Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » 'Willem-Alexander blinkt uit door domheid' Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
'Willem-Alexander blinkt uit door domheid'
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2002 13:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ja, ik hoorde het net op de radio....

In Nederland is zo iemand makkelijk aan te klagen voor majesteitschennis. Ik weet niet of dat ook kan als het in een Duitse krant staat, maar ik denk het wel.

Bepaal zelf waarop, maar ga stemmen op 15 mei 2002!
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2002 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Die man wil gewoon wat aandacht ..... zielig hoor!
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2002 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Volgens mij klopt dat wel, die domheid. Hij laat zich door de eerste de beste prinzen-jaagster strikken, terwijl hij eerste keus had in Nederland. Als je bedenkt dat Maxima in New York is gaan wonen om John Kennedy jr. aan de haak te slaan, en toen haar dat niet lukte, zij hem maar nam. Als ik tenminste Rob Hooglander van de telegraaf mag geloven.
Of zou die dat verzonnen hebben?

jorden

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door jorden op 30 Januari 2002 om 20:42 uur]
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2002 18:56 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik weet niet waar jullie je informatie over het koningshuis vandaan halen maar een raar zooitje is het natuurlijk wel.

Ik hoor net weer iets raars! Wij 'het volk' betalen elk paard en elke scherpschutter op de daken en elk servet dat tijdens het huwelijk en de feestelijkheden wordt gebruikt maar krijgen wel het 'verbod' op sommige plekken camera's neer te zetten om de koningklijke kermis een beetje behoorlijk in beeld te brengen.

Draait er zaterdagmiddag nog een goeie film in Rotterdam?

...bent u daar nog...
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2002 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Belachelijk stuk! Enge republikein!
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2002 21:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Goed stuk! Leon de Winter vat de koe bij de horens! Leuk sarcastisch stuk waar ik erg om moest lachen. De achterliggende gedachte achter dit stuk, zoals hij in het 20.00 uur journaal toelichtte is van een gezond kritisch niveau.

http://home01.wxs.nl/~breet040/home.html Just the facts ma'am!
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2002 22:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Hmm... ik heb de toelichting nog gemist, maar ik vind het (zoals ik het nu heb gehoord) een zeer makkelijke en trieste manier van humor. Of inderdaad je in de picture brengen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2002 22:44 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik vraag me af, eigenlijk heb ik al een vermoeden, valt maxima op WA of op onze (beetje domme)Kroonprins?

jorden
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2002 0:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

- woensdag 30 januari 2002 @ 12:24 - Bron: Tiscali

Schrijver Leon de Winter heeft in Duitsland, en ondertussen ook in Nederland, zich de woede van veel mensen op de hals gehaald. In een door hem geschreven stuk in een Duitse krant haalt hij flink uit naar het Nederlandse Koningshuis.

Over Willem Alexander schrijft hij: "De kroonprins blinkt uit door "onnozelheid, domheid en kleurloosheid." Juliana moet het ook ontgelden in zijn stuk, volgens De Winter is zij "zo seniel dat ze denkt dat ze een labrador is." Over Máxima is hij echter een stuk positiever, hij noemt haar zelfs "de redding van het koningshuis."

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2002 0:39 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Wel laf hoor... In een Duitse krant...

Galgenhumor: "De vrijheid is aangevallen!!!" (Bush, 11/9/2001)
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2002 8:11 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Het is opvallend dat iedereen die in het openbaar een mening geeft die niet in de pas met de massa loopt, meteen beschuldigd wordt van "zichzelf in de picture brengen". Dit impliceert dat mensen hun mond moeten houden. Het lijkt een beetje op iedereen die stelt dat dit land "vol" is meteen voor rascist wordt uitgemaakt.

Discussievoeren is duidelijk niet de sterkste kant van de Nederlanders. Voorts legt het de hokjesgeest in Nederland weer bloot.

http://home01.wxs.nl/~breet040/home.html Just the facts ma'am!

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Clementius op 31 Januari 2002 om 08:12 uur]
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2002 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Best vreemd dat men hier zo een kritiek heeft op het konningshuis. Waar is het Oranje gevoel gebleven Ik zelf heb niet veel met het koningshuis, ze doen maar wat ze willen zolang ik er geen last van heb. Vind Maxima een leuke meid, interesseert me verder ook niet of zo voor WA gevallen is of voor zijn status. Laat WA dat zelf maar uitzoeken. Wat ik veel erger vind is dat er zo belachelijk veel geld uitgegeven wordt. Maar ach ja we kunnen er toch niets tegen doen, dus ik gun hen dan toch maar de mooiste dag van hen leven

of ik zaterdag kijken zal, misschien eventjes, ben niet van plan om de gehele dag te volgen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2002 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Schitterende stuk van de Winter, ben dol op zulke humor, ik moest me rot lachen. Wanneer schaffen we het nou af, dat koningshuis, jeetje, we leven niet in de middeleeuwen. Als er 1 iemand is die het recht heeft Koning te worden in Nederland dan ben ik dat wel.

http://ertan.politiekactief.nl
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2002 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Het lijkt een beetje op iedereen die stelt dat dit land "vol" is meteen voor rascist wordt uitgemaakt.

Niet mee eens, want daar haal je echt de media niet mee. Daar ging het mij om. Als Leon de Winter de media niet gehaald had is er ook geen sprake van aandacht trekken.

Vraag blijft dus of hij van te voren zou weten dat hij de media zou halen met zulke uitspraken. Als dat antwoord JA is, dan vind ik hem een aandachttrekker.

Zo, heb ik mijn uitspraak genoeg genuanceerd

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2002 20:50 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Vond het een zwak en smakeloos stuk van De Winter. Geen gein of humor, maar goedkope ongein.

Het dementeringsproces van Juliana zo onkies te kijk stellen is mij in ieder geval in het verkeerde keelgat geschoten en ook bij vele anderen denk ik.

Juliana was geliefd als mens en als koningin.

Goethe zei het al: afkeer is passief misnoegen en haat is actief misnoegen

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door John Wervenbos op 03 Februari 2002 om 02:07 uur]
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2002 21:05 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Domheid is mens - eigen. De kunst is het te onderdrukken!

Vanaf het moment dat de politiek vervelnd wordt, is de democratie in gevaar (Hogg)
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2002 21:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Willempie is beslist niet dommer dan de gemiddelde Nederlandse melkboerenzoon. Alleen is ie uit het ei gekropen in een afgelegen Friese zijtak van de Oranjefamilie. Deze tak heeft een sterke overlevingsdrang die zich ondermeer uit in risicomijdend gedrag (snel wegwezen tijdens WOII).

Dat is blijkbaar reden voor nogal veel Nederlanders om tegenwoordig een haast hysterische interesse te hebben voor zijn verkeringen met binnen- en buitenlandse gelukzoekstertjes.

Dus..........wie zijn er nu eigenlijk echt "een beetje dom"? Wij toch?

De geest is wel gewillig maar het vlees is zwak.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Guus op 02 Februari 2002 om 21:22 uur]
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2002 23:19 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Als je het mij vraagt is ze voor zijn status gevallen, ben benieuwd wat WA daarvan vindt wanneer zijn verliefdheid verdwenen is.

jorden
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2002 23:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Hij wordt een goede opvolger op / voor de troon. M. zal hem daarin volgen. Zij heeft haar doel bereikt. Schandaaltjes zullen we meemaken. Maar dat moet kunnen. Niets met domheid te maken.

Vanaf het moment dat de politiek vervelnd wordt, is de democratie in gevaar (Hogg)
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2002 1:49 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Leon Winter moet niet aan Juliana komen, want een liever mens bestond ,m.u.z. van prinses Irene, niet bij het koningshuis.

Ik geloof ook niet in de echtheid van M. zelfs niet na al die tranen.
Ik verwacht dat de schandalen nu spoedig ons zullen gaan bombarderen.
Ze moest wel naar het buitenland om een rijkrlui's zoontje proberen te strikken, want ze wist dat Argentinie en daarbij haar familie naar de knoppen gingen.Zoiets komt niet in 1 week of dagen en anders wist haar vader het wel.

Ik geloof niet dat het Nederlandse volk dom is maar dat de media deze huwelijk op z'n geweten heeft en een spelletje sensatie met W.A. speelde en zal blijven spelen.

Rechtsextremisten zijn wel de mond gesnoerd want blond is M. niet en nationaal produkt al helemaal niet.Een uiterlijke manipulatie van haar die blonde haren een intelligent mens ziet meteen aan haar kleur ogen, wenkbrauwen dat zij onmogelijk blond kan zijn.
En als zij blond is dan zitten er meer lekkere schandaaltjes aan te komen, want de rest van de familie is bruin/zwart, dus is zij zo apart in de familie? denk ik niet.

W.A. gaat de geschiedenis in als de domme Oranje prins van deze eeuw net als zijn oom uit een van de vorige eeuwen, waar hij ook toevallig op lijkt.Onvoorstelbaar zeg.Ik gun hem zijn schandaaltjes, hij heeft het er zelf naar gemaakt en ook zijn blamage, al vind ik hem ergens zeer zielig.

je maintendrai
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2002 1:57 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Zou Maxima ooit van Diana gehoord hebben?
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2002 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dat vieze stuk over het koningshuis van Leon de Winter vind ik ondermaats. Leon is een ijdele nare man, die samen met zijn hooghartige vrouwtje, totaal in alles mislukt is. Zijn boeken verkopen slecht omdat ze waanzinnig saai zijn, en dan gaat het loser-echtpaar maar lekker op mensen zitten inhakken, die zich totaal niet mogen verdedigen!
Weten jullie nog dat er een kritisch stukje in de Volkskrant heeft gestaan over dit domme echtpaar, geschreven door hun oppas? Ze kiften de hele dag en kunnen ook hun kinderen niet aan. De reactie op dit stukje waren tekenend voor deze enge mensen! De oppas werd neergezet als een, jawel, dom en gek mens.
Wie vindt deze Leon en Jessica nou nog geloofwaardig? Zet ze maar lekker bij het grof vuil, ha ha.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2002 14:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik ken De Winter verder niet zo als schrijver. Lees en bestudeer tegenwoordig vrijwel alleen nog maar informatieve boeken. Kennelijk heeft hij de afgelopen jaren wel een zekere naamsbekendheid opgebouwd. Neem aan dat hij romans, essays en columns schrijft.

Heb jij zelf weleens iets van hem gelezen Paulien?

Goethe zei het al: afkeer is passief misnoegen en haat is actief misnoegen

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door John Wervenbos op 03 Februari 2002 om 14:47 uur]
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2002 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dat heb ik getracht, ja, maar ik kwam niet ver. Ook zag ik het echtpaar een paar keer op TV. De laatste keer had Leon een discussie met neef Harry. Hij zat op een belerende manier, Harry de grond in te boren en deed wat hij altijd doet: over zijn eigen onzekerheid heen schreeuwen.
Ik vind kritisch naar het koningshuis kijken niet verkeerd, maar doe dat dan genuanceerd!
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2002 23:39 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Via de TV leer je de mensen echt kennen, hè?

Ik zou willen zeggen: lees eens een boek van Leon de Winter. Afgezien van een enkel vroeg werkje zijn ze zeker niet saai. Literair heb ik er geen waardeoordeel over.

De geest is wel gewillig maar het vlees is zwak.
  Weerwoord forum index » Actualiteiten