Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Onze pensioenen.Wat is dat waard Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 21:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat is niet waar... je sprak eerder van homo-intolerantie in Rotterdam. (of grote steden in het algemeen)

Klopt. Maar da's net zoiets als klagen dat er geen zak te doen is als je in een bejaarden-provincie gaat wonen.

Als ik t hier niet meer naar mn zin heb verkoop ik mn appartement met veel te veel overwaarde en koop ik me in in de goedkope provincie. Simple as that.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 7:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Maar da's net zoiets als klagen dat er geen zak te doen is als je in een bejaarden-provincie gaat wonen.

Ah, maar dat is geen realistische reden. Dat van die homo-intolerantie is wel degelijk de realiteit.

En ik merk dat je dat inmiddels al als 'grootstedelijk' ervaart. Net als criminaliteit, diefstal, inbraak, etc...

Allemaal hele realistische nadelen van wonen in een grote stad, terwijl dat 'er is niets te doen' totaal geen realistische reden is in de provincie... zie vorige discussie.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 18:36 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik zie t punt niet Cliff.

Ik vermaak me hier prima, tot het moment dat ik me hier niet meer vermaak. Dan ben ik weg. Maar vind t wel sneu voor de mensen die die keuze niet hebben.

En zeker, bij grootstedelijk wonen horen voor- en nadelen. Ga ik niet ontkennen. Zolang je zelf weet dat je de keuze hebt, boeit dat weinig.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Kun jij aangeven hoe Zalm 30mrd uit de pensioenpot heeft gehaald, Real?

Even googelen op pensioenroof en er is meer dan genoeg over te vinden Royy:

https://financieel.infonu.nl/diversen/168264-pensioenroof-door-uitnamewet-veel-minder-abp-pensioen.html

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik zie t punt niet Cliff.

Ik wel. Je ervaart zaken die abnormaal zijn als normaal omdat je denkt dat het bij een stad hoort.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 22:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Nogmaals. De grijze golf is onzin. Er is in Nederland maar 4,5 % van de bevolking boven de 80.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 23:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En nog minder boven de 100... dus inderdaad totale onzin.

Maar even serieus nu: waarom 'boven de 80' Poendert? Of denk je dat je pas AOW/Pensioen krijgt vanaf 80 jaar? Dat is toch echt vanaf 65/67 jaar hoor.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 5:22 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Dan vraag ik me af hoe de verzekeraars komen aan een gemiddelde pensioenlengte van 16,5 jaar Rolling Eyes

Dan kan het haast niet anders dat ze diegenen niet meetellen die de leeftijd van 65/67 niet eens halen.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De gemiddelde levensverwachting in Nederland is 82 jaar, trek daar die 16,5 van af en je komt op een pensioensleeftijd van 65,5. Dat klopt toch vrij aardig.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Als het meezit worden we allemaal 67+, en dan?

Ik heb er geen vertrouwen in hoor, tegen de tijd dat ik aan pensioen toe ben heeft Brussel het allang opgeblazen. Het wordt de hoogste tijd voor eigen soevereiniteit.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 14:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je bedoelt 67+ en dan pas met pensioen?
Dat zit er dik in, als de levensverwachting stijgt gaat de pensioensleeftijd omhoog. Maar onder de streep is het optrekken van die leeftijd onzinnig. Iemand van 68 kan niet meer zo goed functioneren als iemand van 35. En dan bedoel ik nog niet eens zware beroepen.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2019 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Voor de armen is de levensverwachting nooit zo hoog, want zij worden door auto-en motorrijders blootgesteld aan de eeuwigdurende herrie van auto's, motoren en machines, terwijl de armen die herrie niet kunnen teruggeven omdat de armen te klein en te fijn zijn. De verhoging van de pensioenleeftijd is dus een groot onrecht, want slechts de hogere inkomens kunnen veel langer van een pensioen genieten.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2019 17:31 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Dankzij het minimum loon, huursubsidie, zorgtoeslag, kindertoeslag en andere subsidies zijn er bijna geen armen in Nederland.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2019 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

De armen zijn wel verplicht om met auto-en motorrijders mee te gaan. Kunnen dan misschien wel de huur en de boodschappen betalen, maar hebben dan geen eerlijke geduldige vriendelijke langere man, die gratis mee zou helpen om de levensverwachting van de armen te verhogen.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2019 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Helder verhaal Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2019 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

In welke taal moet ik datzelfde dan brengen? In geen enkele taal kan het beter. Want ar staat voor klein en fijn en men staat voor vrouw, samengevoegd staat daar dan armen.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2019 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

[quote="Royy]Helder verhaal [/quote]

JA, jammer dat Torentje niet meedeed aan de verkiezingsdebatten.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2019 20:34 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Ik ben niet zo mediageil als de rechtse politici.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2019 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

torentje schreef:
In welke taal moet ik datzelfde dan brengen?

Wat dacht van je van iets begrijpelijks? In plaats van die wartaal/codetaal...

BerichtGeplaatst: Di Mrt 26, 2019 7:27 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Dan nog een poging. De levensverwachting van de lagere inkomens is niet zo hoog als de levensverwachting van de hogere inkomens. De lagere inkomens kunnen dus nooit langer genieten van het pensioen, dan de hogere inkomens. Bovendien krijgen de lagere inkomens een kleiner pensioen, waardoor zij dus zelfs als ze met pensioen zijn, niet al teveel te besteden hebben. Het is dus een groot onrecht om de pensioenleeftijd te verhogen. Dat zal jij toch wel met mij eens zijn? Hoop dat het nu een beetje begrijpelijk is? Maar ik moet wel kwijt dat het niet getuigd van intelligentie als je mijn vorige postings niet begreep.
BerichtGeplaatst: Di Mrt 26, 2019 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Nou dit is wel begrijpelijk inderdaad torentje. Mijn complimenten.

Je punt over levensverwachting is waar. Aan de andere kant veroorzaken lageropgeleiden een grotere druk op onze verzorgingstaat en gezondheidszorg.

Pensioenleeftijd verhogen is onontkomelijk. Wel zullen we moeten zorgen dat we a) oudere werknemers weer gaan waarderen, b) ervoor zorgen dat oudere werknemers niet in de top van het loongebouw zitten (loon naar prestatie, ipv dienstjaren) en c) dat oudere werknemers flexibeler kunnen worden ingezet; een stratenmaker hoeft niet zn hele leven stratenmaker te zijn.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 15, 2019 6:54 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Dat de lageropgeleiden een grotere druk op de verzorgingsstaat en gezondheidszorg veroorzaken zal ik niet ontkennen, maar om hen daarvoor te straffen met een verhoging van de pensioenleeftijd is nooit de juiste weg, aangezien er ook wel veel lageropgeleiden zullen zijn, die door omstandigheden nooit konden doorleren voor een goedbetaalde gemakkelijke kantoorbaan.
Kantoorbanen die men heel gemakkelijk veel langer kan volhouden, dan de meeste baantjes die lageropgeleiden aangeboden werden.
Daar mag men dus ook wel mee rekening houden. Vind jij ook niet?
BerichtGeplaatst: Ma Apr 15, 2019 8:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er is natuurlijk maar 1 oplossing om het pensioenprobleem op te lossen.
In het Noorden de pensioenen korten en dat geld aan de Zuidelijke pensioen gerechtigden uitkeren. Zodat overal de pensioenen in Europa gelijk zijn. Dan zal men niet meer via oplichting in de pensioenpot van een ander land graaien. Dat loont dan niet meer.
Volgens mij is men daar bij de EU al druk mee bezig.
Met de salarissen hetzelfde. Hier dezelfde lonen als in bv Ghana, dan blijft Afrika ook daar lekker gezellig onder zijn palmboom zitten met het plaatselijke bier. De enige oplossing is dan na een paar jaar, dat Ghana weer in slaven gaat handelen
De aarde is tenslotte van iedereen, dus als de ene groep, persoon of familie het beter doet als een andere, neem je hun zaak gewoon over,want iedereen is tenslotte gelijk. Net zoals de landbouwgronden van de Boeren in Z-Afrika, ook daar volgt men het grote voorbeeld van Zimbabwe, en pakt men de landbouwers hun grond af. Gegarandeerd een puinhoop.
De oplossingen zijn zo eenvoudig, maar men wil het hier niet zien. Meer Brussel is ook nodig, want de zaken moeten natuurlijk wel aangestuurd worden. En daar hebben we dan de Timmerfransen voor.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 19, 2019 18:10 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Fileman schreef:
Dankzij het minimum loon, huursubsidie, zorgtoeslag, kindertoeslag en andere subsidies zijn er bijna geen armen in Nederland.

Daarom zijn er ook voedselbanken.

Laten we hopen dat jij nooit in zo'n situatie terecht komt.

Er is wel degelijk armoede in Nederland!

BerichtGeplaatst: Zo Mei 19, 2019 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Er is natuurlijk maar 1 oplossing om het pensioenprobleem op te lossen.
In het Noorden de pensioenen korten en dat geld aan de Zuidelijke pensioen gerechtigden uitkeren. Zodat overal de pensioenen in Europa gelijk zijn. Dan zal men niet meer via oplichting in de pensioenpot van een ander land graaien. Dat loont dan niet meer.
Volgens mij is men daar bij de EU al druk mee bezig.

Nee, het begint hier al..

Kijk naar Philips. Banen in Eindhoven verdwijnen naar Polen.
Waarom?
Werknemers verdienen hier 1650 euro, en in Polen 560.

Hoezo één Europa.
Ja, het Europa van de grote bedrijven!

Daarom moest Polen ook in de EU.
Omdat die sukkelaars daar voor een habbekrats kunnen werken.
Ga de woningmarkt maar eens vergelijken tussen Polen en Nederland!

In Polen zijn de prijzen van een woning veel lager, dankzij het communisme.
Daar profiteren nu vooral Europese bedrijven van!

Weerwoord forum index » Economie