Wat ga je stemmen? |
VVD |
|
7% |
[ 1 ] |
D66 |
|
0% |
[ 0 ] |
PVV |
|
7% |
[ 1 ] |
CDA |
|
0% |
[ 0 ] |
SP |
|
7% |
[ 1 ] |
PvdA |
|
7% |
[ 1 ] |
GL |
|
0% |
[ 0 ] |
FvD |
|
14% |
[ 2 ] |
PvdD |
|
0% |
[ 0 ] |
Volt |
|
14% |
[ 2 ] |
JA21 |
|
21% |
[ 3 ] |
SGP |
|
0% |
[ 0 ] |
ChristenUnie |
|
0% |
[ 0 ] |
BBB |
|
0% |
[ 0 ] |
Overig |
|
7% |
[ 1 ] |
Ik stem niet |
|
14% |
[ 2 ] |
| |
|
Totaal aantal stemmen : 14 |
|
|
Geplaatst: Ma Feb 13, 2023 12:01 |
|
|
|
Eerst maar eens de stemwijzer maken uit de eigen provincie. Daarna zie ik wel verder. Vooralsnog sluit ik alleen partijen uit en JA21 is daar één van. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 13, 2023 12:36 |
|
|
|
Met mijn te overwegen optie JA21 heb ik een redelijke match.
Belang van Nederland
79%
JA21
79%
50PLUS
78%
Jezus Leeft
75%
BBB
74%
PVV
72%
Forum voor Democratie
72%
Code Oranje
68%
CDA
66%
VVD
66%
Nederland met een PLAN (S.V.P.)
62%
DENK
53%
Partij van de Arbeid
51%
SP
47%
ChristenUnie
46%
Volt
46%
Piratenpartij
45%
AWP voor Water, Klimaat en Natuur
45%
GroenLinks
44%
D66
37%
Partij voor de Dieren
37% |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 13, 2023 21:50 |
|
|
|
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 17, 2023 12:50 |
|
|
|
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 17, 2023 13:10 |
|
|
|
FVD
Op dit moment is het de enige partij die oppositie voert tegen het systeem i.p.v. op het beleid. Om die reden vormen alle andere partijen geen enkel gevaar voor het zittend pluche. |
|
_________________ Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 17, 2023 13:16 |
|
|
|
Zo is het Blens. Ik voeg er dan nog de MSM als politieke partij bij. |
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 17, 2023 13:32 |
|
|
|
Ik kwam rechtsboven uit, in niemandsland. In Limburg kwam ik uit op één of ander waterpartijtje. CDA en BBB zaten het kortst bij. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 19, 2023 12:49 |
|
|
|
Peiling Eerste Kamer: geen meerderheid voor coalitiepartijen; GroenLinks en PvdA met gezamenlijke lijst tweede grootste partij
Als er vandaag verkiezingen zouden zijn voor de Provinciale Staten, dan zou de VVD de grootste partij worden in de Eerste Kamer met 15 zetels. Dat blijkt uit de meest recente peiling van Ipsos, waarvan het veldwerk is uitgevoerd tussen 10 en 13 februari 2023.
GroenLinks en PvdA – die in de Eerste Kamer één fractie zullen vormen – staan op dit moment op 11 zetels, waarmee ze de tweede grootste partij in de Senaat zouden worden. De PVV en nieuwkomer BBB strijden om een derde plek, met respectievelijk 9 en 8 zetels.
Forum voor Democratie, de partij die in 2019 voor het eerst meedeed aan de verkiezingen voor de Provinciale Staten en de grootste partij werd, staat op dit moment op een verlies van 10 zetels. Daarmee komen ze uit op 2 zetels.
Op dit moment bezetten coalitiepartijen VVD, CDA, D66 en ChristenUnie gezamenlijk 32 zetels, een minderheid in de Eerste Kamer. Ook in deze peiling komen de coalitiepartijen met 29 zetels uit op een minderheid, een verlies van drie zetels. Het verlies komt vooral bij het CDA vandaan. De partij komt uit op 5 zetels, waar zij momenteel 9 zetels in de Eerste Kamer hebben.
Om een meerderheid in de Eerste Kamer te vormen, zouden de coalitiepartijen op dit moment via links, met de fusiepartij van GroenLinks en PvdA, samen kunnen werken. Gezamenlijk zouden zij op 40 zetels uitkomen. Ook is het mogelijk om via rechts tot een meerderheid te komen; met de PVV zouden zij op het benodigde aantal zetels uitkomen om een meerderheid te halen.
Eerste Kamer 2019 Peiling week 7 2023
% Zetels % Zetels
Forum voor Democratie 15.9 12 3.2 2
VVD 15.1 12 17.7 15
CDA 11.4 9 6.5 5
GroenLinks 11.2 8 8.2 6
PVDA 8.6 6 6.4 5
D66 8.7 7 8.7 7
PVV 6.5 5 11.5 9
SP 5.9 4 5.9 4
ChristenUnie 5.0 4 3.1 2
PVDD 3.8 3 5.3 4
50PLUS 3.0 2 0.9 0
SGP 2.6 2 2.5 2
LOKAAL (OSF) 1.4 1 1.7 1
BBB 0.0 - 9.5 8
JA21 0.0 - 4.1 3
VOLT 0.0 - 2.1 1
DENK 0.9 - 1.2 1
BVNL 0.0 - 0.6 0
OVERIG 0.0 - 0.9 0
TOTAAL 75 75
COALITIE 32 29
Peilingen voor de Provinciale Statenverkiezingen
In de aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen voert Ipsos een aantal peilingen uit. Dit is de eerste peiling in die reeks. In februari volgt nog een peiling, en op 14 maart publiceren we onze slotpeiling.
Bij onze peilingen houden we per provincie rekening met welke partijen er meedoen aan de verkiezingen. De steun voor partijen in de verschillende provincies is vervolgens doorgerekend naar een zetelverdeling voor de Eerste Kamer. Voor een uitgebreide uitleg van onze methodiek rondom peilingen voor de Eerste kamer, zie onderaan dit bericht of de website van EenVandaag.
Deze Ipsos Politieke Barometer is gebaseerd op online onderzoek onder een representatieve steekproef van 1.961 stemgerechtigde Nederlanders. De gegevens zijn verzameld van vrijdag 10 februari tot en met maandag 13 februari 2023.
Hoe nauwkeurig zijn de cijfers?
Omdat de zetels die we publiceren zijn gebaseerd op steekproeven moet rekening worden gehouden met de statistische marges die daarbij horen. Bij de steekproeven die per peiling worden gebruikt zijn die marges gemiddeld +/- 1 zetel bij de kleine partijen en +/- 2 zetels bij de grotere partijen.
https://www.ipsos.com/nl-nl/peiling-eerste-kamer-geen-meerderheid-voor-coalitiepartijen-groenlinks-en-pvda-met-gezamenlijke |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 19, 2023 14:11 |
|
|
|
Zoals altijd kom ik redelijk in het midden uit:
 |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 19, 2023 20:04 |
|
|
|
Rechts-conservatief en dichterbij het CDA dan bij de SP?  |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 20, 2023 8:48 |
|
|
|
Ja, het beeld wat jij van mij denkt te hebben klopt vaak niet hè Royy. Maar dat geeft niet hoor, ik ben niet in een partij te vatten.
Lokaal heb ik bv. wel eens gemerkt dat ik het erg vaak met de SGP eens ben. Daar waar de SGP niet zijn religieuze standpunten naar voren brengt maar het heeft over infrastructuur of toerisme kan ik me er vaak prima in vinden.
Een ander iets waar jij en ik grondig in verschillen is jouw links-rechts denken. Naar mijn mening is dat beeld hopeloos achterhaald. Politiek bevindt zich, zoals hierboven te zien is, niet op een lijn maar op een vlak. Ik zou zelfs nog willen stellen in 3 dimensies, dus eerder in een kubus of bol. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 20, 2023 15:07 |
|
|
|
Cliox schreef: | Blens schreef: | FVD
Op dit moment is het de enige partij die oppositie voert tegen het systeem i.p.v. op het beleid. Om die reden vormen alle andere partijen geen enkel gevaar voor het zittend pluche. |
FVD voert geen oppositie maar misbruikt de Tweede Kamer als politiek podium om te muiten. Zij zijn continu bezig met partij politiek en proberen de boel te ontwrichten. De partij, in het bijzonder Baudet, heeft niets met het gepeupel. Baudet kijkt neer op volksbuurten. |
Ik stem gewoon weer op de PVV.
Maar BAUDET kijkt niet neer op het gepeupel, maar hij kijkt wel neer op de stommelingen die de laatste jaren in het kabinet of in de coalitie zitten en de NL hatende figuren die op hen stemmen.
Ik zou bv graag weten welk voordeel het klootjesvolk heeft gehad of heeft van het stoere gebral over de oorlog in de Oekraine.(Dit is ook onze oorlog, krijste Rutte)
Het is mijn oorlog zeker niet, deze bombardementen enz waren niet gebeurt als vanaf het begin de zaak was gesust, en de Navo daarvoor niet was opgeschoven richting Rusland, zoals eerst werd verzekerd.
Ook heeft men in het voormalig O-Europa geen hekel aan de Russen. Het barst er van de pro Russen standbelden. Zie bv Slowakije en de Reski kathedraal in Bulgarije. Ik durfde in dat soort landen nooit te vertellen dat ik Hollander was. Dan werd er waarschijnlijk, zeker na onze bmbardementen op Belgrado in mijn soep gespugd. Ik noemde mezelf Germanski. Dan was het goed.
Ik zou zeggen ga zelf eens onbevoordeeld kijken in die contreien.
. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 20, 2023 16:09 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 22, 2023 10:25 |
|
|
|
Zelfs al zou dat wel zo zijn, dan nog is het nog maar de vraag welke standpunten overleven. Daarom vind ik het ook belangrijk om te weten wie je uitsluit en waarom. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 22, 2023 10:56 |
|
|
|
Op provinciaal niveau vind ik dat lastig te stellen, ken de specifieke provinciale standpunten niet zo.
Daar waar het Zeeland betreft: partijen die voor een kerncentrale zijn op basis van uranium sluit ik uit, die politici hebben echt geen idee van de toekomst van kernenergie. Op basis van Thorium ben ik wel akkoord.
Landelijke politiek: PVV sluit ik uit vanwege kopvoddentaks, verder sluit ik alle partijen uit die hebben meegewerkt aan het afschaffen van het referendum of die ervoor gezorgd hebben dat uitslagen van het referendum niet gehonoreerd werden (Oekraïneverdrag, Sleepwet, EU grondwet)
Blijft er denk ik nog heel weinig over. |
|
|
|
|
|
|