Geplaatst: Ma Okt 04, 2004 12:06 |
|
|
|
|
_________________ Weg met de feministische ideologie! |
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 04, 2004 13:09 |
|
|
|
Om onopgehelderde redenen wordt er in het verkeer fanatiek gecontroleerd op twee zaken: snelheid (op autowegen) en drankmisbruik (vaak 's avonds laat).
Snelheid op autowegen is geen primaire veroorzaker van ongelukken. Te weinig afstand houden, slaperigheid, te veel (sexuele) afleiding en korte aanvallen van krankzinnigheid zijn veel belangrijker veroorzakers.
Ook de controle op alcohol schiet zijn doel voorbij. Drugsgebruikers, medicijnenslikkers, halfblinden, doven, "weavers", stijve nekkers, plasophouders, braniemerkenrijders en lieden met een slecht "time management" veroorzaken veel meer ongelukken.
Ik zie er voor een normaal gezond iemand nauwelijks een probleem in om op matige wijze alcohol te consumeren. De formule: niet meer dan één consumptie per uur + 1 is absoluut verantwoord in combinatie met het besturen van een motorvoertuig. In nog iets kleinere hoeveelheden is alcohol zelfs een stimulans.
Dit zal wel niemand met me eens zijn. Maar goed, kom maar op, stelletje hypocrieten.  |
|
_________________ Waar gesjoemeld kan worden zal dat ook zeker gebeuren. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 04, 2004 18:06 |
|
|
|
Guus schreef: | Om onopgehelderde redenen wordt er in het verkeer fanatiek gecontroleerd op twee zaken: snelheid (op autowegen) en drankmisbruik (vaak 's avonds laat).
Snelheid op autowegen is geen primaire veroorzaker van ongelukken. Te weinig afstand houden, slaperigheid, te veel (sexuele) afleiding en korte aanvallen van krankzinnigheid zijn veel belangrijker veroorzakers.
Ook de controle op alcohol schiet zijn doel voorbij. Drugsgebruikers, medicijnenslikkers, halfblinden, doven, "weavers", stijve nekkers, plasophouders, braniemerkenrijders en lieden met een slecht "time management" veroorzaken veel meer ongelukken.
Ik zie er voor een normaal gezond iemand nauwelijks een probleem in om op matige wijze alcohol te consumeren. De formule: niet meer dan één consumptie per uur + 1 is absoluut verantwoord in combinatie met het besturen van een motorvoertuig. In nog iets kleinere hoeveelheden is alcohol zelfs een stimulans.
Dit zal wel niemand met me eens zijn. Maar goed, kom maar op, stelletje hypocrieten.  |
te veel (sexuele) afleiding en korte aanvallen van krankzinnigheid zijn veel belangrijker veroorzakers.
Dit is wel een hele makkelijke, Guus,
je moet wel een beetje buiten je eigen ervaringsgrens kijken.
Ik wil de statistieken erbij zien.
Je alcoholformule geldt alleen voor mannen en dan het liefst die mannen die een klein beetje overgewicht hebben en jonger zijn dan een jaar of 65. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 04, 2004 18:28 |
|
|
|
Zoals Guus het beschrijft zal ik toch eens wat vaker in de auto moeten gaan zitten. Voor de sexuele afleiding, dan.  |
|
_________________ "Condemnation without investigation is the height of ignorance". Albert Einstein |
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 04, 2004 19:59 |
|
|
|
Haha, weer fout, Guus. Ik vind alcohol (in geen enkele vorm) lekker.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 04, 2004 23:14 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 04, 2004 23:34 |
|
|
|
Chemische formule van ethyl-alcohol: C2H5OH
De laatste twee letters van de formule geven haarscherp het sociale effect van deze stof aan. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 04, 2004 23:52 |
|
|
|
Door dat slordige hakengebruik help ik nou de misverstanden de wereld in.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2004 0:37 |
|
|
|
Ik ben vandaag per auto thuis afgezet, had 3 wijn genuttigd. En er is niets gebeurd! Wat doe ik toch verkeerd?
 |
|
_________________ "Condemnation without investigation is the height of ignorance". Albert Einstein |
|
|
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2004 10:25 |
|
|
|
Mirjam, ik denk dat een plaatje van een gelukzalig kijkende, rondborstige dame nog ontbreekt.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2004 14:25 |
|
|
|
De schuldvraag bij de aanrijding/varing tussen de boot en de auto is eenvoudig: de auto kwam van rechts dus de boot zit fout.
De dame op de foto bestuurde zeker de boot? Had ze gedronken? |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2004 21:57 |
|
|
|
Ik ben 's ochtends wel eens slaapdronken..... |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2004 22:05 |
|
|
|
slaapdronkenheid (‘het slaapdronken zijn’ maakt onderdeel uit van een nog produktieve affigering (vgl. gekheid) en slaapdronkenschap (‘de toestand slaapdronken’ van een inproduktieve (vgl. zwangerschap), afgeleid van dronkenschap.
Geen idee wat het betekent, maar die gekheid sprak me wel aan.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2004 22:08 |
|
|
|
|
_________________ Vol = Vol |