Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » VVD-voorzitter: Fortuyn net Mussolini
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
VVD-voorzitter: Fortuyn net Mussolini
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2002 17:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Den Haag - VVD-voorzitter Eenhoorn ziet overeenkomsten tussen lijsttrekker Pim Fortuyn van Leefbaar Nederland en fascistenleider Benito Mussolini, die van 1922 tot 1943 premier was in Italië.
Eenhoorn trok de vergelijking vorige week op een VVD-bijeenkomst in Nijkerk. Hij haalde een studie aan over leiderstypen van psycholoog Kets de Vries.
,,Een van de typen die hij beschrijft is het type-Mussolini. Mij viel op dat die omschrijving precies past op de leider van Leefbaar Nederland. De ijdele leider, die precies zegt wat mensen willen horen. En je ziet altijd dat mensen kritiekloos zo'n leider volgen'', zegt Eenhoorn. ,,Ik heb me dus genuanceerd uitgelaten, gebaseerd op een psychologische studie.''
Eenhoorn beschuldigt LN ervan een sterk op de persoon gerichte verkiezingscampagne te willen voeren, bijvoorbeeld door tegenstanders te beschimpen om hun uiterlijk. De VVD-voorzitter zegt aanwijzigingen te hebben dat de partij van Fortuyn een speciaal team heeft gevormd dat jaagt op gevoelige privé-informatie over politieke tegenstanders.
Volgens LN-woordvoerder Van de Linde raakt die beschuldiging kant noch wal:,,Fortuyn wil zo'n smeercampagne absoluut niet. Hij heeft mij persoonlijk gezegd: wij doen aan dit soort dingen niet mee. Als een van jullie dat toch doet, vlieg je er uit.'' Hij nodigt Eenhoorn uit, het hoofdkwartier van de partij te bezoeken. ,,Dan kan hij met eigen ogen zien dat er bij ons maar één persoon is die onderzoek doet: niet naar andere politici, maar naar verkiezingsprogramma's van de concurrentie.''
Eenhoorn krijgt veel kritiek op zijn harde opmerkingen, ook in zijn eigen VVD. ,,Toch zeg ik het, want ik heb mijn bronnen en ik wil er geen doekjes om winden dat ik me zorgen maak over de opkomst van Fortuyn. Veel Nederlanders vinden het prima wat hij doet, maar het is een gevaarlijke ontwikkeling. In de Nederlandse politiek gaan we traditioneel heel voorzichtig met elkaar om. Dat moeten we zo houden.''
LN-campagneleider Van de Linde daagt Eenhoorn en de andere partijvoorzitters uit, samen een verklaring te ondertekenen waarin ze beloven af te zien van lastercampagnes. ,,Als een van de partijen die belofte breekt, weet de kiezer waar hij aan toe is'', aldus Van de Linde.
In PvdA en CDA worden vraagtekens gezet bij de beschuldiging van Eenhoorn, wiens verhaal `hypocriet' wordt genoemd. ,,De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Hij beschuldigt Leefbaar Nederland van iets dat hij niet hard maakt'', klinkt het in het CDA. ,,Laten we campagne voeren op basis van onze inhoudelijke prioriteiten'', zegt PvdA-campagneleider Monasch.

18.000.000 inwoners in 2035? In 2010 zal je bedoelen!!!
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2002 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Fortuin lijkt niet op Mussolini, de Islamitische bevolking lijkt op Mussolini. Zowel Mussolini als de meeste islamieten zijn jodenhaters en fortuin probeert het aantal jodenhaters in Nederland te verminderen.

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2002 19:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Staat tegenover dat islamieten niet domweg zeggen wat de bevolking wil horen en dat is toch één van de kenmerken waardoor Fortuyn aan Mussolini doet denken... toch?

...bent u daar nog...
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2002 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dat klopt, er staat tegen over wat de islamieten van hun volk eisen en opdragen.
Ze zijn allemaal appels behalve de peer, dat is een banaan.
Vergelijk even verder......

De VVD kan nu al helemaal niet meer om mijn stem rekenen, wat een stelletje e***ls zeg!

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2002 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

By the way, (nee, hij staat niet in de weg),
Hoe meer negatieve berichtgevingen van het linkse front, hoe aantrekkelijker het word om pimmetje te steunen.
De linkse houding van de VVD helpt daar enorm bij!

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2002 21:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Eenhoorn doet exact wat hij LN verwijt (maar wat die partij nou juist niet doet.)

Eenhoorn maakt bokkensprongen van angst voor Leefbaar Nederland. Maar zelfs in vvd-kringen vinden ze zijn uitspraken extreem.

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2002 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

De VVD bewijst met de uitspraak van Eenhoorn een zielige partij te zijn.

Eerst met modder gooien en dan beweren dat LN in de toekomst mogelijk met modder gaat gooien. Dat de trieste VVD'ers zichzelf nog serieus nemen... Wat een losers!

http://home01.wxs.nl/~breet040 Just the facts, ma'm!
  Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici