Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Alles over dieren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2020 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Ik snap heel goed dat u moest huilen toen uw hond stierf.
Wij hebben ook een hond, hij is volledig onderdeel van ons gezin. Ik moet er niet aan denken dat hij dood gaat.
Hij zit 's avonds naast ons op de bank en kijkt mee naar de tv. Ja dit meen ik echt, ik denk dat hij gefascineerd is door bewegende beelden.
Laatst was er een programma met huilende wolven, onze hond begon mee te huilen vanuit zijn mand.
Honden zijn heerlijke dieren.
Katten zijn ook leuk, maar veel meer op zichzellf. Onze laatste kat Sylvester is op een dag weggelopen en nooit meer teruggekomen, ze was toen al oud. Vaak lopen ze dan weg om op een rustig plekje te sterven, heb ik wel eens gehoord.
We haden ook twee cavia's, Godewijn Vlens en Leopold. Die begonnen heel hard te fluiten als je 's morgens beneden kwam.
Maar honden zijn toch wel het leukst.

Onze hond ging weliswaar wel dood, maar door toedoen van de veearts en mijzelf.
Dan vraag ik me af, rekent men een os die met 2 jaar zijn slachtgewicht heeft bereikt, en geslacht wordt ook tot de categorie van voltooid leven.
Een geit of konijn zit met hetzelfde probleem.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2020 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Ik snap heel goed dat u moest huilen toen uw hond stierf.
Wij hebben ook een hond, hij is volledig onderdeel van ons gezin. Ik moet er niet aan denken dat hij dood gaat.
Hij zit 's avonds naast ons op de bank en kijkt mee naar de tv. Ja dit meen ik echt, ik denk dat hij gefascineerd is door bewegende beelden.
Laatst was er een programma met huilende wolven, onze hond begon mee te huilen vanuit zijn mand.
Honden zijn heerlijke dieren.
Katten zijn ook leuk, maar veel meer op zichzellf. Onze laatste kat Sylvester is op een dag weggelopen en nooit meer teruggekomen, ze was toen al oud. Vaak lopen ze dan weg om op een rustig plekje te sterven, heb ik wel eens gehoord.
We haden ook twee cavia's, Godewijn Vlens en Leopold. Die begonnen heel hard te fluiten als je 's morgens beneden kwam.
Maar honden zijn toch wel het leukst.

Onze hond ging weliswaar wel dood, maar door toedoen van de veearts en mijzelf, werd hem een hoop misère bespaard via een spuitje.
Dan vraag ik me af, rekent men een os die met 2 jaar zijn slachtgewicht heeft bereikt, en daarna geslacht wordt, ook tot de categorie van voltooid leven. Net als een overbodig mens.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2020 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Alles over dieren:
Ik moest mijn hond van 15 jaar laten inslapen, 2 weken geleden.
Zij werd gevonden in 2005 als een 4 maanden oude puppy en ze zwierf.
Deze man heeft haar weggegeven aan een Engelse vrouw.
Die vertrok naar Engeland en zij gaf deze hond aan een Engelse man.
Die was min of meer dakloos en hij logeerde hier en daar.
Ik kende Vie dus al, een beetje timide en angstige jonge hond.
Deze man bond Vie in de tuin van een vriend vast en vertrekt naar Engeland.

Ik heb Vie genomen om een goed adres te vinden voor haar.
We hadden toen 3 katten en die zaten boven op de kast.
Maar Spooky (die in 2004 als kitten, mij geadopteerd heeft) kwam naar beneden.
Zij liep naar Vie en gaf haar een kopje en Vie deed niets.
Ze mocht blijven en zij was zo blij toen ik een mand en eet en drink bakken voor haar kocht.
Ze wist dat ze een thuis had. Dit was in 2006.

Ze ging altijd mee, naar het strand, naar Spanje, naar cafés.
Ze ging ook mee als ik ging werken in een asiel in Spanje en later in Portugal.
Soms nam ik haar mee met nachtdienst in het verpleegtehuis.
Ze was gek op zwemmen en sprong de rivier in of de zee in.
Ze was gemengd dus er zaten vele honden in haar, teckel, terriër, labrador.
Flap oren, bushy staart, zwemvliezen en bruin.

Maar ze werd doof en kreeg staar en haar wereld werd kleiner.
Ze leefde nu met 8 katten en die haar altijd kopjes gaven en eentje liep mee met een wandeling.
En soms sliepen de katten naast haar op een groot kussen.
Ik heb de beslissing genomen toen ze rondjes begon te draaien en tegen de muur op liep.
De dierenarts kwam thuis en die kende ze al toen Sarah in het asiel in Spanje katten steriliseerde en ik hielp haar.
Dus kwispelde ze blij, haar reuk bleef 100%.
De katten hebben ook afscheid kunnen nemen want dieren begrijpen de dood, niet verdwijning.

Hier is Vie, een geweldige hond en ik mis haar heel erg. Het is zo stil in huis.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0aRK1wkY F8[/youtube]

Beste Elisabeht.
Ik hoop niet dat ik hiervoor op mijn vingers wordt getikt, maar het volgende las ik in Tinki.nl.
Neem dan even een kijkje op de rashondenpagina van Tinki.nl

De oudste hond ter wereld
Bij honden zijn er net als bij mensen altijd uitzonderingen op de regel. De oudste hond ooit was Max, hij is 29 jaar en 282 dagen oud geworden. Hij was een mix van een Beagle, teckel en terriër. Hij kwam uit Amerika.
Ik begrijp dat ons hondje van 21 jaar wel een unicum was. Misschien kwam het via het gewoon mee eten uit onze mensenpot.
Ons hondje bestond uit een flink deel Tekkel, een fikse scheut boeren terrier, en de wazige bloedlijn van de hond van de buren.

BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2020 4:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Onze hond ging weliswaar wel dood, maar door toedoen van de veearts en mijzelf, werd hem een hoop misère bespaard via een spuitje.

Tja, euthanasie; dat is ook voor veel mensen die hun leven lang dat soort voedsel gegeten hebben 'n middel om de alsmaar zwaarder wordende straf daarvoor te ontlopen.
Had die hond in de vrije natuur kunnen leven en zich altijd met aas kunnen voeden, dan was hem een dergelijk onwaardig einde ongetwijfeld bespaard gebleven.
Poendert schreef:
Dan vraag ik me af, rekent men een os die met 2 jaar zijn slachtgewicht heeft bereikt, en daarna geslacht wordt, ook tot de categorie van voltooid leven. Net als een overbodig mens.

Alleen al het feit dat er sprake is van 'n "os" is hemeltergend.
Waar halen mensen het recht vandaan om dieren op 'n dergelijke manier te verminken?

En dan "slachtgewicht"; er is geen enkel dier dat van nature 'n slachtgewicht heeft; dat is weer zo'n hersenspinsel van figuren die nog altijd denken dat zij naar eigen believen dieren mogen telen en verder gebruiken zoals 't hen belieft, inclusief opeten.
Poendert schreef:

Ook die horen hun leven te kunnen leven in de vrije natuur.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Dec 16, 2020 23:50 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Elisabeth schreef:
Alles over dieren:
Ik moest mijn hond van 15 jaar laten inslapen, 2 weken geleden.
Zij werd gevonden in 2005 als een 4 maanden oude puppy en ze zwierf.
Deze man heeft haar weggegeven aan een Engelse vrouw.
Die vertrok naar Engeland en zij gaf deze hond aan een Engelse man.
Die was min of meer dakloos en hij logeerde hier en daar.
Ik kende Vie dus al, een beetje timide en angstige jonge hond.
Deze man bond Vie in de tuin van een vriend vast en vertrekt naar Engeland.

Ik heb Vie genomen om een goed adres te vinden voor haar.
We hadden toen 3 katten en die zaten boven op de kast.
Maar Spooky (die in 2004 als kitten, mij geadopteerd heeft) kwam naar beneden.
Zij liep naar Vie en gaf haar een kopje en Vie deed niets.
Ze mocht blijven en zij was zo blij toen ik een mand en eet en drink bakken voor haar kocht.
Ze wist dat ze een thuis had. Dit was in 2006.

Ze ging altijd mee, naar het strand, naar Spanje, naar cafés.
Ze ging ook mee als ik ging werken in een asiel in Spanje en later in Portugal.
Soms nam ik haar mee met nachtdienst in het verpleegtehuis.
Ze was gek op zwemmen en sprong de rivier in of de zee in.
Ze was gemengd dus er zaten vele honden in haar, teckel, terriër, labrador.
Flap oren, bushy staart, zwemvliezen en bruin.

Maar ze werd doof en kreeg staar en haar wereld werd kleiner.
Ze leefde nu met 8 katten en die haar altijd kopjes gaven en eentje liep mee met een wandeling.
En soms sliepen de katten naast haar op een groot kussen.
Ik heb de beslissing genomen toen ze rondjes begon te draaien en tegen de muur op liep.
De dierenarts kwam thuis en die kende ze al toen Sarah in het asiel in Spanje katten steriliseerde en ik hielp haar.
Dus kwispelde ze blij, haar reuk bleef 100%.
De katten hebben ook afscheid kunnen nemen want dieren begrijpen de dood, niet verdwijning.

Hier is Vie, een geweldige hond en ik mis haar heel erg. Het is zo stil in huis.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0aRK1wkY F8[/youtube]

Beste Elisabeht.
Ik hoop niet dat ik hiervoor op mijn vingers wordt getikt, maar het volgende las ik in Tinki.nl.
Neem dan even een kijkje op de rashondenpagina van Tinki.nl

De oudste hond ter wereld
Bij honden zijn er net als bij mensen altijd uitzonderingen op de regel. De oudste hond ooit was Max, hij is 29 jaar en 282 dagen oud geworden. Hij was een mix van een Beagle, teckel en terriër. Hij kwam uit Amerika.
Ik begrijp dat ons hondje van 21 jaar wel een unicum was. Misschien kwam het via het gewoon mee eten uit onze mensenpot.
Ons hondje bestond uit een flink deel Tekkel, een fikse scheut boeren terrier, en de wazige bloedlijn van de hond van de buren.

Dat zei ik toch al, dat een oude hond van over de 20 jaar, gemeld wordt.
Verder schreef u dat deze mix teckel met 14 jaar een hernia kreeg en genas met druppeltjes???
Hoe is dat mogelijk? Deze honden hebben een probleem met hun rug en dat is hun kwetsbare plek.
Verder "mee eten uit de pot", is niet gezond voor dieren. Te veel zout.
Waarom is er nu zoveel dieren voedsel op de markt!
Omdat er geen zout in zit en meer proteïne, honden maar vooral katten zijn vleeseters en geen aardappel vreters.

En ik schreef mijn verhaal over MIJN hond in de topic over Dieren.
In plaats van empathie, schrijft u een verhaal over uw honden van 20 en 21 jaar.
Waarvan eentje is doodgereden door een trekker omdat hij doof was.

Het gaat over Dieren en in mei verdween plotseling mijn straatkat.
Die over het dak bij mij binnen kwam om te eten en als het regende bleef hij slapen.
De volgende ochtend was hij weg, de straat op en liep zij aan zij met mijn hond mee.
Ook deze kater mis ik nog steeds. Wat is er gebeurd?

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2020 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Onze hond werd via "met de pot mee eten" dus 21 jaar.
Toen ze 14 jaar was, werd ze genezen van een tekkelverlamming via alternatieve druppels door de dierenarts verstrekt, Ze was gek op die druppeltjes, waarschijnlijk omdat er veel alcohol inzat. Waarschijnlijk was ze een tijdje aan de drank.
De samenstelling van die druppels weet ik niet meer en de dierenarts is volgens mij onderhand dood.
Ik vind het jammer voor u dat uw dieren dood gingen, en begrijp uw persoonlijke verdriet, maar persoonlijk heb ik niks met vreemde dieren in het verre Portugal.
Met al onze dieren ben ik gek, en ik verzorg onze kippen, duiven, honden, kraaien, konijnen, en ander grut zo goed mogelijk, maar mijn kinderen/vrouw en familie, kwamen altijd op de eerste plaats. Dieren zijn dieren en mensen zijn mensen.

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2020 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Toen ze 14 jaar was, werd ze genezen van een tekkelverlamming via alternatieve druppels door de dierenarts verstrekt, Ze was gek op die druppeltjes, waarschijnlijk omdat er veel alcohol inzat. Waarschijnlijk was ze een tijdje aan de drank.

SORRY maar een tekkelverlamming is NIET te genezen door druppels.
Het is een zenuw aandoening in de ruggengraat. Dus neurologisch.
Misschien met een operatie maar niet met druppels.
Mijn ouders en mijn zus hebben door deze aandoening hun honden moeten laten inslapen.
Als mensen verlamt raken door een aandoening in de ruggenwerf dan is dat ook niet te genezen door druppels.
Houd op met het verspreiden van leugens.

Quote:
Ik vind het jammer voor u dat uw dieren dood gingen, en begrijp uw persoonlijke verdriet, maar persoonlijk heb ik niks met vreemde dieren in het verre Portugal.

Mijn HOND ging dood, niet mijn DIEREN.
En u heeft mijn video dus niet gezien!
Natuurlijk heeft u niets met mijn dieren en verder maakt het niet uit waar die wonen.
In Nederland of in Portugal. Maar empathie is dus wereld vreemd? Logisch met zo'n groot Ego.

Quote:
Met al onze dieren ben ik gek, en ik verzorg onze kippen, duiven, honden, kraaien, konijnen, en ander grut zo goed mogelijk, maar mijn kinderen/vrouw en familie, kwamen altijd op de eerste plaats. Dieren zijn dieren en mensen zijn mensen.

Ik heb persoonlijk niks met vreemde vrouw/kinderen in het verre Nederland.
Tjonge jonge, ieder verhaal wat hier wordt verteld, weet u beter en u ben voor 15 jaar onderhoud ambtenaar geweest?
Houthakker? Vrachtboten, boerderij......wereld rond gereisd en weet alles beter.

Verder zijn dieren beter dan mensen, dieren slachten elkaar niet af, ze doden voor voedsel.
Alleen de mensheid fokt dieren voor hun bont of massaal voor hun vlees of doden voor plezier.
Alleen de mensheid heeft kampen voor andere mensen, alleen de mensheid vernietigt de oceanen.
Alleen de mensheid roeit dieren uit voor hun hoorns of ivoor of botten.

De mensheid is een vergissing van de evolutie. Als ze verdwijnen dan herstelt de natuur zich weer.

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2020 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
Verder zijn dieren beter dan mensen, dieren slachten elkaar niet af, ze doden voor voedsel.
Alleen de mensheid fokt dieren voor hun bont of massaal voor hun vlees of doden voor plezier.
Alleen de mensheid heeft kampen voor andere mensen, alleen de mensheid vernietigt de oceanen.

De mensheid is een vergissing van de evolutie. Als ze verdwijnen dan herstelt de natuur zich weer.

Hear, hear!

BerichtGeplaatst: Vr Dec 25, 2020 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Elisabeth schreef:

Hear, hear!

De mensheid is een deel van de natuur. Net als een schimmel en een cactus. Die natuur hoeft zich nergens van te herstellen. De natuur is de natuur. Of wij mensen dat nu leuk vinden of niet.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 25, 2020 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Zeg dat maar tegen het domme volk dat niet begrijpen wil dat de mens deel van de natuur is, zoals religieuzen die nog steeds geloven dat alles op aarde speciaal voor hen geschapen is.

De mens is natuur, maar gedraagt zich absoluut niet zo.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 25, 2020 23:40 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Zeg dat maar tegen het domme volk dat niet begrijpen wil dat de mens deel van de natuur is, zoals religieuzen die nog steeds geloven dat alles op aarde speciaal voor hen geschapen is.

De mens is natuur, maar gedraagt zich absoluut niet zo.

Tja, dieren hebben geen keuze.
Die doen wat ze moeten doen om te overleven.
Lukt dat niet, gaan ze dood.

Mensen hebben eigenlijk ook geen keuze.
Daar zorgt de staat wel voor.
En die staat, dat zijn andere mensen.
Dus, in de praktijk zijn we als individu net zo kwetsbaar als een dier.

Voor de rest is het verhaal van de dierenboerderij van George Orwell van toepassing.
Als dieren of mensen zich verzetten, zijn er altijd weer varkens die de macht over nemen,
waardoor de zaak van voren af aan begint.

Conclusie van een Christen Anarchist Smile

Doe wel, en zie niet om.
Vrede.

BerichtGeplaatst: Za Dec 26, 2020 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je hebt weer geen gelijk:

Een volk dat geen verzet biedt houdt in zijn passiviteit de corrupte elite in het zadel.
Het neemt passief deel aan corruptie.

1 In Frankrijk zou Lodewijk de 24 e anno 2020 aan zijn vijftigste paleis bouwen..

2 De immens rijke Willem Alexander zou nog steeds teren op en continu meer geld eisen van het volk,
... naast het voor de lol doodschieten van dieren.

Er is in onze niet koninklijke buurlanden geen enkele president die dergelijk wanstaltige betalingen
opeist noch zich te buiten gaat aan dergelijke zinloze jacht orgies.

https://www.destentor.nl/apeldoorn/koning willem alexander weer onder vuur voor jacht in bossen bij apeldoorn~a1d9c73b/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Punt 2 is helaas nog steeds de verbijsterende werkelijkheid, 3 Maal raden waardoor dat komt.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2020 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Joost Bakker schreef:

Een volk dat geen verzet biedt houdt in zijn passiviteit de corrupte elite in het zadel.

1 In Frankrijk zou Lodewijk de 24 e anno 2020 aan zijn vijftigste paleis bouwen..

2 De immens rijke Willem Alexander zou nog steeds teren op en continu meer geld eisen van het volk,

Er is in onze niet koninklijke buurlanden geen enkele president die dergelijk wanstaltige betalingen

https://www.destentor.nl/apeldoorn/koning willem alexander weer onder vuur voor jacht in bossen bij apeldoorn~a1d9c73b/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Punt 2 is helaas nog steeds de verbijsterende werkelijkheid, 3 Maal raden waardoor dat komt.

De paleizen, parken en domeinen moeten toch onderhouden worden. Ik begrijp dat de koning daar ook uit eigenzak aan meebetaalt, in ieder geval aan het salaris van het personeel.
Ook in een jacht gebied moeten overbodige, of zieke dieren en bomen worden afgeschoten(of wilt u ze van honger dood laten gaan.)
(Bent u trouwens voor het helpen van een mens aan een waardig levenseinde)
In onze regio was jaren geleden een enorm jachtgebied eigendom van een freule. Daar bevond zich de meest uitgebreide flora en fauna die ik ooit heb gezien. Stropers kregen eenmaal gesnapt, een flink pak op hun sodemieter door de twee door de freule betaalde jachtopzieners. Ook de Houtvesters en het onderhoud personeel werd door haar betaald, via het oogsten van de bossen)
Wat vind u van de Hoge Veluwe? Allemaal betaald via de eigen opbrengst. Het kost ons niks.
Ik heb geen hekel aan mensen omdat ze rijker zijn dan ik.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2020 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Poendert schreef:

Tja, euthanasie; dat is ook voor veel mensen die hun leven lang dat soort voedsel gegeten hebben 'n middel om de alsmaar zwaarder wordende straf daarvoor te ontlopen.
Had die hond in de vrije natuur kunnen leven en zich altijd met aas kunnen voeden, dan was hem een dergelijk onwaardig einde ongetwijfeld bespaard gebleven.
Poendert schreef:

Alleen al het feit dat er sprake is van 'n "os" is hemeltergend.
Waar halen mensen het recht vandaan om dieren op 'n dergelijke manier te verminken?

En dan "slachtgewicht"; er is geen enkel dier dat van nature 'n slachtgewicht heeft; dat is weer zo'n hersenspinsel van figuren die nog altijd denken dat zij naar eigen believen dieren mogen telen en verder gebruiken zoals 't hen belieft, inclusief opeten.
Poendert schreef:

Ook die horen hun leven te kunnen leven in de vrije natuur.

U heeft blijkbaar nooit geprobeerd een volle stier naar een ander weiland te leiden. Dat gaat een stuk makkelijker met een os.
Tot 100 jaar geleden zaten we in de winter allemaal bij een walmend vuur, vanaf minstens 50.000 jaar geleden hebben we as, walmende dampen, en gegrild vlees gegeten. Het meeste plantenvoedsel was half bedorven of verbrand. Water moest eerst worden gesteriliseerd via bier en wijn.
Me dunkt dat we in die duizenden jaren emmers vol weerstand hebben opgebouwd. Weerstand die we tegenwoordig via overdreven zindelijkheid weer afbreken.
Het was niet voor de flauwe kul dat we op verre reizen bier, gepekeld vlees en levende varkens/kippen meenamen. Ik zag eens een Turkse boot, daar hield men geiten.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2020 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Poendert schreef:
Joost Bakker schreef:

De paleizen, parken en domeinen moeten toch onderhouden worden. Ik begrijp dat de koning daar ook uit eigenzak aan meebetaalt, in ieder geval aan het salaris van het personeel.
Ook in een jacht gebied moeten overbodige, of zieke dieren en bomen worden afgeschoten(of wilt u ze van honger dood laten gaan.)
(Bent u trouwens voor het helpen van een mens aan een waardig levenseinde)
In onze regio was jaren geleden een enorm jachtgebied eigendom van een freule. Daar bevond zich de meest uitgebreide flora en fauna die ik ooit heb gezien. Stropers kregen eenmaal gesnapt, een flink pak op hun sodemieter door de twee door de freule betaalde jachtopzieners. Ook de Houtvesters en het onderhoud personeel werd door haar betaald, via het oogsten van de bossen)
Wat vind u van de Hoge Veluwe? Allemaal betaald via de eigen opbrengst. Het kost ons niks.
Ik heb geen hekel aan mensen omdat ze rijker zijn dan ik.

Wel, ik heb een bloedhekel aan paternalistische NIKSCH mensen die hun rijkdom vergaren door diefstal van
andermans portemonnee...

Zijn mega uitkering en die van zijn verwende dochter en vrouw worden niet meer democratisch getoetst,
debatten worden door de VVD dieven gemeden en de continu neiging tot belasting ontduikingen
van deze asociale familie is structureel en evident.

Tevens kan VeelVraat WA zich in de rij aansluiten bij andere zwijnenjagers op de Veluwe,
daar hoeft geen publiek bos voor 1 persoon te worden afgezet.

Artikel 1 van de grondwet weet je wel...

Ontneem de blote Koning WA zijn uitkering en corrupte netwerk en zie waartoe zijn vermeende ''talenten'' hem leiden....

Voorspelling: Helemaal NIKS.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2020 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:

Wat de koning uit zijn eigen zak betaalt komt uit onze zakken. Wij hebben dat eerst in zijn zak gestopt.
Onze koning krijgt alles aangedragen en je kunt gerust stellen dat, als hij zelf geld zou moeten verdienen, hij er beslist niet zo florissant voor zou staan. Hij is maar zeer middelmatig, amper MBO niveau. Een vette baan zou hij met zijn capaciteiten nooit krijgen.

En wat ik zeg heeft niks met jaloezie te maken, maar wel met rechtvaardigheid en eerlijkheid.

Quote:

De Hoge Veluwe is toch IVN? Volgens mij moet je entree betalen.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2020 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Poendert schreef:

Wat de koning uit zijn eigen zak betaalt komt uit onze zakken. Wij hebben dat eerst in zijn zak gestopt.
Onze koning krijgt alles aangedragen en je kunt gerust stellen dat, als hij zelf geld zou moeten verdienen, hij er beslist niet zo florissant voor zou staan. Hij is maar zeer middelmatig, amper MBO niveau. Een vette baan zou hij met zijn capaciteiten nooit krijgen.

En wat ik zeg heeft niks met jaloezie te maken, maar wel met rechtvaardigheid en eerlijkheid.

Quote:

De Hoge Veluwe is toch IVN? Volgens mij moet je entree betalen.

De Vierhouterbos, de Elspeterstriiken, landgoed Welna, het Renteloos voorschot, de Leuvenense bossen, Staveren, en niet te vergeten de Kroondomeinen enz, enz waren allemaal particuliere landgoederen. Op enkele heb ik zelfs nog gewerkt. Zo waren er honderdentereinen op de Veluwe, maar ook in de rest van het land.
Zonder die centen waren die landerijen verandert in stukken braambos en zandverstuiving. De gemiddelde gewone man kon het ontginnen niet betalen, Die hakte de bossen om en liet een enorme onvruchtbare rotzooi achter.
Het is een goede zaak dat ondanks alles de Elite met de centen, hun geld in Nederland heeft gestoken, en niet in Monaco is neergestreken.
Nogmaals, ik ben niet jaloers op mensen die meer geld hebben dan ik, zolang ze daarmee goed werk verrichten.
Ik heb persoonlijk liever dat particulieren, het geld nuttig in bomen/dieren terreinen steken, dan dat er via het rijk onutte windmolens en biocentrales mee worden gebouwd.
De huidige diversiteit van onze bossen en dreven zijn het gevolg van een soort wedstrijden die de centen onder elkaar hielden om te pochen met hun soorten verscheidenheid tussen buren.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2021 6:19 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
U heeft blijkbaar nooit geprobeerd een volle stier naar een ander weiland te leiden. Dat gaat een stuk makkelijker met een os.

Wanneer de mens stopt met het opeten van dieren en hun producten hoeft vanzelf ook geen volle stier meer naar 'n ander weiland geleid te worden.
En dan hoeft zo'n volle stier ook niet meer ernstig verminkt te worden met als dubieuze rechtvaardiging dat hij zich dan 'n stuk makkelijker naar 'n ander weiland laat leiden.

Poendert schreef:
Tot 100 jaar geleden zaten we in de winter allemaal bij een walmend vuur, vanaf minstens 50.000 jaar geleden hebben we as, walmende dampen, en gegrild vlees gegeten.

Inmiddels is bekend dat het eten van vlees dat rechtstreeks door vuur verhit is meer kankerverwekkend is dan ander vlees.
Mede vandaar dan ook dat gemiddelde levensverwachting 100 jaar geleden zo'n 10 jaar minder was dan nu (al wordt er intussen dan weer heel wat afgebarbequed).

Poendert schreef:
Het meeste plantenvoedsel was half bedorven of verbrand. Water moest eerst worden gesteriliseerd via bier en wijn.

Wie veel vruchten en met name ook fruit eet krijg vanzelf veel water binnen; en dat hoeft echt niet gesteriliseerd te worden.
Er zijn genoeg soorten fruit en andere vruchten die goed de hele winter door bewaard kunnen blijven.

Poendert schreef:
Me dunkt dat we in die duizenden jaren emmers vol weerstand hebben opgebouwd. Weerstand die we tegenwoordig via overdreven zindelijkheid weer afbreken.

Zit wat in; velen zijn er inmiddels achter dat men ook weer niet al te zindelijk moet zijn. ([url=https://www.google.nl/search?source=hp&ei=70_1X9GxOJK5sAfJlpuIBQ&q=overdreven+hygiene+ongezond&oq=overdreven+hygiene+ngezond&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgAMgcIIRAKEKABOggIABCxAxCDAToICC4QsQMQgwE6CAgAEMcBEKMCOgIIADoFCAAQsQM6BQguELEDOggIABDHARCvAToCCC46BwgAEEYQ_wE6AggmOgYIABAWEB46BQghEKABOgQIIRAVUJJDWIWLAWCsnAFoAXAAeAGAAdwJiAGzKpIBDjE5LjAuMS41LTEuMS4ymAEAoAEBqgEHZ3dzLXdperABAA&sclient=psy ab]Div. links[/url])

Hoe meer microben 'n mens met behulp van allerlei soorten zeep en ander bijtend spul de dood in jaagt, des te meer zal de microbenwereld zich daarvoor wreken met ziektes of andere onaangenaamheden.

Veel beter dan altijd en overal weer de handen te ontsmetten met gel is 't om vinyl handschoenen aan te trekken wanneer men iets gaat vastpakken dat besmet kan zijn.
Die handschoenen zijn niet eenmalig, maar kan men na gebruik 'n dag of vier laten liggen en dan opnieuw gebruiken omdat eventuele virussen die erop terecht zijn gekomen dan op natuurlijke wijze zijn afgestorven. Ook zo weinig mogelijk materiaalverspilling dus.

Poendert schreef:
Het was niet voor de flauwe kul dat we op verre reizen bier, gepekeld vlees en levende varkens/kippen meenamen. Ik zag eens een Turkse boot, daar hield men geiten.

Zou allemaal niet nodig zijn geweest wanneer de mens zich eerder had gerealiseerd dat hij op zee niets te zoeken heeft omdat hij niet verder dan 'n paar kilometer kan zwemmen.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2021 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Poendert schreef:

Wanneer de mens stopt met het opeten van dieren en hun producten hoeft vanzelf ook geen volle stier meer naar 'n ander weiland geleid te worden.
En dan hoeft zo'n volle stier ook niet meer ernstig verminkt te worden met als dubieuze rechtvaardiging dat hij zich dan 'n stuk makkelijker naar 'n ander weiland laat leiden.

Poendert schreef:
Tot 100 jaar geleden zaten we in de winter allemaal bij een walmend vuur, vanaf minstens 50.000 jaar geleden hebben we as, walmende dampen, en gegrild vlees gegeten.

Inmiddels is bekend dat het eten van vlees dat rechtstreeks door vuur verhit is meer kankerverwekkend is dan ander vlees.
Mede vandaar dan ook dat gemiddelde levensverwachting 100 jaar geleden zo'n 10 jaar minder was dan nu (al wordt er intussen dan weer heel wat afgebarbequed).

Poendert schreef:
Het meeste plantenvoedsel was half bedorven of verbrand. Water moest eerst worden gesteriliseerd via bier en wijn.

Wie veel vruchten en met name ook fruit eet krijg vanzelf veel water binnen; en dat hoeft echt niet gesteriliseerd te worden.
Er zijn genoeg soorten fruit en andere vruchten die goed de hele winter door bewaard kunnen blijven.

Poendert schreef:

Zit wat in; velen zijn er inmiddels achter dat men ook weer niet al te zindelijk moet zijn. ([url=https://www.google.nl/search?source=hp&ei=70_1X9GxOJK5sAfJlpuIBQ&q=overdreven+hygiene+ongezond&oq=overdreven+hygiene+ngezond&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgAMgcIIRAKEKABOggIABCxAxCDAToICC4QsQMQgwE6CAgAEMcBEKMCOgIIADoFCAAQsQM6BQguELEDOggIABDHARCvAToCCC46BwgAEEYQ_wE6AggmOgYIABAWEB46BQghEKABOgQIIRAVUJJDWIWLAWCsnAFoAXAAeAGAAdwJiAGzKpIBDjE5LjAuMS41LTEuMS4ymAEAoAEBqgEHZ3dzLXdperABAA&sclient=psy ab]Div. links[/url])

Hoe meer microben 'n mens met behulp van allerlei soorten zeep en ander bijtend spul de dood in jaagt, des te meer zal de microbenwereld zich daarvoor wreken met ziektes of andere onaangenaamheden.

Veel beter dan altijd en overal weer de handen te ontsmetten met gel is 't om vinyl handschoenen aan te trekken wanneer men iets gaat vastpakken dat besmet kan zijn.
Die handschoenen zijn niet eenmalig, maar kan men na gebruik 'n dag of vier laten liggen en dan opnieuw gebruiken omdat eventuele virussen die erop terecht zijn gekomen dan op natuurlijke wijze zijn afgestorven. Ook zo weinig mogelijk materiaalverspilling dus.

Poendert schreef:

Zou allemaal niet nodig zijn geweest wanneer de mens zich eerder had gerealiseerd dat hij op zee niets te zoeken heeft omdat hij niet verder dan 'n paar kilometer kan zwemmen.

U beperkt de mens wel tot een erg klein beperkt clubje. Ik denk persoonlijk eerder dat de mens is gemaakt om over de gehele aarde te zwerven, ja zelfs eens zijn omzwervingen zal uitbreide tot het gehele heelal.
Daarvoor hebben we de hersens gekweekt.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2021 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
U beperkt de mens wel tot een erg klein beperkt clubje. Ik denk persoonlijk eerder dat de mens is gemaakt om over de gehele aarde te zwerven, ja zelfs eens zijn omzwervingen zal uitbreide tot het gehele heelal.
Daarvoor hebben we de hersens gekweekt.

Hij zou 'ns kunnen beginnen met ervoor te zorgen dat 't op z'n eigen Aarde niet zo'n ontiegelijke puinzooi meer is en er niet meer zo'n vreselijke dingen voorkomen.
Oftewel hij zou de Aarde weer het paradijselijke oord moeten maken dat 't ooit geweest is.
De kennis betreffende hoe hij hierbij te werk dient te gaan lijkt inmiddels voorhanden.
Durf er wat onder te verwedden dat hij dan geen enkele behoefte meer heeft om in 'n raket en zelf in 'n vliegtuig of 'n zeeschip te stappen.
Hij vervalt dan niet weer in z'n oude fouten die hem ertoe genoodzaakt hebben zich continu te verplaatsen naar oorden waar hij van nature en dus met enkel z'n eigen lichamelijke mogelijkheden nooit of te nimmer zou kunnen komen.
BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2021 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Gerard R. schreef:
Laughing

RD.nl
Quote:
20 08 2013 12:29
Amsterdam (ANP) Bijna driekwart (73 procent) van het kip assortiment in de supermarkt is alleen beschikbaar in producten gemaakt van plofkip en niet van diervriendelijkere mogelijkheden. Dit blijkt dinsdag uit onderzoek van Stichting Wakker Dier bij de 10 grootste supermarktketens. [..]

Goed voedsel is belangrijk.
Dieren goed verzorgen is belangrijk.
Dieren normaal laten opgroeien met voldoende ruimte is belangrijk.
Niet teveel preventieve medicatie is van belang.
Niet teveel onnodig lijden en teveel dode dieren is zo van belang.
Enzovoort, want er is zoveel van belang.
En dát lopen wij voortdurend met onze grove voeten te pletten.
Op z'n minst jammer. Toch?

Berichtje:

(En soms neigen we ernaar het ook te doen met mensen.
We eten die slecht behandelde dieren ook. Zou daar bij ons iets van
blijven hangen, waardoor we als mensen soms zo raar doen??
'Nee, dat zal vast niet...' Shock )

In Nederland worden geen dieren bewust slecht behandeld. Want dat kost de eigenaar geld en dan gaat hij failliet.
Wij woonden in het bos, en ik was destijds kwaad als die arme wilde varkens werden afgeschoten.
Nu ik heb gezien hoe teveel van die beesten huishouden in het bos is mijn mening veranderd. Te veel wild is net als overbevolking door mensen, een plaag. Ook vinden veel dieren het fijn om dicht naast elkaar te leven. Veel mensen blijkbaar ook, ga maar in Amsterdam kijken.
Wij hadden een landje bij een natuurgebied. Daar voeren mijn nazaten rond de eilandjes van eendenjagers, zodat het jagen voor hen onmogelijk werd.
Later kwam ik erachter dat die jagers de zieke eenden, en eenden vermengt met hun tamme soortgenoten er tussen uit schoten. Toen ik eens een zieke eend vond gaf ik hen groot gelijk. Dat moet meer gebeuren.
Een stadsmens in een flat snapt niks van dieren omdat hij naar zijn kat/hond/goudvis rekent. Jullie zijn te ver van de dieren en de natuur vervreemd.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 6:03 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nooit geweten dat 'n jachtgeweer 'n stukje van de natuur is.

Kijk 's van nature zorgen de dieren er zelf wel voor dat ze nergens met te veel zijn.

Maar als hun leefgebied al te ver wordt ingeperkt door toedoen van op regenbogen jagende personen dan worden ze in hun voortbestaan bedreigd en gaan ze zich juist extra sterk vermenigvuldigen met als doel dat er dan uiteindelijk in elk geval nog enkele exemplaren overblijven.

'n Verstandige reactie van de veroorzakers van deze toestand zou zijn dat zij zich wat terughoudender zouden gaan gedragen qua vernietiging van natuurgebied.

'n Heel domme reactie is daarentegen om dan maar 'n groot deel van die dieren af te knallen en gewoon verder te gaan met natuurgebieden te vernietigen teneinde zich ongebreideld verder te kunnen vermenigvuldigen.

Dan zal de natuur zijnerzijds immers met corrigerende maatregelen moeten komen die alsmaar ingrijpender worden en op 'n gegeven moment dat hele heilige economische geraas van de mensenmaatschappij lam gaan leggen.

Maar ook dan heeft ie (althans de domste soort(en) die het grootste deel van al dat materialistische wangedrag blijven aanjagen) nog altijd niet begrepen wat hij nou eigenlijk fout doet en gaat ie middeltjes in mekaar flansen waarmee hij hoopt spoedig weer de draad van voorheen op te kunnen pakken en de nog resterende natuur onverdroten verder te kunnen vernietigen.
BerichtGeplaatst: Za Jan 09, 2021 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

[quote="Tedje van Es"]
Poendert schreef:

Quote:

De Hoge Veluwe is toch IVN? Volgens mij moet je entree betalen.[/quote

Elke ambtenaar wordt betaald via de zakken van de belastingbetaler. Mathijs van Nieuwkerk krijgt wat meer, en een politie Boa wat minder. Ook onze wegen en dijken, en de subsidiepot worden betaald via belastinggeld van die burger.

BerichtGeplaatst: Za Jan 09, 2021 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Nooit geweten dat 'n jachtgeweer 'n stukje van de natuur is.

Kijk 's van nature zorgen de dieren er zelf wel voor dat ze nergens met te veel zijn.

Maar als hun leefgebied al te ver wordt ingeperkt door toedoen van op regenbogen jagende personen dan worden ze in hun voortbestaan bedreigd en gaan ze zich juist extra sterk vermenigvuldigen met als doel dat er dan uiteindelijk in elk geval nog enkele exemplaren overblijven.

'n Verstandige reactie van de veroorzakers van deze toestand zou zijn dat zij zich wat terughoudender zouden gaan gedragen qua vernietiging van natuurgebied.

'n Heel domme reactie is daarentegen om dan maar 'n groot deel van die dieren af te knallen en gewoon verder te gaan met natuurgebieden te vernietigen teneinde zich ongebreideld verder te kunnen vermenigvuldigen.

Dan zal de natuur zijnerzijds immers met corrigerende maatregelen moeten komen die alsmaar ingrijpender worden en op 'n gegeven moment dat hele heilige economische geraas van de mensenmaatschappij lam gaan leggen.

Maar ook dan heeft ie (althans de domste soort(en) die het grootste deel van al dat materialistische wangedrag blijven aanjagen) nog altijd niet begrepen wat hij nou eigenlijk fout doet en gaat ie middeltjes in mekaar flansen waarmee hij hoopt spoedig weer de draad van voorheen op te kunnen pakken en de nog resterende natuur onverdroten verder te kunnen vernietigen.

Gelukkig zie ik de laatste tijd steeds meer jagers met een pijl en boog. Vooral voor de varkensjacht in Australië en de VS.

BerichtGeplaatst: Za Jan 09, 2021 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert, kun je s.v.p. op een correcte wijze quoten? Van jouw reactie aan mij klopt helemaal niks!

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu