn vrienden destijds zo graag juist in die ballentent wilden uitgaan. “Omdat de mooiste vrouwen daar kwamen”, zeiden ze altijd. Wat ze vergaten is dat de meeste van die vrouwen óf geen behoefte hadden aan versierd worden tijdens het uitgaan en om die reden juist een homotent uitkozen, óf ze waren zelf homosexueel. Lachend denk ik terug aan die avonden dat mijn vrienden (en ikzelf) de deksel op de neus kregen als bleek dat een door 1 van ons versierde dame wel in was voor een one night stand maar wel de voorwaarde stelde dat haar vriendin mocht meedelen in de vreugde. Nee, dank je. Vele mannen die hierop maar al te graag zouden ingaan maar het was en is niet mijn ding.

Naarmate de jaren vorderden, distantieerde ik me van het uitgaansleven omdat de religie waar ik voor heb gekozen uitlegt dat je in dergelijke situaties wordt blootgesteld aan taferelen die je als vrome moslim voor een dilemma kunnen stellen. Beproevingen, zo gezegd. Alleen zijn dit wel beproevingen die je uit de weg kunt gaan. Waarom zou ik het mezelf dan nog moeilijk maken? Het is niet zo dat ik iets mis. Misschien een steek- of schietpartij maar dat is in eerste instantie al niet eens mijn idee van vermaak. Nee, ik beleef hedendaags veel meer plezier aan de rust die na een week hard werken verdiend in de woonkamer wordt gevierd. Mijn goed recht en ik val er niemand mee lastig.

Maar ik walg nog steeds van het idee dat iemand zo openlijk zijn “afwijkende” sexuele geaardheid illustreert. Niet door te stellen dat hij/zij homosexueel is, want nogmaals: ik heb er geen problemen mee. Een ieder moet voor zich/haarzelf lekker weten wat hij/zij doet. Maar wat het ook is: doe het lekker thuis en niet op straat. Ik ben een belastingbetalende gebruiker van die straat waarbij ik meen er veilig overheen te moeten kunnen lopen zonder blootgesteld te worden aan skeelerende relnichten in rode strings. Het doet mijn maag omkeren. Zoals ik respecteer dat iemand homosexueel is wens ik ook gerespecteerd te worden met het feit dat ik geen boodschap heb aan wie nou wel of niet het Sterrenkijken verheerlijkt. Ik klamp me ook niet aan iedereen op straat om de Koran of de Bijbel te verkondigen. Mijn levensstijl is van mij en mij alleen en hou ik lekker thuis. Buiten doe ik normaal tegen iedereen en stel anderen niet bloot aan waar ik in geloof of waar ik voor sta, TENZIJ er naar gevraagd wordt.

Nou zult u wel denken: homofobie! Niets van dat. Omdat ik die nichterige taferelen niet op straat wil zien maakt mij niet per definitie homosexueel. Ik keur het af omdat ik het gewoonweg ranzig vind om te moeten aanschouwen. Draai mijn hoofd gewoon om? U draait toch ook niet gewoon uw hoofd om als ik spontaan op de tramhalte voor u ga staan om u vervolgens te voorzien met citaten uit de Koran of de Bijbel, terwijl u daar niet eens om heeft gevraagd? U jaagt mij weg als u er niet van gediend bent. En u staat dan volledig in uw recht daarmee. Zoals ik al meerdere malen een flikker een gigantische stoot op z’n gezicht heb geplaatst als hij ook maar zijn intenties kenbaar maakte. Geweld afkeurenswaardig? Ben ik met u eens. Het hypocriete ervan is, als ik een vrouw lastig zou vallen met bepaalde avances en zij mij een klap verkocht, zij ineens vanuit maatschappelijk oogpunt volledig in haar recht staat. Ook vanuit mijn beleving staat zij dan volledig in haar recht. Flikkers die er te koop mee lopen en mij met hun gedoe lastigvallen zijn dus dan ook niet veilig bij mij, en in andere heterogevallen, waarschijnlijk ook niet bij u.

Dus bij deze een oproep aan alle liefhebbers van navelbijten, alle bezoekers van de Cockring, alle darkroom-geilerds en alle in strings skeelerende butty-boys: hou je shit thuis. Het zorgt misschien even voor een blik van verontwaardiging in de positieve zin maar het loopt nu echt de spuigaten uit (!). Hou de Gay Parade lekker in je achtertuin want het vervuilt mijn Amsterdam en zorgt voor dat homo-imago dat deze stad heeft. Ik ga me bijna schamen wanneer ik moet zeggen dat ik uit Amsterdam kom, wanneer er naar gevraagd wordt. Ik zie die ogen dan al fonkelend en onderzoekend kijken en van top tot teen gaan en moet bijna gaan verklaren dat ik toch echt geen homosexueel ben. Maar laat je niet verwarren, it’s ok to be gay. Doe het alleen lekker in je woonkamer. Ik heb mensen die onderdeel uitmaken van een bepaalde groep” ook niet jaarlijks zien paraderen om hun algemene acceptatie te vieren, dus wat maakt “jullie” nou eigenlijk zo speciaal? Dat je meer vrouwelijke vrienden hebt dan een heteroman? Ha! Je moest eens weten, sukkels.

Was ik een politicus geweest had ik gekozen voor een algehele deportatie van relnichten richting Maagdeneiland. En laat die behaarde handen, rode strings vasthoudend, en behaarde benen gestoken in latex-laarzen maar wapperend en stampvoetend op het Malieveld verschijnen. Ik lust ze rauw, die faggets.

Klote hè, die vergelijkingen.

M.R. Jabri

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Nou zult u wel denken: homofobie! Niets van dat. Omdat ik die nichterige taferelen niet op straat wil zien maakt mij niet per definitie homosexueel. Ik keur het af omdat ik het gewoonweg ranzig vind om te moeten aanschouwen. Draai mijn hoofd gewoon om? U draait toch ook niet gewoon uw hoofd om als ik spontaan op de tramhalte voor u ga staan om u vervolgens te voorzien met citaten uit de Koran of de Bijbel, terwijl u daar niet eens om heeft gevraagd? U jaagt mij weg als u er niet van gediend bent. En u staat dan volledig in uw recht daarmee.

Hier zit m.i. toch wel een denkfoutje in.
Iemand waaraan zijn/haar sexuele geaardheid op straat te zien is, doet dat niet om jou specifiek daarmee aan te spreken, maar omdat dat in dit land gewoon mag.
En dat is heel iets anders dan iemand doe jou rechtstreeks aanspreekt en waarvan je dan in alle vrijheid mag zeggen dat je daarvan niet gediend bent.

Weer iemand die er geen flikker van begrijpt hoe het in dit land geregeld is.

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Ik vind het wel grappig dat ze bij Elqalem tegelijkertijd een hoofddoekjes actie houden, en een anti-homo actie.

De argumenten die nu gegeven worden dat homo's niet als zodanig herkenbaar over straat mogen, kunnen moeiteloos worden toegepast op moslima's die met kopvod of tent over zich heen op straat lopen. Maar wedden dat we dan ineens wel islamofoob zijn?

En passant meldt meneer Jabri ook nog maar even dat hij 'meerdere malen een flikker een gigantische stoot op z’n gezicht heeft geplaatst'. Misschien dat zijn scheve bekje en kalende kop dan toch heel wat heaumeau's aantrekt?

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

De positieve kant is dat homo's zich niet zo snel voortplantten Cool
Verder herken ik het probleem maar eer ik iemand op zijn gezicht sla waarschuw ik wel even als er geen dreiging met geweld aan vooraf gaat.
Het leven bestaat uit geven en nemen. Dus als jij een lonsdale jasje wil dragen mag dat, en de homo mag lekker als homo gekleed gaan. En de islamiet als islamiet. Hoe afstotelijk het allemaal ook is voor anderen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
MV

Xeno schreef:
En passant meldt meneer Jabri ook nog maar even dat hij 'meerdere malen een flikker een gigantische stoot op z’n gezicht heeft geplaatst'.
Dat is het enige waarover ik struikel (en behoorlijk!), maar verder vind ik het wel een leuke column. Hij zou, als cultuurkritiek, niet misstaan op de site van de Gaykrant, ook al ben ik het niet met 'm eens.
Zet verder die laatste zin niet alles in een totaal ander licht?

Op hetzelfde elqalem.nl staat ook de column Darmtoeristen van een zekere Mustafa. Die beschrijft erg goed waar het Marokkaanse machismo en bijbehorende homofobie vandaan komen. Ik hoop dat bij Jabri bij het lezen ervan ook 'n belletje is gaan rinkelen.

Verder ziet Elqalem.nl er wel een interessante site uit, met 'n paar uitstekende columnisten zo te zien.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

M.R. Jabri schreef:
Zoals ik respecteer dat iemand homosexueel is wens ik ook gerespecteerd te worden met het feit dat ik geen boodschap heb aan wie nou wel of niet het Sterrenkijken verheerlijkt.

De gemiddelde anti-hoofddoeker schreef:
Zoals ik respecteer dat iemand moslim is wens ik ook gerespecteerd te worden met het feit dat ik geen boodschap heb aan wie nou wel of niet de Islam verheerlijkt.

Cliff schreef:
Klote hè, die vergelijkingen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 13:54 Plaats reactie Reageer met quote
MV

Vergis ik me?
Ik meen op de site aardig wat satire en ironie te lezen. Je kunt me toch niet wijsmaken dat dit serieus bedoeld is?
Quote:
Beste bezoeker van Elqalem.nl,

Tevreden kan de redactie constateren dat de hoofddoekcampagne een groot succes is geweest. De bezoekersaantallen zijn op de top van de campagne verviervoudigd, daarnaast is er een constante ontwikkeling waarneembaar in het aantal bezoekers. Hopelijk hebben wij veel moslims en moslima’s kunnen voorlichten over het dragen van een hoofddoek, en hopelijk hebben vele bezoekers de zoetheid van het geloof mogen proeven. Voor degenen die halsstarrig blijven vasthouden aan aapmenstheorieën van nepbioloog en fantast Darwin, ook voor jullie is er nog hoop. We zullen smeekbedes doen voor de bezoekers die hier alleen maar komen om te zien of die ‘fundamentalisten’ opnieuw iets opruiends hebben geplaatst. Velen ongelovigen voor jullie, en dan hebben we het over echte Europese slagers in maliënkolders, zijn al verpulverd door de legers van de Islam: vergeleken met hen zijn jullie een peulenschil
Dit is toch een persiflage op het taalgebruik van fundamentalistische sites?
Ik dacht ook dat de gesluierde foto's als portretten van de schrijvers wezen op dat sarcasme.
Zo dacht ik ook dat het "anti-homo" stuk een ironische omkering van al te grote islamofobie was.
Maar misschien vergis ik me. (Niet meer dan een vluchtige blik op de site geworpen.)
BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 14:02 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

MV schreef:
Vergis ik me?
Ik meen op de site aardig wat satire en ironie te lezen. Je kunt me toch niet wijsmaken dat dit serieus bedoeld is?
Quote:
Beste bezoeker van Elqalem.nl,

Tevreden kan de redactie constateren dat de hoofddoekcampagne een groot succes is geweest. De bezoekersaantallen zijn op de top van de campagne verviervoudigd, daarnaast is er een constante ontwikkeling waarneembaar in het aantal bezoekers. Hopelijk hebben wij veel moslims en moslima’s kunnen voorlichten over het dragen van een hoofddoek, en hopelijk hebben vele bezoekers de zoetheid van het geloof mogen proeven. Voor degenen die halsstarrig blijven vasthouden aan aapmenstheorieën van nepbioloog en fantast Darwin, ook voor jullie is er nog hoop. We zullen smeekbedes doen voor de bezoekers die hier alleen maar komen om te zien of die ‘fundamentalisten’ opnieuw iets opruiends hebben geplaatst. Velen ongelovigen voor jullie, en dan hebben we het over echte Europese slagers in maliënkolders, zijn al verpulverd door de legers van de Islam: vergeleken met hen zijn jullie een peulenschil
Dit is toch een persiflage op het taalgebruik van fundamentalistische sites?
Ik dacht ook dat de gesluierde foto's als portretten van de schrijvers wezen op dat sarcasme.
Zo dacht ik ook dat het "anti-homo" stuk een ironische omkering van al te grote islamofobie was.
Maar misschien vergis ik me. (Niet meer dan een vluchtige blik op de site geworpen.)

Je vergist je, het is een hoofdzakelijk serieuze bedoeling. Die M.R. Jabri is ook al een paar keer op tv geweest om zijn standpunten uit te dragen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Niels

Rare satire

Je bent tegen iets, maar praat met ze mee Confused

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 14:42 Plaats reactie Reageer met quote
koekoeksjong

M.R.Jabi schreef:
Hou de Gay Parade lekker in je achtertuin want het vervuilt mijn Amsterdam en zorgt voor dat homo-imago dat deze stad heeft. Ik ga me bijna schamen wanneer ik moet zeggen dat ik uit Amsterdam kom, wanneer er naar gevraagd wordt. Ik zie die ogen dan al fonkelend en onderzoekend kijken en van top tot teen gaan en moet bijna gaan verklaren dat ik toch echt geen homosexueel ben.

Deze mening over de 'Gay Parade' lees ik elke zomer in dezelfde bewoordingen hier op weerwoord alleen dan geïnitieerd door een ongelovige allochtone weerwoorder.

Ik vind onverdraagzaamheid -ongeacht het onderwerp- altijd onverdraaglijk; uit welke hoek het ook komt...

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

koekoeksjong schreef:
Deze mening over de 'Gay Parade' lees ik elke zomer in dezelfde bewoordingen hier op weerwoord alleen dan geïnitieerd door een ongelovige allochtone weerwoorder.

Ik vind onverdraagzaamheid -ongeacht het onderwerp- altijd onverdraaglijk; uit welke hoek het ook komt...

Ik ben een liberale autochtone atheïst en toch vind ik dat exibitionisme van de Gay-Parade helemaal niks. Ben ik nu onverdraagzaam?

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Koos

Moppersmurf schreef:

Ik ben een liberale autochtone atheïst en toch vind ik dat exibitionisme van de Gay-Parade helemaal niks. Ben ik nu onverdraagzaam?

Zolang je niet een van hun op de bek slaat niet lijkt mij.
BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Koos

Quote:
Zoals ik al meerdere malen een flikker een gigantische stoot op z’n gezicht heb geplaatst als hij ook maar zijn intenties kenbaar maakte.

En de politie verspilt hun tijd met het weghalen van pamfletjes waar teksten op staan die kwetsend zijn voor moslims..
BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 18:10 Plaats reactie Reageer met quote
Karel den Hoorn

Koos schreef:

En de politie verspilt hun tijd met het weghalen van pamfletjes waar teksten op staan die kwetsend zijn voor moslims..

Én .. , met vanachter de bosjes kentekens opschrijven om via het CJIB extra 'tol' te heffen. 't Zijn vooral een soort 'tollenaren' of belastingambtenaren geworden.
Ja
BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 18:56 Plaats reactie Reageer met quote
koekoeksjong

Moppersmurf schreef:

Ja, zeer... !!!

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

Xeno schreef:
Ik vind het wel grappig dat ze bij Elqalem tegelijkertijd een hoofddoekjes actie houden, en een anti-homo actie.

De argumenten die nu gegeven worden dat homo's niet als zodanig herkenbaar over straat mogen, kunnen moeiteloos worden toegepast op moslima's die met kopvod of tent over zich heen op straat lopen. Maar wedden dat we dan ineens wel islamofoob zijn?

Dan ben je ook islamofoob. Zij zijn homofoob. Zo heeft iedereen zijn eigen afwijking, mooi toch.

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Torero

Het verschil is dat een homo zijn waarden niet oplegt aan anderen, een Islamiet wel.

Het verschil is dat homoseksualiteit geen keuze is, moslim zijn wel.

Bovenstaande valt bij mij onder VVM!

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moslim zijn een keuze? Dat gaat echt niet altijd op!

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
hendrik

Best een verhelderend stukje over homofilie in Marokko. Zo had ik het nog nooit bekeken, zo zie je maar wat er gebeurt als een cultuur mensen niet de vrijheid geeft zich te uiten maar ze in een keurslijf forceert dat niet past.
Een cultuur waarin machisme de norm is en waarin weinig gepraat word daar uiten frustraties zich in geweld en stiekemheid en schaamte.

Laten we blij zijn dat homo's hier zo vrij zijn dat ze als ze willen zo extravagant kunnen zijn als ze willen. Ik ben bereidt voor die vrijheid zo nu en dan een andere kant op te kijken.
Leven en laten leven bevalt me wel. Als ik iets niet wil zien kijk ik niet. Inderdaat, al die zwervers, hoofddoekjes en openlijk neo-fascistische jongeren vind ik veel erger.

Zwervers omdat ze ons confronteren met de hardheid van onze samenleving, Islamieten omdat ze ons confronteren met het onvermogen de ratio centraal te stellen in onze cultuur en om die zelfde reden de neo-fascisten.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Moslim zijn een keuze? Dat gaat echt niet altijd op!

Dan is dat alvast één van de elementaire fouten van deze religie.

Sorry dat ik homo's haat, maar het was niet mijn vrije keuze om moslim te worden. Shock

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 22:26 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Koos schreef:
Moppersmurf schreef:

Zolang je niet een van hun op de bek slaat niet lijkt mij.

KKJ schreef:

Ja, zeer!!

Nou weet ik het dus nog niet. Confused
Het heeft niets met homohaat te maken, maar waar het mij om gaat is dat smakeloze exhibitionisme. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2004 22:38 Plaats reactie Reageer met quote
P040

Er zijn veel homo's die net zo'n hekel aan de Gay Parade hebben dan de gemiddelde Nederlander, dat moet ik wel nageven.

Homo's moeten vrij en blij doen wat ze willen maar is zo'n ordinaire Gay Parade daar echt bij nodig ?

Ik zeg dit niet als pro-islamist hoor.

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2004 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
koekoeksjong

Moppersmurf schreef:
Het heeft niets met homohaat te maken...

Moest er ook nog bijkomen, je noemt jezelf toch een 'liberale'smurf... ?

Moppersmurf schreef:
...maar waar het mij om gaat is dat smakeloze exhibitionisme.

...en die opblaasdingen van Verbaan die ik op deze website ongevraagd keer op keer beeldvullend op mijn beeldscherm binnenkrijg - zijn smaakvol... Rolling Eyes ??

Moppersmurf schreef:
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Die jongens dóen gewoon.
Ze doen niet anders in het 'gewone' leven...
PO40 schreef:
Homo's moeten vrij en blij doen wat ze willen maar is zo'n ordinaire Gay Parade daar echt bij nodig ?

Als we in dit land alleen maar doen 'wat hoognodig is' dan valt er nogal wat te schrappen en is het met die 'vrijheid/blijheid' gauw over...

Ik kijk 's avonds laat en 's nachts nogal eens tv en wordt dan ongewild geconfronteerd met mensonterende beelden die bedoeld zijn om heterosexuele mannen te verleiden een bepaald nummertje te draaien. Kennelijk erg lucratief in heteroland waar de sexuele nood groot schijnt te zijn maar is dat 'hoognodig'...??

Voor zo'n parade moet je de deur uit en een reis ondernemen terwijl die jaarlijks één keer wordt gehouden.
Ik word elke nacht ongewild lastig gevallen door die gore heterosexuelen...
PO40 schreef:
Ik zeg dit niet als pro-islamist hoor.

Nee; maar je ideeën stemmen aardig met de hunne overeen; men zal je daar met plezier ontvangen en de hand geven... Evil or Very Mad !!

Hmmmm; 't heeft wel wat dat mopperen... Wink !!

BerichtGeplaatst: Wo Feb 09, 2005 2:15 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

'Status aparte voor moslimhomo's'

UTRECHT - Moslimhomo's zijn niet gebaat bij emancipatie naar westers model. Zij hebben er meer belang bij dat medemoslims hen erkennen als een minderheid met wie ze rechtvaardig moeten omgaan, ook al accepteren ze hun levenswijze niet. "Als moslim hoef je iemand niet te accepteren, maar je moet wel rechtvaardig met hem omgaan", moet de basis van zo'n "status aparte" zijn.

Dat schrijft Omar Nahas, studiesecretaris van islamitische homo-organisatie Stichting Yoesuf in het boek Homo en moslim - hoe gaat dat samen. Dat verschijnt donderdag bij het instituut voor multiculturele ontwikkeling FORUM . Homo-emancipatie betekent volgens Nahas in de islam: "Wie homoseksueel is, leidt zijn leven als homo zonder anderen ermee te belasten. En omgekeerd: niet-homo's hoeven niet met homoseksualiteit in contact te komen als ze dat niet willen."

Westers model

Door het verbod op homoseksualiteit in de islam is emancipatie naar westers model voor moslimhomo's volgens Nahas niet haalbaar. "Daar komt bij dat de meeste moslims weinig op hebben met het provocerende, exhibitionistische vertoon waarmee homo-emancipatoire activiteiten in het westen vaak gepaard gaan. Moslimouders zullen niet méér begrip voor homoseksualiteit gaan opbrengen als hun zoon bij de Canal Pride halfnaakt en tongzoenend met een vriendje door de Amsterdamse grachten vaart."

Aparte voorzieningen

Nahas is geen voorstander van een speciale homomoskee of de aanstelling van een homo-imam. Een gebedshuis alleen voor homo's zou hen verder vervreemden van de islamitische gemeenschap, aldus de auteur.

Ook aan een apart opvanghuis voor allochtone homoseksuelen die hun huis wegens mishandeling zijn ontvlucht, waar het Amsterdams Centrum Buitenlanders plannen voor heeft, kleven volgens Nahas bezwaren. "Er kan zich al gauw een negatief groepsgevoel ontwikkelen, waardoor een mogelijke verzoening met de ouders en de omgeving verder bemoeilijkt wordt."

Hulpverleners en docenten

Het boek is vooral bestemd voor hulpverleners en docenten die met het thema islam en homoseksualiteit te maken hebben. Nahas geeft enige achtergrondkennis over homoseksualiteit in de islam, maar waarschuwt hulpverleners dat ze niet "de grote korankenner of islamitische psycholoog" moeten gaan uithangen.

Nahas tornt niet aan het verbod op homoseksualiteit in de koran, maar laat zien dat de islam de gelovige homo de ruimte laat om over zijn geaardheid zelf met God in het reine te komen. Hij betoogt ook dat het woord dat moslims voor homoseksualiteit gebruiken, weinig met de liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht te maken heeft.

Koran

Het Arabische woord liwat stamt uit het verhaal in de koran over de schanddaden van de inwoners van Sodom en Gomorra. Het staat voor (gewelddadige) anale penetratie, seks met kinderen en dieren en andere bandeloosheid. Mohammed heeft volgens Nahas nooit over homoseksualiteit gesproken. "De koppeling tussen elkaar liefhebbende seksegenoten en anale verkrachters is niet door hem gelegd, maar door latere moslimgeleerden."

nu.nl

BerichtGeplaatst: Wo Feb 09, 2005 2:30 Plaats reactie Reageer met quote
waarbenik

zo'n gay-parade is gewoon harstikke lachuh, en als je dat niet vind doe je maar een dagje je ogen dicht. Niet te preuts zeg... Er wordt niemand mee geschaad, niemand doet tegen z'n zin mee. En als je bang bent dat je kinderen er rare ideeën van krijgen: met opvoeding en uitleg zal dat echt niet gebeuren... Ik vind juist fantastisch dat dit soort dingen gewoon in Nederland kunnen.

Het zelfde geldt voor het draaiorgel waar ik van moet braken, die mag ook blijven Razz
Anti homo-manifest Elqalem: Geen Nicht in het Licht
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie