SP-Kamerlid Harry van Bommel is woedend over de door Microsoft aangekondigde prijsverhogingen voor software op scholen. De kosten kunnen in een keer met duizend procent toenemen, waardoor scholen snel in de problemen kunnen komen. "De scholen kunnen geen kant op door de allesoverheersende positie van Microsoft," aldus Van Bommel die van het kabinet snelle maatregelen eist. http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/1090
Bepaal zelf waarop, maar ga stemmen in mei 2002!
Kabinet moet Microsoft aanpakken
Geplaatst: Di Jan 22, 2002 23:55
Onbekende
Gast
Zou het echt gaan om duizend (1000) procent?
Ik vind in elk geval dat computers niet thuishoren op scholen, het leid meer af van het leren dan dat 't wat toevoegd, leraren weten nauwelijks wat nuttigs voor te verzinnen, en tegen de tijd dat de kiddo's van school komen is hun opgedane kennis van computers allang niet meer toepasbaar.
Tjee, ik heb ooit Wordperfect-les gehad op school, wat een giller.
Cultures don't mix, they clash
Geplaatst: Wo Jan 23, 2002 0:02
Onbekend
Gast
Nou, het is inmiddels al wat verbeterd hoor Racer. Doe vrij veel met computers op een basisschool. Er zit toch wel toekomst in hoor.
Maar overspannen verwachtingen zijn inderdaad ook weer niet goed.
Goethe zei het al: afkeer is passief misnoegen en haat is actief misnoegen
[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door John Wervenbos op 23 Januari 2002 om 12:02 uur]
Geplaatst: Do Jan 24, 2002 0:10
Onbekende
Gast
Dan blijven de scholen toch fijn werken met WIN98-SE ?
Prima besturingssyteem en als het zaakje instabiel word leren de kinderen gelijk hoe ze windows weer stabiel kunnen krijgen!
groeten uit......Holland?
Geplaatst: Do Jan 24, 2002 0:20
Onbekende
Gast
Of ze stappen over op Linux of Apple.
Ik zat te denken, als ik op de basisschool computerles had gekregen, dan had ik nu een programmaatje in Basic kunnen maken en geweten hoe je op de Commodore-64 een cassette-bandje moet uitlezen. Staat vast heel indrukwekkend op je CV
Cultures don't mix, they clash
Geplaatst: Do Jan 24, 2002 0:38
Onbekende
Gast
Racer,
Als je zo gaat redeneren dan kunnen we beter stoppen met onderwijs, omdat bijna alles weer anders is dan wat we geleerd hebben. Je zult maar voor fiscalist of IT'er of zo iets willen worden. Voordat je met je opleiding klaar bent is alles alweer verandert....
Computers worden steeds belangrijker in het leven en daarom alleen al is het belangrijk dat mensen op de basisschool hier al mee te maken krijgen, ze krijgen een BASIS, waar ze later aan verder moeten werken.
Ik mag toch aannemen dat jij ook in guldens hebt leren rekenen en daar heb je nu dus mooi ook niks meer aan....
Geplaatst: Za Feb 02, 2002 14:46
Onbekende
Gast
Dat moet zeker ja ?
Het moge toch niet zo zijn dat een concern als microsoft ook al hebben ze het monopolie op deze markt misbruik gaat maken ban haar positie door prijzen ineens te verhogen ?
In alle redelijkheid is juist de overheid degene die hiervoor een stokje kan steken.
Deze doctrine kan beter een ogilopolie worden, waarbij zeker basscholen kwantum korting kunnen krijgen. Het gaat immers om de toekomst van onze kinderen.
Geplaatst: Za Feb 02, 2002 16:52
Onbekende
Gast
Voor verspreiding van kennis is eenduidigeid en een vormigheid een pre.
Monopolie past daar niet in. Wel een spagaat overigens.
Vanaf het moment dat de politiek vervelnd wordt, is de democratie in gevaar (Hogg)