Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Audio, video en software » The Beatles (en andere muziek)
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
The Beatles (en andere muziek)
BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2000 1:29 Plaats reactie Reageer met quote
Mo

Ja, ik wil het is over muziek hebben. Vanmorgen zat ik Ontbijt-TV te kijken en werd ik verveeld met een reportage over een Beatles-boek. Terwijl zij wat beelden vertoonden werd dat begeleid door een nummer van The Beatles : Cant buy me love

Liefde kan ik niet kopen, en dat wat makkelijke rijmpjes erachteraan. Kan iemand mij uitleggen wat er zo geniaal aan The Beatles is? Op school moesten wij verplicht die rotzooi van hun zingen, Let it be en Hey Jude en al die vreselijke hippie-shit. Waarom? Wat is er zo goed aan? Als een band als Take That, Spice girls of NSync opkomt zegt men dat het pulp is(dat is ook zo) maar tegelijkertijd zeggen diezelfde mensen dat The Beatles geniaal zijn.........???????? Ze maken precies dezelfde nietszeggende onzin muziek.

Ik vind dat die hippie-generatie ons die muziek opdringt, op basis van jeugdsentiment. Als ik luister naar hedendaagse Nederlandse bands als Van dik hout en Blof, of Acda& DeMunnick hoor ik intelligentere teksten dan van The Beatles, toch laten ze op scholen nog steeds The Beatles horen.

Persoonlijk als ik naar die tijd kijk, luister ik liever naar Otis Redding, Smokey Robinson, of Marvin Gaye. En als het nietszeggend moet zijn prefereer ik altijd nog The Supremes voor The Beatles, ook de Rolling Stones vind ik een stuk beter(muziek van mijn vader, ook iemand met een goede smaak hehehe)

Wat is het? Genialiteit waar ik over heen kijk? Of ons opgedrongen jeugdsentiment van een generatie die DENKT dat ze in die tijd vreselijk goeie muziek maakten?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2000 1:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De rest van deze discussie is na te lezen in het archief. Klik links op de knop archief.

[Dit weerwoord is op 19 Januari 2001 gewijzigd door Cliff.]
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2000 1:32 Plaats reactie Reageer met quote
Huub

Gevonden! Bij een reclamespotje hoorde ik een muziekje dat ik na enig nadenken kon associeren met een film die ik een jaar of tien geleden heb gezien waarin o.a.Brigitte Bardot speelde. Mooie fluwelen muziek, enigszins klassiek, een beetje Bach-achtig.
Op internet vond ik bij de biografie van BB een film die me wel bekend voorkwam: le Mepris van Jean-Luc Goddard. Bij een of ander filmarchief las ik de naam van de componist van de soundtrack: Georges Delerue.
Napster geraadpleegd en ja hoor, voltreffer.
Titel: Contempt, theme de Camille (uit "le Mepris" dus). Toch wel geinig, dat internet.
Luister maar eens, het kan overigens absoluut geen kwaad om je bij die muziek de beelden van een jonge BB voor te stellen; zowel BB als de muziek worden er nog mooier door.
BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2000 1:33 Plaats reactie Reageer met quote
Mo

Uitspraak van de zanger van U2, de in mijn ogen beste rockband aller tijden:

Citaat:
Ondanks de directheid en de hardheid van hiphop heeft het een duidelijke swing die ik in de hedendaagse blanke popmuziek mis, het is hard, direct maar het belangrijkste is dat het swingt. Die swing hebben wij proberen te kopieren op ons nieuwe album.

Deze uitspraak deed hij vlak voor het verschijnen van Discotheque. Mooi dat een van mijn favoriete pop-artiesten zoveel respect en bewondering heeft voor "mijn" genre, vandaar dat ik het aanhaal. Ik snap ook nooit dat mensen het swingende in hiphop niet kunnen herkennen, het ligt er zo dik op. Ook het feit dat hij gewoon toegeeft dat hij zijn inspiratie haalt uit zwarte muziek en niet net doet of hij het uitgevonden heeft zoals andere "rock" bands. Om terug te komen op The Beatles, ik vind dat U2 zowel muzikaal als politiek veel meer impact hebben dan The Beatles. U2 is een band die zich bewust is van hun impact en daar ook naar handelen zonder in arrogantie te vervallen. Het zijn gewone jongens gebleven ondanks miljoenendeals en hun topstatus. Ook hun laatste nummer "A beautifull day" is weer een ouderwetse topper. Een band die heeft aangetoond verschillende stijlen te beheersen EN goede muziek te kunnen blijven maken.

Mo.
BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2000 1:34 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Voor de Enya liefhebbers(m/v).

Er is een nieuw CD-album uit: "A day without rain"
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2000 1:34 Plaats reactie Reageer met quote
Niels

Jorden, ik WEET dat mijn kleinkinderen trots zullen zijn op o.a. hun opa! Samen met een handvol anderen heeft hij namelijk de dreigende burgeroorlog kunnen afwenden die de rechtse horden probeerden te ontketenen.

Laatst aangepast door Niels op Za Aug 13, 2005 17:27, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2001 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Misschien een speld in de hooiberg:

Ik ben op zoek naar een nummer van de cranberries, genaamd "My Granny drowned in a fountain on Lourdes", of word ook wel eens genoemd "Untitled". Deze is alleen maar te vinden op de bootleg: "London '91" en is het enige liedje van de Cranberries die ik niet heb... Beetje desperate....

Ik kom overigens niet van Venus, maar van Mars.
BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2001 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

was ik al bang voor...

Ik kom overigens niet van Venus, maar van Mars.
BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2001 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik zal eens voor je op zoek gaan hoor Han. Maar ik beloof niets.
BerichtGeplaatst: Zo Jun 03, 2001 0:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

DE echte muziek is voor mij keiharde metal.Bands als VADER,EMPEROR,MORBID ANGEL.In de hedendaagse popcultuur komt alles uit Engeland of Amerika.Alsof alleen daar muziek gemaakt kan worden.In de metalscene wordt daar niet naar gekeken.De fans maken zelf uit wie goed is of niet want op de radio draaien ze het toch niet.
BerichtGeplaatst: Zo Jun 03, 2001 2:02 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Welkom Samoth.

Ik ben niet bekend met metalmuziek maar de bands die jij noemt klinken toch Engels. Waar komen ze vandaan en in welke taal zingen ze?
BerichtGeplaatst: Do Jun 07, 2001 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Hallo, deze bands komen uit polen,usa en noorwegen.De talen varieren van engels tot latijns.(wat deze bands betreft ook noors,pools en zelfs arabisch)
  Weerwoord forum index » Audio, video en software