Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Imam offert baby tijdens offerfeest Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Imam offert baby tijdens offerfeest
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

- dinsdag 26 februari 2002 @ 09:56 - Bron: ANP

In Bangladesh is een 30-jarige imam aangehouden die zijn 8 maanden oude zoontje heeft geofferd. Hij doodde zijn kindje op het offerfeest dat altijd aan het einde van de jaarlijkse bedevaart naar Mekka wordt gehouden. Hij zei dat hij daarvoor in een droom opdracht had gekregen

Inwoners van een afgelegen dorpje in het district Mymensingh, in het noorden van het land, vonden zaterdag een baby met doorgesneden keel, in een grote plas bloed. Hierop waarschuwde ze de politie.

Het is normaal om beesten ritueel te slachten tijdens het offerfeest, het doden van een kind is ook in moslim kringen niet normaal. Moslims herdenken op het offerfeest het offer van Ibrahim (Abraham). Volgens het verhaal in de koran en de bijbel stond Abraham op het punt om in opdracht van God zijn zoon te offeren, toen God dat op het laatste moment verhinderde en een offerdier zond dat hij in plaats van zijn zoon mocht doden

De vrouw van de imam vertelde dat haar man haar had gevraagd het kind in bad te doen, maar dat zij niet wist wat hij van plan was.

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Het gaat hier natuurlijk om een psychoot of schizofreen.

Goethe zei het al: afkeer is passief misnoegen en haat is actief misnoegen
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Tsss, en dan nog te bedenken dat er mensen zijn die deze geloofscultuur niet achterlijk (lees achtergesteld en ouderwets)vinden.
Waarschijnlijk zal dit een uitzondering zijn maar er waren vorig jaar ook al meldingen van moslims die hun eigen kinderen ter offer brachten.
Hopelijk word het geen trent onder de moslims die hun geloof dan echt definitief in het kwade daglicht zetten.
Ik zie de rechtsextremisten dit al toejuigen omdat het lekker opruimt! (kom jongens, zeg het maar!)

Arme kinderen, die krijgen niet eens een kans in het leven door dit soort idioten!!

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

John, het is wel een Imam die waarschijnlijk ook volgelingen heeft!
Gek dat die mensen niet kunnen nadenken dat dit wel eens verkeerd zou kunnen zijn.
Maar in elke geloofsovertuiging vind je van dit soort "fanatiekelingen", dus met het geloof op zich zou het niets te maken hebben.

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Waarschijnlijk zal dit een uitzondering zijn maar er waren vorig jaar ook al meldingen van moslims die hun eigen kinderen ter offer brachten
Ik houd het hier op psychiatrische ziektebeelden. Meer imams hebben zich onbekwaam of ziek getoond. Dat zijn en blijven ook mensen.

Maar inderdaad Maarten, je haren rijzen ter berge.

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

In het algemeen gesproken (dus niet islamitische stromingen in het bijzonder) vallen er over de gehele geschiedenis heen bezien wel zwarte orden op te merken die rituele moorden begaan. Daarbij kan het ook om (eigen) kinderen gaan. Dit geschiedt dan voor occulte doeleinden.

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Maarten,

Ken jij David Coresh? Amerikaan en christen, joeg vele kinderen de dood in.

Net zo min is hij een voorbeeld van hoe alle Amerikanen of christenen zijn. Deze imam is dus ook geen voorbeeld van hoe moslims zijn.

Mijn toetsenboard is stuk (met name mijn spatiebalk) dus alles is onder voorbehoud van typfouten.
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Inderdaad,

Uitwassen als gevolg vaneen overtrokken, of zieke, individuele benadering komen in alle kringen voor.(ziek, zieker, ziekst !).

Daar kun je geen hele bevolkingsgroep op religie of afrekenen.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Karel den Hoorn op 26 Februari 2002 om 11:20 uur]
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Klopt Cliff, ik heb wel eens van deze man gehoord.
Op discovery zie je zo nu en dan wel eens documantaires over secteleiders die zijn volgelingen inclusief kinderen de dood injagen omdat het einde van de wereld zogenaamd nabij was.

Wat ik al eerder aangaf is dat dit weinig te maken heeft met een individueel geloof maar dat er in alle geloofsovertuigingen wel zo'n figuur te vinden is.
En als deze dan toevallig enige macht heeft over zijn volgelingen dan is het leed niet te overzien.
Wanneer gaan ook de gelovigen eens nadenken, vraag ik mij vaak af.
Dit kan toch nooit de bedoeling zijn van welke god dan ook dat er mensen of dieren geoffert worden om wat voor reden dan ook?
"God is almachtig" word er vaak geroepen maar deze is niet in staat om zelf een mens of dierenleven te nemen voor zijn eigen genoegen.
Dat is klaarblijkelijk een taak voor de nederige mens, wat in mijn ogen behoorlijk krom is.

Nog een reden om mijn uitspraak nog even nadrukkelijk weer te geven: "Ik ben tegen elke vorm van schriftelijk geloof"!
En zeker als deze geschriften dood en verderf zaaien onder welke bevolkingsgroep dan ook.

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Toch opmerkelijk dat in de Bijbel Abraham gevraagd werd zijn zoon te offeren door God. De enige die hem tegenhield dit niet te doen, was God zelf, geen overheid oid.

David Coresh dacht dat God hem en zijn volgelingen uit het vuur zou redden. Het vuur dat de secte (althans volgens de FBI ) zelf zou hebben aangestoken.

Mijn toetsenboard is stuk (met name mijn spatiebalk) dus alles is onder voorbehoud van typfouten.
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Cliff,

Hoewel geen mensen beledigen wil, want dit bljken onderwerpen te zijn die zeer gevoelig kunnen liggen.

De bijbel is natuurlijk een boek van 'overleveringen', verhalen van vader op zoon, enzovoort, enzovoort, totdat op een bepaald moment iemand dit opgeschreven heeft.

In die gegeven context kan ik me er, zoals aan mij weleens uitgelegd, toch mee uit de voeten.

De bedoeling zou zijn geweest Abraham op de proef te stellen, voor zijn gelovigheid. Hiertoe zou het (zelfs in die tijd) meest weerzinwekkendste zijn gevraagd om deze beproeving gestand te doen.

Deze overlevering geeft dan meer aan dat in die tijd mensenoffering ook al als weerzinwekkend ervaren werd, en mag absoluut niet gezien worden als zou het tot de normale 'geloofsuitoefening' behoren.
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 15:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

wat niet wegneemt dat abraham wel bereid was om zijn zoon te offeren.

althans volgens de overlevering.

ik dacht trouwens dat sommige druide groepen vroeger ook aan mensen offers deden.

Als we ons niet aan onze principes houden dan stoppen we menselijk te zijn.
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dat alles neemt niet weg dat we er gevoeglijk van kunnen uitgaan dat de betrokken imam behoorlijk gestoord moet zijn geweest. Wanneer hij echt gedroomd heeft dat hij zijn kind moest ombrengen, dan moet hij so wie so toch geschift zijn als hij gelooft dat God hem dat zou opdragen? Net als Abraham dus, of mag ik dat misschien niet zeggen?
Van Satanisten wordt beweerd dat zij zeer ver gaan in het omgekeerde doen van wat "andere" godsdiensten leren om hun eigen zwarte godheid te plezieren. Moord als offer wordt daarbij -naar men beweert- door sommigen ook niet geschuwd. Geen domme lieden naar het schijnt, maar wel verdorven. Dat komt trouwens goed uit want hun streven zou zijn met hun aanbeden meester in de hel te mogen verkeren. Allez, laat ze intelligent zijn, maar wijs.....?

Alles verandert, maar zelden vanzelf.
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:

ik dacht trouwens dat sommige druide groepen vroeger ook aan mensen offers deden.

Mensoffers kwamne nog veelvuldig voor bij de Germanen en de volkeren in het Midden-Oosten. Het zijn vervolgens de Romeinen geweest die aan deze praktijken een einde hebben gemaakt.

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Oja: satanisten doen veel aan orgies schoot mij net even te binnen!
Sex is één van de dingen die vaak aan de orde komen en daarbij worden volgens mij de minderjarigen niet ontzien.
Maar dat laatste is mij niet helemaal zeker.
Enfin, dit wilde ik nog even kwijt.

De Romeinen deden toch ook aan mensoffers?
Als ik alle verhalen over de Romeinen moet geloven zijn er heel wat geoffert in de arena's!

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Tjaaaa, maar dat laatste was natuurlijk "maar voor de lol" en had met godsdienst weinig te maken. Wel met brood en spelen.

Verder zijn de meeste satanisten waarschijnlijk inderdaad niet vies van sex. Maar gedwongen sex lijkt me wel tegen de regels. Overigens gelooft de gemiddelde satanist voor zover ik weet noch in Satan, noch in God en is hun "geloof" (het is eerder een filosofie) in eerste instantie een afzetten tegen het christendom.

Ik ontken alles
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2002 23:00 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

en dan heb je ook nog extreme satanisten en "gewone satanisten" die elk weekend hun ding doen en waar je verder niks van hoort.

anyway het is niet echt een gevaarlijke geloofs overtuiging
alleen is het wat afwijkend.

van mensenoffers en orgies is geen sprake.

Als we ons niet aan onze principes houden dan stoppen we menselijk te zijn.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2002 0:00 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik ken geen enkele religie waarin mensenoffers acceptabel zijn. Wel vormen van zelfopoffering en zelfkastijding maar dat zijn heel andere zaken. Of het de bedoeling van een god is dat er offers gebracht worden lijkt mij een theologische kwestie waarover buitenstaanders moeilijk kunnen oordelen. Met de islam heeft dit hoe dan ook niets te maken. Goed mogelijk dat zo'n imam in zo'n arm en onderontwikkeld land veel volgelingen zal hebben. Ongeschoolden kunnen immers moeilijk bepalen of hij ontspoord is of niet, hij blijft een autoriteit waar ze tegen opkijken.

Ik ontken alles
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2002 0:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dat er niet alleen rare jongens tussen de moslims rondlopen bewijst dit berichtje:

"Christelijke oproep tot moorden"

- dinsdag 26 februari 2002 @ 22:52 - Bron: Kranten.com

Metropoliet en hoogste geestelijke van de Orthodoxe Kerk in Georgië Atanase Sjakvasjivili heeft vandaag in een uitzending, voor een Georgische televisie-omroep, gezegd: "Alle sektarische christenen in Georgie zouden doodgeschoten moeten worden."

Jehovah's getuigen, baptisten, anglicanen en leden van pinkstergemeenten rekent hij tot sektarische christenen. Ook sprak hij zijn sympathie uit voor voormalig geestelijke Basil Mkalavisjvili, die uit zijn ambt werd geschorst vanwege gewelddadige acties tegen minderheidsgroeperingen in Georgie.

Niet lang geleden hebben aanhagers van Basil nog een opslagloods van een bijbelgenootschap overvallen, waarbij de boeken verbrand werden. Atanase vond deze daad "Heldhaftig en mannelijk."

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2002 0:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Welke religieën ken jij dan allemaal, Olaf?
En dan niet oppervlakkig, want die kennen we allemaal, maar degene die je echt uitvoerig bestudeerd hebt?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2002 0:07 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Deze mensenoffers mogen regelrecht als moordplegingen worden aangeduid. De toevoeging 'offer' verdienen ze in feite niet.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2002 0:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Maarten,

Echt bestudeerd heb ik geen enkele religie. Maar over christendom, judaisme, boeddhisme en islam heb ik voldoende gelezen om te weten dat mensenoffers er niet geaccepteerd worden. Wat betreft de joods-christelijke leer, die over het algemeen ook door de islam geaccepteerd wordt, is dit zelfs terug te brengen tot een uitdrukkelijk verbod in de bijbel. In het boeddhisme wordt zelfs het plattrappen van een insect al afgekeurd. Over hindoeisme heb ik weinig gelezen. Ik ken wel de (verboden) praktijk van weduwenverbrandingen in India, maar dit zou een hardnekkige lokale traditie kunnen zijn. Over wicca en satanisme weet ik ook een en ander maar laat ik hier buiten beschouwing.

Ik ontken alles
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2002 0:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Bij satanisme worden volgens mij alleen maar mensen opgeoffert en als het even kan zoveel mogelijk!
Maar inderdaad, dat is nu even niet tersprake.

Maar volgens mij werden vroeger in het christelijke geloof ook mensen opgeoffert aan een goddelijk figuur.
Maar misschien ben ik in de war met een west-europees geloof dat de voorloper van het christendom moest voorstellen.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2002 0:30 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Mensenoffers zijn in het christendom altijd als heidens beschouwd, en werden zelfs als voorbeeld gebruikt waarom het heidendom bestreden moest worden.

(Overigens: in het moderne satanisme draait alles om "doe waar je zin in hebt zolang een ander er maar geen last van heeft". Ik neem dus aan dat ook hier mensenoffers worden afgekeurd.)

Ik ontken alles
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2002 0:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

"doe waar je zin in hebt zolang een ander er maar geen last van heeft"

Hmm, dat is ook een beetje mijn motto, ben ik nu satanist?

Overigens was er laatst ook zo'n bericht in de krant dat een man en een vrouw veroordeeld werden voor een moord die een opdracht van satan zou zijn.
Rare jongens die gelovigen.

Ik ben ,om heel eerlijk te zijn, vergeten hoe het christendom vroeger omging met offers en dergelijke, maar misschien dat ik het nog ergens kan vinden in mijn boeken kamertje, wat inmiddels wel als prive bibliotheek mag worden beschouwd.

Weerwoord forum index » Actualiteiten