Wat ga je stemmen? |
VVD |
|
7% |
[ 1 ] |
D66 |
|
0% |
[ 0 ] |
PVV |
|
7% |
[ 1 ] |
CDA |
|
0% |
[ 0 ] |
SP |
|
7% |
[ 1 ] |
PvdA |
|
7% |
[ 1 ] |
GL |
|
0% |
[ 0 ] |
FvD |
|
14% |
[ 2 ] |
PvdD |
|
0% |
[ 0 ] |
Volt |
|
14% |
[ 2 ] |
JA21 |
|
21% |
[ 3 ] |
SGP |
|
0% |
[ 0 ] |
ChristenUnie |
|
0% |
[ 0 ] |
BBB |
|
0% |
[ 0 ] |
Overig |
|
7% |
[ 1 ] |
Ik stem niet |
|
14% |
[ 2 ] |
| |
|
Totaal aantal stemmen : 14 |
|
|
Geplaatst: Vr Jan 27, 2023 19:33 |
|
|
|
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 27, 2023 19:57 |
|
|
|
Ik ga voor JA21. Ben niet heel erg onder de indruk van hun kandidaten en ook niet van hun inspanning tot partijvorming, maar ze zitten qua standpunten het dichtstbij. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 27, 2023 21:40 |
|
|
|
FvD als democratische- gezond verstand partij, die belangen Nederlanders het beste behartigd. |
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 27, 2023 23:32 |
|
|
|
Is er geen stemwijzer ofzo? Ik heb geen idee. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 28, 2023 12:10 |
|
|
|
|
|
|
|
| Re: Provinciale Staten 2023 | |
Geplaatst: Zo Jan 29, 2023 13:15 |
|
|
|
Royy schreef: | Ik heb geen bezwaar tegen welke samenwerking dan ook, zolang er inhoudelijk maar iets wat mij zint uitkomt. |
Ook als dat betekent dat je belangen onvoldoende vertegenwoordigd worden?
Ook wanneer FvD wordt aangeboord?
Quote: | Ik heb bv geen bezwaar tegen samenwerking met de PVV. Een "motorblok" van BBB/JA21/PVV kan aantrekkelijk zijn op sommige onderwerpen: 50 zetels (omgerekend naar TK-zetels) waar je heel moeilijk omheen kunt. |
Ik zie het niet gebeuren. De PVV wil niet regeren want dan moet boter bij de vis en dus gekozen worden tussen twee kwaden. Ze zullen extreme standpunten moeten loslaten en stoppen met partijpolitiek waardoor de achterban afhaakt. Veel dingen die Wilders belooft hebben geen wettelijke grondslag dus kan hij nooit waarmaken. Op andere punten vindt hij geen meerderheid. Dus weinig kans dat de PVV een rol van betekenis gaat spelen.
Quote: | Ik zou graag zien dat het "brede midden" (VVD/CDA/D66/CU/PvdA/GL) geen meerderheid krijgt in de EK, dat lijkt obv de peilingen heel goed mogelijk. En dus dat de coalitie naar rechts moet kijken: BBB en JA21. Ik draag daar graag aan bij, ook al gaat dat ten koste van de zwaarte van de VVD in dat "brede midden" (maar die hebben de afgelopen jaren niet echt laten zien dat ze uitblinken in impact maken). Ik wil vuisten op tafel, ik ben klaar met dit gerommel. |
Peilingen zeggen weinig. In de afgelopen jaren was D66 weggezakt en kansloos verklaart waar FvD de virtuele zege kreeg toegestopt. We weten beiden hoe het afliep. Al denk ik dat de coalitie veel heeft ingeboet. Ze hadden nooit moeten formeren in dezelfde samenstelling die eerder nog aftrad. De rekening volgt en terecht ook!
Maar waarom JA21? Oprechte vraag naar de standpunten die jou overstag doen gaan. Ikzelf ben 'lost' en heb werkelijk geen idee. Doorgaans wil ik SP en PvdA ook nog wel eens bekijken maar ze zijn te links met betrekking tot open grenzen. En Marijnissen heeft van 'links populisme' een begrip gemaakt. JA21 heb ik vooralsnog niet afgeschreven. Pieter Omtzigt heb ik ook nog aan gedacht maar die schuift teveel naar rechts in mijn optiek. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 29, 2023 13:33 |
|
|
|
Ik stem niet. Het interesseert me geen bal meer. |
|
_________________ 24 februari, de dag dat corona verdween |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 29, 2023 13:37 |
|
|
|
Heeft toch geen zin. Wanneer verkiezingen wat zouden betekenen, zouden ze verboden zijn.
De MSM programmeert immers de mainstream schapen wat er gekozen gaat worden.
Toch ben ik geinteresseerd in het Baudet, FvD, PVV, Wilders experiment,
net zoals ik in Trump geinteresseerd ben vanaf het moment toen de VS Amerikanen
het gore lef hadden anders te kiezen dan de MSM wilde. |
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 29, 2023 14:48 |
|
|
|
Ik denk niet dat FVD en PVV ooit samen gaan regeren. Ik geloof ook niet dat ik dat een heel goed idee zou vinden, maar wat er nu zit is misschien nog wel erger. Vooral die groene kliek daar erger ik mij dood aan, vandaar ook dat ik ben afgehaakt. Het stikt tegenwoordig van de types in de TK die het überhaupt niet verdragen wanneer iemand woordjes zegt die bij hun niet in goede aarde vallen, en dan demonstratief met hun telefoon gaan spelen of zelfs weglopen.
En dan heb je ook nog die voorzitter die iedereen die iets kritisch zegt onmiddellijk de mond snoert.
Het is een absolute poppenkast, ik kan het niet meer serieus nemen. |
|
_________________ 24 februari, de dag dat corona verdween |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 29, 2023 15:03 |
|
|
|
Cliox schreef: |
Ook als dat betekent dat je belangen onvoldoende vertegenwoordigd worden?
Ook wanneer FvD wordt aangeboord? |
Mijn belangen moeten natuurlijk wel goed vertegenwoordigd worden, dat zie je nu misgaan in de compromissen die de VVD sluit.
FvD sluit ik niet uit, als je er zaken mee kunt doen: why not? Je hoeft er niet mee te trouwen he. Ik ben vrij opportunistisch als ik er zelf beter van word.
Quote: |
Maar waarom JA21? Oprechte vraag naar de standpunten die jou overstag doen gaan. Ikzelf ben 'lost' en heb werkelijk geen idee. Doorgaans wil ik SP en PvdA ook nog wel eens bekijken maar ze zijn te links met betrekking tot open grenzen. En Marijnissen heeft van 'links populisme' een begrip gemaakt. JA21 heb ik vooralsnog niet afgeschreven. Pieter Omtzigt heb ik ook nog aan gedacht maar die schuift teveel naar rechts in mijn optiek. |
Ik zie JA21 als de Bolkestein-VVD. Economisch rechts, hard op migratie en criminaliteit, medisch-ethisch voorzichtig. Migratie (coalitie maakt er een zooitje van, 12 jaar VVD als grootste partij heeft weinig opgeleverd, JA21 stelt Deens model voor) en belastingen (ik ben niet te spreken over de lastenverzwaringen in box3) geven voor mij de doorslag.
Enige minpunt is dus hun partijvorming, die is te zwak. Zie je mooi aan de kandidaten die ze hebben. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 31, 2023 1:18 |
|
|
|
Het vreemde vind ik, dat ik een email kreeg, dat ik mag stemmen op de Eerste Kamer?
Van uit Den Haag. Ik woon niet in Nederland, maar ik kan wel stemmen voor de Tweede Kamer
Ik dacht dat je alleen maar kon stemmen voor de 1ste Kamer, in de Provincie waar je woont.
Niet vanuit het buitenland.
Wat is er aan de hand met Nederland? |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 31, 2023 18:26 |
|
|
|
Is nieuw. Er is een dertiende virtuele provincie gecreeerd waarvoor jij kunt stemmen en die provincie stemt mee voor de EK. Op zich best logisch. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 01, 2023 18:21 |
|
|
|
VOLT.
Sterker Europa inclusief sterke Europese defensiemacht. |
|
_________________ Scribo ergo sum |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 01, 2023 19:46 |
|
|
|
Bestaat Volt nog joh ? Ik hoor niks meer van ze. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 02, 2023 3:11 |
|
|
|
Laagspanning of hoogspanning Royy?  |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 02, 2023 10:20 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 04, 2023 15:37 |
|
|
|
Serieus Ice, weet je wie Clown Kafka is?  |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
|
|