Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » De islam en LHBTI. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 58, 59, 60, 61, 62  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 07, 2023 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Nu maak je het weer specifiek. Heb je door dat je alle kanten uitgaat? Als het vermoeden bestaat dat Marokko invloed wil hebben op Marokkanen die in het buitenland in de politiek zitten zal je daar gericht onderzoek naar moeten doen en een passende oplossing voor moeten bedenken.

Ik maak niks specifiek, ik geef een voorbeeld hoe een dubbele nationaliteit uit kan pakken. Dat kan met Russen, Amerikanen, Chinezen en weet ik wat ook gebeuren, als die straks een Nederlands paspoort hebben en de Nederlandse politiek in mogen.

Quote:
Nogmaals, de claim was dat het een keuze betrof van de persoon zelf. En dat is dus feitelijk onjuist.

Uiteindelijk kiest de persoon zelf. Hij kan wat de ouders gedaan hebben afwijzen en naast zich neerleggen. Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden.

Quote:
Meerdere malen zelfs. Maar je luistert niet.

Oneens.

Quote:
Bepaalde voorwaarden als in 'blank zijn' is dus geen discriminatie? Ga toch weg man! Laughing
Het staat gewoon in de Grondwet dat je niet uitgesloten mag worden op basis van nationaliteit.
Ik heb het niet zelf bedacht Tedje.

Begrijpend lezen a.u.b. . De eis stellen dat je voor bepaalde functies uitsluitend de NL nationaliteit mag hebben is geen discriminatie. Om alle mensen, die niet de NL nationaliteit hebben, niet tot de NL politiek toe te laten is ook geen discriminatie.

Quote:
Dus als ik alle niet-blanken toegang ontzeg tot mijn politieke partij discrimineer ik niet... manmanman.

Onzin. En dat weet jij ook. Niet-blanken met alleen de NL nationaliteit mogen gerust de politiek in.

Quote:
Zucht. Dat kan niet want dan handel je strijdig met Europese verdragen. Internationaal recht - recht dat is vastgelegd in verdragen en in besluiten van internationale organisaties - prevaleert boven altijd boven nationaal recht.

Ja en? Als het echt moet kun je overal een mouw aanpassen. De vraag is niet of het wettelijk mogelijk is, maar of een dergelijke maatregel gewenst is.

Quote:
Niets meer en niets minder dan kan zonder dubbel paspoort.

Nee hoor, dubbel paspoort, dubbele kans op uitglijders.

Quote:
Je bent schijnoplossingen aan het zoeken voor problemen die er niet zijn. En bovendien levert het een schending op van het discriminatieverbod die is vastgelegd in Europese verdragen. Je bent dus gewoon uitgepoept op dit onderwerp.

Het is geen schijnoplossing, het schept meer duidelijkheid dan wat er nu is met al die dubieuze figuren in de 2e Kamer.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 07, 2023 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Dit blijft de kern van het hele verhaal, en de reden waarom Royy en Tedje de plank misslaan. Het focussen op nationaliteit blijft een schijnoplossing die een hoop ergernis en administratief werk oplevert, maar niets... echt niets... oplost.

Ik zie het probleem niet. Als iemand alleen staatsburger van dit land wil worden dan kun je er gevoeglijk vanuit gaan dat hij loyaal aan dit land is.
Waarom zo negatief? Met name jij hebt hier ook al tig keer geroepen dat mensen met een dubbel paspoort de zaak oplichten omdat ze, als het even zo uitkomt, over hun tweede nationaliteit liegen. En dat is bepaald geen reclame voor de dubbele paspoorters van dit land.

Quote:
Helemaal mee eens!

Ik dacht dat het hier een discussieforum was waar zaken besproken worden, ongeacht hoe e.e.a. wettelijk geregeld is.
Maar ik heb me kennelijk vergist. Wil jij dan s.v.p. ALLES van dit forum verwijderen waar geen discussie over gevoerd kan of hoeft te worden omdat het nou eenmaal bij wet al geregeld is?
Dat worden overuren, maar je wint zo wel veel plek terug op de server.

En dan nog even dit: met name de VVD heeft zich uitgesproken voor het opheffen van dubbele nationaliteiten en wil daar aan gaan werken. Maar als ik jullie denkbeeld volg dan kan dat niet want het staat immers zo in de grondwet.
Trouwens, is er in onze grondwet nooit iets veranderd? Volgens mij zijn er meerdere malen zaken veranderd. Maar volgens jullie kan dat dus niet?

En speciaal voor Cliff: jouw held Baudet is ook tegen dubbele paspoorten in de 2e Kamer.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 07, 2023 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Als iemand alleen staatsburger van dit land wil worden dan kun je er gevoeglijk vanuit gaan dat hij loyaal aan dit land is.

Dit is aantoonbaar gewoon niet zo. Kijk eens naar al die economische vluchtelingen die naar Nederland willen komen voor het prachtige sociale stelsel. Dat zijn allemaal mensen die heel loyaal zijn aan Nederland omdat ze de nationaliteit van hun thuisland willen opgeven en Nederlander willen worden?

Nee.

Quote:
Met name jij hebt hier ook al tig keer geroepen dat mensen met een dubbel paspoort de zaak oplichten omdat ze, als het even zo uitkomt, over hun tweede nationaliteit liegen.

Jij liegt hier. Jammer. Ik heb aangeven hoe het zit: als het je werkgever niet aangaat, antwoord je niet. Dat is geen liegen. Ik heb je daarbij ook tal van andere voorbeelden gegeven maar daar heb je geen weerwoord op.

Quote:
Ik dacht dat het hier een discussieforum was waar zaken besproken worden, ongeacht hoe e.e.a. wettelijk geregeld is.

Je moet wel een beetje realistisch blijven. Jij praat over een grondwetswijziging op basis van jouw onderbuik. Er zijn geen feitelijke onderzoeken waaruit blijft dat nationaliteit en loyaliteit iets met elkaar te maken hebben.

Quote:
Trouwens, is er in onze grondwet nooit iets veranderd? Volgens mij zijn er meerdere malen zaken veranderd. Maar volgens jullie kan dat dus niet?

Niet op onderbuikgevoel nee.

Quote:
En speciaal voor Cliff: jouw held Baudet is ook tegen dubbele paspoorten in de 2e Kamer.

Mijn held Baudet?????

Je zinkt nu wel heel laag hoor Tedje. Je begint alles aan elkaar te liegen inmiddels...

BerichtGeplaatst: Di Mrt 07, 2023 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Dit is aantoonbaar gewoon niet zo. Kijk eens naar al die economische vluchtelingen die naar Nederland willen komen voor het prachtige sociale stelsel. Dat zijn allemaal mensen die heel loyaal zijn aan Nederland omdat ze de nationaliteit van hun thuisland willen opgeven en Nederlander willen worden?

Slecht voorbeeld, want daar hebben we het helemaal niet over. Maar als die hier 8 jaar zijn dan mogen die van jou dus met hun dubbele paspoort in de 2e Kamer.

Quote:
Jij liegt hier. Jammer. Ik heb aangeven hoe het zit: als het je werkgever niet aangaat, antwoord je niet. Dat is geen liegen. Ik heb je daarbij ook tal van andere voorbeelden gegeven maar daar heb je geen weerwoord op.

Meerdere mensen hebben jou al gecorrigeerd: iets verzwijgen is ook liegen.
En we hebben het hier niet over een gewone werkgever, we hebben het voer mensen die een eed afleggen als 2e Kamerlid. .

Quote:
Je moet wel een beetje realistisch blijven. Jij praat over een grondwetswijziging op basis van jouw onderbuik. Er zijn geen feitelijke onderzoeken waaruit blijft dat nationaliteit en loyaliteit iets met elkaar te maken hebben.

Dan veeg dan 80% van Weerwoord maar leeg.

Quote:
Niet op onderbuikgevoel nee.

Onderbuik? Hahaha!! Ik wil geen Rus, Chinees, Amerikaan, Brit, Afghaan, Turk, Irakees, Bosniër, of wat dan ook hier in de regering hebben zitten.

Maar je geeft dus geen antwoord op mijn vraag?

Quote:
Mijn held Baudet?????
Je zinkt nu wel heel laag hoor Tedje. Je begint alles aan elkaar te liegen inmiddels...

Wat lieg ik allemaal bij elkaar? Jij vindt FvD toch prima? Of vergis ik me nu?

BerichtGeplaatst: Di Mrt 07, 2023 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Ik maak niks specifiek, ik geef een voorbeeld hoe een dubbele nationaliteit uit kan pakken. Dat kan met Russen, Amerikanen, Chinezen en weet ik wat ook gebeuren, als die straks een Nederlands paspoort hebben en de Nederlandse politiek in mogen.

Alleen wanneer dit een risicofactor blijkt.

Quote:
Uiteindelijk kiest de persoon zelf. Hij kan wat de ouders gedaan hebben afwijzen en naast zich neerleggen. Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden.

De persoon kiest niet of zijn/haar ouders hem/haar registreren bij de Marokkaanse ambassade. En zij kunnen geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Geen idee waar je deze flauwekul toch steeds vandaan haalt.

Quote:
Oneens.

Omdat je niet luistert. Waarvan akte.

Quote:
Begrijpend lezen a.u.b. De eis stellen dat je voor bepaalde functies uitsluitend de NL nationaliteit mag hebben is geen discriminatie. Om alle mensen, die niet de NL nationaliteit hebben, niet tot de NL politiek toe te laten is ook geen discriminatie.

Je blijft dit roepen terwijl ik heb aangetoond dat het feitelijk onjuist is.
    Discriminatie is mensen anders behandelen, achterstellen of uitsluiten op basis van (persoonlijke) kenmerken. Deze kenmerken worden discriminatiegronden genoemd. Discriminatie op de volgende gronden is wettelijk niet toegestaan:
    • godsdienst
    • levensovertuiging
    • politieke gezindheid
    • ras
    • geslacht
    nationaliteit
    • seksuele gerichtheid
    • burgerlijke staat
    • handicap of chronische ziekte
    • leeftijd
Bron: https://www.mensenrechten.nl/
    Binnen de werkingssfeer van dit Verdrag en onverminderd de bijzondere bepalingen, daarin gesteld, is elke discriminatie op grond van nationaliteit verboden.

Bron: Artikel 7: Verbod van discriminatie naar nationaliteit - Europa Nu
Bron: https://www.europa-nu.nl

Bovendien heeft de Raad van State zich over de casuïstiek gebogen en eveneens tot de conclusie gekomen dat de uitsluiting van bepaalde ambten vanwege een dubbele nationaliteit, een schending oplevert van het discriminatieverbod. Ik hoef er dus niets van te vinden, de wetgever en de hoogste algemene bestuursrechter van Nederland is kraakhelder over de definitie van discriminatie. FEIT.

En als ik ook eerlijk ben geloof ik niet dat je zelf gelooft wat je schrijft. Als ik alle Marokkanen uitsluit is het geen discriminatie want ik sluit tenslotte alle Marokkanen uit. En uitsluiten omzetten naar een eis met hetzelfde effect maakt het niet beter of anders.

Quote:
Onzin. En dat weet jij ook. Niet-blanken met alleen de NL nationaliteit mogen gerust de politiek in.

Het gaat om het uitsluiten van mensen waarvan de Raad van State op basis van onderzoek heeft geconcludeerd dat het een schending is met het discriminatieverbod. Met wie ben je nu eigenlijk in discussie?

Quote:
Ja en? Als het echt moet kun je overal een mouw aanpassen. De vraag is niet of het wettelijk mogelijk is, maar of een dergelijke maatregel gewenst is.

Jij roept dat je de wet moet aanpassen maar snapt gewoon niet dat het niet kan.
Als je een schijnoplossing voor een niet bestaand probleem verzin is het evident dat het op z'n minst wettelijk haalbaar moet zijn.
Waar heb je het anders over?

Quote:
Nee hoor, dubbel paspoort, dubbele kans op uitglijders.

Onjuist. Loyaliteit zit namelijk niet verbonden aan het paspoort.

Quote:
Het is geen schijnoplossing, het schept meer duidelijkheid dan wat er nu is met al die dubieuze figuren in de 2e Kamer.

Het is zeker een schijnoplossing, loyaliteit zit namelijk niet verbonden aan het paspoort.
Ik heb je de voorbeelden genoemd. Het nadeel is dat je een blinde vlek creëert van mogelijke risicofactoren.
Dus naast dat het geen effect heeft, werkt het contraproductief.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 07, 2023 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Ik trek die kaart niet, ik benoem feiten, het verbieden van dubbele paspoorten is namelijk onderzocht door de Raad van State. De conclusie is dat uitsluiting van bepaalde ambten vanwege een dubbele nationaliteit een schending oplevert van het discriminatieverbod. Dus nogmaals, ik hoef er dus niets van te vinden, de wetgever en de hoogste algemene bestuursrechter van Nederland zijn kraakhelder over de definitie van discriminatie. Laten we bij de feiten blijven.

Ben ik t niet mee eens, is een politieke uitspraak van de rechter. Dubbele nationaliteit valt niet onder de categorie "in gelijke gevallen".

Quote:

Je filter de notoire boefjes er wel uit.

Met 10% pakkans? Echt waterdichte procedure hoor Cliox....

Quote:

Die correlatie en causaliteit wijkt niet af van de correlatie en causaliteit van het hebben van zwarte haren en loyaliteit richting Nederland. Nogmaals, loyaliteit zit niet verbonden aan het paspoort, een Marokkaan met één paspoort gedraagt zich niet anders dan een Marokkaan met twee paspoorten.

Dat eerste klopt, maar dat komt omdat er een sterke correlatie is tussen het hebben van zwarte haren en het hebben van een dubbele nationaliteit.

Nogmaals, ik denk dat loyaliteit wel degelijk ook aan een dubbel paspoort zit verbonden.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2023 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Alleen wanneer dit een risicofactor blijkt.

Oneens, je moet dat juist voorkomen. Als je dat toe gaat passen op Marokkanen en Turken dan discrimineer je.

Quote:
De persoon kiest niet of zijn/haar ouders hem/haar registreren bij de Marokkaanse ambassade. En zij kunnen geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Geen idee waar je deze flauwekul toch steeds vandaan haalt.

Dan is het jammer, maar dan kunnen ze niet de politiek in.

Quote:
Je blijft dit roepen terwijl ik heb aangetoond dat het feitelijk onjuist is.

Oneens.
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Dat kan gerust betekenen dat ALLE mensen, die dubbele paspoorten hebben, uitgesloten worden van deelname aan de regering. Dus niet alleen Turken en Marokkanen met dubbele paspoorten.

Quote:
Bovendien heeft de Raad van State zich over de casuïstiek gebogen en eveneens tot de conclusie gekomen dat de uitsluiting van bepaalde ambten vanwege een dubbele nationaliteit, een schending oplevert van het discriminatieverbod.

Wetten kun je veranderen.

Quote:
En als ik ook eerlijk ben geloof ik niet dat je zelf gelooft wat je schrijft.

O, je gelooft mij niet, Wat een argument!
Maar dat kan ik ook hoor: Jij bent hier alleen maar tegen omdat jij zelf dubbele paspoorten hebt. Je preekt dus gewoon voor eigen parochie.
Dus hou op met die flauwekul.

Quote:
Als ik alle Marokkanen uitsluit is het geen discriminatie want ik sluit tenslotte alle Marokkanen uit. En uitsluiten omzetten naar een eis met hetzelfde effect maakt het niet beter of anders.

Oneens, de groep is Nederlandse staatsburgers met dubbele nationaliteiten. Dus als je van die groep alle Marokkanen uitsluit dan discrimineer je.

Quote:
Het gaat om het uitsluiten van mensen waarvan de Raad van State op basis van onderzoek heeft geconcludeerd dat het een schending is met het discriminatieverbod. Met wie ben je nu eigenlijk in discussie?

Fijn dat je alweer de Raad van State erbij haalt, maar de discussie is of het wenselijk is om af te schaffen dat mensen met dubbele nationaliteiten nog steeds in onze regering plaats mogen nemen.

Quote:
Jij roept dat je de wet moet aanpassen maar snapt gewoon niet dat het niet kan.

Je kunt ALLES veranderen.

Quote:
Als je een schijnoplossing voor een niet bestaand probleem verzin is het evident dat het op z'n minst wettelijk haalbaar moet zijn.
Waar heb je het anders over?

Er is wel een bestaand probleem en dat probleem wordt alleen maar groter vanwege polarisatie en het ontstaan van verschillende kampen. in de samenleving.

Quote:
Onjuist. Loyaliteit zit namelijk niet verbonden aan het paspoort.

Dat kun jij wel zeggen, maar dat is niet zo.

Quote:
Het is zeker een schijnoplossing, loyaliteit zit namelijk niet verbonden aan het paspoort.

Er zijn al meerdere voorbeelden in onze samenleving zichtbaar waaruit blijkt dat de loyaliteit voor Nederland beïnvloed wordt door de loyaliteit die ze voor het ander land hebben.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2023 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Nogmaals, ik denk dat loyaliteit wel degelijk ook aan een dubbel paspoort zit verbonden.

Yep, helemaal met je eens.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2023 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Slecht voorbeeld, want daar hebben we het helemaal niet over.

Irrelevante opmerking.

Quote:
En we hebben het hier niet over een gewone werkgever, we hebben het voer mensen die een eed afleggen als 2e Kamerlid.

Quote:
Onderbuik? Hahaha!! Ik wil geen Rus, Chinees, Amerikaan, Brit, Afghaan, Turk, Irakees, Bosniër, of wat dan ook hier in de regering hebben zitten.

Juist, fijn dat je dat onderbuikgevoel bevestigt.

Quote:
Maar je geeft dus geen antwoord op mijn vraag?

Nee, ben er wel een beetje klaar mee. Als ik met uitstekende argumenten kom krijg ik van die domme oneliners terug. Zelfs als ik je een spiegel voorhou heb je het nog niet door: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=641743#641743

Quote:
Wat lieg ik allemaal bij elkaar? Jij vindt FvD toch prima? Of vergis ik me nu?

Vergissen of liegen? Baudet is alles behalve een held van mij. Dit is gewoon zwartmakerij. Sinds hun hele Covid-strandpunt zul je mij niet meer zo positief horen over FvD... en dat is toch al zeker 3 jaar zo he.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2023 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Irrelevante opmerking.

Als j=jij een irrelevante opmerking maakt dan mag ik dat best zeggen.

Quote:

Daar hebben we het WEL over. Het gaat over dubbele paspoorten in de regering. Van mij mag je in andere beroepen gerust meerde paspoorten hebben.

Quote:
Juist, fijn dat je dat onderbuikgevoel bevestigt.

Kul! Jij wil geen Rus, Chinees of Amerikaan in onze regering. Die landen zijn onbetrouwbaar.

Quote:
Nee, ben er wel een beetje klaar mee. Als ik met uitstekende argumenten kom krijg ik van die domme oneliners terug. Zelfs als ik je een spiegel voorhou heb je het nog niet door: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=641743#641743

Ik snap het, he bent vast geluld.

Quote:
Vergissen of liegen? Baudet is alles behalve een held van mij. Dit is gewoon zwartmakerij. Sinds hun hele Covid-strandpunt zul je mij niet meer zo positief horen over FvD... en dat is toch al zeker 3 jaar zo he.

O, dat heb ik gemist. Ik volg de topics over Baudet niet op dit forum en had niet in de gaten dat je jouw mening inmiddels veranderd had.
Maar zwartmakerij? Nou stel je je wel een beetje aan.

Maar goed, ik hou er over op want we komen er niet uit.
.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2023 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:

Ben ik t niet mee eens, is een politieke uitspraak van de rechter. Dubbele nationaliteit valt niet onder de categorie "in gelijke gevallen".

Ik heb het tegendeel aangetoond. Verder kun je ieder onwelgevallige uitspraak van de rechter wel politiek noemen, daar trap ik niet in. En het is ook niet relevant.

Quote:
Met 10% pakkans? Echt waterdichte procedure hoor Cliox....

Hoe je het ook wendt of keert, het uitsluiten op basis van geen VOG is op basis van een aangetoond risico. Iemand heeft strijdig met de wet gehandeld en is veroordeeld door een rechter.

Quote:
Dat eerste klopt, maar dat komt omdat er een sterke correlatie is tussen het hebben van zwarte haren en het hebben van een dubbele nationaliteit.

Ik kan je bevestigen dat het niet zo is.
Bovendien kun je niemand weigeren op basis van een vermoeden.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2023 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Oneens, je moet dat juist voorkomen. Als je dat toe gaat passen op Marokkanen en Turken dan discrimineer je.

Je discrimineert als je dat toepast op Marokkanen en Turken bij een bewezen risico.
Je discrimineert niet als je mensen uitsluit omdat ze niet blank zijn.
Zolang je ALLE niet blanken dan maar uitsluit.
De logica is ver te zoeken.

Quote:

Wat een bout reactie. De discussie was of het een keuze was en dat is het niet.
Dus feitelijk onjuist en daarmee het argument tenietgedaan.

Quote:
Oneens.
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Dat kan gerust betekenen dat ALLE mensen, die dubbele paspoorten hebben, uitgesloten worden van deelname aan de regering. Dus niet alleen Turken en Marokkanen met dubbele paspoorten.

Zolang je ALLE mensen uitsluit die niet wit zijn is niets aan de hand aldus Tedje.
Waanzin.

Quote:

Niet als je daarmee strijdig handelt met Europese verdragen.

Quote:
Oneens, de groep is Nederlandse staatsburgers met dubbele nationaliteiten. Dus als je van die groep alle Marokkanen uitsluit dan discrimineer je.

Je sluit uit op basis van risicofactoren, niet op basis van geloofsovertuiging, geslacht, haarkleur en nationaliteit.
Zie ook de uitspraak van de Raad van State.

Quote:
Fijn dat je alweer de Raad van State erbij haalt, maar de discussie is of het wenselijk is om af te schaffen dat mensen met dubbele nationaliteiten nog steeds in onze regering plaats mogen nemen.

Dat zou ik ook opschrijven als ik met feiten om de oren werd geslagen.

Quote:

Het ging toch niet over de wet? Waarom dan wel de discussie aangaan. Even los van het feit dat het ook nog eens feitelijk onjuist is.
Waarom niet staat hierboven uitgelegd.

Quote:
Er is wel een bestaand probleem en dat probleem wordt alleen maar groter vanwege polarisatie en het ontstaan van verschillende kampen. in de samenleving.

Er is geen probleem, jij en Royy komen vanuit onderbuikgevoelens en wantrouwen. Royy denkt dat loyaliteit verbonden zit aan het paspoort en jij bent bang dat een loyaliteitsconflict kan ontstaan met dubbele paspoorters.

Quote:
Er zijn al meerdere voorbeelden in onze samenleving zichtbaar waaruit blijkt dat de loyaliteit voor Nederland beïnvloed wordt door de loyaliteit die ze voor het ander land hebben.

Er zijn ook al meerdere voorbeelden in onze samenleving zichtbaar waaruit blijkt dat de loyaliteit voor Nederland beïnvloed wordt door onwelgevallige democratische besluiten en het aanhangen van een rechtsextremistisch gedachtengoed.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2023 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Je discrimineert als je dat toepast op Marokkanen en Turken bij een bewezen risico.
Je discrimineert niet als je mensen uitsluit omdat ze niet blank zijn.
Zolang je ALLE niet blanken dan maar uitsluit.
De logica is ver te zoeken.

Ik heb het helemaal niet over kleur of ras. Ik heb het over staatsburgerschap.

Quote:
Wat een bout reactie. De discussie was of het een keuze was en dat is het niet.
Dus feitelijk onjuist en daarmee het argument tenietgedaan.

Nou nee, de discussie was dat iedereen met maar alleen de NL nationaliteit de politiek in mag, Jij haalt daar een groep bij die hun eerste staatsburgerschap schijnbaar niet in kan leveren. Dat is niet onze schuld, daarvoor moeten ze bij de regering van hun vaderland zijn. . .

Quote:
Zolang je ALLE mensen uitsluit die niet wit zijn is niets aan de hand aldus Tedje.
Waanzin.

Onzin. Dat zeg ik helemaal niet. Weer maak jij er een kleur van.

Quote:
Niet als je daarmee strijdig handelt met Europese verdragen.

En daar hebben we alweer wetten en verdragen. Ook in de EU kunnen wetten veranderen.

Quote:
Je sluit uit op basis van risicofactoren, niet op basis van geloofsovertuiging, geslacht, haarkleur en nationaliteit.
Zie ook de uitspraak van de Raad van State.

O, jij wilt alle Turken en Marokkanen uitsluiten omdat er een paar tussen zitten die niet te vertrouwen zijn? Dat is discriminatie.

Quote:

Wetten kunnen veranderen.

Quote:
Het ging toch niet over de wet? Waarom dan wel de discussie aangaan. Even los van het feit dat het ook nog eens feitelijk onjuist is.
Waarom niet staat hierboven uitgelegd.

Nee, maar als jij die wetten er steeds bij gaat slepen dan reageer ik daarop.

Quote:
Er is geen probleem, jij en Royy komen vanuit onderbuikgevoelens en wantrouwen. Royy denkt dat loyaliteit verbonden zit aan het paspoort en jij bent bang dat een loyaliteitsconflict kan ontstaan met dubbele paspoorters.

Er is geen probleem? Word eens wakker!

Quote:
Er zijn ook al meerdere voorbeelden in onze samenleving zichtbaar waaruit blijkt dat de loyaliteit voor Nederland beïnvloed wordt door onwelgevallige democratische besluiten en het aanhangen van een rechtsextremistisch gedachtengoed.

Volgens mij wordt rechtsextremistisch gedachtegoed bestreden.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2023 23:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Ik heb het helemaal niet over kleur of ras. Ik heb het over staatsburgerschap.

Ik trek de lijn door.

Quote:
Nou nee, de discussie was dat iedereen met maar alleen de NL nationaliteit de politiek in mag, Jij haalt daar een groep bij die hun eerste staatsburgerschap schijnbaar niet in kan leveren. Dat is niet onze schuld, daarvoor moeten ze bij de regering van hun vaderland zijn.

Dat is de integrale discussie. Dit gedeelte is een voortvloeisel uit een argument die werd aangevoerd. Mensen zouden een keuze hebben.
Feitelijk onjuist.

Quote:
Onzin. Dat zeg ik helemaal niet. Weer maak jij er een kleur van.

Ik trek de lijn door.

Quote:
En daar hebben we alweer wetten en verdragen. Ook in de EU kunnen wetten veranderen.

Het ging toch niet over wetten?

Quote:
O, jij wilt alle Turken en Marokkanen uitsluiten omdat er een paar tussen zitten die niet te vertrouwen zijn? Dat is discriminatie.

Ik wil dat gedegen onderzoek wordt gedaan naar risicofactoren.
Wat discriminatie is heb ik aangetoond.
Prima dat je dat stellig ontkent, ik zou me ook schamen.

Quote:
Wetten kunnen veranderen.`

Het maakt je voorstel niet minder haalbaar.

Quote:
Nee, maar als jij die wetten er steeds bij gaat slepen dan reageer ik daarop.

Dus is het wel de discussie. Mooi.

Quote:
Er is geen probleem? Word eens wakker!

Zeker, dat heb je zelf toegegeven; je kunt een loyaliteitsconflict niet uitsluiten bij iemand met een dubbel paspoort dus wil je personen met een dubbel paspoort uitsluiten. Maar nu komt het, je kunt het ook niet uitsluiten bij een personen die alleen een Nederlands paspoort hebben. Dus je bent terug bij af.

Quote:
Volgens mij wordt rechtsextremistisch gedachtegoed bestreden.

Net als het uitsluiten van personen met een dubbel paspoort.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 11, 2023 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Als j=jij een irrelevante opmerking maakt dan mag ik dat best zeggen.

Probleem is dat de opmerking wél relevant is. Het is het standaardgedrag van jou, als iemand met uitstekende argumenten komt dan roep je altijd dat het niet relevant is. Of niet de discussie. Of appels en peren. Of 'laat me niet lachen'.

Maar erop ingaan, nee joh... dat doen we niet!

Quote:
Ik snap het, he bent vast geluld.

Daar zou je op zijn minst een poging voor moeten doen om op argumenten in te gaan Tedje.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 11, 2023 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik had er al op gereageerd. Hieronder een uitgebreidere reactie. De vorige mag je vergeten.

Tedje van Es schreef:

Dus als je op basis van risico beheersmaatregelen toepast discrimineer je.
Maar je wil wel op basis van onderbuikgevoel een complete groep mensen uitsluiten...
Volstrekt onlogisch wat je beweert. Bovendien is de wettelijke haalbaarheid onderzocht en gebleken dat je daarmee strijdig handelt met het discriminatieverbod. Kijk Tedje, je mag vinden wat je vindt, maar doe niet alsof er een wettelijke grondslag is en blijft weg bij termen als discriminatie.
Jouw oplossing is discriminatie. FEIT

Quote:

Dat is de discussie niet. Het argument is dat mensen kunnen kiezen en dát is feitelijk onjuist.
‘Dan is het jammer’ als reactie is de discussie willen platslaan om je ongelijk niet te hoeven toegeven.

Quote:
Oneens.

Dat is je eigen tekortkomen.

Quote:

Nee Tedje, er staat ALLE mensen. En met ALLE mensen wordt IEDEREEN bedoeld, óngeacht je geloofsovertuiging, ras, haarkleur, geslacht, nationaliteit etc. Dat staat er expliciet bij. ‘Nationaliteit’ is opgenomen als kenmerk waarop je mensen niet mag uitsluiten. Wanneer je dat wel doet handel je strijdig met het discriminatieverbod.

Quote:

Feitelijk onjuist. Er zijn kaders waarbinnen je nationale wetten kunt veranderen, strijdig handelen met Europese verdragen is niet toegestaan.

Quote:

Feitelijk onjuist. Het staat als kenmerk opgenomen in de Grondwet én in het Europese verdrag dat de kaders prima weergeeft. Bovendien ook kletskoek want als ik de lijn doortrek zeg je dat het uitsluiten van witte mensen geen discriminatie is omdat je iedereen uitsluit die wit is.

Quote:

Dan begrijp ik niet waarom je de levensvatbaarheid zo fel verdedigt.
En waarom je zo fel verdedigt dat je (voor de wet) discrimineert.
Zeg dan, “dat is zo en dat doe ik maar het is wat het is.” Fine by me.

Los daarvan heb ik ook aangetoond dat wat jij wil geen effect heeft.
Dus het kán niet en heeft géén effect.
En dat voor een niet-bestaand probleem...

Quote:

Nee dat kan niet. Onderzoek heeft dat uitgewezen.

Quote:

Het is geen bestaand probleem, het is je eigen angstbeeld. ‘Je kunt loyaliteitsconflicten niet uitsluiten’ is je beste argument die ook opgaat voor personen met één paspoort. Daarmee vervalt iedere geloofwaardigheid.

Quote:
Dat kun jij wel zeggen, maar dat is niet zo.

Je mag het ontkennen, ik heb verschillende voorbeelden aangevoerd dat het niet zo is.
Jij hebt nog geen enkele keer de correlatie aangetoond tussen het paspoort én loyaliteit.

Quote:

Status quo: Er zijn ook meerdere voorbeelden in de samenleving waaruit blijkt dat de loyaliteit voor Nederland beïnvloed wordt bij mensen met alleen het Nederlands paspoort. So it’s even! De risicofactor is identiek. Wil je loyaliteitsconflicten beheersen zal je dat moeten aanmerken als risicofactor. Dan zoek je in de juiste hoek, dan ga je risicofactoren naar de oppervlakte halen en dan kun je gericht actie ondernemen.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 11, 2023 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Maar je wil wel op basis van onderbuikgevoel een complete groep mensen uitsluiten...

Wat onderbuikgevoel? Een land verwacht loyaliteit van haar onderdanen. Dus bij een dubbele nationaliteit ligt dubbele loyaliteit op de loer, iets dat we niet moeten willen. Daarom: geen dubbele nationaliteiten in de regering.

De rest mag je allemaal vergeten.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 11, 2023 13:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ad nauseam herhalen, maar 'alle argumenten mag je verder vergeten'. Laughing

Ik zeg het nog maar eens een keer, dat maakt het vast nog meer waar dan de voorgaande 34234 keer dat ik het gepost heb: geen dubbele nationaliteiten in de regering!

BerichtGeplaatst: Za Mrt 11, 2023 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Ik heb het tegendeel aangetoond. Verder kun je ieder onwelgevallige uitspraak van de rechter wel politiek noemen, daar trap ik niet in. En het is ook niet relevant.

T is een politieke uitspraak van de rechter, Cliox. Kunje niet "intrappen", maar is vrij feitelijk.

Quote:

Hoe je het ook wendt of keert, het uitsluiten op basis van geen VOG is op basis van een aangetoond risico. Iemand heeft strijdig met de wet gehandeld en is veroordeeld door een rechter.

Klopt. En de kans dat iemand zonder VOG misbruik maakt van zn positie is dus groter dan met VOG. Ook al geeft het geen enkele garantie, simpele kansberekening.

Zo dus ook met dubbele nationaliteit. Ik denk dat vrij feitelijk te maken is dat mensen met dubbele nationaliteit crimineler zijn dan mensen met enkele nationaliteit. Bovendien is hun loyaliteit op zn minst twijfelachtig. Laten we die dus maar eens niet in dienst van de Overheid laten treden.

Quote:

Ik kan je bevestigen dat het niet zo is.
Bovendien kun je niemand weigeren op basis van een vermoeden.

Ja N=1, omdat je naar jezelf kijkt. Kijk naar het bredere plaatje Cliox.
En vergeet niet: ik sluit niemand buiten, maar lever dan je tweede nationaliteit in.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2023 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
T is een politieke uitspraak van de rechter, Cliox. Kunje niet "intrappen", maar is vrij feitelijk.

Dat is het niet. Ik heb de artikelen bijgesloten waarop de uitspraak berust. Je kunt het verbod op het uitsluiten op basis van nationaliteit er letterlijk in terugvinden. Je wantrouwen in de rechtspraak heeft geen legitieme grondslag.

Quote:
Klopt. En de kans dat iemand zonder VOG misbruik maakt van zn positie is dus groter dan met VOG. Ook al geeft het geen enkele garantie, simpele kansberekening.

Zo dus ook met dubbele nationaliteit.

Nee zo zit dat niet met een dubbele nationaliteit, een paspoort zegt namelijk niets over je gedrag en handelen.
Een paspoort en strafblad zijn twee verschillende dingen.

Quote:
Ik denk dat vrij feitelijk te maken is dat mensen met dubbele nationaliteit crimineler zijn dan mensen met enkele nationaliteit.

Je denkt... en precies daar wringt de schoen. Jullie betoog berust op onderbuikgevoelens en is niet rationeel.
Een onderbuikgevoelens is een slechte raadgever en al helemaal geen valide stuurgetal.
Je vindt maar wat je wil vinden maar meer dan dat wordt het niet.

Bovendien link je opnieuw het paspoort aan een handeling terwijl er geen causaal verband is tussen beiden. Aan het crimineel gedrag dat je ziet bij 'Marokkaanse probleemjongeren' ligt een cultuurverschil en opvoeding aan ten grondslag. Er is geen verschil tussen Marokkanen met één en twee paspoorten. En er is een verschil tussen kansarme Marokkanen die in volksbuurten leven en Marokkanen die wel studeren en wel hun maatschappelijk steentje bijdragen.

Je kunt niet iemand uitsluiten op basis van of je ouders je vroeger hebben geregistreerd bij de Marokkaanse ambassade, je kunt wel iemand uitsluiten op basis van zijn of haar handelen.

Quote:
Bovendien is hun loyaliteit op zn minst twijfelachtig.

Onversneden discriminatie om iemands loyaliteit te betwijfelen op basis van het hebben van een tweede nationaliteit.
Bovendien komen de meeste cultuurverschillen niet voort uit nationalisme maar uit religie.

Quote:
Laten we die dus maar eens niet in dienst van de Overheid laten treden.

Op basis van jouw onderbuikgevoelens en vermoedens? Laten we dat maar eens niet doen.

Quote:
Ja N=1, omdat je naar jezelf kijkt. Kijk naar het bredere plaatje Cliox.
En vergeet niet: ik sluit niemand buiten, maar lever dan je tweede nationaliteit in.

Dat doe ik ook. Ik heb verschillende voorbeelden genoemd en zelfs de Marokkanenproblemen erbij betrokken om voorbeelden te stellen.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2023 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Nee zo zit dat niet met een dubbele nationaliteit, een paspoort zegt namelijk niets over je gedrag en handelen.
Een paspoort en strafblad zijn twee verschillende dingen.

Een VOG zegt effectief ook niets over je gedrag en handelen, want pakkans 10%.

Quote:

Je kunt niet iemand uitsluiten op basis van of je ouders je vroeger hebben geregistreerd bij de Marokkaanse ambassade, je kunt wel iemand uitsluiten op basis van zijn of haar handelen.

Oh maar ik wil mensen de kans geven om die registratie ongedaan te maken he. Zodat iemand nog alleen Nederlander is.

Quote:

Onversneden discriminatie om iemands loyaliteit te betwijfelen op basis van het hebben van een tweede nationaliteit.
Bovendien komen de meeste cultuurverschillen niet voort uit nationalisme maar uit religie.

Neu gewoon gezond boerenverstand. Lid zijn van 2 clubs kan niet.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2023 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Hoe krijg je geen VOG?

Door actief een wetsovertreding te doen, en daarvoor veroordeeld te worden voor een rechter.

Hoe krijg je een tweede nationaliteit?

Automatisch, hoef je niets voor te doen.

Ik zie een verschil.

Quote:

Zegt iemand die dan weer VVD, dan weer JA21 stemt.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2023 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Hoe krijg je geen VOG?

Door actief een wetsovertreding te doen, en daarvoor veroordeeld te worden voor een rechter.

Hoe krijg je een tweede nationaliteit?

Automatisch, hoef je niets voor te doen.

Ik zie een verschil.

Hoezo hoef je niets te doen voor een tweede nationaliteit? Hoe weet dat andere land uberhaupt van jouw bestaan af?

Quote:

Zegt iemand die dan weer VVD, dan weer JA21 stemt.

Als ik een VVD-lid zou zijn met een actieve functie voor die partij zou je een punt hebben.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 13, 2023 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Hoezo hoef je niets te doen voor een tweede nationaliteit? Hoe weet dat andere land uberhaupt van jouw bestaan af?

Omdat je ouders je hebben geregistreerd. Dus hoef je zelf niets te doen.
Indien je geen VOG krijgt ligt strijdig handelen met wetgeving daar aan ten grondslag.
Een wezenlijk verschil dus.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 13, 2023 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:

Indien je geen VOG krijgt ligt een handeling daaraan ten grondslag.

Quote:
Oh maar ik wil mensen de kans geven om die registratie ongedaan te maken he. Zodat iemand nog alleen Nederlander is.

Niet iedereen kan die registratie ongedaan maken dus sluit je mensen uit op basis van nationaliteit. En dat is voor de wet verboden.
Daarnaast verandert het niets aan je loyaliteit.

Quote:

Mensen uitsluiten op basis van persoonskenmerken is discriminatie. Dat staat gedefinieerd in de grondwet en nationaliteit is opgenomen als persoonskenmerk.

Wat mij tegenstaat is dat loyaliteit de kern van de discussie is en dat is net wat jullie niet zijn. Het ontbreekt aan alle kanten aan loyaliteit aan dat wat wij afgesproken hebben, hoe wij de dingen hebben geregeld en aan de grondwet. Dat bewijst te meer dat loyaliteit niet verbonden zit aan het paspoort.