Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Bijbetalen voor duurdere medicijnen? Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Bijbetalen voor duurdere medicijnen?
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2022 22:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Zorgverzekeraars vergoeden niet alle medicijnen. Soms is er een goedkoper alternatief en wordt het duurdere daarom niet vergoed.

Maar hier klopt iets niet: de patiënt betaalt het volledige bedrag van de duurdere medicijn, maar eigenlijk zou alleen maar het verschil van de dure met de goedkopere medicijn (bij)betaald moeten worden.

Of zie ik dat verkeerd? En als ik het niet verkeerd zie, waarom is het dan niet zo?

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2022 0:35 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Je ziet het helemaal correct Tedje.
Het heet Marketing en geen Gezondheid Zorg.
Nederland is de weg kwijt en waarom is het Ziekenfonds afgeschaft?
Belachelijk dat er een eigen risico is aangeschaft naast de maandelijkse bijdragen?

Verder is de Zorg overspoelt met HBO-V en die hebben alleen maar Theoretische kennis.
Verpleging is Praktische kennis. Dus Hands-on.

Neem de hoogste "eigen risico" zodat je spaart op de maandelijkse bijdrage.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2022 3:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Zorgverzekeraars vergoeden niet alle medicijnen. Soms is er een goedkoper alternatief en wordt het duurdere daarom niet vergoed.

Maar hier klopt iets niet: de patiënt betaalt het volledige bedrag van de duurdere medicijn, maar eigenlijk zou alleen maar het verschil van de dure met de goedkopere medicijn (bij)betaald moeten worden.

Of zie ik dat verkeerd? En als ik het niet verkeerd zie, waarom is het dan niet zo?

Zo te zien is 't al zo dat men alleen het verschil zelf hoeft te betalen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/kamer-wil-dat-dure-medicijnen-maximaal-250-euro-per-jaar-blijven-kosten~bc2fed61/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

"De overheid stelt een maximumvergoeding vast voor medicijnen maar soms moeten burgers op doktersadvies voor een duurdere variant kiezen. Het verschil moet de patiënt in principe zelf betalen. Dat is de eigen bijdrage. Soms vergoedt een aanvullende verzekering overigens het verschil".

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2022 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
Je ziet het helemaal correct Tedje.
Het heet Marketing en geen Gezondheid Zorg..

Ja, die verzekeraars rekenen gemakkelijk.

Ik ontdekte dit toevallig omdat ik voor iemand administratie gedaan heb. Zij moest één medicijn zelf betalen omdat dit niet vergoed werd, er was schijnbaar geen medische noodzaak (wat ik ook al niet begrijp).
Ze moest het hele bedrag € 97,- betalen, terwijl dat medicijn maar €23,- duurder was dan het goedkopere dat wel vergoed werd.

Natubico schreef:
Zo te zien is 't al zo dat men alleen het verschil zelf hoeft te betalen....

Dat is nieuw voor mij. Dat wist ik niet.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2022 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Indien het alternatief dezelfde specificaties en kwaliteit heeft is het belachelijk om niet het goedkoper alternatief te nemen. Dus wat mij betreft de volle mep.

Iets heel anders, ik gebruik een zalf voor het gezicht, de zalf werd in de apotheek bereid. Hiermee zijn zij nu gestopt. Ik krijg nu twee tubes mee en moet thuis zelf mengen. En het is ook nog eens duurder. In België is de zalf wel beschikbaar maar ik kan deze niet krijgen zonder doktersadvies van een Belgische arts. Die Belgische arts kan mij niet verder helpen omdat ik niet ingeschreven ben en ook zij kampen met tekorten.

Intussen wordt wel maandelijks 175 euro (x2) afgeschreven voor zorgkosten waarvan de bereikbaarheid niet makkelijk is.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2022 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
]Indien het alternatief dezelfde specificaties en kwaliteit heeft is het belachelijk om niet het goedkoper alternatief te nemen. Dus wat mij betreft de volle mep.

Medische noodzaak is vaak vanwege de bijwerkingen. Het verschil tussen duur en goedkoop zit 'm in een andere drager, het gebruik van conserveringsmiddelen, e.d. De medicinale bestanddelen zijn gelijk, maar de bijwerkingen niet.

Quote:
In België is de zalf wel beschikbaar maar ik kan deze niet krijgen zonder doktersadvies van een Belgische arts. Die Belgische arts kan mij niet verder helpen omdat ik niet ingeschreven ben en ook zij kampen met tekorten.

Dat doen (bepalen) dus de verzekeringen.

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 1:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

't Is allemaal zo corrupt als de pest geworden. Dit systeem werkt van geen meter meer.

Ik heb het al vaak gezegd: waarom al die opticiens met hun 'tweede bril gratis?' Die is gvd helemaal niet gratis. En waarom, als je ergens medische noodzaak voor hebt, moet je een 'tweede gratis'? Ja, U heeft een gebroken enkel meneer, nou... u heeft geluk: tijdelijk de tweede gebroken enkel gratis!

Flikker op.

Naast de criminele opticiens zijn er ook de 'beter horen' winkels die met gemak meer dan 4000 euro rekenen voor gehoorapparaten. De aller, allerbeste koptelefoon die je je kunt voorstellen, komt daar nog niet eens bij in de buurt. Maar de verzekering betaalt, dus dan mag het.

Dat laatste is ook een reden waarom alle schadeherstel aan je auto in Nederland zeker twee keer duurder is dan in veel andere Europese landen. De verzekering betaalt toch hè, dus waarom nog zeiken over de prijs? Doe mij de duurste dan maar.

Dit systeem heeft prikkels die slecht gedrag bevorderen. Zo ken ik mensen die een ziektekostenverzekering hebben waarmee ze per jaar 10 keer naar de fysiotherapeut mogen. Dus ja, dat moeten we dan ook wél gebruiken. Als dat niet opgemaakt is aan medische noodzaak, dan gaan we toch gewoon voor lekkere massagebehandelingen.

Ik zie ook mensen bij Hans Anders naar buiten lopen met de meest extravagante bril die ze hebben kunnen vinden. Dat kán, want je mag iedere twee jaar een nieuwe bril kiezen, dat zit in de verzekering. Dus dan heb je altijd een bril voor op het werk, een bril voor uitgaan, een bril voorin de auto én natuurlijk de gratis zonnebril op sterkte voor op vakantie.

Nergens is ook maar het besef dat wij dit collectief allemaal betalen, dat die nep-opticiens, masserende fysiotherapeuten en gehoorapparatenverkopers hun zakken aan het vullen zijn met zorggeld wat bedoeld was voor medische urgentie... niemand lijkt het te zien.

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 3:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Dat laatste is ook een reden waarom alle schadeherstel aan je auto in Nederland zeker twee keer duurder is dan in veel andere Europese landen. De verzekering betaalt toch hè, dus waarom nog zeiken over de prijs? Doe mij de duurste dan maar.

De verzekering betaalt niet in alle gevallen hoor.
Wie niet all-risk verzekerd is en zelf de schade veroorzaakt heeft moet zelf dokken.

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Cliff schreef:
't Is allemaal zo corrupt als de pest geworden. Dit systeem werkt van geen meter meer.

niemand lijkt het te zien.

Ik zie het Cliif. Ook bij het coronacircus. (mondkapjesdeal b.v. ) Het zijn zakkenvullers, ze zitten overal.. De pharmaceutische industrie is het ergste.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
De verzekering betaalt niet in alle gevallen hoor. Wie niet all-risk verzekerd is en zelf de schade veroorzaakt heeft moet zelf dokken.

Klopt, maar eigen schade herstelt men dan vaak gewoon niet. Zodra het wel verzekerd is: doe maar de duurste schadehersteller. Met leenauto.

Niemand kijkt er naar. Ik ook niet. Ik kies de schadehersteller het dichtst in de buurt. Prijs boet me niet.

Carglass hetzelfde: kwamen een nieuwe voorruit in mijn auto zetten op de parkeerplaats van mijn werkgever. Ik heb er niets van gemerkt. Enig idee wat dat kost? Als ik zelf moet betalen, zoek ik echt wel een goedkope hersteller en ga ik er zelf ook naar toe. Nu niet: de verzekeraar betaalt.

Dus deels doe ik er ook echt wel aan mee, maar ik realiseer me wel wie hier zijn zakken vult. Niet voor niets zie je al die carglass advertenties op TV en Internet.

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Nergens is ook maar het besef dat wij dit collectief allemaal betalen, dat die nep-opticiens, masserende fysiotherapeuten en gehoorapparatenverkopers hun zakken aan het vullen zijn met zorggeld wat bedoeld was voor medische urgentie... niemand lijkt het te zien.

+1! Ik zie dat wel. Voordat deze oplichters bendes door de politiek mogelijk werden gemaakt leerde mijn vader mij de volgende wijsheid.
Hij zei :"Tedje, er zijn 3 dingen die je nooit moet vertrouwen: banken, verzekeringen en politici."

En verdomd, je had gelijk, pap! Smile

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 14:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Hij zei :"Tedje, er zijn 3 dingen die je nooit moet vertrouwen: banken, verzekeringen en politici."

Het rijtje van mijn opa was langer Very Happy

Naast bovenstaande, adviseerde hij mij ook de volgende mensen als uiterst onbetrouwbaar:
- Makelaars
- Advocaten
- Notarissen

Toen moest ik nog lachen om mijn oude opa, die altijd een pet droeg en die ik daarom 'opa pet' noemde. Maar verdomd dat hij gelijk kreeg.

Makelaars willen jouw huis zo snel mogelijk verkopen en doen dat echt niet in jouw belang. Als zij sneller kunnen cashen voor minder geld dan kiezen ze die optie. Bovendien heb ik huizen bezichtigd waarbij de makelaar mij gewoon vertelde dat de verkoper in een zeer lastig probleem zat door een scheiding. Dat is informatie die ik totaal niet zou moeten weten en relevant is voor onderhandelingen. Het was de verkoopmakelaar, ingehuurd door de verkoper. Ik heb ook verkoopmakelaars gehad die zeiden dat de vraagprijs niet realistisch was en dat ik er makkelijk een X bedrag onder kon gaan zitten. Dat soort teksten dus.

Advocaten: de uurprijs is absurd en ze kennen de zaak nooit zo goed als jijzelf. Schrijf dus je eigen pleidooi. Het pleidooi van de advocaat is vaak een stuk slechter.

Notarissen: met stip het volk waar ik de meeste hekel aan heb, samen met bankiers en uitzendmedewerkers. Notarissen rekenen ook absurd prijzen voor standaardcontracten en hebben daarbij het taalgebruik zo gemaakt dat niemand meer snapt wat er staat behalve zijzelf en hun mede rechtsgeleerden. De vraag of het ook in begrijpelijke taal kan leidt tot verontwaardigde blikken. Hierdoor besteden ze uurtje-factuurtje een hoop tijd aan uitleg van hun eigen onbegrijpelijke standaardcontracten. Wat een immens kutvolk is dat. Eén van de redenen waarom ik nog steeds hoop dat blockchain dit kutvolk wegautomatiseerd.

Maar goed, we wijken af. Lucht wel op.

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

We weken inderdaad een beetje af, maar ik ben het wel met je eens! Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2022 1:38 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:

Ik heb het al vaak gezegd: waarom al die opticiens met hun 'tweede bril gratis?' Die is gvd helemaal niet gratis. En waarom, als je ergens medische noodzaak voor hebt, moet je een 'tweede gratis'? Ja, U heeft een gebroken enkel meneer, nou... u heeft geluk: tijdelijk de tweede gebroken enkel gratis!

Flikker op.

Naast de criminele opticiens zijn er ook de 'beter horen' winkels die met gemak meer dan 4000 euro rekenen voor gehoorapparaten. De aller, allerbeste koptelefoon die je je kunt voorstellen, komt daar nog niet eens bij in de buurt. Maar de verzekering betaalt, dus dan mag het.

Dit systeem heeft prikkels die slecht gedrag bevorderen. Zo ken ik mensen die een ziektekostenverzekering hebben waarmee ze per jaar 10 keer naar de fysiotherapeut mogen. Dus ja, dat moeten we dan ook wél gebruiken. Als dat niet opgemaakt is aan medische noodzaak, dan gaan we toch gewoon voor lekkere massagebehandelingen.

Ik zie ook mensen bij Hans Anders naar buiten lopen met de meest extravagante bril die ze hebben kunnen vinden. Dat kán, want je mag iedere twee jaar een nieuwe bril kiezen, dat zit in de verzekering. Dus dan heb je altijd een bril voor op het werk, een bril voor uitgaan, een bril voorin de auto én natuurlijk de gratis zonnebril op sterkte voor op vakantie.

Ik ben in Portugal verzekerd voor acute zorg. En dat is gratis.
Ik heb mijn pols gebroken en de kosten, inclusief rongen foto en gips, was 7 euro.
Maar ik ben niet privé verzekerd.
Ik heb 2 hoorapparaten want ik ben hardhorend geboren.
Sinds dat ik 7 jaar was had ik een Gehoorapparaat en dit was vreselijk in 1956.
Ik heb pas in Portugal ontdekt dat ik ook doof ben aan beide oren!
Ik vroeg of dit invloed had op muziek,
JA, ik ben voor 80% doof voor hoge tonen, dus ik hou niet van viool concert, wel met lage tonen, dus Gordon Lightfoot.
Deze hoorapparaten zijn heel duur, Ik word nu thuis getest met via een computer en ik krijg, gratis batterijen, en filters en oorstukjes. Maar dit zijn de top hoorapparaten en ze kwamen 3 × te terug, om te testen.
Mijn remote control is op mijn telefoon. Om het geluid te dumpen of om speech te horen.

BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2022 3:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Notarissen: Wat een immens kutvolk is dat. Eén van de redenen waarom ik nog steeds hoop dat blockchain dit kutvolk wegautomatiseerd.
Maar goed, we wijken af. Lucht wel op.

Dus de blockchain zou in de plaats van het kadaster moeten komen?
Alle bewijs dat je hebt van de aankoop van bijvoorbeeld 'n huis is dan de vermelding in dat systeem.
Maar wat als 't iemand zou lukken om dat systeem te hacken en allerlei gefingeerde transacties in te voeren, waarbij bijvoorbeeld jouw woning wordt overgedragen en de koopsom schijnbaar betaald is?

En hoe zit 't met erfenissen?
Wanneer 'n huis geerfd wordt is er geen sprake van 'n transactie, dus hoe zou dat in het systeem verwerkt kunnen worden?
De erflater is er niet meer, dus die kan de eigendomsovergang niet meer invoeren.
Toch maar 'n notaris erbij halen dan?

BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2022 4:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
De verzekering betaalt niet in alle gevallen hoor. Wie niet all-risk verzekerd is en zelf de schade veroorzaakt heeft moet zelf dokken.

Cliff schreef:
Klopt, maar eigen schade herstelt men dan vaak gewoon niet.

Jah, dan maar zonder voorruit verder. Rolling Eyes
En hoeveel auto's zijn er tegenwoordig nog op de weg te zien waar ook maar het kleinste deukje in zit?
Zie er zelf eigenlijk nooit meer eentje.
Cliff schreef:
Zodra het wel verzekerd is: doe maar de duurste schadehersteller. Met leenauto.

Ligt er al aan.
Als men 'n garage weet waar 't zo goedkoop kan dat 't voordeliger is om het herstel zelf te betalen dan om de schadevrije jaren bij de verzekering kwijt te raken, dan gaat men daar.

BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2022 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Maar wat als 't iemand zou lukken om dat systeem te hacken en allerlei gefingeerde transacties in te voeren, waarbij bijvoorbeeld jouw woning wordt overgedragen en de koopsom schijnbaar betaald is?

Dat kan nu ook hè. Ik denk dat het Kadaster of een Bank veel gemakkelijker te hacken zijn dan een blockchain.

Quote:
Wanneer 'n huis geerfd wordt is er geen sprake van 'n transactie, dus hoe zou dat in het systeem verwerkt kunnen worden?
De erflater is er niet meer, dus die kan de eigendomsovergang niet meer invoeren.

Nee, is anders te regelen.

BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2022 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Jah, dan maar zonder voorruit verder. Rolling Eyes

??? Waar gaat dit nu weer over?

Je had het over ongedekte schade. Dat is voor 99% blikschade aan de eigen auto. Bij WA ben je bv. niet verzekerd voor schade aan je eigen voertuig, maar wel voor de schade die je toebrengt aan een ander.

Verder is het zo dat als je een klein barstje hebt in je voorruit, van bv. steenslag, je hier dus direct gratis een nieuwe autoruit krijgt vanaf WA+ verzekering. Dus niet eens Allrisk. En die ruit komen ze bij jou thuis of op je werkplek in je auto zetten. G-R-A-T-I-S.

Enig idee wat dat kost? Ik heb een collega gehad met een Ford Transit bus met voorruitverwarming. Die heeft twee keer in 3 maanden die voorruit laten vervangen vanwege zo'n sterretje.

Quote:
En hoeveel auto's zijn er tegenwoordig nog op de weg te zien waar ook maar het kleinste deukje in zit? Zie er zelf eigenlijk nooit meer eentje.

Dan kijk je niet goed denk ik. Maar veel minder dan in het buitenland, dat wel...

Quote:
Als men 'n garage weet waar 't zo goedkoop kan dat 't voordeliger is om het herstel zelf te betalen dan om de schadevrije jaren bij de verzekering kwijt te raken, dan gaat men daar.

Als het niet jouw schuld is raak je je schadevrije jaren niet kwijt he. Er is ooit iemand achterom mijn Mercedes geknald. Wat denk je, dat ik een prijsvergelijk heb gemaakt waar ik het goedkoopste de schade kon laten herstellen? Nee, natuurlijk niet. Dat doet niemand. En dat weten die schadeherstellers maar al te goed.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 06, 2022 4:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Ik denk dat het Kadaster of een Bank veel gemakkelijker te hacken zijn dan een blockchain..

'n Bank misschien wel, maar bij het kadaster gaat het essentiele werk nog altijd schriftelijk zwart op wit. De leggers zijn wel gedigitaliseerd, maar bijvoorbeeld veranderingen van eigenaar daarin gebeuren enkel op grond van schriftelijk opgemaakte notariele aktes. In zoverre valt daar dus niets aan te hacken.
Quote:

Cliff schreef:
Nee, is anders te regelen.

En wel?

Dan nog testamenten. De inhoud daarvan blijft geheim tot de dood van de erflater. Bij blockchain is echter alles door iedereen in te zien.

Verder zou 'n blockchain-testament geen enkele rechtskracht hebben, omdat het niet aan de wettelijke vormvereisten voldoet.
(En schenkingen-na dode zijn wettelijk verboden).

Laatst aangepast door Natubico op Vr Mei 06, 2022 5:46, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Mei 06, 2022 5:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
[Als het niet jouw schuld is raak je je schadevrije jaren niet kwijt he.. Er is ooit iemand achterom mijn Mercedes geknald. Wat denk je, dat ik een prijsvergelijk heb gemaakt waar ik het goedkoopste de schade kon laten herstellen? Nee, natuurlijk niet. Dat doet niemand. En dat weten die schadeherstellers maar al te goed

Dacht de de verzekeringsmaatschappijen toch wel in de gaten houden dat de herstellers niet al te veel rekenen.
Ze zijn wel verplicht om de herstelschade te betalen, maar wanneer 'n hersteller exorbitant veel daarvoor rekent zal de verzekering daar echt wel moeilijk over gaan doen.
Zij willen immers hun kosten zo beperkt mogelijk houden zodat ze hun premies zo concurrerend mogelijk kunnen houden.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 06, 2022 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Dacht de de verzekeringsmaatschappijen toch wel in de gaten houden dat de herstellers niet al te veel rekenen.
Ze zijn wel verplicht om de herstelschade te betalen, maar wanneer 'n hersteller exorbitant veel daarvoor rekent zal de verzekering daar echt wel moeilijk over gaan doen.
Zij willen immers hun kosten zo beperkt mogelijk houden zodat ze hun premies zo concurrerend mogelijk kunnen houden.

Nee, dat is dus precies het probleem en waarom schadeherstel hier tot 5 keer zo duur is als bv. in Zuid-Europa.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 06, 2022 23:59 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Elisabeth schreef:
Cliff schreef:

Flikker op.

Ik ben in Portugal verzekerd voor acute zorg. En dat is gratis.
Ik heb mijn pols gebroken en de kosten, inclusief rongen foto en gips, was 7 euro.
Maar ik ben niet privé verzekerd.
Ik heb 2 hoorapparaten want ik ben hardhorend geboren.
Sinds dat ik 7 jaar was had ik een Gehoorapparaat en dit was vreselijk in 1956.
Ik heb pas in Portugal ontdekt dat ik ook doof ben aan beide oren!
Ik vroeg of dit invloed had op muziek,
JA, ik ben voor 80% doof voor hoge tonen, dus ik hou niet van viool concert, wel met lage tonen, dus Gordon Lightfoot.
Deze hoorapparaten zijn heel duur, Ik word nu thuis getest met via een computer en ik krijg, gratis batterijen, en filters en oorstukjes. Maar dit zijn de top hoorapparaten en ze kwamen 3 × te terug, om te testen.
Mijn remote control is op mijn telefoon. Om het geluid te dumpen of om speech te horen.

Dus ....... is Nederland corrupt.......

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2022 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Nee, dat is dus precies het probleem en waarom schadeherstel hier tot 5 keer zo duur is als bv. in Zuid-Europa.

Volgens mij is schadeherstel door de verzekeraars helemaal uitgemolken. Er wordt niet extreem veel in verdiend De reden dat het in Zuid Europa goedkoper is zal aan de levensstandaard liggen. In die landen zijn de lonen lager, dus ook het loon van de uitdeuker en er zullen daardoor ook minder dure auto's rondrijden.

Elisabeth schreef:
Dus ....... is Nederland corrupt.......

En niet zo'n klein beetje!

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2022 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou ja, om dit te zien als tekenend voor heel Nederland...

Overigens is jouw zorg niet gratis Elisabeth. In België is hetzelfde systeem. Het grootste deel van de zorg wordt gewoon betaald door inkomstenbelasting. Je kunt ook de inkomstenbelasting verhogen tot die mate dat je de zorgverzekeringspremie niet meer hoeft te betalen.

Misschien wel eerlijker systeem, dat wel. Royy, kom er maar weer in Laughing

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2022 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Flikker op.

Daarom ben ik ook faliekant tegen acties als 'de tweede bril gratis' want het betekent feitelijk niets meer dan dat je brillen per 2 stuks moet afnemen en dus dubbel zo duur maakt dan strikt noodzakelijk. Dit stoot mij al jaren tegen de borst. Het winstoogmerk moet volledig verdwijnen uit de zorg en zo niet is het een commerciële instelling en moet de betaalverplichting eraf. Dan wil ik zorg kopen waar ik wil.

Ik heb 3 jaar geleden een neusendoscopie gehad om vast te stellen of de bijholtes rustig waren, een paar minuten werk gevolgd door een rekening van 400 euro. Naar mijn idee disproportionele kosten. Ik ben gaan rondvragen bij mijn familie, woonachtig in België, dezelfde behandeling kost in België 28 euro en centen.

Geheel eens met wat je zegt. Het is een corrupt systeem waar op de één of andere manier niets aan gedaan wordt. Veel mensen profiteren mee van deze legale diefstal.