Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Wolf wordt hier een grotere plaag dan in hun vaderland
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wolf wordt hier een grotere plaag dan in hun vaderland
BerichtGeplaatst: Di Nov 01, 2022 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In Canada werd, zoals mij is verteld, staat al vanaf 1872 een prijs van 500 dollar op bewijs dat een wolf zonder aanleiding een mens heeft aangevallen.
Die prijs is nog steeds niet opgehaald, omdat de wolf daar van nature respect heeft voor de mens.
Dat komt omdat men daar op wolven schiet als ze hun vee of kippen aanvallen.
Dat doet men hier niet. Dat zal tot het gevolg hebben dat de wolven hier hun angst en respect verliezen voor ons mensen.
Daarom is het hier een kwestie van tijd tot een wolf een kind zal aanvallen. Kinderen zullen eerst hun voorkeur hebben als prooi, omdat die vaak wat kleiner zijn dan volwassenen.
Dit dramazal onherroepelijk in de toekomst gebeuren.
Kunnen we na zo,n moordpartij de goedpraters van wolven in ons overvolle land, voor dat toekomstige drama rechtstreeks verantwoordelijk houden?
Of verzinnen we eerst allemaal smoesjes om niemand de schuld te geven. Zeker de zogenaamde natuurvrienden niet. Want we deugen tenslotte met zijn allen.
En vergis u niet ik houd van wolven, maar wil hen ook als roofdier behandelen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 01, 2022 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

De wolf hoort van oudsher al in de bossen van Nederland thuis. We willen toch zo graag natuur? En dan krijg je het, is het weer niet goed.

BerichtGeplaatst: Di Nov 01, 2022 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Niet alleen de wolf, ook Toto Wolff!

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2022 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Surprised Laughing

Schreeuwende Oostenrijkers zijn altijd eng!

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2022 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Pejeka schreef:
De wolf hoort van oudsher al in de bossen van Nederland thuis. We willen toch zo graag natuur? En dan krijg je het, is het weer niet goed.

Ook de sabeltandtijger(Daar nemen we de Siberische tijger voor), de beer, de oeros , de wisent en de Eland hoorden in oude tijden bij Nederland.

Een halftamme wolf die in het donker door de Dorpstraat van ter Apel wandelt, hoort hier niet meer.
Dat is niet leuk voor de asielzoekers. Eigenlijk is dat discriminatie van de gekleurde medemens.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2022 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De wolf is vertrokken omdat onze natuur niet meer wild was. Dat is ook evolutie. Wij hebben helemaal geen natuur meer, alles is aangelegd en wordt beheerd, gemonitord en onderhouden.
En om nu, koste wat kost, dat dier hier weer neer te zetten is ook geen natuur, maar beheer en onderhoud.

Wij wonen inmiddels met bijna 500 mensen op een vierkante kilometer. Daar past de wolf niet meer bij.

Herstel: typefout in aantal mensen per km2

Laatst aangepast door Tedje van Es op Za Nov 05, 2022 14:43, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2022 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Tedje van Es schreef:
De wolf is vertrokken omdat onze natuur niet meer wild was. Dat is ook evolutie. Wij hebben helemaal geen natuur meer, alles is aangelegd en wordt beheerd, gemonitord en onderhouden.
En om nu, koste wat kost, dat dier hier weer neer te zetten is ook geen natuur, maar beheer en onderhoud.

Wij wonen inmiddels met bijna 5090 mensen op een vierkante kilometer. Daar past de wolf niet meer bij.

Nou, als echte natuur hier dan toch niet meer bestaat, waar maken we ons dan druk om met dat stikstofgedoe?

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2022 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Uitgezonderd ASML die blijft uitbreiden - richting natuurgebied Oirschotse heide .
Want :
https://nos.nl/artikel/2444618-asml-heeft-een-groeispurt-en-dat-merken-de-inwoners-van-veldhoven
'ASML is druk in gesprek met 21 gemeenten'
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2022 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Barmhartigheid voor de wolven is onrecht aan de schapen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2022 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tedje van Es schreef:
Wij wonen inmiddels met bijna 500 mensen op een vierkante kilometer. Daar past de wolf niet meer bij.

Pejeka schreef:
Nou, als echte natuur hier dan toch niet meer bestaat, waar maken we ons dan druk om met dat stikstofgedoe?

Tja, dat vraag ik mij ook af.

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2022 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Ik vind het wel komisch. In allerlei natuurgebieden worden geïmporteerde diersoorten uitgezet om aldus het natuurlijk landschap dat er ooit was, te kunnen benaderen. Wilde runderen, wisenten, moeflons, wilde paarden, noem het maar op. Aldus creëren we een fake-idee van "natuur", want die dieren leven hier al sinds eeuwen niet meer in de vrije natuur. Maar dat vinden we dan geweldig, en niet kunstmatig. Nou is de wolf deze kant weer op gekomen, een dier dat van oudsher ook gewoon in onze natuur hoorde, en dan is opeens Leiden in last. Wat willen we nou, échte natuur of nagemaakte natuur?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 06, 2022 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
Barmhartigheid voor de wolven is onrecht aan de schapen.

Het onrecht dat de schapen wordt aangedaan is dat ze niet in de vrije natuur mogen leven met hun volledige kudde, maar in gevangenschap moeten leven bij houders die de rammen al op jonge leeftijd doen heengaan, waardoor alleen de schapen overblijven en zonder bescherming van hun mannetjes moeten vertoeven in omheinde stukjes weiland.
Van nature worden ze door de rammen beschermd tegen aanvallen van roofdieren als de wolf.
Uit het feit dat de wolf de gedode schapen helemaal niet opeet kan afgeleid worden dat hij met zijn acties de mens duidelijk wil maken dat hij moet ophouden met die wrede veeteelt, waarbij de mannelijke exemplaren als waardeloos worden beschouwd en behandeld.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 06, 2022 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Afschieten die wolf. Dit land is te dichtbevolkt en gecultiveerd voor de wolf.

BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2023 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:

Herstel: typefout in aantal mensen per km2

Ik las laatst dat het inwoner tal in NL is opgelopen tot 519 km2. Daar zijn illegalen niet bijgerekend.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2023 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik moet me steeds meer schuldig gaan voelen over de hoeveelheid grond die ik in Nederland bezit merk ik. Daar zitten maar 2 mensen op: mijn vrouw en ik.

In Rusland is het 9 personen per vierkante km2. Maar nu met die nieuwe gebieden in Oekraïne kan het misschien 10 worden Laughing

BerichtGeplaatst: Do Mrt 02, 2023 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik hoorde laatst dat de gehele wereldbevolking in Missouri past, op 1m2.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
  Weerwoord forum index » Binnenland