| |  |
Geplaatst: Ma Mrt 05, 2018 13:15 |
|
|
|
Moppersmurf schreef: | Tedje van Es schreef: | Ik ben het wel eens met de demonstranten. De Oostvaardersplassen is helemaal geen natuur, het is "natuur" die wij netjes binnen een afgebakend hek gecreëerd hebben. Daar is niks echt aan. Het is nep natuur. |
Maar als je gaat bijvoeren wordt het een dierentuin. Dierentuinen hebben we al genoeg.
Mensen willen graag 'natuur', maar willen niet accepteren dat de natuur wreed is. Bijvoeren levert alleen maar méér overpopulatie op en volgend winter weer meer hongerende dieren.
Het wordt kiezen: willen we een dierentuin, of willen we een compleet ecosysteem. Voor dat laatste zijn grote roofdieren nodig, die de overpopulatie van grote grazers kunnen stoppen. Wolven zijn hier 't meest geschikt voor: ze zijn niet gevaarlijk voor de mens en gezonde paarden en reeën zijn de wolven te snel af. De zwakkere dieren zullen door de wolven gedood worden, dat is minder wreed dan maandenlang verhongeren. |
Aan het eind van uw rit zullen er nog altijd dieren verhongeren. Wolven, Beren of Hekrunderen leggen dan het loodje nadat de edelherten zijn opgevreten door voornoemde roofdieren.
De enige oplossing is dat de mens zijn plaats in de natuur weer in gaat nemen en overtollige dieren in het najaar weer afschiet. Net zoals alle natuurvolkeren dat al duizenden jaren deden.
De Indianen aten bizons (er waren 5000 geleden nog 5 soorten bizons, die zwierven naast olifanten en enorme luiaards over de vlakten. Darwin vond hun huiden in Patagonie)) de Neantherthaler/Cromagnon vrat de Wolharige Mamoet, en de Eskimo,s vraten die poezelige zeehondjes op. En wij eten biggetjes en kip (malse
kuikentjes).
De natuur is geen paradijs, alle lieverds worden opgevreten, zie Syrie of Vietnam, Boko-Haram, Zimbabwe, Joden, Armenen, of Jemen. |
|
_________________ Wij wijzen u gaarne op uw fouten. |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Mrt 05, 2018 16:24 |
|
|
|
Ter herinnering:
Geplaatst: Wo Dec 13, 2017 21:04
Elisabeth schreef: | Wat vind je van de Oostervaarders Plassen?
De natuur of dieren mishandeling! |
Geplaatst: Do Dec 14, 2017 5:00
Natubico schreef: | Had iets gehoord van dieren die ze daar laten verhongeren omdat dat de loop van de natuur zou zijn.
Maar na het lezen hiervan is dat beeld 'n stuk genuanceerder.
https://www.staatsbosbeheer.nl/over-staatsbosbeheer/dossiers/oostvaardersplassen-beheer/veelgestelde-vragen
Uiteindelijk is 'n eerste reactie dat in elk geval de vogels er spontaan gekomen zijn en dan ook volkomen met rust gelaten worden omdat die als dat nodig mocht zijn makkelijk uit eigen beweging ergens anders naar toe kunnen.
De grazers, zoals paarden en runderen, zijn er echter heen gebracht en dat betekent toch wel dat degenen die dat gedaan hebben er ook verantwoordelijk voor zijn dat die dieren niets overkomt dat hen niet overkomen zou zijn wanneer ze zich nog in hun oorspronkelijke gebied van afkomst zouden bevinden.
Afschieten wanneer er teveel zijn, of laten verhongeren, lijkt daar niet zonder verder meer onder begrepen te kunnen worden.
Dacht dat 't de voorkeur heeft om allereerst te bekijken of dieren die teveel zijn, overgeplaatst kunnen worden naar andere natuurgebieden en voor zover dat niet mogelijk is dan maar met behulp van sterilisaties te voorkomen dat hun aantal te groot wordt.
Is op zich wel niet zo erg natuurlijk, maar ze zijn er nou eenmaal ook niet op natuurlijke wijze terecht gekomen.
|
Herhaal:
"Dacht dat 't de voorkeur heeft om allereerst te bekijken of dieren die teveel zijn, overgeplaatst kunnen worden naar andere natuurgebieden en voor zover dat niet mogelijk is dan maar met behulp van sterilisaties te voorkomen dat hun aantal te groot wordt.
Is op zich wel niet zo erg natuurlijk, maar ze zijn er nou eenmaal ook niet op natuurlijke wijze terecht gekomen".
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mrt 05, 2018 16:33 |
|
|
|
Ja, laten we de volledig natuurlijke manier van sterilisatie en overplaatsing (met het vliegtuig naar Australië) kiezen. |
|
_________________ De Nederlandse staatsmedia vertelt mij elke dag dat Russen gehersenspoeld worden door propaganda |
|
|
|
Geplaatst: Ma Mrt 05, 2018 17:48 |
|
|
|
Bij deze wil ik dan ook pleiten voor het steriliseren van een groot aantal mensen, want beste mensen: jullie zijn met veel te veel! |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Mrt 05, 2018 18:56 |
|
|
|
Vooral die met een laag IQ steriliseren. |
|
_________________ Atheïsme is een hogere vorm van beschaving |
|
|
|
Geplaatst: Di Mrt 06, 2018 7:35 |
|
|
|
Exact.
En vraag tegelijkertijd even aan je bandrecorder wat hij van het weer vindt... die praat immers ook. |
|
_________________ De Nederlandse staatsmedia vertelt mij elke dag dat Russen gehersenspoeld worden door propaganda |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Mrt 06, 2018 16:24 |
|
|
|
Of ze nou kunnen praten of niet, dieren hebben 'n zeer hoog ontwikkeld gevoel voor onraad (d.a. waakhonden) en voelen dus ook feilloos aan of iets gunstig voor hen is of ongunstig.
Hoe kan 't anders dat ze in het wild al 'n veilige richting uit beginnen te rennen wanneer er nog pas kilometers verderop 'n bosbrand woedt?
Hun drang om (zo ongeschonden mogelijk) te overleven is net zo groot als die bij de mens is.
Maar toch bevat dit artikel
file:///F:/V.a.%2022-2-18/Ntr/'De%20natuur%20is%20hard%20en%20dieren%20gaan%20dood'%20_%20NOS.html
(link werkt wel bij zelf in adresbalk plakken)
nog de zin: "Als je gaat castreren, laat je de natuur niet zijn werk doen".
Als je ze afschiet wél dan?
En als je ze achter 'n omheining opsluit?
En als je ze met vrachtauto's vanuit hun natuurlijke territorium hierheen haalt?
Neen, helemáál natuurlijk kan 't in deze situatie nou eenmaal niet.
Maar steriliseren is wel vele malen diervriendelijker dan afschieten of laten verhongeren.
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Mrt 06, 2018 19:14 |
|
|
|
De grill van mijn Mercedes bewijst opnieuw het tegendeel... ik telde in totaal: 34 dode muggen, 12 dode vliegen, 323 dode onweersbeestjes, 1 lieveheersbeestje. Daarnaast één bejaarde, een rollator en een kunstgebit waarvan de eigenaar niet meer te achterhalen is.
Als ik dat kunstgebit voor een half meetel, dan is het nog steeds 369 tegen 1,5. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 07, 2018 7:46 |
|
|
|
Zelfs dat waag ik te betwijfelen gezien het aantal dode katten, egels, muizen, ratten, nertsen, etc.
Bovendien zijn dieren geen verkeersdeelnemers.
Maar één ding kan ik niet ontkennen: in het verkeer gedragen mensen zich met regelmaat behoorlijk animaal. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 07, 2018 9:26 |
|
|
|
Het is natuurlijk erg racistisch/facistisch maar er zit ook tussen zoogdieren een groot verschil. Er worden veel meer katte dan honden doodgereden. Een hond krijgt in de gaten dat oversteken gevaarlijk is, en wacht vaak tot er minder auto,s rijden. Een kat houdt het op snelheid en schiet een gevaarlijke weg met een rotgang over.
Ik vraag me af wat verstandiger is. |
|
_________________ Wij wijzen u gaarne op uw fouten. |
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 08, 2018 9:33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|