Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Alles over dieren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 8:32 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Elizabeth, ik ken het verschijnsel maar zelf heb ik het nooit zo ervaren met mijn katten. Zal ongetwijfeld te maken hebben met mijn eigen laconieke houding tav de dood en vooral de begrafenisrituelen. Dood is dood en al die geënsceneerde toneelstukjes zijn meer bedoeld voor de nabestaanden, niet voor de overledene zelf. Die heeft nergens meer weet van.

Mijn kat is een kater en ondanks zijn lieve karakter duldt hij toch geen andere katten of honden of zelfs kleine kinderen in zijn omgeving. De andere katten accepteerden dat wel. Trouwens, mijn zwartje is echt een apart beestje, de sukkel is namelijk bang in het donker. Wil alleen slapen als het nachtlampje aan blijft. Zo niet, dan houdt hij de hele buurt wakker met zijn gekrijs en paniekaanvallen.

Ben het volkomen met je eens dat de wreedheden van mensen tegenover dieren een eindeloze lijst oplevert.
Voeg er de laboratoria er ook maar aan toe, en vergeet niet de dieren die commercieel worden uitgebuit.
Niet alleen op het platteland (plofkippen, kistkalfjes, ploegpaarden, jachthonden) of in steden (drugshonden, politiepaarden, honden- en kattenshows) plus de particulieren die honden en katten als een modeartikel beschouwen. Of in vakantieperiodes er veel honden de straat op worden geschopt of in de bossen aan een boom worden vastgebonden. Om het over al die naamloze sadisten nog maar niet te hebben. En vergeet de filmwereld niet. Al die Lassie's, Skippy's en Flippers werden na gebruik gewoon afgedankt.

Jurassic Park is pure fictie en het is gelukkig onmogelijk om uitgestorven diersoorten te laten herleven, maar ik was verbijsterd toen ik las wat een 'wetenschapper' hier over te melden heeft:

Quote:
Dr Penney said: “Intuitively, one might imagine that the complete and rapid engulfment in resin, resulting in almost instantaneous demise, might promote the preservation of DNA in a resin entombed insect, but this appears not to be the case. So, unfortunately, the Jurassic Park scenario must remain in the realms of fiction.”

Niet echt wetenschappelijk vind ik, Want bedenk eens wat er zou gebeuren als dit wel mogelijk zou zijn.
Hoewel, misschien is het toch niet zo'n slecht idee, dat de T. Rex weer de touwtjes in zijn korte voorpootjes neemt zodat de mensheid weer ontzag krijgt voor de natuur en met een grote boog om die enorme platvoeten heenloopt.

Cool

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 9:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Onze hond, een reu kwam toen honden nog vrij rond mochten lopen, op een dag met een heel jong raskatje thuis. De kat Napoleon genoemd werd met de fles in de hondenmand grootgebracht en groeide uit tot een enorme gezellige zwart gestreepte kater, met een aantal rotstreken. Hij vermoorde namelijk de postduiven van een buurman en sloeg s,nachts naar zijn volierevogels zodat die zich doodschrokken. Dit had bijna slaande ruzie tot gevolg.
Dus Napoleon verhuisde naar een tante met een boerderij verweg tussen de weilanden en heggen. Daar zette hij, nu helemaal in zijn element zijn roversleven voort, en s,morgens lagen er stapels dode jonge en oude hazen, hermelijntjes alle soorten weidevogels/tuinvogels/uilen tot een heel nest jonge bunzings en hun ouders op de stoep.
Je hebt geen idee wat een efficiënte moordenaars huiskatten zijn. Lief he?

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Zoals je zelf al aangaf, das de natuur. Dieren zijn wat ze zijn, verloochenen hun inborst nooit.

Mensen eigenlijk ook niet, als ik er zo eens over nadenk.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Is deze reclame grappig of niet?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Onzin, katten vangen geen buizerds, mijn katten zijn bang voor vogels. In Amsterdam werd Tom aangevallen door Merels.
Verder moet men katten s'nachts binnen houden, honden ook. Hermelijntjes? Hazen? Ik denk van niet. Muizen wel, de "kat" werd in de tijd van de Faroes heilig verklaard en redden de graan oogster van muizen.
En overlast komt doordat mensen katten dumpen en ze vermenigvuldigen zich snel. Dus steriliseren maar dat kost geld.

Lees het boek van Frans van de Waal, "zijn wij slim genoeg om te begrijpen hoe slim dieren zijn"?
Olifanten hebben rouw over de dood.
Toen mijn man overleed heb ik onze hond meegenomen en zij heeft nooit naar hem gezocht. Ze begrijpen de dood.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Wat ben je toch fantastisch sociaal als het om dieren gaat...

Toppie.
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 16:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Onzin, katten vangen geen buizerds, mijn katten zijn bang voor vogels. In Amsterdam werd Tom aangevallen door Merels.
Verder moet men katten s'nachts binnen houden, honden ook. Hermelijntjes? Hazen? Ik denk van niet. Muizen wel, de "kat" werd in de tijd van de Faroes heilig verklaard en redden de graan oogster van muizen.
En overlast komt doordat mensen katten dumpen en ze vermenigvuldigen zich snel. Dus steriliseren maar dat kost geld.

Lees het boek van Frans van de Waal, "zijn wij slim genoeg om te begrijpen hoe slim dieren zijn"?
Olifanten hebben rouw over de dood.
Toen mijn man overleed heb ik onze hond meegenomen en zij heeft nooit naar hem gezocht. Ze begrijpen de dood.

Beste Elisabeth. U heeft blijkbar bijzonder beschaafde katten. Bij mij vangen ze koi-karpers van 40 cm uit de vijver, steuren, die de gewoonte hebben met hun neus boven het wateroppervlak te zwemmen om torretjes te verschalken zijn binnen een week aan de beurt. Zeker verwilderde katten zijn enorme moordmachines, en tamme zijn weinig beter als ze s,nachts door de tuinen sluipen. Neem maar eens contact op met de eerste de beste jachtopziener.
De enorme geconcentreerde tamme kattenpopulatie heeft niks meer met natuur te maken. Ze overleven alleen dankzij ons kattenvoer.
Een wilde kat is natuur, die zwerft verder als hij zijn prooi heeft verorberd, een tamme vrij in tuinen loslopende kat is een moordmachine die dezelfde natuur plaatselijk door de mens geholpen uitroeit.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Over beschaving gesproken: ik heb nog nooit gehoord van roofdieren die willens en wetens hele populaties aan prooidieren uitroeien.
Ze nemen alleen wat ze nodig hebben (vaak zieke of zwakke dieren ook nog eens) en laten de rest van de kudde met rust.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Zo is het als het dier in orde is, Jip.

Maar er zijn ook katten, die moorden omdat ze niet in orde zijn en het moeten doen, zomaar of voor de spanning.
Ik heb daar ook eens een kleine docu van gezien.
Ik heb op het moment een kat, die vrijwel niet geeft om jagen.
Is ook gecastreerd.
Daarvóór had ik een gecastreerde, die met hele houtduiven aankwam. En frekwent..

Maar om 'immer populaties uitmoorden' nou als regel te nemen gaat
me weer wat ver.
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Mijn katten heb ik altijd binnenshuis gehouden, dus geen idee in hoeverre die van mij moordmachientjes waren.
Als je koikarpers in je siervijver hebt, dan vraag je er wel een beetje om. Zo'n kat weet niet beter en beschouwt dat als zijn favoriete snackbar.

En katten spelen met hun prooi, ja dat weet ik al jaren. Dat is hun natuur. Wreed, maar wie zijn wij dat we daarover commentaar durven te hebben?

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 22:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Over beschaving gesproken: ik heb nog nooit gehoord van roofdieren die willens en wetens hele populaties aan prooidieren uitroeien.
Ze nemen alleen wat ze nodig hebben (vaak zieke of zwakke dieren ook nog eens) en laten de rest van de kudde met rust.

Dan heeft u nog nooit een kippenhok gezien waar s,nachts een vos in had ingebroken. Hij bijt ze allemaal dood voor zover hij ze kan krijgen.
Een bevriende vogelaar die in de vrije natuur 350 nestkastjes had hangen, die hij in de broedtijd wekelijks langsging om de jongen en eieren te tellen,(hij gaf dia avonden, enz) schoot wekelijks zeker rond de vakantietijd(dan worden ze gedumpt in het bos) 5 katten dood. Hij ving ze rond zijn observatiehut in een kooi en doodde ze. Ze vraten alle bosvogels op, hengelden zelfs de jongen uit de nestkasten.
Van die in het bos gedumpte katten overleven alleen de grijs of rood gestreepte exemplaren, en soms in winters met veel sneeuw de witte. De rest vind een gruwelijke hongerdood.
Ik heb trouwens geen hekel aan katten. Toch vraag ik me af waarom u wel katten mag houden en ik geen koi-karpers.
Een beetje dubbel.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 22:56 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik beweer helemaal niet dat jij geen koi-karpers mag houden. Buitenshuis liefhebberen in siervijvers of volieres houdt nou eenmaal bepaalde risico's in. En daarom houd ik mijn katten altijd binnen.

Heb jij wel eens een vossenjacht gezien? Een grote groep mannen die te paard en met getrainde honden een vosje achterna zitten. Degene die de vos dood schiet is dan de held van de dag.
Geen enkele kat, vos of welk roofdier dan ook kan deze weerzinwekkende en zinloze lafheid overtreffen.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Ik beweer helemaal niet dat jij geen koi-karpers mag houden. Buitenshuis liefhebberen in siervijvers of volieres houdt nou eenmaal bepaalde risico's in. En daarom houd ik mijn katten altijd binnen.

Heb jij wel eens een vossenjacht gezien? Een grote groep mannen die te paard en met getrainde honden een vosje achterna zitten. Degene die de vos dood schiet is dan de held van de dag.
Geen enkele kat, vos of welk roofdier dan ook kan deze weerzinwekkende en zinloze lafheid overtreffen.

Beste JIP ik heb wel eens een vossejacht op film gezien. Daarvan was de helft van de jagers van het vrouwelijk geslacht. En de vos werd ook niet doodgeschoten maar aan het eind uit elkaar gescheurd door de honden. Een bijzonder smerig wreed gebruik uitgevoerd door waardeloze snobs.
Toen de landbrug tussen de Amerika,s zich opende, en de meer ontwikkelde noordelijke dieren toegang kregen tot het zuiden, roeiden die 80-90% van de oorspronkelijke fauna uit. De nijlbaars recentelijk eenmaal in het Victoriameer aangekomen heeft binnen 50 jaar 90% van de oorspronkelijke waterbewoners opgevreten, waaronder complete, unieke soorten.
Voordat de indianen in Amerika arriveerden, zwierven er 5 verschillende soorten bisons over de vlakten, een 100 jaar later hadden de edele wilden al 4 soorten uitgeroeid. Ze dreven de kudden met behulp van vuur over steile kliffen zodat honderden dieren doodvielen, waarvan het overgrote deel later lag te rotten voor de gieren. Nu is er nog 1 soort over.
Wilde honden scheuren bij de nog levende gazellen de ingewanden uit zijn buik, om de hyena,s en leeuwen voor te zijn.
Heeft u wel eens een konijn gillend rond zien rennen terwijl een hermelijn hem bereed, en met de halsslagader doorgebeten zijn levensbloed uit hem zoog? Daar wordt je niet blij van.
Niet alleen mensen zijn seriemoordenaars. In de rest van de dierenwereld kan men er ook wat van. Maar wij zouden wel beter moeten weten?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ja en???
Ik sta altijd vooraan als het gaat over wreedheden begaan door vrouwen.
Wijven die zich o zo graag laten neuken door een smakelijke neger in het geniep, zijn voor het oog van het kerkvolk vaak de meest vrome en kuise vrouwen. Zo ook die wijven die altijd hysterisch worden als ze een druppeltje bloed zien, maar stiekem genieten van sadisme tegenover hun medemens.
Zoals het bekijken van geselen van hoeren en ongehuwde moeders.

Die jachttechniek van de indianen is mij bekend. Je vergeet te melden dat de indianen echt letterlijk elk onderdeel van de gedode buffels benutte. De huiden, de botten, het vlees, de organen, echt er bleef bedroevend weinig over voor de gieren. Er waren miljoenen buffels in Amerika toen de blanken arriveerden. Zo ver als je kon kijken. Ik wil het niet eens hebben over de bever, die massaal is uitgeroeid door de blanken, alleen vanwege het vachtje. Om nog maar te zwijgen over al die indiaanse vrouwen, kinderen en bejaarden die zijn uitgeroeid door de blanken die het vervolgens deden voorkomen dat zij bijzonder heldhaftig waren in het neerslaan van een indiaanse opstand. Daarbij helemaal vergetend dat de oorlogszuchtige krijgers nog steeds leefden en natuurlijk actie op reactie gaven.
Nee, dan de blanken, die vonden het sportief om vanuit de trein buffels neer te schieten. Die lijken lagen weg te rotten in de zon.
En wat denk je van de aziaten die haaien vangen, hun vinnen afsnijden en de haai dan doodleuk teruggooien in de zee?
Of de meer beschaafde gemeenschappen die het geen enkel probleem vinden om kreeften levend te koken of ganzen met een stok hun voer door hun strot te rammen?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Ja en???
Ik sta altijd vooraan als het gaat over wreedheden begaan door vrouwen.
Wijven die zich o zo graag laten neuken door een smakelijke neger in het geniep, zijn voor het oog van het kerkvolk vaak de meest vrome en kuise vrouwen. Zo ook die wijven die altijd hysterisch worden als ze een druppeltje bloed zien, maar stiekem genieten van sadisme tegenover hun medemens.
Zoals het bekijken van geselen van hoeren en ongehuwde moeders.

Die jachttechniek van de indianen is mij bekend. Je vergeet te melden dat de indianen echt letterlijk elk onderdeel van de gedode buffels benutte. De huiden, de botten, het vlees, de organen, echt er bleef bedroevend weinig over voor de gieren. Er waren miljoenen buffels in Amerika toen de blanken arriveerden. Zo ver als je kon kijken. Ik wil het niet eens hebben over de bever, die massaal is uitgeroeid door de blanken, alleen vanwege het vachtje. Om nog maar te zwijgen over al die indiaanse vrouwen, kinderen en bejaarden die zijn uitgeroeid door de blanken die het vervolgens deden voorkomen dat zij bijzonder heldhaftig waren in het neerslaan van een indiaanse opstand. Daarbij helemaal vergetend dat de oorlogszuchtige krijgers nog steeds leefden en natuurlijk actie op reactie gaven.
Nee, dan de blanken, die vonden het sportief om vanuit de trein buffels neer te schieten. Die lijken lagen weg te rotten in de zon.
En wat denk je van de aziaten die haaien vangen, hun vinnen afsnijden en de haai dan doodleuk teruggooien in de zee?
Of de meer beschaafde gemeenschappen die het geen enkel probleem vinden om kreeften levend te koken of ganzen met een stok hun voer door hun strot te rammen?

Beste JIP. U zit ingekapseld in uw eigen cocon. Uw indianen joegen met een clubje +- 500 korthoornbuffels in een keer over een klif, (Veel te veel om allemaal te verwerken. De beenderen worden zelfs nu nog gevonden) de andere 4 soorten hadden ze al uitgemmoord. Net als het reuzengordeldier en de reuzenluiaard, enz.(Darwin vond in Patagonische in oude verblijfsgrotten nog stukken van hun vacht)
Ik wil hiermee zeggen dat uw edele wilde geen haar beter was dan latere blanke, zwarte, gele of bruine naar macht hongerende idioten.
Die uit treinen schietende blanken vonden dat niet zozeer sportief, ze probeerden door hun regering gesteund de stammen hun eten te ontnemen zodat ze zich overgaven. Het was een kwestie van centen, de spoorwegen, macht en land.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 18, 2016 7:19 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Jip,
Tegen dieren zijn de blanken nooit zo wreed geweest of zullen ooit zo wreed worden.
BerichtGeplaatst: Ma Jul 18, 2016 7:42 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Dubbel fout. Blanken zijn juist extreem wreed tegenover dieren en mensen gezien hun 'beschavingsniveau'.

Quote:
of zullen ooit zo wreed worden.

Heb jij De Gave? Of zit je zomaar wat uit je duim te zuigen?
Glazen bol? Koffiedik? Theeblaadjes? Kaarten?

BerichtGeplaatst: Ma Jul 18, 2016 7:49 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Jip,
Dat weet ik gewoon, evenals jij zeker weet dat blanken wreed zijn. Het is dus jouw woord tegen het mijne.
BerichtGeplaatst: Ma Jul 18, 2016 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Jip,
Waarom moeten de blanken toch steeds blijven zeggen, dat blanken mensen zijn en geen beesten.?
BerichtGeplaatst: Wo Jul 20, 2016 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Sommigen moeten wat compenseren misschien?
BerichtGeplaatst: Wo Jul 20, 2016 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Of misschien niet?

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2016 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dieren hebben vaak uitstekend in de gaten met wat voor mensen ze van doen hebben. Bad Grin

BerichtGeplaatst: Vr Jul 22, 2016 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De natuur is vaak prachtig, overweldigend, een lust voor het oog.
Ook is de natuur vaak onpersoonlijk, wreed en bloeddorstig.
Met verbazing en vertedering zien wij mensen de toewijding waarmee een tijgermoeder haar jongen verzorgt en voedt. Voor die voeding vermoordt zij eerst een aantal impala kalfjes en poezelige pas geboren Cheetajongen, je weet wel, die met die grote bewimperde ogen.
Er zijn geen lieve schepsels op de aarde. Er zijn alleen schepsels die hun genen willen doorgeven om uitsterven tegen elke prijs te voorkomen. Elke soort die een andere soort boven zijn eigen nakomelingen stelt, zal uitsterven. Die soort is mislukt.
Wij en andere schepsels zijn de voertuigen die onze genen naar de eeuwigheid vervoeren.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 22, 2016 10:24 Plaats reactie Reageer met quote
Dwarsligger

Alsof ik Richard Dawkins aan het woord hoor, Poendert Smile

BerichtGeplaatst: Vr Jul 22, 2016 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dwarsligger schreef:
Alsof ik Richard Dawkins aan het woord hoor, Poendert Smile

Juist. We kunnen als mensen wel samenwerken met andere groepen, maar alleen als beiden daar voordeel van hebben. Als de liefde van 1 kant komt zullen de liefste figuren, (duiven-clubjes) bijna altijd het onderspit delven.
Ik meen dat het prof Lorenz was die een theorie opstelde, waarin hij het tegendeel beweerde.
Als een ruimte wordt bevolkt door haviken en duiven, zullen de haviken eerst de meeste duiven opvreten. Was zijn idee. Daardoor wordt de duivenstand zodanig gedecimeerd, dat steeds meer haviken dood gaan van de honger, een paar duifjes overleven de uitroeiingsoorlog en zetten daarna een paradijselijke samenleving op.
Ik geloof niet in die theorie.
Ik denk dat als die duiven zijn uitgeroeid de haviken aan elkaar beginnen met als uiteindelijk resultaat een zeer agressieve haviken-samenleving zonder duiven.
In het Europese scenario zijn de goedwillende, begrijpende Europeanen de duiven. Duiven kunnen onder elkaar prima en gezellig overleven als ze de onaangepaste haviken buiten de deur houden. Anders is het een verloren zaak voor beiden, in ieder geval voor de duiven.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu