Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » 'Kafirs zijn bang, blijkbaar' Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
'Kafirs zijn bang, blijkbaar'
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Negeren is ook een kunst, Mirage. Karel den Hoorn heeft wat hem betreft een eerste aanzet gegeven voor beantwoording van die vraag van jou.

Waarom ga je daar niet op in?

Goethe zei het al: afkeer is passief misnoegen en haat is actief misnoegen
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Jongeren imam Abdul Jabbar van de Ven in eigen persoon lijkt zich vandaag op het Al-Islaam Discussieforum als deelnemer te hebben aangemeld en een bijdrage te hebben geleverd aan de discussie die was losgebarsten over het interview dat Trouw hem enige tijd geleden had afgenomen.

Zie: Interview met Abduljabar v.d. Ven door Trouw (Pagina 3, de onderste bijdrage.)

Gaat het hier om een fake persoon? Dat gebeurt zo vaak op het internet. Of is dit wel degelijk Van De Ven? De uitspraken zijn in ieder geval niet mals.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door John Wervenbos op 26 Februari 2002 om 15:43 uur]
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Volgens mij is dat gewoon een faker!!!
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Niet in het geheel. Overduidelijk de haatretoriek van van van der Ven.
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik ben eens wezen surfen op dat discussie forum en kom een figuur tegen die deze regel onder zijn berichten heeft staan.

"Geloof nooit de westerse retoriek, maar leer de westerse politici naar 'hun eigen waarde' in te schatten"

Ik begrijp er geen bal van zouden de utrechters zeggen, en ik dus ook niet.

Maar als ik dit zo aandachtig lees dan kan ik volledig de instelling van Patrick begrijpen.
Er zitten figuren tussen die de islam desnoods met geweld over de wereld willen verspreiden.
Tot nu toe had ik een vermoeden dat moslims simpele mensen waren en liet dat maar zo tot dat ik dit forum bekeek.
Nu weet ik het zeker!
Het spijt mij zeer, maar deze cultuur heeft nog een lange, lange, heeeeeel lange weg te gaan.

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Gezien het verloop heeft het er toch alle schijn van dat Abdul Jabbar van de Ven zich wel degelijk in de discussie heeft gemengd. Gelukkig krijgt hij weerwerk van een onafhankelijk denkende moslim.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door John Wervenbos op 26 Februari 2002 om 23:27 uur]
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 23:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Ik ben eens wezen surfen op dat discussie forum en kom een figuur tegen die deze regel onder zijn berichten heeft staan.

"Geloof nooit de westerse retoriek, maar leer de westerse politici naar 'hun eigen waarde' in te schatten"

Ik begrijp er geen bal van zouden de utrechters zeggen, en ik dus ook niet.

Maar als ik dit zo aandachtig lees dan kan ik volledig de instelling van Patrick begrijpen.
Er zitten figuren tussen die de islam desnoods met geweld over de wereld willen verspreiden.
Tot nu toe had ik een vermoeden dat moslims simpele mensen waren en liet dat maar zo tot dat ik dit forum bekeek.
Nu weet ik het zeker!
Het spijt mij zeer, maar deze cultuur heeft nog een lange, lange, heeeeeel lange weg te gaan.

eigenlijk is dat niet eens zo'n heel slecht motto
het betend zoiets van: je moet niet zozeer afgaan op hun praatjes, maar je moet ze bezien van hun eigen politieke standpunt.

een zeer goed motto is dat zelfs.

verder zijn er ook zat westerlingen die het westerse denkbeeld met geweld willen verspreiden.

bovenien is de islam geen cultuur maar een godsdienst.

verder "deze cultuur heeft nog een lange, lange heeeel lange weg te gaan."
waar haal je verdorie de arrogantie vandaan ??????
alsof wij alles zo perfect geregeld hebben hier.

Als we ons niet aan onze principes houden dan stoppen we menselijk te zijn.
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 23:46 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

M.Zachary,

Ik zou willen wijzen op Het Parool, 11-06-2001.

Hierin zegt Mahamed Arkoun, naar ik begrijp ook niet de erste de beste, tegen interwiewer Maurits Schmidt :

"......komen. Waarom? Omdat u cultureel gezien mijlenver vooruit bent. Gezien....".

Hier is geen sprake van arrogantie, maar naar mijn mening een vrije constatering!
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 23:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Tja, wat moet ik daar nu weer aan toevoegen.
Waar ik de arrogantie vandaan haal lijkt mij duidelijk.
Ik zit niet gevangen in een godsdienst, ik heb geen frustrerende verplichtingen te voltooien omdat ik anders misschien geen plaatsje krijg in het hiernamaals tesamen met 70000389032447929 maagden of wat dan ook.
Ik hoef geen dieren te vermoorden om mijzelf gerust te stellen.
Ik hoef niet verplicht naar een kerk of moskee vanwege het bovenstaande.
Ik heb geen verplichting om de wereld aan de islam voor te stellen.
Ook hoef ik niet te vechten voor mijn geloof en ik hoef mijn geloof niet te verdedigen omdat het nooit aangevallen kan worden.
Ik ben één van de weinige die innerlijke rust heeft gevonden en ik kan in vrede en harmonie met mezelf leven , zelfs zonder boekjes!
Wat er na de dood gebeurt is voor mij niet belangrijk omdat ik eerst nog een leven te vervullen heb.
De dood is van later zorg, dat is namelijk het laatste wat ik doe.

Tja, waar haal ik de arrogantie vandaan om te zeggen dat moslims een stelletje neuroten zijn die gefrustreerd achter hun geloof aan hobbelen omdat ze anders in de hel en verdoemenis worden gesmeten.
Geld trouwens ook voor christenen.

Tja, de arrogantie om te zeggen dat het geloof zijn beste tijd gehad heeft is ook aanwezig bij mij.
Maar om nou te zeggen dat ik arrogant ben, nou nee, meer realistisch en met respect voor andere mensen, al is dat laatste niet altijd even makkelijk.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door maarten op 26 Februari 2002 om 23:51 uur]
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2002 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Van alle links naar al-islaam e.d. die in deze topic zijn genoemd werkt er niet één meer! Waar onder het zand zouden ze nu weer zitten? Iemand een idee..?

Groeten van graver

Anders denken hoeft niet, zelf denken wèl!!!
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2002 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Het is inderdaad ook zeer verdacht dat ineens geen enkele link meer werkt.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door patrick22 op 27 Februari 2002 om 13:38 uur]
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2002 14:50 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Van alle links naar al-islaam e.d. die in deze topic zijn genoemd werkt er niet één meer! Waar onder het zand zouden ze nu weer zitten? Iemand een idee..?

Die paranoïa moet enigszins beteugeld worden, alle links wijzen naar dezelfde (één) computer van een partikulier. Waarschijnlijk heeft deze persoon de computer even uitgezet of gezien het feit dat het een chello verbinding is.... heeft chello het al dan niet met opzet gedaan

Mijn toetsenboard is stuk (met name mijn spatiebalk) dus alles is onder voorbehoud van typfouten.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2002 21:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ah, chello, goede vrienden van mij...ze behoeden mij voor allerlei slechte invloeden van het internet door mij af en toe 36 uur te ontkoppelen.

Weerwoord forum index » Actualiteiten