Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Audio, video en software » Popmuziek op radio,tv,en bij het uitgaan. Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Popmuziek op radio,tv,en bij het uitgaan.
BerichtGeplaatst: Di Sep 24, 2002 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Bij (pop)muziek gaat het altijd,zegt men,over smaak.Ieder zijn smaak heet dat dan.Dat principe is anno nu wel verlaten, volgens mij.Want praktisch elk radiostation draait hetzelfde:de laatste hits uit de top 100,en wat ouwe (vooral danceclassics)nummers.Of je nu SKY-radio,Radio 10 fm,of Radio M.aanhebt,of de hippe (zeggen zij vooral zelf)stations als 538 of Yorin,op geen van deze stations hoor je veel anders als al die kotsverwekkende R&B,slappe Nederlandtalige shit of al die Boybandjes en kindsterretjes! en als je al wat anders hoort dan is dat dance of house.Liefhebbers van gitaarrock in al zijn soorten of maten worden stelselmatig van de zenders geweerd.Net als in het uitgaansleven overigens.Je kunt bijna geen tent binnenlopen of je word platgebombardeert met al die clichédeuntjes of liedjes die je overal al tegenkomt.Alles lijkt op elkaar als twee druppels water en nu beginnen ook de popfestivals al mee te doen door ook al al die zichzelf vreselijk overschattende en niets anders dan jattende DJ,s te programmeren die ook al ontelbare dancefestivals ter beschikking hebben.Ja ,dit lijkt alsof ik terug zou willen naar vroeger maar niets is minder waar! Het gaat er allen om dat er in dit land nog meer muziekliefhebbers zijn dan alleen zij die van al die voornoemde stromingen zijn. Ieder zou aan bod moeten komen maar daar is nu totaal geen sprake meer van . Voor goede ,lekkere rock ben je bijna sllen aangewezen op ARROW CLASSIC ROCK en voor alternatieve muziek vooral op KINK FM. Dus ik zou vooral willen zeggen :stop de terreur van al die zelfde shit en steun ARROW en KINK FM zodat zij een etherfrequentie krijgen en draag de uitgaansgelegenheden die het lef hebben om tegen de heersende stromingen in te gaan een warm hart toe.Want er is muziek voor iedereen en niet alleen voor 20-min!!
BerichtGeplaatst: Vr Sep 27, 2002 7:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Wat heeft jullie muzikale voorkeur?

Ik hou van alles van Boudewijn de Groot, Guns 'n Roses, AC/DC, De Dijk en Nirvana. Queen blijft ook een topper voor mij. Nog een paar mooie klassiekers: Requiem van Mozart en Symphonie Fantastique van Berlioz.
"De kleinste minderheid is het individu. Wie de rechten van het individu niet respecteert mag niet beweren dat hij op komt voor de rechten van minderheden" - Ayn Rand (1905-1982) -
BerichtGeplaatst: Vr Sep 27, 2002 8:12 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik kan me aardig in jouw lijstje vinden Thoetmes. Kan er nog wel wat aan toevoegen: Billie Holiday, Stevie Ray Vaughan, BB King, Telemann, Slayer, Bach, Sex Pistols, Fela Kuti, Luv .

Koploper,

Om de door jou vermeldde redenen luister ik (bijna) nooit meer naar de radio, maar de VPRO had een paar jaar geleden 's avonds wel programma's met veel alternatieve(re) muziek.
Vergeleken bij wat je tegenwoordig meestal hoort is Willem Duys nu progressieve radio
BerichtGeplaatst: Zo Sep 29, 2002 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik hou van Limp Bisquit, Madonna, klassiek, trance maar ook pop en nog veel meer eigenlijk. alles op zijn tijd, dat wel. Overdag in de auto heb ik liefst de radio niet te lang aan want het gaat je stemming bepalen en uiteindelijk erger je je altijd wel ergens aan.
Waar ik echt een hekel aan heb is elvis presly en koos alberts.

jorden
BerichtGeplaatst: Zo Sep 29, 2002 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik hou van:

- Trance/house
- Oude rocknummers, oude Metallica enzo
- Rammstein
- Spaans (salsa, merengue, neoflamenco)
- Een nummertje Sjonnies tussendoor
- Carl Orff en andere theatrale muziek
- Within Temptation en andere lichte gothic

in ieder geval niet van :

- Hazes
- R & B & HipHop
- Amerikaanse Highschoolmuziek

Klassiek kan ik wel naar luisteren, maar niet te lang
George W. God "el Matador" or Allah bin Laden "el Asesino", what's the difference?? WTC:3002 killed, Afghanistan:>10.000 killed - Torero-
BerichtGeplaatst: Ma Sep 30, 2002 8:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Waar ik niet van houd zijn die nummers met al die Uhhhh's en Ahhhh's ertussendoor, van die kreunende omhooggevallen schoolmeisjes en van die bosnegers die geluiden maken alsof ze door een baviaan in hun reet gebeten worden.
We geven wel aan elkaar, maar niet om elkaar.
BerichtGeplaatst: Do Okt 03, 2002 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Tom Waits, Dr John, Carmel, Chaka Khan, St Germain, Nickel Back (behalve dat hitnummertje), club house, Miles Davis en andere jazz (geen dixiland en niet te veel bleus), flamenco, klassiek vooral requiems en orgelconcerten van Bach sr en jr en Rachmaninov maar er is zoveel moois.

Ach er is zoveel leuke en of mooie muziek. Ik kan beter over topnummers praten. Zo vind ik White Wedding van Billy Idol nog steeds een toppertje maar ook dat vreselijk melige liedje Anton aus Tirol (zo walgelijk dat het leuk is). Ook Balck Betty is er zo een en dat nummer van Pat Benattar en Little Green Bag van hoe heet die vreselijke groep ook al weer (ik dacht George Baker Selection, ja ja)en Cool & the Gang heeft goeie swing nummers gemaakt net zoals Mothers Finest en Black Box en de nrs. disco inferno en School en The wall en, en, en....
Queen blijft goed, vooral hun eerste en veelal onbekende nummers. Maar ook Janis Joplin heeft steengoeie nummers gemaakt. Roxette had ook een paar goeie.
De eerste LP die ik kocht (ik was 12 geloof ik) was KISS met o.a. I was made for loving you. O ja en dat nummer Tell me why I don't like mondays, goh dat vond ik te gek.
Prodegy ook fijn.

Thoet, die kreun nummers vind ik ook niets. Kent iemand Manna? De laatste cd van Santana (supernatural) heeft ook een aantal prachtnummers (o.a. met die manna groep). Van de huidige stars vind ik Anastasia lang niet gek. Maar Moby is ook erug relaxed.

The difference between the possible and the impossible is the measure of man's mind
BerichtGeplaatst: Vr Okt 04, 2002 2:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik zing sinds eind augustus in een oratoriumkoor met de bassen mee maar ik geloof niet dat ik me erg populair maak hier met dat soort muziek...

We hebben momenteel Poulenc (Het Gloria), Stravinsky (Symphony of Psalms) en Gounod (Messe Solennelle) op het programma staan...

Ik vond het best wel moeilijk om daar zo in te stappen, er wordt hard geoefend en men stelt hoge eisen. Het zal dus nog wel even duren voor ik volleerd ben en uit volle borst durf meezingen...

De stad waarin ik woon -Enschede- verkoopt zich graag als 'muziekstad' en heeft daar ook het een en ander voor over dus doe ik als bevlogen burger mee natuurlijk...

"Vroeger hingen de moordenaars aan het kruis, nu de kruisen aan de moordenaars."
- Harry Mulisch
BerichtGeplaatst: Vr Okt 04, 2002 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Mijn eigen muzikale voorkeur bestaat vooral uit gitaarpop.Dat kan gaan van Nirvana,Pearl Jam,Smashing Pumpkins en FooFighters tot Oasis,REM,Manic Street Preachers en Coldplay.Maar ook goede oude rockers als de Stones,U2,Queen en de Earring.Als ik een top zoveel aller tijden zou moeten samenstellen zou daar Bohemian Rhapsody in staan maar ook Vienna van Ultravox.Good Vibrations van Beach Boys maar ook Halo of Flies van Alice Cooper.En natuurlijk Smells like teen spirit van Nirvana maar ook Expecting to fly van Buffalo Springfield.A day in the life van Beatles maar ook Bad van U2.Kortom,veel (maar niet alleen) lekkere rock en niet teveel anders dan dat .Tot slot nog een paar tips: hou Supersub en My Vitriol in de gaten!
BerichtGeplaatst: Vr Okt 04, 2002 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Bij (pop)muziek gaat het altijd,zegt men,over smaak.Ieder zijn smaak heet dat dan.Dat principe is anno nu wel verlaten, volgens mij.Want praktisch elk radiostation draait hetzelfde:de laatste hits uit de top 100,en wat ouwe (vooral danceclassics)nummers.Of je nu SKY-radio,Radio 10 fm,of Radio M.aanhebt,of de hippe (zeggen zij vooral zelf)stations als 538 of Yorin,op geen van deze stations hoor je veel anders als al die kotsverwekkende R&B,slappe Nederlandtalige shit of al die Boybandjes en kindsterretjes! en als je al wat anders hoort dan is dat dance of house.Liefhebbers van gitaarrock in al zijn soorten of maten worden stelselmatig van de zenders geweerd.Net als in het uitgaansleven overigens.Je kunt bijna geen tent binnenlopen of je word platgebombardeert met al die clichédeuntjes of liedjes die je overal al tegenkomt.Alles lijkt op elkaar als twee druppels water en nu beginnen ook de popfestivals al mee te doen door ook al al die zichzelf vreselijk overschattende en niets anders dan jattende DJ,s te programmeren die ook al ontelbare dancefestivals ter beschikking hebben.Ja ,dit lijkt alsof ik terug zou willen naar vroeger maar niets is minder waar! Het gaat er allen om dat er in dit land nog meer muziekliefhebbers zijn dan alleen zij die van al die voornoemde stromingen zijn. Ieder zou aan bod moeten komen maar daar is nu totaal geen sprake meer van . Voor goede ,lekkere rock ben je bijna sllen aangewezen op ARROW CLASSIC ROCK en voor alternatieve muziek vooral op KINK FM. Dus ik zou vooral willen zeggen :stop de terreur van al die zelfde shit en steun ARROW en KINK FM zodat zij een etherfrequentie krijgen en draag de uitgaansgelegenheden die het lef hebben om tegen de heersende stromingen in te gaan een warm hart toe.Want er is muziek voor iedereen en niet alleen voor 20-min!!

Tja, over smaak valt niet te twisten, maar wat de playlist van de radio t.v. en concerten festivals e.d. betreft, het gaat om vraag en aanbod, duizenden stemmen erop af of gaan er naar toe, dat zijn dus duizenden die het niet met jouw eens zijn, je kan het niet leuk vinden maar zo werkt het, COMMERCIE mijn vriend, voor sommige een vies woord, voor andere een pad naar stardom en cash.

Faissal

Mijn website al gezien, nog erg vers hoor.
http://zinedine.freeservers.com
BerichtGeplaatst: Vr Okt 04, 2002 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Tom Waits, Dr John, Carmel, Chaka Khan, St Germain, Nickel Back (behalve dat hitnummertje), club house, Miles Davis en andere jazz (geen dixiland en niet te veel bleus), flamenco, klassiek vooral requiems en orgelconcerten van Bach sr en jr en Rachmaninov maar er is zoveel moois.

Ach er is zoveel leuke en of mooie muziek. Ik kan beter over topnummers praten. Zo vind ik White Wedding van Billy Idol nog steeds een toppertje maar ook dat vreselijk melige liedje Anton aus Tirol (zo walgelijk dat het leuk is). Ook Balck Betty is er zo een en dat nummer van Pat Benattar en Little Green Bag van hoe heet die vreselijke groep ook al weer (ik dacht George Baker Selection, ja ja)en Cool & the Gang heeft goeie swing nummers gemaakt net zoals Mothers Finest en Black Box en de nrs. disco inferno en School en The wall en, en, en....
Queen blijft goed, vooral hun eerste en veelal onbekende nummers. Maar ook Janis Joplin heeft steengoeie nummers gemaakt. Roxette had ook een paar goeie.
De eerste LP die ik kocht (ik was 12 geloof ik) was KISS met o.a. I was made for loving you. O ja en dat nummer Tell me why I don't like mondays, goh dat vond ik te gek.
Prodegy ook fijn.

Thoet, die kreun nummers vind ik ook niets. Kent iemand Manna? De laatste cd van Santana (supernatural) heeft ook een aantal prachtnummers (o.a. met die manna groep). Van de huidige stars vind ik Anastasia lang niet gek. Maar Moby is ook erug relaxed.

Vind jij ook iets niet leuk ???

Faissal

Mijn website al gezien, nog erg vers hoor.
http://zinedine.freeservers.com
BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2002 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ja Faissal, er is ook aardig wat waar ik niets aan vind. Zo vind ik R&B minder interessant alsmede gabbermuziek, alsmede van die hard core rock zoals SOD, symphonische rock vind ik saai (denk o.a. aan Dreamtheater), synthesiser muziek is ook boring en hip hop vind ik ook niet bijzonder. Muziek uit India zegt mij ook minder, vind ik nogal fiedelachtig. Vind ik sowieso van aziatische muziek. Oasis vind ik bijvoorbeeld ook niet interessant, veel nederpop ook niet. Het oudere werk van Rob de Nijs vind ik wel weer goed (het werd zomer blijft een uitermate grappig nummer).

Het komt veel voor dat ik van een bepaalde band een of twee nummers goed vind, maar verder weinig. Er zijn weinig bands die een groot repertoire hebben dat ook nog goed is. Het lijkt ook wel alsof er steeds minder bijkomen. Velen tegenwoordig missen ook een eigen sound. Zo herken je meteen een nummer van Queen, Stones, Dire Straits, Police of Genesis. De meeste bestaan niet of nauwelijks meer, maar ze zijn wel van grote invloed geweest op de popmuziek en hebben (bijna) altijd kwaliteit geleverd (los van of je het mooi vind of niet).

Verder zijn er erg veel bandjes die niet meer dan een plaatje maken en weer verdwenen zijn. Het zijn meer marketingmerken geworden of immitaties van vroegere bands.

The difference between the possible and the impossible is the measure of man's mind
BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2002 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Commercie? Kwestie van vraag en aanbod? Het wordt gewoon door je strot geduwd die bagger van tegenwoordig. Betaal je kijk- en luistergeld voor nota bene.

Er is een keer in het jaar een dag op 3FM waarop de luisteraar geld kan bieden om zijn of haar plaatje op de radio te laten komen. Weet je wat je dan hoort? Geen moderne R&B, top40 muziek etc. Nee dan komt ineens de muziek van de luisteraar op de radio. En waarom komt dat op de radio? Omdat mensen geld geven om hun muziek te horen die anders nooit te horen is. Het is een grote schande!

Ik betaal kijk- en luistergeld. En dan wil ik ook dat mijn muziek gedraaid wordt op radio en TV. Maar nee hoor. Voor mijn muziek moet ik de kabel op (Arrow Classic Rock). Ze proberen al jaren een etherfrequentie te bemachtigen, maar dat mag niet. Nee een doorsnee zender krijgt wel een etherfrequentie.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door GerardM op 07 Oktober 2002 om 15:22 uur]
BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2002 14:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ehm Gerard, je maakt 2 fouten:

1 het kijk en luistergeld is al 2,5 jaar afgeschaft.

2 Arrow zit juist WEL in de ether (AM) en zat/zit (?) NIET op de kabel...
George W. God "el Matador" or Allah bin Laden "el Asesino", what's the difference?? WTC:3002 killed, Afghanistan:>10.000 killed - Torero-
BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2002 14:24 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Torero,

Jij maakt twee fouten.

1. We betalen weldegelijk kijk- en luistergeld. Het is niet meer apart, maar het is nu verweven in de ondoorzichtige belastingen.

2. Ja ACR zit in de ether op AM (AM 828). Wel eens naar de kwaliteit geluisterd. Het is dezelfde kwaliteit als radio 1. Lekker nostalgisch moet ik zeggen. Moet je eens doen voor de gein. Het haalt het niet bij de kabel. En daar zitten ze wel op. In Utrecht ergens in de 98MHz geloof ik.
Discriminatie en rascisme zijn verboden, maar constateren mag wel. En dat doe ik ook.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2002 14:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Rob de Nijs vind ik wel weer goed (het werd zomer blijft een uitermate grappig nummer).

Kom kom, Cathe, gewoon moooooi bedoel je! Ritme van de regen (zijn eerste hitje geloof ik) is ook zo mooi ("vraag, beste regen, aan de zon hoe of je dat doet"). Wel gevaarlijk voor in de auto, trouwens, want ik heb geen ruitenwissers op mijn ogen (of ogenwissers zo je wilt). Dan is het nog veiliger om 'oerend hard' te draaien .

BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2002 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Thoet, geef toe: Als een jongen gaf ik jouw mijn hand, maar als een man zag ik de zon weer opgaan en het werd zomer.

Prachtig en zeker ook grappig, hij werd 'ontgroent' in de bosjes langs het strand.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2002 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Hopelijk weten jullie dat Rob de Nijs vrijwel nooit iets origineels produceerde, alleen maar op safe speelde en Engelse en Amerikaanse hits in het Nederlands vertaalde? "Rhytm of the Rain" was meen ik van Cliff Richard.

Dat "ontgroeningsnummertje" was, dacht ik, oorspronkelijk van een Amerikaanse zanger, net als "zet een kaars voor je raam vannacht". Het wordt effe zoeken om het terug te traceren.
Het weer wordt mede mogelijk gemaakt door de reclame.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2002 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Bedankt voor de info, Guus. Zover verdiep ik me daar niet in.
BerichtGeplaatst: Di Okt 08, 2002 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Wat Gerard M, zegt daar kan ik me volledig in vinden.De zenders die alleen maar voor de grootse gemene deler draaien krijgen de beste frequenties en de zenders die iets anders doen worden tegengewerkt.Voorbeelden? SKY-Radio en Radio 538 hebben nu ongeveer al de beste frequenties en willen (en kunnen door hun grote geld)nog veel meer bereiken met hun diarree aan eenheidsworst.Arrow Classic Rock en Kink FM worden nog steeds niet serieus genomen door de overheid.Het zal er wel weer op uitdraaien dat de nu al grootste stations de rest nog meer gaan overheersen dan dat ze nu al doen.Dan zou je het nodige mogen verwachten van de publieke omroep maar deze gedraagd zich ook meer en meer als een gladde aal zender met nog meer van het zelfde.De VPRO is al verbannen naar de late avond en het wachten is op het moment dat ze helemaal eruit worden gegooit bij Radio 3. Ga zo door dan luistert er helemaal geen hond meer. Dan is de radio definitief overgeleverd aan de jeugd die ,zo lijkt het wel(maar het is volgens mij niet zo)alleen maar steeds dezelfde top 40 deunen wil horen.En als je,zoals ik en steeds meer anderen overigens,ouder dan 30 bent laat staan 40 zoals ondergetekende, dan is het parool:jammer maar helaas maar voor jou hebben we helaas geen plaats meer!
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2002 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Guus, het nummer was : Summer, the first time en werd gezongen door Bobby Goldsboro.
De enige waarheid is de onweerlegbare leugen
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2002 22:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Guus: "Rhytm of the Rain" was meen ik van Cliff Richard.

Graag gedaan.
Heilige drie-eenheid: Vrijheid, Verantwoordelijkheid, Respect.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2002 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Weet iemand hoe ik aan de video kan komen van Guns n' Roses uit 1992 van het concert in Parijs?
BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2002 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Bel ze op

hihihihihihi
BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2002 2:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Bel ze op

hihihihihihi

Dat is net zoiets als 'knockin' on Satans door' .

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Thoetmes op 15 Oktober 2002 om 13:00 uur]
  Weerwoord forum index » Audio, video en software