Wat ga je stemmen? |
VVD |
|
6% |
[ 1 ] |
D66 |
|
0% |
[ 0 ] |
PVV |
|
6% |
[ 1 ] |
CDA |
|
0% |
[ 0 ] |
SP |
|
6% |
[ 1 ] |
PvdA |
|
6% |
[ 1 ] |
GL |
|
0% |
[ 0 ] |
FvD |
|
13% |
[ 2 ] |
PvdD |
|
0% |
[ 0 ] |
Volt |
|
13% |
[ 2 ] |
JA21 |
|
26% |
[ 4 ] |
SGP |
|
0% |
[ 0 ] |
ChristenUnie |
|
0% |
[ 0 ] |
BBB |
|
0% |
[ 0 ] |
Overig |
|
6% |
[ 1 ] |
Ik stem niet |
|
13% |
[ 2 ] |
| |
|
Totaal aantal stemmen : 15 |
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 05, 2023 10:01 |
|
|
|
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Za Mrt 11, 2023 12:08 |
|
|
|
Zozo, t wordt nog spannend en interessant.
BBB op monsterscores in het noorden (Drenthe 30%!) en Overijssel en Gelderland. Ongekend. Relatief gezagsgetrouwe, bedeesde provincies, waar andere "protestpartijen" nooit echt voet aan de grond hebben gekregen (uitgezonderd Groningen). Er is echt daadwerkelijk iets kapot gemaakt daar. In al die provincies lijkt geen normale coalitie te vormen zonder de BBB... maar met de BBB lijkt het ook lastig, tenzij de PVV mee gaat doen.
De coalitie op 20 zetels in de EK... PvdA/GL op 14... dus geen meerderheid via links. Met Volt erbij ook geen meerderheid. Alleen de PvdD zou de coalitie aan de linkerkant aan een meerderheid kunnen helpen, maar gezien de PvdD vooral een getuigenispartij is en minder op zoek is naar pragmatisch beleid lijkt me dat niet erg waarschijnlijk.
Aan de rechterkant staat de combinatie BBB/JA21 op 18 zetels en zou dus de meerderheid kunnen maken. Dat maakt 38 zetels. SGP erbij 40 zetels. Maar dat gaat D66 nooit doen. Ergo: dit kabinet gaat binnen aanzienlijke termijn vallen.
Ter rechterzijde van de VVD zitten 25 zetels. Inclusief de 10 voor de VVD en 3 van het CDA maakt dat een rechtse meerderheid in de EK (net als in de TK overigens).
https://www.ioresearch.nl/actueel/driestrijd-tussen-bbb-vvd-en-pvda-groenlinks-bij-ps-en-ek-verkiezingen/
 |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Za Mrt 11, 2023 13:16 |
|
|
|
Royy, Royy, Royy.... wanneer laat je dat links/rechts denken nou eens achter je? |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Za Mrt 11, 2023 15:47 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 12, 2023 9:26 |
|
|
|
Omdat iedereen inmiddels een vlakvoorstelling heeft: er is ook progressief rechts en conservatief links.
Zelfs zo'n vlakvoorstelling is al 'platgeslagen' maar ik snap wel dat men het begrijpelijk probeert te houden voor mensen.
Jouw lijnvoorstelling van links naar rechts is totaal achterhaald: zo'n beetje alle huidige 'problemen' hebben niets meer met oud links/rechts denken te maken.
Ik stel twee nieuwe assen voor:
- progressief / conservatief
- individualistisch / collectivistisch
links/rechts? Altijd al afhankelijke geweest van je eigen punt van waarneming. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 12, 2023 10:55 |
|
|
|
Vooral afhankelijk van het onderwerp. Maar ik zoek dus rechtse meerderheden op onderwerpen die ik belangrijk vindt  |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 15, 2023 17:17 |
|
|
|
Ik heb niks gevolgd maar zag wel dit nog even gisteravond laat;
"Gevaar voor de democratie"
"Bruine laarzen"
Nou nou nou, wat een stel valse loeders die twee. Deze aanval op Baudet was vast met voorbedachte rade.
Ik moet zeggen dat Baudet zich goed staande houdt hier, hij blijft kalm zijn standpunt verwoorden zonder zich te laten provoceren. Denk dat ik wel naar de uitslagenavond ga kijken, vind ik altijd wel leuk, ook als ik zelf niet stem. Het zal wel de avond van Caroline van der Plas worden. |
|
_________________ 24 februari, de dag dat corona verdween |
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 15, 2023 17:58 |
|
|
|
Baudet is een clown geworden, een karikatuur van zichzelf. Zonde.
Wat betreft Groningen heeft ie hier overigens gelijk. Er staan 287.000 huizen in het aardbevingsgebied, geef die 300k per huis, ben je 86mrd kwijt. Oppompen die hap! En CO2 terugpompen. Klaar. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 15, 2023 18:49 |
|
|
|
Ik geloof best dat Baudet inmiddels te veel fratsen achter zijn naam heeft staan om nog een rol van betekenis te spelen in de politiek, maar toch hoop ik op een redelijke uitslag voor Forum. En dat ze hem een gevaar voor de democratie noemen doet mij vermoeden dat ze toch nog een beetje bang zijn dat ie goed zal scoren, als het niet nu is dan wel in de toekomst.
Kuiken en Kaag symboliseren met dit rancuneuze optreden alles wat er momenteel mis is in de politiek.
Was het niet de vorige keer dat Forum won bij deze verkiezingen, in 2019? Lijkt alweer heel lang geleden. Ik dacht zelfs dat er nog een Provinciale Statenverkiezing was geweest na die keer, maar kennelijk vergis ik me. Om de vier ja hé, dus nu inderdaad. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 15, 2023 21:40 |
|
|
|
Gaat lekker voor BBB. Scoren zelfs boven verwachting goed, tot nu toe de grootste in Noord-Holland en afgetekend de grootste in Overijssel, met 33% van de stemmen. Naar TK verhoudingen zouden dat 50 zetels zijn..
Ben benieuwd of het kabinet nog veel langer aan kan blijven met zo'n uitslag.
Laten we zeggen dat dit de avond van de boeren en hun sympathisanten is, want daar komt het toch wel voor een groot stuk op neer denk ik. Het stikstofbeleid. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 15, 2023 22:41 |
|
|
|
Ongekend voor Overijssel. Maak je maar op voor Drenthe, gaat richting de 40% daar denk ik. Gelderland zou ook zomaar dicht bij de 30% kunnen zitten. Dit wordt een landslide voor BBB.
Ik zei al eerder: Overijssel is een relatief bedeesde en gezagsgetrouwe provincie. Er is echt iets kapot gemaakt daar.
Grote vraag is: hoe bouw je hier op landelijk niveau een werkbare meerderheid mee? |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 10:47 |
|
|
|
Ongekend voor Overijssel en Drenthe? Ongekend voor het hele land!
Ik vind het geweldig!
Kan die heks van Kaag nou eindelijk een functie elders krijgen? |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 12:08 |
|
|
|
Het is feest op onze media, wereldwijd, van USA, Canada tot....
IK ben in overwinningsroes SiegesRausch met sweet Caroline,
want wanneer ik gestemd zou hebben 1. FvD 2. BBB
Twitter, always first and pure news.
https://www.facebook.com/capitolfourth/videos/443154381317794
Today 15march2023 the #Farmers won the #elections at once biggest party #WEF #MSM and the #government lost. 🏆🚜🚛 #FarmerProtests #sweetcaroline #BBB #netherlands #dutchelections2023 #nofarmersnofood #Landslide #truckersforfreedom #TrudeauMustGo #FarmerProtest #Bauernproteste |
|
Laatst aangepast door Icesurfer op Do Mrt 16, 2023 12:22, in totaal 2 keer bewerkt _________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 12:12 |
|
|
|
Impact niet groot genoeg.
De inzet was: het brede midden ontdoen van zn meerderheid zodat VVD en CDA worden gedwongen naar rechts te kijken. Maar de coalitie haalt een meerderheid met PvdA/GL. Geen enkele coalitiepartner heeft er belang bij om het kabinet te laten klappen, ze staan allemaal op zwaar verlies. Het CDA zou nog iets kunnen doen uit blinde paniek.
De coalitievorming verloopt in provincies dramatisch en vergroot de kloof: BBB in de coalitie daar waar er een coalitie op rechts te bouwen is: Overijssel, Drenthe, Friesland, Groningen, Limburg en Zeeland. Overige provincies staat BBB buitenspel, want er moet een linkse partij aanschuiven om een meerderheid te bouwen, tenzij de PVV opeens salonfahig wordt.
Waar moet t toch heen met dit land? |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 12:17 |
|
|
|
Dat IS dan de ontmaskering van Wilders PVV. Gisteren zei Wilders regeringsverantwoordelijkheid te willen delen.
Wilders IS of oprecht, of gecontroleerde oppositie ?
Het uur van de waarheid nadert voor Wilders. |
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 12:33 |
|
|
|
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 17:00 |
|
|
|
Ik ben ook wel blij met de overwinning van BBB en het lijkt me toch wel dat het kabinet een groot probleem heeft nu. Dit heeft meer impact dan de overwinning van Forum vier jaar geleden lijkt mij, die was ook niet zo overweldigend als deze van Caroline.
In Duitsland AfD groter dan de Groenen las ik?
Tja, zegt een hoop over wat de burgers vinden van het huidige zooitje ongeregeld.
Dit kun je gerust een politieke aardverschuiving noemen in Nederland. Inderdaad wel ongekend dat een nieuwe partij zo goed scoort. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 17:22 |
|
|
|
Grappig trouwens dat niemand hier BBB heeft ingevuld in de poll, maar de hele landkaart van Nederland zag er nogal groen uit, ik neem aan allemaal BBB.
Ik heb trouwens niet gestemd, niet in deze poll en ook niet in de stembus. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 22:01 |
|
|
|
Omdat Baudet een van de intelligentste politici überhaupt is, heeft hij (nu) nog moeite begrepen te worden.
Dat gaat veranderen, een kwestie van lange adem. Niet iedereen leert even snel. |
|
|
|
|
|
|