Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Parttime vrouwen dragen niks bij Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 16, 2022 18:06 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka
Gast

Royy schreef:
Over deeltijdwerken.... de Overheid weer he.

https://twitter.com/JorisHeijn/status/1570333912194289665

Heeft niks met overheid te maken, ik zie een absurd extra bedrag aan kinderopvang opgevoerd. En tja, kinderen zijn nou eenmaal jóuw verantwoordelijkheid, niet die van de overheid. Je kan ook gewoon met de buurvrouw afspreken dat die 3-4 keer in de week je kind uit school even opvangt voor 1-2 uur, en daar 500 euro voor betalen. Creatief zijn.
BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2022 8:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Pejeka schreef:
, ik zie een absurd extra bedrag aan kinderopvang opgevoerd.

Er staat niet bij welk aantal kinderen 't betreft.
Als 't er 3 zijn zou dit bedrag goed kunnen kloppen.
Maar hoe zit 't met de kinderbijslag?
Is die bij 3 stuks niet rond de 3.000.- per jaar?
Dacht dat die niet onder het inkomen vallen en dus toch ook wel opgevoerd zouden dienen te worden om 'n realistisch beeld van de financiele situatie te geven.

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2022 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Ik zie meer een probleem met kinderen. Laten we het krijgen van kinderen zoveel mogelijk ontmoedigen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2022 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Royy schreef:

Ik zie meer een probleem met kinderen. Laten we het krijgen van kinderen zoveel mogelijk ontmoedigen.

Nee joh doe niet zo gek. Kinderen zijn onze toekomst. Zeker autochtone Nederlanders moeten iets harder fokken dan ze nu doen, ik ben van harte bereid om dat financieel te ondersteunen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2022 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:
Pejeka schreef:

Dacht dat die niet onder het inkomen vallen en dus toch ook wel opgevoerd zouden dienen te worden om 'n realistisch beeld van de financiele situatie te geven.

T gaat natuurlijk om de extra netto opbrengst van een dag extra werken. De kinderbijslag krijg je ook als je 4 dagen werkt.

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2022 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nee joh doe niet zo gek. Kinderen zijn onze toekomst. Zeker autochtone Nederlanders moeten iets harder fokken dan ze nu doen, ik ben van harte bereid om dat financieel te ondersteunen.

Hou op:

In de tijd dat wij leven Royy is de wereldbevolking al verdubbeld. Het zal mijn tijd wel duren, maar iedereen met verstand snapt dat exponentiële groei van de mensheid de aarde naar de klote helpt.

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2022 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka
Gast

Royy schreef:
Natubico schreef:
Pejeka schreef:

T gaat natuurlijk om de extra netto opbrengst van een dag extra werken. De kinderbijslag krijg je ook als je 4 dagen werkt.

Waarom krijg ik eigenlijk geen bijslag omdat we als koppel al 35 jaar lang fulltime werken zonder ooit ergens aanspraak op te maken, geen toeslagen, geen subsidies, geen kinderopvanggedoe, maar gewoon, omdat we onze eigen broek ophouden? Kinderbijslag dateert uit de tijd dat mensen die weinig verdienden een extraatje hadden om voor hun kinderen een nieuwe winterjas te kunnen kopen, of een paar nieuwe schoenen. De meeste ouders verdienen tegenwoordig geld genoeg om dat zelf te betalen. Dus waarom kinderbijslag?
BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2022 18:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Royy schreef:

Hou op:

In de tijd dat wij leven Royy is de wereldbevolking al verdubbeld. Het zal mijn tijd wel duren, maar iedereen met verstand snapt dat exponentiële groei van de mensheid de aarde naar de klote helpt.

Komt door Afrikanen die zo hard fokken Cliff.

Om ons eigen volk overeind te houden zullen we iets harder moeten fokken.

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2022 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Pejeka schreef:
Royy schreef:
Natubico schreef:
Pejeka schreef:

Waarom krijg ik eigenlijk geen bijslag omdat we als koppel al 35 jaar lang fulltime werken zonder ooit ergens aanspraak op te maken, geen toeslagen, geen subsidies, geen kinderopvanggedoe, maar gewoon, omdat we onze eigen broek ophouden? Kinderbijslag dateert uit de tijd dat mensen die weinig verdienden een extraatje hadden om voor hun kinderen een nieuwe winterjas te kunnen kopen, of een paar nieuwe schoenen. De meeste ouders verdienen tegenwoordig geld genoeg om dat zelf te betalen. Dus waarom kinderbijslag?

Geen idee joh. Niet klagen bij mij als je vind dat je teveel belasting betaalt. Ik ben geen Overheids-fan.

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2022 19:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Geen idee joh. Niet klagen bij mij als je vind dat je teveel belasting betaalt. Ik ben geen Overheids-fan.

Ook Royy:

Royy schreef:
ik ben van harte bereid om dat financieel te ondersteunen.

Prima, afgesproken dan. Jij betaalt de kinderbijslag en Pejeka en ik hoeven daar niet aan mee te betalen. Geregeld.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 18, 2022 21:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Prima, afgesproken dan. Jij betaalt de kinderbijslag en Pejeka en ik hoeven daar niet aan mee te betalen. Geregeld.

Prima joh. Zo wil ik niet bijdragen aan de Zeeuwse dijken, ontwikkelingssamenwerking, bijstand zonder tegenprestatie, docenten die weigeren efficient te werken enzovoorts.

We hebben kinderen nodig om dit land overeind te houden Cliff. En om jouw van je oude dag te kunnen laten genieten.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 19, 2022 8:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Pejeka schreef:
Royy schreef:
Natubico schreef:
Pejeka schreef:

Dat komt omdat het de bedoeling is dat die kinderen later jouw AOW opbrengen. Nederland heeft al een negatieve kinderen productie zonder asiel instroom.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 19, 2022 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Het thuiswerken is met de huidige gasprijs op z'n retour. Steeds meer mensen kiezen er voor om per ommegaande fulltime terug te keren naar kantoor. De thuiswerkvergoeding weegt niet op tegen de stookkosten.

Welkom terug! Smile

BerichtGeplaatst: Ma Sep 19, 2022 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Pejeka schreef:
Dus waarom kinderbijslag?

Ik snap dat ook niet. Ze fokken zich van deze voetbal af en krijgen daar ook nog een premie voor.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 19, 2022 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Pejeka is d'r vandoor.

BerichtGeplaatst: Di Sep 20, 2022 3:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Dat komt omdat het de bedoeling is dat die kinderen later jouw AOW opbrengen. Nederland heeft al een negatieve kinderen productie zonder asiel instroom.

Dat is geen enkel probleem wanneer de AOW alleen nog uitgekeerd wordt aan degenen die dat nodig hebben.
(Net zoals elke verzekeringsuitkering alleen plaatsvindt aan degenen bij wie het verzekerde onheil zich voordoet).

BerichtGeplaatst: Di Sep 20, 2022 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Poendert schreef:

Dat is geen enkel probleem wanneer de AOW alleen nog uitgekeerd wordt aan degenen die dat nodig hebben.
(Net zoals elke verzekeringsuitkering alleen plaatsvindt aan degenen bij wie het verzekerde onheil zich voordoet).

Ouderdom is geen onheil. We streven ernaar dat we allemaal een tevreden oude dag bereiken. Daar werken de meeste mensen hun leven lang mede voor.
Daarnaast wilt u er blijkbaar nog wat regeltjes bij.
Alle ouderen met een AOW tegenwoordig, hebben hun leven lang bijgedragen aan de AOW van de toenmaals oudere generatie. Het lijkt mij eerlijk dat iedereen die eens de AOW betaalde op zijn oude dag recht heeft op die AOW. Wat men daarna met dat geld doet moet men zelf weten. Schenk het desnoods aan het 'Leger des heils"
Die is onpartijdig voor alle gezindten.
Ik denk dat er tegenwoordig nog maar zeer weinig personen in leven zijn, die zich nog de pre-AOW tijd herinneren. Dat was voor velen niet best.
Gelukkig brak toen later de medemenselijkheid door. AOW is geen verzekering. Het is een teken van medemenselijkheid. Net als de verzorging van invaliden.
Er zijn zelfs beenderen gevonden van de oermens de Neanderthaler, waaruit bleek dat ook die oermens zijn ouderen en invaliden verzorgde en onderhield.
Zijn we werkelijk naar een Ikke-Ikke peil gezonken waar we onrendabelen en andere medemensen laten doodgaan van armoede?
Dus ook alle ouderen van tegenwoordig hebben medemenselijk aan de AOW meebetaald. Rijk of arm, dik of dun, ziek of gezond. Zonder onderscheid.
Ikzelf ben niet rijk, maar ik ben, zolang ik een tevreden leven heb, niet jaloers op mensen met meer geld of goederen. Eigenlijk ook nooit geweest.
Gezondheid en tevredenheid is veel belangrijker dan geld.

BerichtGeplaatst: Di Sep 20, 2022 14:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
We hebben kinderen nodig om dit land overeind te houden Cliff. En om jouw van je oude dag te kunnen laten genieten.

En, hoe lang wil je dat volhouden? De wereldbevolking is verdubbeld in 30 jaar tijd van 4 naar 8 miljard. Nog 30 jaar erbij gaan we naar 16 miljard, over 60 jaar 32 miljard, over 90 jaar 64 miljard mensen op aarde?

Laat me niet lachen.

Kijk, het gaat mijn tijd wel duren, maar in dit tempo komt er wel een moment waarop we minimaal een paar miljard doden gaan krijgen. Mocht jij het meemaken, denk dan maar even aan deze bijdrage 'we hebben kinderen nodig om het land overeind te houden' Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 3:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:

Poendert schreef:
Ouderdom is geen onheil. We streven ernaar dat we allemaal een tevreden oude dag bereiken. Daar werken de meeste mensen hun leven lang mede voor.

Kennelijk niet goed begrepen.
Met "verzekerd onheil" wordt niet de ouderdom sec bedoeld maar de ouderdom zonder over voldoende bestaansmiddelen te beschikken.
Dacht toch dat juist ter voorkoming daarvan de AOW destijds ingevoerd is. Dus dat degenen die 'n leeftijd bereikt hebben waarop men geacht wordt niet meer door arbeid in eigen levensonderhoud te kunnen voorzien, en over geen of onvoldoende middelen daartoe beschikken van overheidswege 'n uitkering ontvangen.
Aangezien dat onheil 'n ieder kan treffen en vooraf niet te voorspellen valt wie, is wettelijk geregeld dat eenieder zich daartegen moet verzekeren.
Net zoals het geval is bij de verplichte zorgverzekering dus.
Ook daarvoor moet iedereen premie betalen, terwijl alleen degenen die daadwerkelijk zorg nodig hebben gekregen hun kosten vergoed krijgen.
De anderen hebben als het ware al die jaren voor niets premie betaald, maar mogen toch blij zijn dat hen het verzekerde onheil niet getroffen heeft.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 7:57 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Natubico schreef:
Poendert schreef:

De vraag is dan: hoe ga je bepalen wie het wel of niet nodig heeft? Stel: twee mensen met een gelijk salaris en vergelijkbare kosten van levensonderhoud. De één jaagt zijn salaris er elke maand doorheen, maakt dure vakantiereizen, viert feest, en heeft op zijn oude dag geen cent spaargeld over. De ander leeft spaarzaam, zet elke maand een mooi bedrag opzij en heeft daardoor op de oude dag een mooi appeltje voor de dorst achter de hand. In jouw optiek zou dan de eerste persoon recht hebben op AOW, de tweede niet (of minder), want die heeft spaargeld genoeg.

Als je jouw systeem zou willen introduceren, zou je daarbij ook een keuze moeten geven: ofwel je betaalt je hele leven premie en kan daardoor later aanspraak maken op AOW, ofwel je doet dat niet en belegt het geld zelf in een pensioen voor je oudedagsvoorziening (of je zet het op de bank voor later, net wat je wilt).

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 9:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zit de laatste tijd wel eens via Youtube op de straten in de Amerikaanse steden. Daar barst het van de drugsverslaafden.
In een ver verleden toen ik door die straten in de "States"struinde waren er ook al veel daklozen, en moest je soms over de kartonnen dozen stappen. Toen dacht ik al. Dat hebben we gelukkig niet in NL. En nu zitten we in hetzelfde schuitje. (Trump probeerde daar een eind aan te maken door de grenzen dicht te gooien, maar werd tegengewerkt door de Deugers.)
Nu komt blijkbaar hetzelfde in Amsterdam(Randstad)voor, met minsten 40.000 daklozen las ik laatst.
De oorzaak van dat drama ligt volgens mij mede in de werkende moeders, die zwervers hadden in hun jeugd geen moeder of familie, die hen opving bij thuiskomen. De warme familiesfeer was mogelijk niet aanwezig.
Het veilige nest ontbrak waarschijnlijk, en ook vaste regels ontbraken. Zeker een kind heeft vaste regels nodig. Net als alle andere dieren, alleen dan is men gelukkig.
De mannelijke helft van het mensdom nog meer als de dames. Jongens krijgen op een zekere leeftijd de aandrang om te gaan zwerven, net als jonge mannetjes wolven, mannetjes apen, olifanten, of wilde zwijnen. Dat is de natuur, vroeger ging men dan naar zee, of werd soldaat. Een ambachtsman zwierf jaren door het land om het vak te leren tot in verre buitengebieden
Laatst zag ik een vrouwelijke hoogleraar, die verklaarde dat er een groot verschil was tussen het brein van jongens en meisjes. Het brein van een meisje was met 10,5 jaar volgroeid, terwijl dat bij jongens pas met 14,5 jaar het geval was.
Daarom was er bij jongens zoveel uitval en schoolverlaten zonder diploma. Die jongentjes zijn nog kinderen, terwijl hun zusjes al volwassen zijn. Daar komt dat geschreeuw midden in de nacht van snotneuzen op straat blijkbaar vandaan.
Het IQ van mannen of vrouwen is trouwens bij volwassenen hetzelfde, hoewel een vrouw gemiddeld 200cc minder herseninhoud heeft dan de man. (dit werpt ook een ander licht op de buitengewoon grote herseninhoud van de Neanderthaler)
Ik ben niet bijster religieus. Maar ik ben wel bv voorstander van een gebedje en dan noem ik "gebedje", en niet de eindeloze uitleg (aan hun blijkbaar erg domme God door de Deugers,) voor het eten, aan een gedekte tafel. Dat maakt van die eettafel een soort gewijde plek. Toont eerbied en dankbaarheid voor het voedsel dat voor ons groeit of is gekweekt. Dus niet zoals een varken je eten naar binnen schuiven voor de TV. Maar dankbaarheid tonen voor je eten, er een centrale gebeurtenis van maken.
Een stel behoort met twee personen in Nederland goed de kost te kunnen verdienen. 1 op het thuisfront en 1 in de boze buitenwereld.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Pejeka schreef:
Natubico schreef:
Poendert schreef:

De vraag is dan: hoe ga je bepalen wie het wel of niet nodig heeft? Stel: twee mensen met een gelijk salaris en vergelijkbare kosten van levensonderhoud. De één jaagt zijn salaris er elke maand doorheen, maakt dure vakantiereizen, viert feest, en heeft op zijn oude dag geen cent spaargeld over. De ander leeft spaarzaam, zet elke maand een mooi bedrag opzij en heeft daardoor op de oude dag een mooi appeltje voor de dorst achter de hand. In jouw optiek zou dan de eerste persoon recht hebben op AOW, de tweede niet (of minder), want die heeft spaargeld genoeg.

Als je jouw systeem zou willen introduceren, zou je daarbij ook een keuze moeten geven: ofwel je betaalt je hele leven premie en kan daardoor later aanspraak maken op AOW, ofwel je doet dat niet en belegt het geld zelf in een pensioen voor je oudedagsvoorziening (of je zet het op de bank voor later, net wat je wilt).

Beste Pekaja. U Houd er geen rekening mee dat een flink deel van het mensdom geen kans ziet om tijdens hun werkzame leven geld te sparen Dit omdat velen als ze geld in hun zak hebben dat op moet.
Uw oplossing zal er voor zorgen dat ook hier een deel van de oudjes haveloos hun laatste dagen dakloos over straat zwerven, net als in de VS.
Dan zult u en de uwen uit medelijden die hongerlijders alsnog van een oude jas en brood voorzien.
Dat kan beter en voor allen leuker via een verplichte verzorging.
Alleen jammer dat zovelen ook van die verplichte voorzieningen onderweg profiteren. Sommigen moet je tegen zichzelf beschermen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Beste Poendert, dat was de vraag niet. De vraag was: hoe ga je beoordelen wie wel of niet recht heeft op AOW, gesteld dat (zoals een andere forummer poneerde) AOW alleen beschikbaar zou zijn voor mensen die geen andere bron van financiën hebben.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Royy schreef:

En, hoe lang wil je dat volhouden? De wereldbevolking is verdubbeld in 30 jaar tijd van 4 naar 8 miljard. Nog 30 jaar erbij gaan we naar 16 miljard, over 60 jaar 32 miljard, over 90 jaar 64 miljard mensen op aarde?

Laat me niet lachen.

Kijk, het gaat mijn tijd wel duren, maar in dit tempo komt er wel een moment waarop we minimaal een paar miljard doden gaan krijgen. Mocht jij het meemaken, denk dan maar even aan deze bijdrage 'we hebben kinderen nodig om het land overeind te houden' Laughing

Moet je in Afrika vertellen Cliff, niet hier. De autochtone Nederlandse bevolking krijgt kinderen op ongeveer vervangingsniveau (dus stabiele bevolking), lijkt mij prima.

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 0:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Afrika zit al hier Royy, dus die vlieger gaat niet op.