Geplaatst: Do Sep 23, 2004 20:06 |
|
|
|
Ik ook niet als ik de foto's zo bekijk. Maar eh, wat betekent dat eigenlijk ladyBOY? Ik vrees dat ik dan toch moet passen  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Sep 23, 2004 20:21 |
|
|
|
|
_________________ "Condemnation without investigation is the height of ignorance". Albert Einstein |
|
|
|
Geplaatst: Do Sep 23, 2004 20:24 |
|
|
|
Wat niet weet wat niet deert. Zolang ik maar niet plotseling dingen ondek die er niet zouden moeten zijn  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Sep 23, 2004 21:43 |
|
|
|
Niet zo bang zijn, Jorden.
Het doet geen pijn  |
|
_________________ [url=http://images.vpro.nl/images/32271553+s(100)]Mijnheer Nilsson in ersntige verwarring[/url] |
|
|
|
Geplaatst: Vr Sep 24, 2004 0:16 |
|
|
|
Jamisia, luister eens naar Joe's Garage van Zappa. |
|
_________________ Weg met de feministische ideologie! |
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 25, 2004 20:55 |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 25, 2004 20:58 |
|
|
|
Tsja, aan de ene kant wel, aan de andere kant is het natuurlijk treurig. Ik kon Liz' Rare Berichten topic niet vinden. |
|
_________________ [url=http://images.vpro.nl/images/32271553+s(100)]Mijnheer Nilsson in ersntige verwarring[/url] |
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 25, 2004 23:08 |
|
|
|
Bedankt voor de tip, Miriam! nudge nudge nudge...
Hij staat niet op de enige Zappa-lp die ik heb, dus hij moet even worden opgehaald: dus, later meer... |
|
_________________ Hoeveel dingen worden niet voor onmogelijk gehouden, vooraleer ze worden gedaan? - Plinius |
|
|
|
| Re: Dit keer geen fietspaden onveilig makend...... | |
| Re: Dit keer geen fietspaden onveilig makend...... | |
Geplaatst: Zo Sep 26, 2004 12:15 |
|
|
|
In Amerika wordt een aangeschoten of dronken bestuurder steeds vaker als moordenaar gezien. En terecht.
Ik vind, dat wij ons lacherige, vergoeilijkende gedrag over "drunken drivers" maar eens opzij moeten zetten.
Wat is er zo leuk aan het dom innemen van een enorme hoeveelheid alcohol? Daar is geen intelligentie, daadkracht, karakter voor nodig. In geveel gevallen zelfs het tegenovergestelde.
Waarom praat men in alle lagen van de bevolking nog steeds lacherig en bewonderend over al zijn ervaringen met dronkenschap? Let maar eens op als iemand vertelt over voorvallen, waarin hij teveel gedronken had. Hij zal het altijd lachend doen en dezelfde houding verwachten van zijn toehoorders. Wat is er zo grappig en flink aan? Waarom denkt men daarmee nog steeds enige mate van bewondering te oogsten?
Die verheerlijking van alcohol en dronkenschap moet ook in Nederland maar eens heel snel verdwijnen. Want in tegenstelling tot de cultus er omheen, blijft het een stelletje onverantwoordelijke, criminele egoïsten, dat met alcohol achter het stuur kruipt.
En als mensen zich bezatten in gezelschap, dan worden het veelal oppervlakkige, oninteressante, lacherige, simpele zielen. Dan doen ze geen kwaad, maar vind ik hen nog steeds geen voorwerp van mijn bewondering waard. Geheel in tegendeel. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 26, 2004 16:01 |
|
|
|
Tsja, tot nu toe is altijd tegengehouden doordat het niet onder het strafrecht valt. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 26, 2004 17:45 |
|
|
|
Er is een 19e-eeuwse advocaat / anarchist Amerikaanse-stijl, die een boekje publiceerde met de titel 'vices are not crimes', in vertaling zoiets als 'slechte gewoontes zijn geen misdaden'. Ik kan me daar in vinden en ik denk dat dat ook zo moet blijven. Je hoeft er bovendien geen aparte wetgeving voor te introduceren. Rijden onder invloed is terecht strafbaar en een ongeluk veroorzaken, terwjil je onder invloed bent, wordt ook bestraft. Je kunt twisten over de hoogte van straffen, maar meer is m.i. niet nodig. Als je vindt dat er een cultus is rondom dronkenschap, dan vind ik dat thuishoren bij 1)waarden en normen en 2) persoonlijke verantwoordelijkheid. |
|
_________________ Hoeveel dingen worden niet voor onmogelijk gehouden, vooraleer ze worden gedaan? - Plinius |
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 26, 2004 17:52 |
|
|
|
Quote: | Trolls are people who go to a message board (or similar discussion area) and start a new thread of messages with a post designed only to be inflammatory. An obvious troll might, for example, go to a message board about fishing and post "Fishing Sucks!" |
Dit blog geeft een lijst van soorten bezoekers van fora e.d.
Volgens hun zijn er ook:
Quote: | Commoner. This is, well, most of us. We post a bit, try to stay out of flame wars, and mostly just watch all the other types battle it out. |
Ik geloof dat ik in ieder geval gezien wordt (of echt ben) als een 'mimic'... Is dat erg? Of vind ik dat erg? Hmm, nee..., ik weet dat ik een groot ego heb / neiging tot dromen, dus moet ik moeite om op de grond te blijven. Maar een specifiek type daarvoor zag ik er zo gauw niet tussen... |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 26, 2004 17:53 |
|
|
|
Al sinds 2000 jaar overgiet men zich alhier met bier.
Die cultus krijg je er echt niet uit, helaas.
Dan helpt bij over de schreef gaan alleen repressief optreden. Zolang alcoholmisbruik onder de verkeerswet valt kunnen nooit hoge straffen worden opgelegd. Wel via het strafrecht. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Sep 27, 2004 8:10 |
|
|
|
Faissal, jij weet ook wel dat ik die mensen niet wil kwetsen, maar als zo'n bericht in een topic HUMOR staat, mag ik daar wel oip reageren, lijkt me.
Overigens ben ik FEL tegen alcohol in het verkeer! Direct rijbewijs afpakken, er is geen ENKELE reden om met alcohol op te rijden.
Ik ben een stevige drinker (op gezellige momenten dan, niet dagelijks), maar ook een liefhebber van autorijden. Die twee houd ik dan ook strikt gescheiden.
Vrijdag eten bij een vriend van me en ik moest nog rijden, ik moest echt 5 keer een biertje weigeren. Het is een sociaal taboe om daar principieel in te zijn, en dat moet -zoals Liz ook al zei- zeker veranderen... |
|
_________________ Vol = Vol |
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 04, 2004 9:07 |
|
|
|
Gisteren (koopzondag) moest ik met mijn vrouw naar het tuincentrum omdat ze een paar zaken moest hebben en het "gezellig" is als we samen gaan.
Sinds jaar en dag wordt ik er stapelgek van dat je er vanaf eind september al volop kerstspullen kunt krijgen.
En gisteren was voor mij de maat vol! Ik was het echt spuugzat!
Dus stap ik op zo'n tutje af en vraag: "Juffrouw, kunt u mij zeggen waar ik de eierverf kan vinden?"
Ze keek me echt aan met zo'n verbaasde blik van stommerik-weet-jij-dat-dan-niet-? in haar ogen en ze": "Meneer, die hebben we niet. Die hebben we pas met Pasen in het assortiment."
"Oh", zei ik, "pas met Pasen? Omdat jullie 3 maanden vóór de Kerst de winkel al vol met ballen hebben hangen, had ik verwacht dat jullie dat ook wel zouden hebben. Immers Pasen is maar 3 maanden na Kerstmis."
Daar had ze niet van terug. Ik bedankte haar, draaide me om en liep weg.
Ik weet heel zeker dat ze me lang nagekeken heeft......  |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling