Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Babbeldoos 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 38, 39, 40  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 12, 2003 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
curacaoteam

Bij de zelfmoord van een vriend:

Streel mijn ziel
Met jouw gedachten
En maak
dat ik ze niet meer heb

Crying or Very sad

BerichtGeplaatst: Zo Okt 12, 2003 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Mo

Zo heb ik ooit een gedicht in mijn hand gefrommeld gekregen van een vrouw die zwaar alcoholiste was en waarvan de dochter (toen 6 jaar) bij mij in huis is komen wonen. (Het meisje had ik gevonden tijdens een oproep om eens te gaan kijken. Ze was opgesloten in een kamer met een bed waarvan alleen een spiraal en geen matras, met een grote pan met water en een blikje tomatenpuree en met een doos spagetti om er in te koken op een gasbrandertje).

Toch hield ik ook contact met de moeder en zij was geen vrouw van woorden (had zelf een vreselijke jeugd gehad en was door de alcohol tot grove armoede vervallen). Op het verfrommelde briefje stond:
(Ik schrijf het met de fouten zoals het stond)

Geachte mevr.

U woord bedank voor het helen jaar dat u mijn dochter zo goeden leer stof heb gegeven dus geef u dan maar de volgen de dingen.

Ik geef u de glorie van de zonsopgang (en ondergang)
Ik geef u het ruizen van de wind
Ik geef u de lach van een kind
Ik geef u de lust om in de regen te lopen
Ik geef u de zin van het bestaan
Ik geef u iemand om op te steunen, zodat u niet alleen hoef te gaan

Allemaal heel goedkopen geschenken maar...
dit komt wel uit heel mijn hard.

(naam van haar)

Ze is helaas te vroeg overleden nog voordat haar eigen dochter haar heeft leren kennen zoals ze daadwerkelijk was. Een vrouw met een heel goed hart die helaas de ellende in de wereld niet goed kon verdragen.

En nog steeds brengt dit gedicht zoals zij het geschreven heeft mij in tranen.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen dat gedichten op zich misschien niet altijd begrijpbaar voor een ieder zijn, maar dat ze wat met je doen is afhankelijk van plaats en tijd waarop je deze voor je krijgt.

Groetjes,

Mo
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Okt 12, 2003 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
anne

Mo,
Het is een mooi gedicht van die vrouw. Het geeft aan dat ze niets te geven heeft maar jou al het goede in het leven gunt omdat je de zorg van haar dochter op je genomen hebt.

Het is een gedicht uit het hart en met alle respect gegeven en daarom een juweeltje om te bewaren.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 12, 2003 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Reinaert

Mo, je woorden deden het door jarenlang vechten veroorzaakte eelt op mijn ziel smelten, en ik kon weer even aden halen... Dank je!

BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2003 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Is hier nergens plaats voor een mopje?
Nou dan maar hier.....

Een misterstandje.

De Janssens hadden geen kinderen en besloten een donor te zoeken om hun gezin te starten.
Op de dag dat de donor langs zou komen, moest meneer Janssen op zijn werk zijn.
Dus hij kuste zijn vrouw en zei: Ik ga ervandoor, die meneer zal hier snel zijn.
Een half uur later kwam heel toevallig, een huis tot huis babyfotograaf langs, en belde aan.

"Goedemorgen, mevrouw. U kent me niet, maar ik ben hier om..... "
"Oh, je hoeft niets uit te leggen hoor, ik verwachtte je al", onderbrak mevrouw Janssen hem.
"Werkelijk?" vroeg de fotograaf. Nou, prima, mijn specialiteit zijn baby's.
"Dat hoopte mijn man en ik al, kom alsjeblieft binnen en ga zitten"

"Dus...uhm...waar gaan we precies beginnen?"vroeg mevrouw Janssen blozend.
"Laat alles maar aan mij over, mevrouw. Meestal doe ik er eerst twee in de badkuip, een op de bank, en soms nog een paar op het bed. Vaak is de vloer in de huiskamer ook leuk. Dan heb je een groter oppervlak."
"Badkuip, huiskamervloer? Geen wonder dat het niet werkte bij mij en Harry."

"Nou, mevrouw, niemand kan het in een keer goed doen. Maar als we verschillende posities proberen, en ik schiet van zes of
zeven verschillende hoeken, dan weet ik zeker dat U tevreden zal zijn over de resultaten."
"Ik hoop dat we dit snel achter de rug hebben", piepte mevrouw Janssen.
"Mevrouw, in mijn soort werk, moet een man zijn tijd nemen. Het kan makkelijk binnen vijf minuten, maar dan weet ik zeker dat U daar niet tevreden over zult zijn."
"Ik weet het wel zeker!!" riep mevrouw Janssen uit.

De fotograaf opende zijn koffer en pakte zijn portfolio van baby foto's.
"Deze was gemaakt op de bovenkant van een dubbeldekkerbus midden in Amsterdam."
"Mijn hemel!!", riep mevrouw Janssen uit, aan haar zakdoek plukkend.
"En deze tweelingen zijn bijzonder goed gelukt, er rekening mee houdend dat de moeder nogal moeilijk deed."
De fotograaf gaf haar de foto, "Moeilijk", vroeg mevrouw Janssen.
"Ja, helaas wel. We moesten uiteindelijk naar het Vondelpark om het voor elkaar te krijgen. Overal om ons heen stonden mensen te dringen om het maar goed te kunnen zien."
"Te dringen?" vroeg mevrouw Janssen, haar ogen open van verbazing.
"Ja...", vertelde de fotograaf. "...en voor langer dan drie uur! Het mens bleef schreeuwen en commentaar geven.
Ik kon me amper concentreren. "
"Toen begon het donker te worden en moest ik het snel afwerken. Toen er uiteindelijk eekhoorntjes aan mijn gereedschap gingen knabbelen, moest ik alles echt weer terugstoppen."
Mevrouw Janssen leunde naar voren.
"U bedoelt dat ze werkelijk aan uw...uhm...gereedschap knabbelden?"
"Jazeker", beaamde de fotograaf.

"Nou mevrouw, als U er klaar voor bent, zal ik de standaard opzetten, zodat we aan de slag kunnen."
"Standaard?" Mevrouw Janssen keek nu ontzettend bezorgd.
"Ja natuurlijk, ik heb de standaard nodig om mijn Canon op te laten rusten. Hij is veel te groot voor me om vast te houden, als ik wil schieten......
......Mevrouw.....Mevrouw?........ Goeie God, ze is flauwgevallen!"

BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2003 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Laughing
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Nov 11, 2003 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Mirjam

Vandaag is het de elfde van de elfde, in het zuiden het begin van de carnavalsrituelen. Ted, neem er een op mij!
Uit mijn vroege jeugd in Limburg herinner ik me de imposante vreugdevuren waar we als kinderen met onze ouders mee naar toe mochten gaan kijken: spannend.

Hier komen drommen dreumessen en ouder langs de deur om St. Maarten te bezingen maar toch vooral snoep op te halen.
Dat wordt hap-snap eten tussen 17.00 en 20.00 uur.

ALAAF !

BerichtGeplaatst: Di Nov 11, 2003 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Aan de 11 van de 11 doe ik niet mee, hoor. Daar hou ik niet van.
Vandaag is het eigenlijk "Sintermerte" en rijdt St. Maarten met z'n paard, gehuld in Romeinse kledij rod rond het vreugdevuur en deelt vervolgens zijn mantel met een armoedzaaier, die zich daar "toevallig" staat te warmen.
Meestal had die arme het al warm genoeg, want om zich tegen de kou te wapenen had hij al een behoorlijk aantal neuten achter de kiezen.
Maar vanwege het "insjete van de vastelaovend" (inschieten van carnaval) is dat naar andere avonden verdrongen.
Daar is kennelijk meer aan verdiend.

BerichtGeplaatst: Di Nov 11, 2003 21:17 Plaats reactie Reageer met quote
DowS

Sinte Maarten, wat heb ik gelachen vanavond. Het mooiste was een klein neger-jochie dat met zijn oudere zussies op stap was. Terwijl de zussen het zangwerk voor hun rekening namen, stond die twee turven hoog met zijn lampionnetje ademloos met grote ogen te kijken naar die grote blanke man in de deuropening. Laughing
"Je moet wel zingen hoor" riepen zijn zussies, maar hij had een ander aandachtsgebied!

BerichtGeplaatst: Di Nov 18, 2003 1:31 Plaats reactie Reageer met quote
Mirjam

Hé Martin, je bent er nog !
Heb je je koffer al gepakt ?
Veel plezier en een fijne vakantie tussen de ongesluierden Wink

BerichtGeplaatst: Di Nov 18, 2003 1:42 Plaats reactie Reageer met quote
DowS

23-11-2003, om 9:50 vertrekt de MP 405 vanuit Amsterdam, om 14:25 (uurtje tijdverschil) in Fuertaventura te landen. Meanwhile heb ik kantoor en sores al achter me geschoven. ff niks aan me kop!

Dus nog een paar dagies huis cleanen, bedenken welke muziek ik ga meenemen en proberen nog een ZINNIGE DowSlog te schrijven!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 21, 2003 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

Mijn 10-jarige zoon vindt altijd maar geld op straat, in supermarktkarretjes, etc.

Nu heeft hij in de bosjes weer een briefje van Dfl. 25,-- gevonden en als ervaren geldvinder met een spaarzame inborst, is hij er linea recta mee naar de bank gegaan om het op zijn privérekening te zetten. Hier wachtte hem het ondervermijdelijke, teleurstellende bericht, dat hij het daar niet meer kon storten resp. inwisselen. Het blijkt dat wij nu een "aanvraagformulier vergoeding buiten omloop gestelde bankbiljetten" moeten inleveren direct bij de Nederlandsche Bank of via
ons bankfiliaal. Is de Amrobank te beroerd om iets voor toekomstige klanten te doen?

We komen nooit bij de Free Record Shop...
BerichtGeplaatst: Vr Nov 21, 2003 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Theo

Guldens zijn inderdaad alleen nog inwisselbaar bij de Nederlandse Bank, niet bij de gewone banken. Dat is al zo sinds 1 januari van dit jaar.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 21, 2003 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ga een dagje met m naar Amsterdam dan, volgensmij hebben ze ook een kas bij DNB. En dan naar Madame Tussaud enzo. Vindt ie vast wel leuk Cool

BerichtGeplaatst: Vr Nov 21, 2003 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

Royy schreef:
Ga een dagje met m naar Amsterdam dan, volgensmij hebben ze ook een kas bij DNB. En dan naar Madame Tussaud enzo. Vindt ie vast wel leuk Cool

Het is al opgelost. Ik krijg dat aanvraagformulier bij de Amro, stuur het gevonden voorwerp (de Dfl. 25,--) op naar De Nederlandsche Bank, en vervolgens stort men het op mijn bankrekening bij, in dit geval, de Amro.

Bedankt voor de leuke bestedingstip. Misschien doen we dat als hij de volgende keer een briefje van Dfl. 1.000,- vindt. Wink
BerichtGeplaatst: Vr Nov 21, 2003 21:03 Plaats reactie Reageer met quote
DowS

Wat zou truwens het minimum-bedrag zijn? ik heb nog wel een paar oude centen thuis liggen!

BerichtGeplaatst: Za Nov 22, 2003 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

1 januari 2007: einde periode van inwisselen guldenmunten bij Nederlandsche Bank. Ik denk dus, dat er geen minimum aan verbonden is.

Onderstaande link geeft de benodigde informatie en heeft weer een sub-link voor munten:

http://www.dnb.nl/bankbiljetten_munten/index_inw-guldens.htm
BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2003 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2003 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Sinds de upgrade van dit forum (weet niet meer precies wanneer dit was) hebben 202 geregistreerde bezoekers dit forum bezocht. Aangezien we 1341 geregistreerde gebruikers hebben betekent dit dat in de loop der tijd een flink aantal gebruikers is afgehaakt/inactief geworden.

Zou het een idee zijn om het aantal geregistreerden eens op te schonen?

BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2003 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Mo

Vraag je dat nu nog? Gezien je posting daarvoor Laughing
(Overigens geven vrouwen mannen het gevoel altijd gelijk te hebben. Ze hebben dit allen nog niet door!...of is dit iets te gewaagd?) Wink

Maar met opschoning heb je gelijk. Ik ben namelijk zelf een type wat dat soort zaken gelijk skipped. Overbodig is overbodig.
Mensen die zich hebben geregistreerd, nooit een posting hebben gedaan kunnen geskipped worden toch? Willen ze zich toch aangemeld houden kunnen ze zich opnieuw melden.
Op vele forums heerst namelijk de regel, actief meedoen of anders niet registreren. Lezen kun je altijd wel.
Als je daar na je aanmelding niet regelmatig post wordt je automatisch uit het systeem gehaald. Net zoals oude discussies.
Kun je altijd nog opnieuw starten of voor jezelf uitrpinten maar om die nu tot in de late jaartjes te bewaren. Doe je met een discussie, mondeling aangegaan ook niet.

Net zoals met geregistreerden. Uit het oog, uit het hart.

Zoveel mogelijk ruimte schoon houden heb ik geleerd.

Groetjes,

Mo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2003 22:30 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

"Niet regelmatig meedoen" is een breed begrip natuurlijk. Maar als iemand bijvoorbeeld langer dan een jaar geen bijdrage heeft geleverd, zou het mijns inziens geen al te grote inbreuk op zijn/haar bewegingsvrijheid op het forum vormen om hem/haar als geregistreerde te schrappen.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2003 22:45 Plaats reactie Reageer met quote
Mirjam

Aangezien jij altijd gelijk hebt, Cliff, nooit domme dingen zegt en vaker aan het langste eind trekt is het toch erg diplomatiek van je dat je onze mening vraagt over dit opschonen!

Ik sta helemaal achter je, veel wijsheid bij je beslissing en hou je hoofd koel.

Liefs, Mirjam Laughing
BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2003 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
Chriswitteman

Goed idee Cliff.

Misschien moet je wel eerst ff een mailtje naar alle leden die je van plan bent te wissen sturen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 25, 2003 0:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Alhoewel een lange lijst met leden natuurlijk interessanter oogt, is er in feite niets op tegen.
Iedereen die wil kan zich snel weer opnieuw registreren en dus weer meedoen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 26, 2003 21:52 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Voor diegenen die over Powerpoint beschikken, een leuk overzichtje van de toevalligheden rondom de presidenten Lincoln en Kennedy: toeval

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling