Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Zonder of minder boeren brengt duurder leven naar NL
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Zonder of minder boeren brengt duurder leven naar NL
BerichtGeplaatst: Di Dec 27, 2022 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als er minder boeren via de huidige Randstad hetze overblijven, zal dat alle boodschappen duurder maken, tot onbetaalbaar, waaronder alle groenten, aardappelen, en de melkproducten kaas boter en eieren. De belasting inkomsten van het kabinet zullen krimpen, evenals onze handelsbalans,
De inflatie zal in ons land tot ongekende hoogten stijgen.
Het zal ons land nog verder naar de afgrond drijven. Dit heet boerenwijsheid.
Met het invullen van formulieren op bureautjes zal er geen echt geld worden verdiend, (Daar moeten we koeien voor melken of machines bouwen). maar monopoliegeld dat net zoveel waard is als het papier waarop het is gedrukt.
De Russen zijn al jaren bezig hun eigen munt via goudinkoop en olieverkoop op de echte waarde te krijgen.
De Euro zal worden afgeschaft rond 2030 las ik net op een D66 proza. Het zal volgens mij hetzelfde worden als in het Europa van Duitsland voor WO11 toen mijn opa 100,000 den marken in zijn kast had vergaard, waar hij nog geen IJsje voor kon kopen.
Met de huidige inflatie zijn onze centen binnenkort waardeloos, net als opa,s marken. De Euro wordt dan een curiosa.
Met waardeloos monopolie-geld kun je straks niks meer kopen. Ook niet in China, of op internet.
Het huis dat mijn vader in 1960 voor 30,000 gulden kocht is nu Een miljoen, eigenlijk waardeloze Euro,s, waard. En het wordt dagelijks duurder
Dus 30.000 gulden staat tegenwoordig1:1 met een miljoen euro nu. En als men tegenwoordig een vergelijkbaar huis of goed wil kopen is men volgende week 2 miljoen euro kwijt
Waar zijn die idiote D66 achtigen mee bezig. We zijn als land eens bijna failliet gegaan met de tulpen hysterie rond 1700. Nu zijn we blijkbaar weer zo gek geworden.
Ik zag net nog in mijn kast een briefje van 500,000 waardeloze vooroorlogse marken liggen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2022 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:
Als er minder boeren via de huidige Randstad hetze overblijven, zal dat alle boodschappen duurder maken, tot onbetaalbaar, waaronder alle groenten, aardappelen, en de melkproducten kaas boter en eieren.

Hoezo? Slechts een klein deel van Nederlandse boer vindt zijn weg naar de Nederlandse consument. Het merendeel wordt geïmporteerd.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2022 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Zilveren munten kopen. Met een ounce zilveren munt kun je dan bij de boer kopen,
zoals mijn ouders en grootouders dat gedaan zouden hebben in de tweede wereld oorlog,
Ze hadden dus geen echt geld, zoals zilver of goud munten.
Dus moesten ze gaan bedelen bij de boeren voor wat aardappelen of brood.
Mijn grootmoeder of moeder was toen blij met groot brood,
maar de boerin sneedt er eerst flink stuk af en zei, dat is voor het peerd.
Niet uit te denken op welke kathastrophe dat uitloopt, mocht de crisis verergeren
en de boerenstand door de imperialistische Rutte/Kaag wef criminelen om zeep geholpen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2022 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het zou wat makkelijker moeten worden om rechtstreeks bij de boer te kunnen kopen. Ik geloof dat daar een soort APP voor is.

Voor mij is het vrij simpel omdat ik boeren op korte afstand heb wonen waar je gewoon dingen kunt kopen. Sommigen maken inmiddels gebruik van zo'n febo-kast waar vanalles in staat en je gewoon ter plekke een kastje kunt openen met eieren, aardappelen, etc.

Wat ik dan weer wel jammer vind is dat veel boeren zich ook als tussenhandelaren gaan opwerpen. Die verkopen dingen als zeekraal, kiwi's, etc. Dat verbouwen ze helemaal niet zelf. Ik wil best de boer steunen maar dan wel door zijn/haar eigen producten te kopen. Ik wil niet dat ze voor supermarkt gaan spelen.

BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2022 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het zal iedereen met wat histories besef, wel zijn opgevallen dat de meeste revoluties bij de boeren zijn begonnen in het verleden. Als de dagelijkse leeftocht voor velen onbetaalbaar wordt, begint men in de dorpen te morren.
De vorige ramp in de Oekraine was nadat Stalin (geen Rus maar een Georgiër)de Oekrainse boeren wilde straffen voor het mislukken van zijn eigen landbouw reorganisatie.
Croesjef, zelf van Oekrainse boeren afkomst, volgde de bevelen van zijn baas tot op de laatste letter op. Ik meen dat de gevolgen tussen 3 en 7 miljoen doden in de Oekraine hebben opgeleverd.