Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Weinig vertrouwen in nieuw kabinet
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Weinig vertrouwen in nieuw kabinet
BerichtGeplaatst: Di Aug 06, 2002 20:56 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

HILVERSUM Het Nederlandse volk heeft weinig vertrouwen in de stabiliteit van het kabinet-Balkenende.Bijna 70% van de Nederlanders denkt dat de CDA/LPF/VVD- coalitie de rit niet uitzit,blijkt uit een enquete van de actualiteitenrubriek Netwerk.Slechts 26% denkt van wel.

Het premierschap van Balkenende wordt gewaardeerd met 6,8.Dat is hoger dan de score voor zijn kabinet als geheel:5,8. Slechts 27% vindt de nieuwe coalitie een verbetering ten opzichte van van Paars-II,40% een verslechtering.

Netwerk zal de eerste 100 dagen van het kabinet elke week de waardering en het vertrouwen onder de bevolking meten.
Bron: NOS-teletekst(6-8-2002)

Goh, 'k ben niet de enige die er weinig zin an heeft.
Zaten hier nog maar de oude zakken van vroeger te delibereren over het heil van het land. Dan hoefde ik er geen pijn voor te lijden.
W.F. Hermans De donkere kamer van Damokles
BerichtGeplaatst: Di Aug 06, 2002 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Wat ik erg opvallend vind, is dat zoveel mensen nu al dit kabinet slechter vinden dan het vorige. Dit betekent, dat er ook mensen bij dit percentage horen, die eerst op één van de drie regeringspartijen gestemd hebben.

Nu zouden we dus nooit meer rechtsom gegaan zijn.
BerichtGeplaatst: Di Aug 06, 2002 21:39 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Het optreden van de partij LPF is tot op heden weinig indrukwekkend en vooral erg dilettanterig. In de fractie en in de partij loopt iedereen elkaar vrolijk voor de voeten en in de regering is het voor LPF kennelijk ook erg wennen.
Er mogen dan geslaagde zakenlui in het kabinet terecht gekomen zijn, maar-hoewel die van de eigen capaciteiten als leider een nogal hoge hoed op hebben- die komen niet uit de onderhandelingssfeer van geven en nemen, maar uit de sfeer waarin men aan de top staande van een bedrijf gewend is te bevelen en te nemen.
Het is en blijft altijd moeilijk de discussieren met mensen die de wwijsheid in pacht hebben. Misschien dat de charismatische Pim Fortuyn de partij beter in het gareel had kunnen houden. Het is hem niet gegund het bewijs te leveren en daarom zal dat een open vraag blijven.
Als binnen de LPF niet op korte termijn orde op zaken wordt gesteld door iemand die in staat is alle neuzen dezelfde kant op te krijgen dan kan deze eendagsvlieg het wel schudden. Jammer, er had misschien iets moois uit kunnen groeien. Wie ziet dat nu nog zitten?
Alles verandert, maar zelden vanzelf.
BerichtGeplaatst: Di Aug 06, 2002 22:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dat lijkt me een beetje te kort door de bocht Marielle. Het grote probleem waarmee de kiezers door paars werden geconfronteerd was het binnenskamers regelen van van alles en nog wat om de door een straf regeeraccoord gebonden partijen maar binnen de boot te houden.
Ik denk dat niet niet om links of rechts ging, maar om de weerzin tegen wollig politiek geleuter en gebrek aan regeerkracht. Men zei niet wat men dacht en deed niet wat men zei, daar zat m.i. de crux.
Alles verandert, maar zelden vanzelf.
BerichtGeplaatst: Di Aug 06, 2002 22:25 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Melisz
Ik denk dat niet niet om links of rechts ging, maar om de weerzin tegen wollig politiek geleuter en gebrek aan regeerkracht.

Ja, en wat doet een op de zes Nederlanders vervolgens: ze brengen een proteststem uit op de LPF, een partij die, dat bleek al uit ander kiezersonderzoek, al bij voorbaat door de helft van het electoraat werd gewantrouwd. Ik denk dat veel mensen de LPF al bij voorbaat het nadeel van de twijfel gaven en dat die hun vermoedens bevestigd hebben zien worden door het LPF-optreden na 15 mei. Er is denk ik wel vertrouwen in het CDA-VVD smaldeel van dit kabinet, maar de LPF reduceert al het vertrouwen in dit kabinet al net nadat de startblokken verlaten zijn tot een bijzonder laag punt.

Marielle:
Wat ik erg opvallend vind, is dat zoveel mensen nu al dit kabinet slechter vinden dan het vorige. Dit betekent, dat er ook mensen bij dit percentage horen, die eerst op één van de drie regeringspartijen gestemd hebben.

Geen kabinetsvertrouwen betekent nog niet gelijk geen partijvertrouwen. Kijk maar naar de recentste opiniepeilingen. CDA en VVD doen het goed en de LPF doet het dramatisch. Veel oppositionele winst is er nog niet geboekt, maar dat komt nog wel.
Zaten hier nog maar de oude zakken van vroeger te delibereren over het heil van het land. Dan hoefde ik er geen pijn voor te lijden.
W.F. Hermans De donkere kamer van Damokles
BerichtGeplaatst: Di Aug 06, 2002 22:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik ga nog altijd vl voor de VVD. De LPF zal niet lang standhouden, ze hebben nauwelijks één partijprogramma. Door de LPF denk ik dat het kabinet ten onder gaat. Nu nog niet, maar later. Als de échte problemen de hoek om komen.

CDA is voor mij niet echt een partij. Gewoon de gedachte van "geen paars, geen LPF dus CDA". De standpunten van het CDA zijn voor mij niet duidelijk en de partijleden zijn niet écht fanatiek.
Leer leerlingen te leren, leer ouders ouders te zijn en leer politici te luisteren, dan zijn we al een heel eind op de goede weg!
BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2002 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

ach ja waar is die goeie ouwe KVP tijd gebleven.
Als we ons niet aan onze basis-principes houden dan stoppen we menselijk te zijn.
  Weerwoord forum index » Actualiteiten