Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Humor... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 72, 73, 74  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2022 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Icesurfer schreef:
Tedje vergelijkt uit russofobie appels met peren. Laughing

Ik vrees dat je gelijk hebt. Je mag niets positiefs plaatsen over Rusland of Sovjet Unie, dan krijg je Tedje er achteraan met een post die moet aantonen wat er allemaal wel niet slecht was Very Happy

Ik ga even terug naar waar het mee begon... humor. En ik vond dit wel grappig:

Wat eigenlijk totaal niet zegt dat mode in de SovjetUnie mooi was. In tegendeel. De acteur links is juist zo gekleed om dorpelingen belachelijk te maken.

Mode is en blijft een vrij absurd iets is, nog steeds, en dat wordt wel treffende aangetoond door dit supermodel in Parijs.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2022 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Die had ik over het hoofd gezien.

Quote:
Dat is het mooie van kunst. Het hoeft niet allemaal gelikt. Bovendien zie ik heel vaak amateurfotografen met duizenden euro's kostende apparatuur. Soms kost één lens al duizenden euro's. Dan denk ik, kom kom... kan wel wat minder. Mooie foto's kun je ook maken met je GSM. Het gaat er meer om wat je doet met wat je hebt, of dat nou duur is of goedkoop.

Dat was kunst tussen aanhalingstekens. Het is namelijk geen kunst.
En met je gsm kun je geen mooie foto's maken. Het is allemaal prutswerk omdat je met een veel te kort brandpunt werkt. Het wordt allemaal digitaal opgepoetst.

Quote:
Ben bijna benieuwd hoeveel jij aan camera's uitgegeven hebt... Laughing

Heel veel.
Ik heb nog 3 Hasselblads, 6 Nikons en 1 Leica. Daarbij een stuk of 15 objectieven. Alles origineel en professionele kwaliteit. En ja, dat kost wat.

Quote:
Het doet me altijd denken aan die amateurwielrenners die een duizenden euro's kostende carbonfiets moeten hebben met weet ik het allemaal meer. Want dat is immers kwaliteit. Vervolgens hijsen ze die bierbuik in een reeds failliete shirtsponsor en zijn de de irritatie van de overige weggebruikers.

Dan denk je verkeerd. De camera maakt geen goede foto, dat doet de fotograaf.

Quote:
Overigens zijn polaroid camera's ook helemaal terug van weggeweest.

Kwalitatief gezien is Polaroid troep. Het was ook helemaal niet bedoeld om er gewoon foto's mee te maken. De professionele fotograaf gebruikte dat om een proeffoto te maken van een opstelling / verlichting. In eerste instantie bestond de polaroidcamera ook helemaal niet. De professionele cameramerken hadden magazijnen waar je polaroidfilm in kon laden. Die hing je aan de camera en dan maakte je een proefopname.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2022 13:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En met je gsm kun je geen mooie foto's maken. Het is allemaal prutswerk omdat je met een veel te kort brandpunt werkt. Het wordt allemaal digitaal opgepoetst.

Niet mee eens.

Quote:
De camera maakt geen goede foto, dat doet de fotograaf.

Waarom dan zoveel geld uitgeven aan een camera? Totaal onnodig.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2022 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Overigens zijn polaroid camera's ook helemaal terug van weggeweest. Ik zag mijn studenten er ook mee, vroeg me af waarom. De GSM maakt betere foto's en wie wil nu nog foto's printen? Ik kreeg een verassend antwoord: het maakt de foto uniek. Een digitale foto kan iedereen kopiëren, downloaden, bewerken met tal van filters. Zo'n dom point-and-shoot ding wat direct uitprint heeft dus de charme van een slechte maar unieke foto.
Leuk antwoord. Heb gelijk een paar foto's genomen, ik hoef me er immers minder zorgen over te maken dat het op Social Media komt.

Begrijp 't niet helemaal hoor.
Zo'n polaroid-plaatje kan toch gescand worden en dan evenzogoed op het web geplaatst.

Bovendien kost zo'n plaatje altijd weer papier, oftewel omgehakte bomen.

Las trouwens pas ergens dat ook het ontwikkelen in donkere kamers weer in begint te komen.
Ook raar; want naast het papier zijn er dan ook nog allerlei chemicalien nodig; en of die ook wel altijd naar de milieu-straat gebracht worden is nog maar de vraag.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2022 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Begrijp 't niet helemaal hoor. Zo'n polaroid-plaatje kan toch gescand worden en dan evenzogoed op het web geplaatst.

Ja, maar dat vinden jongeren dan weer teveel werk denk ik.

Quote:

Jongeren geven alleen iets om het milieu als ze zelf geen offers hoeven te maken.

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2022 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:

Jongeren geven alleen iets om het milieu als ze zelf geen offers hoeven te maken.

Ook daar valt nogal wat op af te dingen:
https://www.ebn.nl/nieuws/ruime-meerderheid-jongeren-bezorgd-over-klimaat-en-leefomgeving/

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2022 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Niet mee eens.

Je kunt me veel wijsmaken maar op het gebied van fotografie maak je me niets wijs. Een te kort brandpunt is funest. Een gsm heeft een brandpunt van enkele millimeters. Dat is vragen om problemen met o.a. de scherptediepte en de perspectivische vertekening

Quote:
Waarom dan zoveel geld uitgeven aan een camera? Totaal onnodig.

Je mist het punt. Als je niet kunt fotograferen dan helpt een camera van 5.000 euro ook niet.
Maar als je wel kunt fotograferen wordt het een heel ander verhaal. De basis moet een goede camera zijn die het beeld foutloos weergeeft. Om te beginnen dus geen goedkope objectieven waar je opnames mee krijgt die flare, chromatische aberratie, astigmatisme, vignettering, enzovoorts hebben.

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2022 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
Begrijp 't niet helemaal hoor.
Zo'n polaroid-plaatje kan toch gescand worden en dan evenzogoed op het web geplaatst.

Het is gewoon een hype net als dat lp's tegenwoordig vinyl heten en de verwende, nietsnuttige jeugd allemaal het vinyl van Adele wil hebben (kosten 40 euro) en dat dan af gaat draaien op een krabbenkast van 100 euro, waarbij de plaat snel versleten is (grijsgedraid).
Ze hebben geen waarde van zaken of van duurzaamheid.

Quote:

Daar komt geen boom aan te pas. Het is zwaar giftige chemie, van voor tot achter.
En het beeld is ook helemaal niet duurzaam (houdbaar). Na een tijdje verdwijnt het.

Quote:
Las trouwens pas ergens dat ook het ontwikkelen in donkere kamers weer in begint te komen.
Ook raar; want naast het papier zijn er dan ook nog allerlei chemicalien nodig; en of die ook wel altijd naar de milieu-straat gebracht worden is nog maar de vraag.

Ook dat is weer hip. Die chemie is troep, er lost zilver in op. Vroeger werd dat bij fotografen door bedrijven opgehaald, die het zilver er weer uithaalden. De fotograaf kreeg daar een kleine vergoeding voor.
In de 80er jaren heb ik eens geprobeerd om met de fotoclub afspraken met een fotograaf te maken, zodat ons gif ook afgevoerd werd We hoefden er niks voor te hebben. Men lachte ons uit en maakte ons uit voor milieu-gekkies.
Uiteindelijk heeft een fotograaf meegewerkt en daar brachten we op gezette tijden de afgewerkte chemie naartoe.

Maar nog leuker was Cibachrome (van de Zwitserse chemiefabriek Ciba Geigy). Hiermee maakte je van positieven (dia's) kleurenfoto's. Dat was zo'n zwaar gif dat er een neutralisator bijgeleverd werd die je moest gebruiken alvorens je het in het riool kon kieperen. Die afval werd je echt nergens kwijt.

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2022 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Cliff schreef:

Ook daar valt nogal wat op af te dingen:
https://www.ebn.nl/nieuws/ruime-meerderheid-jongeren-bezorgd-over-klimaat-en-leefomgeving/

Maar zijn ze ook bereid tot "Practise what you preach?" Of is het dan weer regels voor anderen en uitzonderingen voor zichzelf, wat met name wijder verspreid is in velerlei opzichten onder jongeren uit de rijkere milieus die zelf financieel niet geraakt worden en kunnen blijven doen waar ze zin in hebben, zoals cosmopolitisch vliegen bijvoorbeeld. Sandertje Beschimmeld vind ik daar een typisch voorbeeld van.

Hieronder een collumn van Paul Haenen. Hoewel het gaat over dat Matthijs van Nieuwkerk gecanceld is, is de laatste alinea gewijd aan leerlingen die stress krijgen van les moeten volgen en huiswerk moeten maken en tijdens de les vragen gesteld kunnen worden.

Leerlingen hoeven niet meer bij de les te zijn en hun huiswerk te hebben gemaakt, want anders kunnen zij gestresst raken omdat het leslokaal dan geen safe space meer is? Er wordt een generatie van mietjes gecreeerd waarbij geen enkele maarschappelijke weerbaarheid wordt eigen gemaakt. Is er niet zoiets als leerplicht? En is les geven niet de taak van het onderwijs? En zijn bij de les zijn en huiswerk maken niet onderdeel van het einddoel de opleiding met voldoende resultaat te voltooien? Dat gaat niet zonder voldoende te hebben gepresteerd. En prestaties komen niet zomaar aanwaaien.
Hieronder de nog steeds geniale collumn van Paul Haenen aka Ds. Gremdaad alweer uit 2008 over beledigen en de ziekelijke drang bij sommige mensen om alles wat hen niet welgevallig is te willen verbieden omdat hun tere zieltjes en lange tenen dat weer eens niet aankunnen. En over degenen die menen het altijd op te moeten nemen voor de eeuwig beledigden met hun eeuwige tere zieltjes en lange tenen. Zo wordt er een cultuur van angst en middelmaat mee gecreeerd.

👇

Beledigen, kent u die uitdrukking?

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2022 14:28 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Tedje Van Es
Je kunt me veel wijsmaken maar op het gebied van fotografie maak je me niets wijs.
https://www.youtube.com/watch?v=5YJHwgoE3pE
Zeg nooit - nooit Exclamation
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2022 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:

Nee joh. Een enquête invullen is niet echt een offer. Een deel geeft aan dat ze bereid zijn meer belasting te betalen, maar je vraagt het aan een doelgroep die nu nauwelijks belasting betaalt.

Vraag ze maar eens om echt wat op te offeren. Dan wordt het een ander verhaal hoor.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2022 7:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Quote:

Tedje van Es schreef:
Daar komt geen boom aan te pas. Het is zwaar giftige chemie, van voor tot achter.
En het beeld is ook helemaal niet duurzaam (houdbaar). Na een tijdje verdwijnt het.

Dacht toch dat de foto's die ontwikkeld zijn worden afgedrukt op fotopapier.
En daar zal wel weinig of geen gerecycled papier bij zijn.
Maar ook dan is 't al bij al afkomstig van omgehakte bomen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2022 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

10 miljoenste schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=5YJHwgoE3pE
Zeg nooit - nooit Exclamation

Ik zei ook niet nooit.
Om te beginnen maakt die man al de fout om het woord lens te gebruiken als hij het over een objectief heeft. Een zeer amateuristische fout.
Hij heeft het over het aantal lijnen per mm (de scherpte) van een objectief. Dat is tegenwoordig veel hoger dan pakweg 75 jaar geleden. Maar, dat doet niets af aan het feit dan een gsm een slechte camera heeft omdat het objectief een veel te kort brandpunt heeft. Een normaal objectief heeft een brandpunt van 50 mm, bij een gsm is dat nog geen 5 mm waardoor een enorm verschil in scherptediepte en perspectivische vertekening ontstaat. Dat zijn optische wetten die je niet kunt veranderen. Dit ondervangt men tegenwoordig door dit softwarematig te bewerken.

Een ander punt is dat de slechte foto's uit een gsm tegenwoordig als goed te boek staan. De norm is veranderd omdat iedereen het doet en accepteert. Op vakantie zie ik 90% van de mensen met een gsm foto's maken. Ik doe dat niet, ik gebruik altijd een (kleine) camera. Dat is een beetje meer werk, maar ik heb wel altijd de mooiste foto's.

Natubico schreef:

Een polaroidfoto is geen papier. Simpel gezegd zijn het allemaal laagjes kunststof die één vel foto"papier" vormen.
Tegenwoordig is het gewone fotopapier ook geen papier meer. Foto's worden ook niet meer ontwikkeld maar geprint.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2022 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:

Tedje van Es schreef:
Een polaroidfoto is geen papier. Simpel gezegd zijn het allemaal laagjes kunststof die één vel foto"papier" vormen.
Tegenwoordig is het gewone fotopapier ook geen papier meer. Foto's worden ook niet meer ontwikkeld maar geprint.

Voor zover bij vluchtige verificatie blijkt is er 'n bepaald Polaroid-procede (het SX-70-procedé) waarbij "geen extra papier gebruikt wordt".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Polaroidcamera

Zo te zien bestaat gewoon fotopapier echter wel degelijk uit papier, maar dan met allelei chemische laagjes bestreken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gestreken_papier
https://de.wikipedia.org/wiki/Fotopapier

Tegenwoordig worden foto's geprint ja, maar dacht toch (als niet-ingewijde) dat het bijzondere van de rage om weer foto's te ontwikkelen in doka's is dat eerst het negatief ontwikkeld wordt en dit daarna op het papier van de uiteindelijke foto wordt afgedrukt.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2022 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Volgens mij is dat papier bij polaroidfoto's geen papier meer. Men noemt dat nog zo net als dat men fotopapier zegt, terwijl dat eigenlijk ook niet meer bestaat. Het moderne fotopapier is kunststof.
Vroeger had je barietpapier. Dat was echt papier met een emulsielaag. De puristen zeiden dat dit de mooiste toonschaal had en wilden het moderne kunststofpapier niet hebben. Maar ja, die werkten ook met het zonesysteem van Ansel Adams dat alleen iets voor echte nerds was. Het is wel zeer leerrijk om te doen. Ik heb het zelf een aantal jaren gedaan om ervan te leren.

En als je nu naar een fotograaf of winkel gaat met een fotoservice dan wordt dat allemaal geprint (dus met inkt). Dat gaat ook niet meer terug naar chemie.

Het ouderwetse afdrukken met chemie is bij de particulier weer in aan het raken (hype), maar dat is alleen maar weggelegd voor mensen met veel plaats. Je hebt een donkere kamer nodig en dat kost een hoop plaats en veel extra aanpassing aan die kamer.

Werk van Ansel Adams, gemaakt in de dertiger jaren van de vorige eeuw.

(Het komt nooit echt helemaal goed over op een scherm.)

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2022 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Het ouderwetse afdrukken met chemie is bij de particulier weer in aan het raken (hype), maar dat is alleen maar weggelegd voor mensen met veel plaats. Je hebt een donkere kamer nodig en dat kost een hoop plaats en veel extra aanpassing aan die kamer.

Is de vraag of dat ook met hedendaags foto'papier' kan, of dat daar wel weer echt papier voor nodig is.
'

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2022 14:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het moderne zwart-wit fotopapier voor chemische ontwikkeling is al heel lang geen echt papier meer. Het zijn twee lagen kunststof met daartussen een "papieren" drager met de emulsie. Hoe echt dat papier is? Ik denk niet dat er bomen voor gekapt moeten worden.

BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2022 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2022 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als wij een reis maakten maakte ik altijd honderden digitale foto,s.
Later als we weer thuis waren zette ik die foto's op mijn laptop, zocht de mooiste uit en maakte daar een diaserie van.
Vaak keek men mij scheef aan of hield me voor een soort verknipte Japanner.
Ook met een bij het Kruidvad gekocht digitaal fototoestel kan men mooie sprekende foto,s maken is mijn idee. Mogelijk niet zoals een vakman, maar voor mij zeker aanvaardbaar.
Op ons laatste reisje naar Roemenie en de Karpaten kwam ik met rond 1700 foto,s thuis. Dat was uitzoeken.
De Hoge Tatra in Slowakije bracht eens 1500 foto,s op, inclusief Arenden in het Rila gebergte in Roemenie, naast de besneeuwde Pyreneese bergtoppen van Andorra.
Voor een beginnende fotograaf was een goedkoop digitaal apparaat van bv de Lidl de beste oplossing. Ook voor onze portemonnee..

BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2022 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Je ken ze toch die typische hypocriete sociaal democratische protzers, overal hetzelfde of in Nederland of in Duitsland.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2022 7:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

"Mit Humor geht alles besser"

BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2022 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Humor? Of irritatie?

BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2022 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Eerder een gevalletje told you so.

De oplossing is om de thermostaat nog een graadje hoger te zetten dan in de TK, dus op 22. Laughing

BerichtGeplaatst: Za Feb 18, 2023 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Nee ik eet geen van Bill Gates gengemanipuleerde insecten.
Dieren tonen ons de waarheid.

https://twitter.com/daniel_gugger/status/1626824518105722880

Twitter, always first and real humor.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2023 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Icesurfer schreef:
Dieren tonen ons de waarheid.

En Twitter toont ons leugens: https://www.youtube.com/watch?v=Qt0AmenQEMw