Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » De islam en LHBTI. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 68, 69, 70  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 30, 2023 23:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Loetje schreef:
Maar waar stilteruimtes zijn eisen Moslims dat anderen daar weg blijven als zij daar willen bidden. Alsof in een gemengd zwembad alle mannen even weg moeten als een vrouw in boerkini het water in wil springen.

Nee, wij hebben de stilteruimte ook ingericht als kolfruimte. Dus het zijn juist de moslims die daar wegblijven.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2023 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliox schreef:
Royy schreef:
Dat klopt ja, maar sinds ik er woon is t alleen maar erger geworden.

Dus de opwaartse trend was al ingezet. Dat laat een ander licht op je uitspraak schijnen.

Hoezo?

Omdat het te voorspellen was of heb je ooit de illusie gehad dat de vluchtelingeninstroom zal afnemen?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2023 15:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Omdat het te voorspellen was of heb je ooit de illusie gehad dat de vluchtelingeninstroom zal afnemen?

Natuurlijk Cliox. Zo niet dan is dit land verloren. Heb jij geen volgende generaties in je familie?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2023 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wat doe je eraan Royy? Ik heb niets aan mensen die roepen 'ach wat vreselijk' en vervolgens niets doen. Blijkbaar niet vreselijk genoeg dan hè.

We moeten er iets aan doen Cliff, anders is dit land verloren.

BerichtGeplaatst: Za Mei 06, 2023 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Definieer 'iets' en hou anders je mond Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Mei 07, 2023 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De spreekkoren in voetbalstadia bewijzen weer hoe ongelofelijk hypocriet de voetballerij is. De KNVB komt met een debiel One-Love aanvoerdersband aanzetten om zogenaamd op te staan tegen ongelijkheid bij minderheidsgroepen en voor verdraagzaamheid maar staat intussen homofobe spreekkoren toe. Al weken lang is Xavi Simons het mikpunt van spreekkoren maar er is geen minuut minder om gevoetbald. De KNVB heeft totaal geen ruggegraat en handelt niet waarvoor zij claimt te staan. De One-Love aanvoerdersband is niets meer dan laten zien dat je deugt maar heeft verder geen enkele toegevoegde waarde. Zeg wat je doet en doe wat je zegt of zwijg.

Lees: https://www.soccernews.nl/news/knvb-moet-ingrijpen-na-sparta-psv/

Overigens ben ik ook benieuwd naar hoe Tedje hier naar kijkt, want in de openingspost wijst hij naar Orkun Kökçü die de regenboogaanvoerdersband weigert te dragen maar de voetballerij heeft een veel grotere uitdaging. Het geweld en de onverdraagzaamheid bevindt zich vooral op de tribunes; de westerse voetbalfans. Dit verklaart waarom er zo weinig voetballers uit de kast komen, de aanvoerder een regenboogband laten dragen mist duidelijk z'n effect.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 07, 2023 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Moet je nagaan. Als er was geschreeuwd: Xavi Simons is een aap, had het hele land weer te klein geweest.

Des te belangrijker is dat het soort geluiden zoals van Kokcu hard worden bestreden. Je signaleert terecht dat de tokkie westerling het op sommige vlakken prima kan vinden met de baardmansen.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 07, 2023 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je signaleert terecht dat de tokkie westerling het op sommige vlakken prima kan vinden met de baardmansen.

En waar wonen eigenlijk de meeste tokkie-westerlingen Royy?

Verhuizen gvd! Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Mei 08, 2023 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Moet je nagaan. Als er was geschreeuwd: Xavi Simons is een aap, had het hele land weer te klein geweest.

Daarmee bevestig je mij punt, homoseksualiteit is niet de norm. Niet in Nederland, niet in de voetballerij. Waarom denk je dat zo weinig voetballers uit de kast komen? Dat wijkt wereldwijd af van landgemiddeldes.

Quote:
Des te belangrijker is dat het soort geluiden zoals van Kokcu hard worden bestreden. Je signaleert terecht dat de tokkie westerling het op sommige vlakken prima kan vinden met de baardmansen.

Het is juist veel belangrijker dat de KNVB in de doe-stand komt en laat zien homofobe spreekkoren niet te accepteren. Dat is pas signaalwerkend. Laten we ophouden met die grenzeloze flauwekul zoals regenboogbandjes en kom in actie. Zoals de Rotterdammers dat zo mooi kunnen verwoorden: "Niet lullen maar poetsen."

BerichtGeplaatst: Ma Mei 08, 2023 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat hebben die regenboogbandjes nou eigenlijk opgeleverd? Volgens mij echt niets positiefs. Ze stonden ermee voor lul in Qatar. Ze staan ermee voor lul als iemand weigert hem te dragen. En alleen de deugers en meelopers dragen dat bandje, maar die waaien toch al met alle winden mee.

BerichtGeplaatst: Di Mei 09, 2023 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Royy schreef:
Je signaleert terecht dat de tokkie westerling het op sommige vlakken prima kan vinden met de baardmansen.

En waar wonen eigenlijk de meeste tokkie-westerlingen Royy?

Verhuizen gvd! Very Happy

Haha, ach wie weet.

BerichtGeplaatst: Di Mei 09, 2023 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Steeds meer zie ik trouwens dat die opgedrongen homo-acceptatie compleet averechts werkt. Voorstanders van regenboogzebrapaden en regenboogvlaggen op overheidsgebouwen gooien keihard hun eigen glazen in, en dat is zonde. Het tegendeel wordt bereikt.

Het loopt wel een beetje de spuigaten uit ja.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2023 2:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Het loopt wel een beetje de spuigaten uit ja.

Ja, en zoals ik al eerder schreef: we hebben ons best gedaan vooral de overheid een neutrale uitstraling te geven. Geen religieuze symbolen in gemeentehuizen, rechtsgebouwen, etc. Een ambtenaar moet neutraal zijn.

Krijgen we deze meningsturing vanuit de overheid. Zowel op scholen als op de openbare weg als op overheidsgebouwen. De mening moet uitgestraald worden, overal. En wie tegen is, is natuurlijk een homohater.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2023 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Goed punt, Woke is de nieuwe officiele westerse staatsreligie. Misschien is het waar wat mijn gereformeerde dominee vroeger zei, alle mensen aanbidden een god, en als ze niet meer in de christelijke god geloven dan zoeken ze een andere om te aanbidden.

Cliff schreef:
Krijgen we deze meningsturing vanuit de overheid. Zowel op scholen als op de openbare weg als op overheidsgebouwen. De mening moet uitgestraald worden, overal. En wie tegen is, is natuurlijk een homohater.

Ik ben er tot nu toe aan ontsnapt maar een vriend van me werkt bij een bedrijf waar ze ieder jaar een verplichte diversiteitstraining krijgen. Hij heeft het één keer gedaan en sindsdien neemt hij op die dag verlof of meldt zich ziek. Het was een of andere zwarte dame die de aanwezige "witte mannen" IT club zich schuldig liet voelen met verhalen over hoe moeilijk het is om in een wit suprematisch land te wonen. De manager haalde een dag later geld op bij de collega's voor een aardigheidje voor onze door racisme getraumatiseerde dame, zo getroffen was hij door haar verhaal.

BerichtGeplaatst: Do Mei 11, 2023 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Overigens ben ik ook benieuwd naar hoe Tedje hier naar kijkt, want in de openingspost wijst hij naar Orkun Kökçü die de regenboogaanvoerdersband weigert te dragen maar de voetballerij heeft een veel grotere uitdaging. Het geweld en de onverdraagzaamheid bevindt zich vooral op de tribunes; de westerse voetbalfans. Dit verklaart waarom er zo weinig voetballers uit de kast komen, de aanvoerder een regenboogband laten dragen mist duidelijk z'n effect.

De opening van deze topic gaat over de islam en LBHTI. De actie van die twee voetballers bewijst dat zij vijandig staan t.o.v. LHBTI en dat heel fijntjes weten in te kleden.
Als een witte Nederlandse voetballer een soortgelijke onderbouwing voor het weigeren van het oorspronkelijke bandje had gegeven, zou het land te klein zijn geweest.

"ik heb niks tegen zwarte mensen, maar ik vind niet dat ik de aangewezen persoon ben om daarvoor een bandje te dragen..." Wat denk je... ?

Royy schreef:

Precies!

BerichtGeplaatst: Za Mei 13, 2023 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
De opening van deze topic gaat over de islam en LBHTI. De actie van die twee voetballers bewijst dat zij vijandig staan t.o.v. LHBTI en dat heel fijntjes weten in te kleden.

De homofobe spreekkoren bewijzen dat dit probleem de islam overstijgt. Waarom denk je dat voetballers niet uit de kast komen?
Denk je dat een topvoetballer die uit de kast komt nog een fijn voetballeven heeft? Ik heb dit al een paar keer geroepen maar krijg daar geen goed antwoord op.

Ik neem mijn pet af voor de voetballers die niet meedoen aan dit hypocriet toneelstuk. Weet je wanneer de voetballerij een statement maakt? Indien voetballers van beiden ploegen het veld waren afgelopen na de homofobe spreekkoren aan de adres van Xavi Simons. Indien scheidsrechter(s) de wedstrijd had(den) gestaakt en pas verder had laten voetballen nadat de tribune waarvan de spreekkoren klonken had laten leegvegen. Indien de KNVB de wedstrijd zouden hebben afgefloten en op een later tijdstip zonder publiek had laten uitspelen. En als de KNVB hier bovenop onderzoek had laten instellen naar de spreekkoren om het gespuis zo een landelijk stadionverbod op te kunnen leggen. Zolang homofobe spreekkoren de norm zijn zou ik er ook niet aan meedoen.

Quote:
Als een witte Nederlandse voetballer een soortgelijke onderbouwing voor het weigeren van het oorspronkelijke bandje had gegeven, zou het land te klein zijn geweest.

"ik heb niks tegen zwarte mensen, maar ik vind niet dat ik de aangewezen persoon ben om daarvoor een bandje te dragen..." Wat denk je... ?

Waarschijnlijk heb je e.e.a. gemist Tedje maar nadat George Floyd stierf hebben veel sporters voor aanvang van de wedstrijd een statement gemaakt door te knielen met een vuist in de lucht tegen racisme en politiegeweld. Daar heeft lang niet iedereen aan meegedaan.

Quote:
Precies!

Dus de voetballerij vindt homofobe spreekkoren prima.
Waarom moet één persoon dan een statement maken terwijl de rest homofobe spreekkoren accepteert?

BerichtGeplaatst: Za Mei 13, 2023 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
De homofobe spreekkoren bewijzen dat dit probleem de islam overstijgt....

Des te meer een reden voor die twee voetballers om gewoon met dat bandje mee te doen.

Quote:
Ik neem mijn pet af voor de voetballers die niet meedoen aan dit hypocriet toneelstuk.

Je bent hypocriet als je je als voetballer uitspreekt tegen geweld, racisme en homohaat?

Quote:
Weet je wanneer de voetballerij een statement maakt? Indien voetballers van beiden ploegen het veld waren afgelopen na de homofobe spreekkoren aan de adres van Xavi Simons

Waarom is van het veld aflopen wel een goed statement en het dragen van dat bandje niet? .

Quote:
Waarschijnlijk heb je e.e.a. gemist Tedje maar nadat George Floyd stierf hebben veel sporters voor aanvang van de wedstrijd een statement gemaakt door te knielen met een vuist in de lucht tegen racisme en politiegeweld. Daar heeft lang niet iedereen aan meegedaan.

Die knielactie was geen statement dat door de sportbond(en) was uitgevonden.

Quote:
Waarom moet één persoon dan een statement maken terwijl de rest homofobe spreekkoren accepteert?

Waarom doen ze het dan wel voor respect, fair play, discriminatie enzovoorts?

BerichtGeplaatst: Zo Mei 14, 2023 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Des te meer een reden voor die twee voetballers om gewoon met dat bandje mee te doen.

Des te meer een reden om te stoppen met het theater en in de actiestand te komen.

Quote:
Je bent hypocriet als je je als voetballer uitspreekt tegen geweld, racisme en homohaat?

Wel als je vervolgens homofobe speekkoren collectief toelaat. Er wordt geen daad bij het woord gevoegd waaruit je kunt opmaken dat het een deugshow is. Als je het écht zou voelen en als je echt ergens voor staat dan accepteer je dit gedrag ook niet en grijp je collectief in.

Quote:
Waarom is van het veld aflopen wel een goed statement en het dragen van dat bandje niet?

Omdat je dan daad bij het woord voegt en verandering afdwingt. Indien je weigert om bij homofobe spreekkoren te voetballen creëer je een nieuwe norm, een norm waar homofobe spreekkoren taboe zijn en verbannen worden uit de voetballerij. Omarm de inclusiviteit maar waar je claimt voor te staan of zwijg!

Quote:

Dat maakt geen verschil. Je hebt het over een sporter die afwijkt van het collectief. Niet iedere sporter knielde en hield de vuist in de lucht.

Quote:
Waarom doen ze het dan wel voor respect, fair play, discriminatie enzovoorts?

Iedereen mag voor zichzelf bepalen waarvoor hij zich inzet.

Tenslotte heb je mijn vraag waarschijnlijk gemist:
"Waarom denk je dat voetballers niet uit de kast komen?
Denk je dat een topvoetballer die uit de kast komt nog een fijn voetballeven heeft?
Ik heb dit al een paar keer geroepen maar krijg daar geen goed antwoord op."

BerichtGeplaatst: Zo Mei 14, 2023 15:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:
Dat maakt geen verschil. Je hebt het over een sporter die afwijkt van het collectief. Niet iedere sporter knielde en hield de vuist in de lucht.

Exact. Tot nu toe heeft Tedje het nooit gehad over de sportbond, maar hield hij de voetballers verantwoordelijk. Ineens wordt er weer van standpunt veranderd.

Tedje van Es schreef:
De actie van die twee voetballers bewijst dat zij vijandig staan t.o.v. LHBTI en dat heel fijntjes weten in te kleden.

Dit is precies de omgekeerde bewijslast waar ik hierover spreek. Doe je niet mee: dan ben je verdacht. Sterker nog, vaak al veroordeeld.

Wat een uiterst onsmakelijke manier om mensen monddood te maken.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2023 8:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Exact. Tot nu toe heeft Tedje het nooit gehad over de sportbond, maar hield hij de voetballers verantwoordelijk. Ineens wordt er weer van standpunt veranderd.

De sportbond die zelf ook de keutel introk in Qatar...
De sportbond die niet ingrijpt bij homofobe spreekkoren.
De sportbond die niet daad bij het woord voegt.

Prima om van standpunt te veranderen maar ook dat standpunt houdt geen stand in de discussie.

Quote:
Dit is precies de omgekeerde bewijslast waar ik hierover spreek. Doe je niet mee: dan ben je verdacht. Sterker nog, vaak al veroordeeld.

Terwijl Orkun Kökçü ook heeft laten weten homoseksualiteit te accepteren. Hij is niet tegen homoseksualiteit, hij doet niet mee aan holle campagnes. Dat zijn toch echt twee verschillende dingen. Overigens zijn er nog maar weinig aanvoerders die de One-Love aanvoerdersband dragen. Daar hoor ik Tedje niet over.

Ik ben het eens met de kritieken; ga eerst een fatsoenlijk beleid optuigen voor gelijkheid en laat campagne daar een onderdeel van zijn, maar met campagne alleen kom je er niet. Dat is niet de juiste route en zelfs hypocriet.

BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2023 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Vergeet niet voor wie jullie het opnemen he...

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/zakaria-aboukhlal-weigert-regenboogrugnummer-en-mag-daarom-niet-spelen-bij-toulouse~a47a4f26/
https://nos.nl/artikel/2475274-aboukhlal-uit-selectie-toulouse-gezet-na-beschuldiging-vrouw-onvriendelijke-uitspraak

De vijfde kolonne. Hun loyaliteit ligt niet bij het land wat ze hun kansen en vrijheid heeft gegeven. Hun loyaliteit ligt bij een achterlijke ideologie en het land van hun (groot-)ouders.

BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2023 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik neem het voor niemand op, ik zet dingen in het juiste perspectief.

BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2023 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Je kiest een zijde Cliox. De verkeerde in dit geval.

Bedenk goed welke zijde je echt wilt kiezen...

https://www.geenstijl.nl/5170588/botsende-waarden-en-normen-leiden-tot-spanningen-in-multiculturele-mbo-klassen/

BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2023 21:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Zie vorig bericht.

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2023 12:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

O nee? Volgens mij hebben we het over de KNVB en (elders eerder) over de FIFA gehad. De FIFA dwarsboomde deze actie in Qatar omdat het een corrupte club is die hun oren lieten hangen naar Qatar waar homohaat religieus en wettelijk geregeld is. De KNVB heeft hier in Nederland het bandje opgevoerd met de vraag om het te dragen. Daar deed iedereen aan mee behalve die twee vastgeroeste islamitische homohaters.
Daar tegenover heeft de leiding van de motorsportwereld de BLM actie niet in het leven geroepen, dus ook niet gevraagd om eraan mee te doen.

Cliff schreef:
Wat een uiterst onsmakelijke manier om mensen monddood te maken.

Cliox schreef:
Terwijl Orkun Kökçü ook heeft laten weten homoseksualiteit te accepteren. Hij is niet tegen homoseksualiteit, hij doet niet mee aan holle campagnes. Dat zijn toch echt twee verschillende dingen. Overigens zijn er nog maar weinig aanvoerders die de One-Love aanvoerdersband dragen. Daar hoor ik Tedje niet over.

Ik citeer nog maar eens wat de betreffende voetbalmeneer in oktober van het vorig jaar aan de pers (Het Parool) vertelde:.

Orkun Kökçü: I“Ik vind dat iedereen vrij is om te doen wat diegene wil of voelt. Ik snap heel goed wat het belang is van deze actie, alleen voel ik mij door mijn geloofsovertuiging niet de aangewezen persoon om dit te supporten. Daarom voel ik me er niet comfortabel bij om deze aanvoerdersband te dragen .

Die fijne meneer lult uit z'n nek want hij zegt hier met andere woorden dat jij vanuit zijn religie een homohater is
Over onsmakelijk gesproken...

Iets dergelijks moet hier in dit land eens iemand over negers of joden of islamieten zeggen. Dan moet je eens kijk hoeveel te klein dit land dan wordt.
Ik herhaal het nog maar eens: Je kunt niet vrijblijvend shopping in de inclusieve samenleving.