Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Alles over dieren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Ik heb ook niet de indruk dat u tussen bevlogen natuur beschermers verkeert.

Is dezerzijds ook niet beweerd.

Poendert schreef:
Maar bevlogen zullen ze wel zijn, hoewel ik het eerder fanatiek zou noemen.

Wie?

Poendert schreef:
Ik verkeer dan weer vaker tussen personen die dankbaar zijn voor de mooie dingen in het leven. Daar genieten wij van.

Jewel, 'n mooie stapel hout van omgekapte bomen die anders buiten toch maar wat zouden staan te geuren en te kleuren is 'n prachtig gezicht voor degenen voor wie het in slaap soezen naast 'n roodgloeiende houtkachel 'n nauwelijks te overtreffen vorm van genot is.
Ieder z'n ding zullen we maar zeggen, maar anderen geven er dan toch weer de voorkeur aan om ook in de winterse vrieskou lekker dik gekleed de frisse natuur op te zoeken en daarbij zoveel mogelijk fraai geboomte waar te nemen dat bij voorkeur altijd groen is, of anders herinnert aan de pracht die ze in de drie andere seizoenen plegen te bezitten.
Voor hen is 't altijd weer 'n zeer pijnlijke gewaarwording wanneer exemplaren daarvan met de botte bijl van houthakkers vernietigd blijken te zijn teneinde degenen die 't 'n genot vinden om achter 'n brandende houtkachel weg te kruipen van het daarvoor vereiste materiaal te voorzien.
Temeer daar die anderen er al sinds 'n hele tijd van op de hoogte zijn dat men nauwelijks of geen behoefte heeft aan welke vorm van kunstmatige woningverwarming dan ook, wanneer men er maar voor zorgt waar mogelijk enkel plantaardig vruchtenvoedsel in de natuurlijke vorm te gebruiken en voldoende in beweging te zijn.

De conclusie kan dus zijn dat deze bevlogen natuurvrienden ook in de winter lekker wat kunnen gaan recreeren in de volle frisse natuur, terwijl anderen zich uit de naad moeten werken om bomen te kappen en instukken te zagen, waana ze thuis enige troost vinden in de gloeiing van 'n houtkachel en de consumptie van dierlijke melk die eigenlijk voor pasgeboren kalfjes bestemd is, vermengd met druivensap waar alcohol aan toegevoegd is teneinde de geest te vernauwen zodat de pijn van het natuuronviendelijke gedrag enigszins verdoofd wordt.

Een der resultaten van onder andere al dat gestook van kachels en gekap van bomen is dat er hedentendage des winters nauwelijk nog sneeuw uit de lucht gedwarreld komt in deze contreien, waarmee dus ook het visuele genot van prachtige sneeuwlandschappen nagenoeg tot het verleden lijkt te behoren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 0:59 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Alles over dieren:
Ik moest mijn hond van 15 jaar laten inslapen, 2 weken geleden.
Zij werd gevonden in 2005 als een 4 maanden oude puppy en ze zwierf.
Deze man heeft haar weggegeven aan een Engelse vrouw.
Die vertrok naar Engeland en zij gaf deze hond aan een Engelse man.
Die was min of meer dakloos en hij logeerde hier en daar.
Ik kende Vie dus al, een beetje timide en angstige jonge hond.
Deze man bond Vie in de tuin van een vriend vast en vertrekt naar Engeland.

Ik heb Vie genomen om een goed adres te vinden voor haar.
We hadden toen 3 katten en die zaten boven op de kast.
Maar Spooky (die in 2004 als kitten, mij geadopteerd heeft) kwam naar beneden.
Zij liep naar Vie en gaf haar een kopje en Vie deed niets.
Ze mocht blijven en zij was zo blij toen ik een mand en eet en drink bakken voor haar kocht.
Ze wist dat ze een thuis had. Dit was in 2006.

Ze ging altijd mee, naar het strand, naar Spanje, naar cafés.
Ze ging ook mee als ik ging werken in een asiel in Spanje en later in Portugal.
Soms nam ik haar mee met nachtdienst in het verpleegtehuis.
Ze was gek op zwemmen en sprong de rivier in of de zee in.
Ze was gemengd dus er zaten vele honden in haar, teckel, terriër, labrador.
Flap oren, bushy staart, zwemvliezen en bruin.

Maar ze werd doof en kreeg staar en haar wereld werd kleiner.
Ze leefde nu met 8 katten en die haar altijd kopjes gaven en eentje liep mee met een wandeling.
En soms sliepen de katten naast haar op een groot kussen.
Ik heb de beslissing genomen toen ze rondjes begon te draaien en tegen de muur op liep.
De dierenarts kwam thuis en die kende ze al toen Sarah in het asiel in Spanje katten steriliseerde en ik hielp haar.
Dus kwispelde ze blij, haar reuk bleef 100%.
De katten hebben ook afscheid kunnen nemen want dieren begrijpen de dood, niet verdwijning.

Hier is Vie, een geweldige hond en ik mis haar heel erg. Het is zo stil in huis.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0aRK1wkY F8[/youtube]

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Alles over dieren:
Ik moest mijn hond van 15 jaar laten inslapen, 2 weken geleden.
Zij werd gevonden in 2005 als een 4 maanden oude puppy en ze zwierf.
Deze man heeft haar weggegeven aan een Engelse vrouw.
Die vertrok naar Engeland en zij gaf deze hond aan een Engelse man.
Die was min of meer dakloos en hij logeerde hier en daar.
Ik kende Vie dus al, een beetje timide en angstige jonge hond.
Deze man bond Vie in de tuin van een vriend vast en vertrekt naar Engeland.

Ik heb Vie genomen om een goed adres te vinden voor haar.
We hadden toen 3 katten en die zaten boven op de kast.
Maar Spooky (die in 2004 als kitten, mij geadopteerd heeft) kwam naar beneden.
Zij liep naar Vie en gaf haar een kopje en Vie deed niets.
Ze mocht blijven en zij was zo blij toen ik een mand en eet en drink bakken voor haar kocht.
Ze wist dat ze een thuis had. Dit was in 2006.

Ze ging altijd mee, naar het strand, naar Spanje, naar cafés.
Ze ging ook mee als ik ging werken in een asiel in Spanje en later in Portugal.
Soms nam ik haar mee met nachtdienst in het verpleegtehuis.
Ze was gek op zwemmen en sprong de rivier in of de zee in.
Ze was gemengd dus er zaten vele honden in haar, teckel, terriër, labrador.
Flap oren, bushy staart, zwemvliezen en bruin.

Maar ze werd doof en kreeg staar en haar wereld werd kleiner.
Ze leefde nu met 8 katten en die haar altijd kopjes gaven en eentje liep mee met een wandeling.
En soms sliepen de katten naast haar op een groot kussen.
Ik heb de beslissing genomen toen ze rondjes begon te draaien en tegen de muur op liep.
De dierenarts kwam thuis en die kende ze al toen Sarah in het asiel in Spanje katten steriliseerde en ik hielp haar.
Dus kwispelde ze blij, haar reuk bleef 100%.
De katten hebben ook afscheid kunnen nemen want dieren begrijpen de dood, niet verdwijning.

Hier is Vie, een geweldige hond en ik mis haar heel erg. Het is zo stil in huis.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0aRK1wkY F8[/youtube]

Ik, maar ook mijn vrouw hadden tranen in onze ogen toen we onze hond moesten laten inslapen. Ze was 21 jaar bij ons geweest en was bijna een deel van het gezin. Een hond is prima bij de opvoeding van kleine kinderen.
Maar vergeet nooit dat het een hond is, en geen mens.
Ook een goede boer heeft een band met zijn dieren, maar hij is ook een realist. Eenmaal moet het dier naar de slager.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik snap heel goed dat u moest huilen toen uw hond stierf.
Wij hebben ook een hond, hij is volledig onderdeel van ons gezin. Ik moet er niet aan denken dat hij dood gaat.
Hij zit 's avonds naast ons op de bank en kijkt mee naar de tv. Ja dit meen ik echt, ik denk dat hij gefascineerd is door bewegende beelden.
Laatst was er een programma met huilende wolven, onze hond begon mee te huilen vanuit zijn mand.
Honden zijn heerlijke dieren.
Katten zijn ook leuk, maar veel meer op zichzellf. Onze laatste kat Sylvester is op een dag weggelopen en nooit meer teruggekomen, ze was toen al oud. Vaak lopen ze dan weg om op een rustig plekje te sterven, heb ik wel eens gehoord.
We haden ook twee cavia's, Godewijn Vlens en Leopold. Die begonnen heel hard te fluiten als je 's morgens beneden kwam.
Maar honden zijn toch wel het leukst.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Ik, maar ook mijn vrouw hadden tranen in onze ogen toen we onze hond moesten laten inslapen. Ze was 21 jaar bij ons geweest en was bijna een deel van het gezin. Een hond is prima bij de opvoeding van kleine kinderen.
Ook een goede boer heeft een band met zijn dieren, maar hij is ook een realist. Eenmaal moet het dier naar de slager.

Een hond van 21 jaar??? Dat moet in de Guiness boek van records komen.
Een hond is geen speelgoed en kleine kinderen staan in de rang orde onder een hond die er al was.
Een hond is altijd een deel van de familie, de roedel en geen gebruiksvoorwerp.
Een hond is meer dan een mens, eeuwig trouw, altijd blij om je te zien, wil altijd mee.
Wat een belachelijke vergelijking met een boer en het dier moet naar de slacht,
Dus zoiets wat Chinezen doen, hond slachten....... ook al hebben ze een goede band met het dier.
Sliep uw hond buiten of had hij/zij een mandje binnen?

En of nu een mens of dier sterft, het is precies het zelfde want we zijn allemaal zoogdieren.
Ik heb mijn hond meegenomen om mijn overleden man te zien.
Ze rook hem, sprong met haar voorpoten op de brancard en keek, rende rond en deed dit weer.
Toen keek ze naar mij en haar oren zakte naar beneden. Twee weken depressief geweest.
Ze wist het en is daarna nooit meer de huiskamer ingerend om hem te begroeten na een wandeling.
Dieren begrijpen de dood maar ze begrijpen geen verdwijning.
Had ik dit niet gedaan, dan had ze voor weken lopen zoeken naar hem.
Are we smart enough to know how smart animals are? Ik denk van niet

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 13:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Poendert schreef:

Een hond van 21 jaar??? Dat moet in de Guiness boek van records komen.
Een hond is geen speelgoed en kleine kinderen staan in de rang orde onder een hond die er al was.
Een hond is altijd een deel van de familie, de roedel en geen gebruiksvoorwerp.
Een hond is meer dan een mens, eeuwig trouw, altijd blij om je te zien, wil altijd mee.
Wat een belachelijke vergelijking met een boer en het dier moet naar de slacht,
Dus zoiets wat Chinezen doen, hond slachten....... ook al hebben ze een goede band met het dier.
Sliep uw hond buiten of had hij/zij een mandje binnen?

En of nu een mens of dier sterft, het is precies het zelfde want we zijn allemaal zoogdieren.
Ik heb mijn hond meegenomen om mijn overleden man te zien.
Ze rook hem, sprong met haar voorpoten op de brancard en keek, rende rond en deed dit weer.
Toen keek ze naar mij en haar oren zakte naar beneden. Twee weken depressief geweest.
Ze wist het en is daarna nooit meer de huiskamer ingerend om hem te begroeten na een wandeling.
Dieren begrijpen de dood maar ze begrijpen geen verdwijning.
Had ik dit niet gedaan, dan had ze voor weken lopen zoeken naar hem.
Are we smart enough to know how smart animals are? Ik denk van niet

Vooruit maar weer. Onze hond, we noemden haar een Zwaanhond, was een kruising tussen teckel, pincher, en nog een rijtje. Ze sliep in haar mand onder mijn stoel naast de houtkachel. Door haar teckelbloed kreeg ze een hernia op haar veertiende, via de veearts kreeg ze daarna druppels op alternatieve basis. Ze knapte na enkele weken weer op, maar doordat we tijdens haar ziekte blij waren als ze haar behoefte in het grint deed, was ze eenmaal beter niet meer bij hoge nood achter in de tuin te krijgen, en moesten wijzelf de rotzooi opruimen. Na haar twintigste jaar kreeg ze buik en mondkanker. met 21 jaar werd het einde oefening. Haar vader werd op 20 jarige leeftijd door een trekker doodgereden.
Wij hebben onze hond altijd als lid van ons gezin behandeld, maar het bleef wel een hond.
In mijn jeugd toen we in de bossen woonden had ik eekhoorntjes, adders, diverse soorten muizen, wilde konijnen, echte tortels en bijen, hagedissen, padden en Vlaamsegaaien, er liepen tamme ganzen en kraaien rond, en een paar katten, we hadden varkens en een paar enorme honden(die binnen 100meter een haas grepen) verdere alles wat aan kwam lopen.
Kleine kinderen zijn uitstekend voor de opvoeding van henzelf, een hond en voor het huisdier.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Lampje schreef:
Ik snap heel goed dat u moest huilen toen uw hond stierf.
Wij hebben ook een hond, hij is volledig onderdeel van ons gezin. Ik moet er niet aan denken dat hij dood gaat.
Hij zit 's avonds naast ons op de bank en kijkt mee naar de tv. Ja dit meen ik echt, ik denk dat hij gefascineerd is door bewegende beelden.
Laatst was er een programma met huilende wolven, onze hond begon mee te huilen vanuit zijn mand.
Honden zijn heerlijke dieren.
Katten zijn ook leuk, maar veel meer op zichzellf. Onze laatste kat Sylvester is op een dag weggelopen en nooit meer teruggekomen, ze was toen al oud. Vaak lopen ze dan weg om op een rustig plekje te sterven, heb ik wel eens gehoord.
We haden ook twee cavia's, Godewijn Vlens en Leopold. Die begonnen heel hard te fluiten als je 's morgens beneden kwam.
Maar honden zijn toch wel het leukst.

Wat leuk samen televisie kijken.
Dat doen katten ook en met een natuurfilm kwam er een beer aanrennen en mijn kat vloog onder de bank.
Het verschil tussen een hond en een kat is: een hond heeft een baas, een kat heeft personeel.
Mijn eerste kater, een zwart wit met gele ogen, was een mensen kat.
Hij liep aan een riem door Amsterdam, gereisd in een auto, bus, trein, vliegtuig en met de eerste 3 aan een riem, niet in een mandje.
We hadden een horeca bedrijf, bruine kroeg op de Wallen en woonden boven.
Tom was gek op het café, zat op schoot bij klanten, speelde mind games want de bar had een hoek waar hij graag zat omdat hij 2 deuren in de gaten kon houden. Een klant zat daar ook graag dus ging Tom voor hem zitten maar hij hield zijn ellebogen op de bar en ze staarden naar elkaar. Katten hebben geduld dus het moment dat de klant zijn ellebogen eraf haalde om met zijn armen uit te beelden "hoe groot iets was", boem en Tom lag daar, De klant moest lachen en zei "jij hebt gewonnen". Hij ging naar bordelen en toen ik hem achter het raam zag zitten, klopte ik en vroeg of ik mijn poes terug mocht hebben. Allebei keihard gelachen en het hoertje zei dat hij vaak langs kwam voor koffie melk. Hij heeft zelfs de live show van Casa Roso gestopt, toen hij op het toneel sprong. Kwam thuis met lipstick op zijn neus en parfum achter zijn oren.
Moet eigenlijk een boek over hem schrijven.

Wij hebben hem meegenomen voor 4 maanden naar Gran Canaria, samen met Moggy, de schuwe kater.
Stads katten en begrepen gras niet en een boom ook niet.
En toen naar Portugal waar hij ook aan een riem over de brug liep.
Moggy overleed met 13 jaar en we moesten hem laten inslapen, werd verlamd.
Ik heb de fout gemaakt om hem achter te laten bij de dierenarts en Tom heeft wekenlang lopen zoeken zodat we een kitten namen om zijn aandacht af te leiden. Vandaar dat ik weet dat dieren de dood begrijpen en accepteren maar een verdwijning niet.
Overleed op 17 jarige leeftijd en hij maakte mij wakker toen hij voelde dat hij ging sterven.

Vie was mijn eerste hond. Ben wel op gegroeid met honden als kind.
En Vie was gevonden, weet niet wanneer ze geboren was, noch waar ze vandaan kwam.
Ze is dus 3 x gedumpt, daarom stond ze te springen van blijdschap toen ik een mandje kocht.
Ze is door de laatste baas mishandeld en verwaarloosd en daarom had zij een verlating angst.
Hoorde van buren dat als ik alleen wegging, ze zat te janken.

Ik heb nu 8 katten, allemaal gevonden en Dinky is een crimineel, ze doet alles wat niet mag. Kasten open maken.
Een straatkat die iedereen voerde, brak zijn poot en ik heb die opgevangen maar hij verdween.
Kon heel hoog springen en kwam eruit via het dak de straat op.
Maar hij kwam iedere dag voor eten en als het slecht weer was, bleef hij slapen.
Ook deze kater liep zij aan zij met mijn hond met een korte wandeling.
Hij is in mei plotseling verdwenen, samen met 2 andere straatkatten? Heel vreemd en ik mis hem nog steeds.
Die had een vrije geest en was extreem intelligent en hij kon mensen en honden lezen.

Vie is een keer gestolen door zigeuners, ik had haar buiten de supermarkt vast gebonden en iemand waarschuwde mij. Maar die hadden haar in de bosjes vastgebonden en ze heeft zich kunnen lostrekken en rende naar huis met een struik achter haar aan. Ik wilde al een knuppel gaan halen om haar terug te krijgen.

Ik mis haar natuurlijk maar ik accepteer ook de dood en hoopte dat ze in haar slaap zou overlijden.
Maar als haar wereld doof en blind wordt dan is het niet eerlijk om haar door te laten leven met een kans dat ze van de trap valt en haar poot breekt.

BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Poendert schreef:
Ik heb ook niet de indruk dat u tussen bevlogen natuur beschermers verkeert.

Is dezerzijds ook niet beweerd.

Poendert schreef:
Maar bevlogen zullen ze wel zijn, hoewel ik het eerder fanatiek zou noemen.

Wie?

Poendert schreef:
Ik verkeer dan weer vaker tussen personen die dankbaar zijn voor de mooie dingen in het leven. Daar genieten wij van.

Jewel, 'n mooie stapel hout van omgekapte bomen die anders buiten toch maar wat zouden staan te geuren en te kleuren is 'n prachtig gezicht voor degenen voor wie het in slaap soezen naast 'n roodgloeiende houtkachel 'n nauwelijks te overtreffen vorm van genot is.
Ieder z'n ding zullen we maar zeggen, maar anderen geven er dan toch weer de voorkeur aan om ook in de winterse vrieskou lekker dik gekleed de frisse natuur op te zoeken en daarbij zoveel mogelijk fraai geboomte waar te nemen dat bij voorkeur altijd groen is, of anders herinnert aan de pracht die ze in de drie andere seizoenen plegen te bezitten.
Voor hen is 't altijd weer 'n zeer pijnlijke gewaarwording wanneer exemplaren daarvan met de botte bijl van houthakkers vernietigd blijken te zijn teneinde degenen die 't 'n genot vinden om achter 'n brandende houtkachel weg te kruipen van het daarvoor vereiste materiaal te voorzien.
Temeer daar die anderen er al sinds 'n hele tijd van op de hoogte zijn dat men nauwelijks of geen behoefte heeft aan welke vorm van kunstmatige woningverwarming dan ook, wanneer men er maar voor zorgt waar mogelijk enkel plantaardig vruchtenvoedsel in de natuurlijke vorm te gebruiken en voldoende in beweging te zijn.

De conclusie kan dus zijn dat deze bevlogen natuurvrienden ook in de winter lekker wat kunnen gaan recreeren in de volle frisse natuur, terwijl anderen zich uit de naad moeten werken om bomen te kappen en instukken te zagen, waana ze thuis enige troost vinden in de gloeiing van 'n houtkachel en de consumptie van dierlijke melk die eigenlijk voor pasgeboren kalfjes bestemd is, vermengd met druivensap waar alcohol aan toegevoegd is teneinde de geest te vernauwen zodat de pijn van het natuuronviendelijke gedrag enigszins verdoofd wordt.

Een der resultaten van onder andere al dat gestook van kachels en gekap van bomen is dat er hedentendage des winters nauwelijk nog sneeuw uit de lucht gedwarreld komt in deze contreien, waarmee dus ook het visuele genot van prachtige sneeuwlandschappen nagenoeg tot het verleden lijkt te behoren.

En als je in bovenstaand bos via dunning houthakkers arbeid hebt verricht, is er niks mooiers dan na gedane arbeid naast de gonzende houtkachel, met een tevreden snurkende hond in zijn mand aan je voeten,(je kat op schoot) mijmeren boven een glas heerlijk zoete wijn, terwijl je vrouw glimlachend de stamppot met karbonade op tafel zet.
Dat glas wijn mag ook een borrel of een sigaar zijn)

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 4:25 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Sorry Poendert maar honden halen bijna nooit 20 of 21 jaar.
Het ligt aan het ras en kleine honden leven langer dan grote honden.
Maar de gemiddelde leeftijd is 12 14 jaar en geen 21 jaar.
Ze worden doof en krijgen staar.

Katten worden ouder, als je ze goed verzorgd en goed voedsel geeft.
En ze geen ziekte krijgen zoals FIP Feline Infectious Peritonistis.
Die is dodelijk en er is geen medicijnen tegen noch vaccinatie.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Sorry Poendert maar honden halen bijna nooit 20 of 21 jaar.
Het ligt aan het ras en kleine honden leven langer dan grote honden.
Maar de gemiddelde leeftijd is 12 14 jaar en geen 21 jaar.
Ze worden doof en krijgen staar.

Katten worden ouder, als je ze goed verzorgd en goed voedsel geeft.
En ze geen ziekte krijgen zoals FIP Feline Infectious Peritonistis.
Die is dodelijk en er is geen medicijnen tegen noch vaccinatie.

Tsja, u bent ongetwijfeld een kenner.
Maar toch werd onze hond Anoesta 21 jaar uit. Ik heb het net nog aan mijn vrouw en dochter nagevraagd.
Haar complete vuilnisbakkeras familie werd voor een hond stokoud. Jammer genoeg is die hondenfamilie die op een boerderij tussen koeien en kinderen en varkens via een reu van de buren was opgekeekt nu uitgestorven. Anders hadden wij ook nu weer een hondje gehad.
Nu beginnen we er niet meer aan. We willen geen dieren meer, ze gaan altijd weer dood volgens mijn vrouw.
Hiervoor hadden we een dwergpoedel die jammer genoeg maar 14 werd.
Leuk weetje. Gisteravond vierden we met een kudde kleinkinderen en hun teckel, mogelijk voor de laatste keer, (dankzij enkele Ghanezen en hun wegkijkende deugers) Sinterklaas. Toen het feest op zijn einde liep zat de teckel eenzaam op de stapel overgebleven pakpapier. Alles was van haar.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 23:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
En als je in bovenstaand bos via dunning houthakkers arbeid hebt verricht, is er niks mooiers dan ..........

Dat kan iemand die bijvoorbeeld nog nooit op z'n minst 'n flink aantal jaren supernatuurvriendelijk heeft geleefd niet weten.
Hij kent eigenlijk alleen maar zo'n beetje wat hij daar heeft.
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2020 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Poendert schreef:
En als je in bovenstaand bos via dunning houthakkers arbeid hebt verricht, is er niks mooiers dan ..........

Dat kan iemand die bijvoorbeeld nog nooit op z'n minst 'n flink aantal jaren supernatuurvriendelijk heeft geleefd niet weten.
Hij kent eigenlijk alleen maar zo'n beetje wat hij daar heeft.

In onze familie heeft ieder zichzelf respecterend lid een moestuin, en een stukje aardappels. Die aardapels moeten van het ras Parel zijn.
Er gaat niks boven en maaltijd zelf geschrapte pareltjes gegroeid in het Veluwse zand, die stuiteren in de mosterdjus op je bord.
Wij koken meestal een flink aantal vroege piepers, waarvan de helft eerst gekookt worden gegeten, en de volgende dag gebakken in spekvet met kaantjes en grote bonen.

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2020 23:26 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:

Weet u dit topic gaat over dieren.
Ik schrijf het levensverhaal van mijn hond op die ik moest laten inslapen en u begint gelijk over uw honden van 20 en 21 jaar.
Helemaal geen enkel respons op mijn verhaal.
Ik heb in asiels gewerkt en met dierenartsen en ben opgegroeid met dieren.
Mijn zus heeft altijd teckels gehad en de oudste is 16 jaar geworden.
Ook oud en doof.
En ik geloof uw verhaal niet dat uw 20 jaar oude hond achter een tractor aanrende en overreden werd.
Waarschijnlijk liep hij daar (doof en half blind) en hoorde de tractor niet, dus echt geen empathie voor zo'n oude hond.
En wat heeft uw fantast verhaal te maken met mijn verhaal?

BerichtGeplaatst: Wo Dec 09, 2020 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Poendert schreef:

Weet u dit topic gaat over dieren.
Ik schrijf het levensverhaal van mijn hond op die ik moest laten inslapen en u begint gelijk over uw honden van 20 en 21 jaar.
Helemaal geen enkel respons op mijn verhaal.
Ik heb in asiels gewerkt en met dierenartsen en ben opgegroeid met dieren.
Mijn zus heeft altijd teckels gehad en de oudste is 16 jaar geworden.
Ook oud en doof.
En ik geloof uw verhaal niet dat uw 20 jaar oude hond achter een tractor aanrende en overreden werd.
Waarschijnlijk liep hij daar (doof en half blind) en hoorde de tractor niet, dus echt geen empathie voor zo'n oude hond.
En wat heeft uw fantast verhaal te maken met mijn verhaal?

Wie zegt dat die oude hond achter een tractor aanrende? Bent u wel eens op een nog in bedrijf zijnde boerderij geweest?
Tsja. Dan heeft u meer verstand van honden en dieren dan de leden van mijn boeren familie?
Ik zat net te kijken naar een programma over mensen van 104 jaar oud. Die deden het nog prima. Verschil moet er wezen.

Een leuk weetje. Dan gaan we verder over kippen, zoals uitgelegd door een eierenboer op de TV.
Het blijkt dat volgens hem en zijn branche, dat witte kippeneieren het milieu vriendelijks zijn. Dat komt omdat witte kippen langer leefden en in hun langere leven ongeveer een kleine 50 eieren meer legden dan bruine kippen.
Ook verklaarde de kippenboer, en toonde dat ook in zijn filmpje, dat bruine kippen als de man het hok betrad massaal aan kwamen rennen, zoiets van "Wat gebeurt er wat, gebeurt er?"
Terwijl in zijn witte kippenhok de kippen vanaf een afstand de zaak eerst aankeken.
Of is dit gegeven discriminatie.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 09, 2020 23:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Wie zegt dat die oude hond achter een tractor aanrende?

U HIER:

Quote:
Haar vader werd op 20 jarige leeftijd door een trekker doodgereden.

Dus doof en bijna blind en er werd niet opgelet maar gewoon doodgereden door een trekker.

Quote:
Bent u wel eens op een nog in bedrijf zijnde boerderij geweest?

O ja in België, sinds 1968 tot 2014.
Buren/vrienden van mijn ouders. Ze hadden melkkoeien en varkens en later vleeskoeien. De Dikbil.
Als ik er was, hielp ik met het vaccineren van de biggetjes en ik heb ook geboortes van kalveren gezien.
En een keizersnede van een Dikbil want die kalveren zijn zo groot dat ze niet normaal geboren kunnen worden.

Quote:
Tsja. Dan heeft u meer verstand van honden en dieren dan de leden van mijn boeren familie?
Ik zat net te kijken naar een programma over mensen van 104 jaar oud. Die deden het nog prima. Verschil moet er wezen.

??? Honden zijn dieren en koeien ook en grappig genoeg, mensen ook.
En wat heeft een programma over mensen van 104 jaar hier mee te maken?
Wel eens in een verpleegtehuis geweest?

Quote:
Een leuk weetje. Dan gaan we verder over kippen, zoals uitgelegd door een eierenboer op de TV.
Het blijkt dat volgens hem en zijn branche, dat witte kippeneieren het milieu vriendelijks zijn. Dat komt omdat witte kippen langer leefden en in hun langere leven ongeveer een kleine 50 eieren meer legden dan bruine kippen.
Ook verklaarde de kippenboer, en toonde dat ook in zijn filmpje, dat bruine kippen als de man het hok betrad massaal aan kwamen rennen, zoiets van "Wat gebeurt er wat, gebeurt er?"
Terwijl in zijn witte kippenhok de kippen vanaf een afstand de zaak eerst aankeken.

Weer een verhaal wat kant noch wal raakt. Rare TV programma's hebben ze in Nederland.

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Poendert schreef:
Wie zegt dat die oude hond achter een tractor aanrende?

U HIER:

Quote:
Haar vader werd op 20 jarige leeftijd door een trekker doodgereden.

Dus doof en bijna blind en er werd niet opgelet maar gewoon doodgereden door een trekker.

Quote:
Bent u wel eens op een nog in bedrijf zijnde boerderij geweest?

O ja in België, sinds 1968 tot 2014.
Buren/vrienden van mijn ouders. Ze hadden melkkoeien en varkens en later vleeskoeien. De Dikbil.
Als ik er was, hielp ik met het vaccineren van de biggetjes en ik heb ook geboortes van kalveren gezien.
En een keizersnede van een Dikbil want die kalveren zijn zo groot dat ze niet normaal geboren kunnen worden.

Quote:

??? Honden zijn dieren en koeien ook en grappig genoeg, mensen ook.
En wat heeft een programma over mensen van 104 jaar hier mee te maken?
Wel eens in een verpleegtehuis geweest?

Quote:

Weer een verhaal wat kant noch wal raakt. Rare TV programma's hebben ze in Nederland.

Dan gaan we weer. Haar vader werd doodgereden omdat de hond niet aan de kant ging toen die trekker aan kwam aanruijden. Hij was op zijn leeftijd niet alert genoeg?
Mensen die dikbillen aanhouden reken ik niet tot echte boeren, ze houden genetisch mislukte dieren aan voor extra gewin. Een dier behoort op eigen kracht zijn jongen kunnen baren.
Als een mens met goed gevolg 104 jaar zelfstandig oud kan worden, blijkt daaruit dat ook dieren mits verstandig verzorgt zijn natuurlijke leeftijd kan overstijgen. (trouwens onze hond at gewoon mee met onze pot, niks speciaal dierenvoer)
Het kippenverhaal komt vanuit het gegeven, dat het plofkippen verhaal volgens mij op oplichting berust. In de tegenwoordige kippenhokken op grote schaal hebben de dieren het prima naar hun zin. Als weetje vul ik aan, dat witte kippen op natuurlijke wijze langer leven en in dat leven dus voor een boer dus ongeveer 50 extra eieren leggen.(persoonlijk vind ik die enorme kippenschuren niks, Maar wij consumenten dwingen de kippenboeren via de lage prijzen richting de enorme schuren.)
Ook geef ik aan dat witte kippen een voor een ieder waarneembaar verschillend karakter hebben dan bruine kippen. Ook zijn bruine kippen niet natuurlijker grootgebracht zoals soms wordt gesuggereerd via namaak dierenvrienden.
Dus allemaal aan de witte milieuvriendelijkste kippeneieren.

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 20:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Zeker Boer Meijer ?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 1:43 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Dan gaan we weer. Haar vader werd doodgereden omdat de hond niet aan de kant ging toen die trekker aan kwam aanruijden. Hij was op zijn leeftijd niet alert genoeg?

Juist dus deze hond was oud en doof en bijna blind.
Ik heb mijn hond, toen ze doof werd, nooit meer los gelaten want ze kon mij niet horen roepen.
Dat is "zorg" hebben voor je hond.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als doorgeslagen honden en kattenvrouwtjes over onze dieren gaan regelen, jagen we de wel bonafide dieren verzorgers inclusief slachters naar een aantal zeker niet diervriendelijker buitenlandse regio,s. "
Het Abp schrijft bv in een MNS nieuwsbericht over het verslepen van slachtdieren naar Arabische moslimlanden.
Abp/Mns. De slachtomstandigheden in Libanon en Libië zijn buitengewoon wreed. Ernstig verzwakte dieren worden uit het schip gehesen met een kraan. In de slachthuizen worden hun pezen doorgesneden en worden ze in hun ogen geprikt zodat ze vallen en verstijfd zijn van angst en pijn. Vervolgens wordt het dier vastgebonden en wordt de keel, terwijl het dier nog volledig bij bewustzijn is, doorgesneden. Vaak met korte en botte messen", aldus de organisatie. Kijk daar durft niemand dan weer(uitgezondert Wildrs en het FVD tegen te protesteren.
Ik kon in het verleden na het afmeren van ons schip, in 1 oogopslag zien of we in bv in het christelike Roemenie waren, of in een islamitisch land.
Dat zag je aan de uitgemergelde honden, katten, en strompelende paardjes/ezels op de kaden van bv Libie.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Poendert schreef:

Ik heb mijn hond, toen ze doof werd, nooit meer los gelaten want ze kon mij niet horen roepen.

Dat is niet alleen zorg hebben voor je hond, de grootste factor is tijd hebben. Als je een agrarisch bedrijf runt is er geen tijd om met een uitgeleefd dier te keutelen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 23:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Dat is niet alleen zorg hebben voor je hond, de grootste factor is tijd hebben. Als je een agrarisch bedrijf runt is er geen tijd om met een uitgeleefd dier te keutelen.

Meen toch dat iemand hier altijd bij hoog en bij laag blijft beweren dat houders van vee zo'n innige band hebben met hun dieren.
Maar dat is dan zeker alleen maar het geval zolang ze van nut zijn en/of wat in het laatje brengen.
Iets waar je echt 'n innige band mee hebt ga je niet met de trekker overrijden wanneer 't oud en hulpbehoevend is geworden.
Of doen ze dat daar ook met hun oma?
BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Elisabeth schreef:
Poendert schreef:

Een uitgeleefd dier heeft JUiST alle zorg en liefde nodig, en als je dat niet kunt geven omdat je werk dat niet toelaat moet je niet aan een huisdier beginnen.
En wat de heer Natubico hier over opmerkte klopt als een bus: u bent degene die hier altijd staat te preken dat een innige band met je huidier zo belangrijk is.
Maar nu is het beestje oud en hulpbehoevend en xan laat u hem maar aan zijn lot over. U zou zich diep moeten schamen !!!

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Poendert schreef:

Meen toch dat iemand hier altijd bij hoog en bij laag blijft beweren dat houders van vee zo'n innige band hebben met hun dieren.
Maar dat is dan zeker alleen maar het geval zolang ze van nut zijn en/of wat in het laatje brengen.
Iets waar je echt 'n innige band mee hebt ga je niet met de trekker overrijden wanneer 't oud en hulpbehoevend is geworden.
Of doen ze dat daar ook met hun oma?

De meeste mensen die via hun beroep met dieren werken, behandelen hun dieren uitstekend. Dat moeten ze wel want anders gaat dat persoon failliet. Het is algemeen bekend bij de verzorgers van dieren dat als dat dier tevreden is het sneller groeit of beter zijn werk verricht. Dus het goed verzorgen en voeden van dieren is een win win situatie voor mens en dier.
Een allang overleden kennis van mij was sleper. Hij werkte met zijn paard in de bossen en samen waren ze twee handen op 1 buik.
Het paard werd ouder en kon een eind boven de 20 jaar het werk niet meer aan. Het strompelende paard werd een gevaar voor zichzelf en zijn baas. Het moest naar de slager(zijn baas kon het zich niet finacieel veroorloven om het dier zonder tegenprestatie aan te houden) Toen het dier bij de slager werd afgeleverd besliste zijn baas dat na de slacht een poot van het dier aan de verkoper moest worden overhandigd. De man wilde er zeker van zijn dat het dier niet werd misbruikt. Aanhouden van het dier kon hij zich niet permiteren
Mag euthanasie wel bij een paard maar niet bij een mens? Of andersom.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 22:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
De slachtomstandigheden in Libanon en Libië zijn buitengewoon wreed. Ernstig verzwakte dieren worden uit het schip gehesen met een kraan. In de slachthuizen worden hun pezen doorgesneden en worden ze in hun ogen geprikt zodat ze vallen en verstijfd zijn van angst en pijn. Vervolgens wordt het dier vastgebonden en wordt de keel, terwijl het dier nog volledig bij bewustzijn is, doorgesneden. Vaak met korte en botte messen", aldus de organisatie.

En dan te bedenken dat de profeet erop gewezen heeft dat "wie goed is voor de dieren goed is voor zichzelf."

Geen wonder dat 't in die twee landen zo'n puinzooi is geworden.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 13, 2020 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Poendert schreef:
De slachtomstandigheden in Libanon en Libië zijn buitengewoon wreed. Ernstig verzwakte dieren worden uit het schip gehesen met een kraan. In de slachthuizen worden hun pezen doorgesneden en worden ze in hun ogen geprikt zodat ze vallen en verstijfd zijn van angst en pijn. Vervolgens wordt het dier vastgebonden en wordt de keel, terwijl het dier nog volledig bij bewustzijn is, doorgesneden. Vaak met korte en botte messen", aldus de organisatie.

En dan te bedenken dat de profeet erop gewezen heeft dat "wie goed is voor de dieren goed is voor zichzelf."

Geen wonder dat 't in die twee landen zo'n puinzooi is geworden.

Er worden hier via deugend Nederland, allerlei bokkensprongen alle kanten op gemaakt, maar de hoofdzaak is natuurlijk mag euthanasie na een voltooid leven bij mensen wel, en via deugende apenliefde bij dieren niet.
Ik belde eens aan bij een villa in de bossen. Uit de lange gang klonk een rammelend geluid. Daar kwam een teckel aangereden wiens achterpoten waren verlamd, zijn achtereind werd gedragen door soort tweewielig karretje.
Is dat dierenleed of is dat dierenliefde. Denk eraan dat het dier door zijn Teckelverlamming ook niet op een normale manier zijn behoefte kon doen.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu