Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » The great Reset Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

the great reset
kwaadaardig plan
60%
 60%  [ 6 ]
complot theorie
20%
 20%  [ 2 ]
prima, alles wordt dan beter
20%
 20%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 10

The great Reset
BerichtGeplaatst: Za Apr 09, 2022 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

De training van young global leaders door het WEF heeft zijn vruchten afgeworpen en deze studenten zitten inmiddels in onze regeringen en overal. Met welk doel is de vraag. Hun plan zou zijn om de maatschappij te veranderen zodat het allemaal beter en mooier veiliger sustainebler inclusiever etc.. wordt. Het moet ook globaler en meer macht naar mega bedrijven. Kortom, er wordt gewerkt aan de great reset of iets dergelijks..
Dat het allemaal geen complottheorie meer is wordt voor steeds meer mensen duidelijk, helaas voor veel nog niet.
De inmiddels welbekende Robert Malone heeft een plan van aanpak.. Gooi hun namen op straat en leg het bloot. Goed idee lijkt me. Ik ben benieuwd welke Nederlandse namen er op de lijst staan. https://odysee.com/@Robert-Self:a0/Dr.-Robert-Malone-on-Klaus-Schwab%E2%80%99s-WEF:3
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2022 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Op zich heb ik niets tegen een club als het WEF. Het is n.m.m. juist prima wanneer er op internationaal niveau gebrainstormd wordt over mondiale problemen. De samenstelling is ook prima, nl de zakenwereld, de politiek en de wetenschap/ intellectuelen. Een prima mix.
Dat zo'n club veel invloed heeft is ook prima, maar zoals bij alles kleven er ook nadelen aan, zoals Robert Malone.

Maar toch, om wereldproblemen goed te definiëren en te managen is zo'n club van groot belang. De politiek lost namelijk nooit iets op dat langer duurt dan hooguit een verkiezingstermijn. Klimaat, vluchtelingen, armoede, overbevolking, pandemieen enz, enz, allemaal mondiale en majeure problemen die iedereen raken. Te belangrijk om alleen aan nationale regeringen over te laten.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2022 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zodra internationale leiders zich organiseren in (gesloten) brainstorm-sessies zal het altijd omgeven worden door complotdenkers. Dat zie je ook bij de Bilderberg-conferenties etc.

Dat organiseren vind ik niet bezwaarlijk, maar gooi de boel gewoon open. Laat journalisten toe. Maar dat durft men natuurlijk niet, omdat men nu het idee heeft 'vrij te kunnen spreken' in die gesloten conferenties. Daar is tegenwoordig toch geen sprake meer van: iedereen draagt microfoons bij zich in de vorm van telefoons.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2022 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Op de Bilderberg conferenties moeten we allemaal onze smartphones afgeven en werden bovendien nog electronisch gescand.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2022 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Het is pas het laatste (paar) jaar duidelijk geworden wat voor invloed het WEF heeft op de EU, en op ons land.
Wat eerder een complot was is nu werkelijkheid. Hun agenda is te lang verborgen geweest, en is dat nog steeds zo. We moeten hen maar geloven dat alles beter wordt als we amazon en bill gates een machtspositie geven. Ik betwijfel het. De klimaat agenda de covid en anti rusland hysterie, alles is onderdeel van hun plan als je het mij vraagt. Build back better gaat wat lastig als alles al goed is.. Dus het moet kapot. En dat is ze aardig gelukt.
BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2022 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

estudiant schreef:
Op zich heb ik niets tegen een club als het WEF. Het is n.m.m. juist prima wanneer er op internationaal niveau gebrainstormd wordt over mondiale problemen. De samenstelling is ook prima, nl de zakenwereld, de politiek en de wetenschap/ intellectuelen. Een prima mix.

Zo lang we democratie en vrije meningsuiting hebben vindt ik dit soort clubjes ook prima. Ze graven uiteindelijk hun eigen graf als ze teveel doordrammen. Dan gaan we massaal rechts stemmen, want de meerderheid van de mensen is geen voorstander van open grenzen, een wereldregering en controlestaat. Kijk maar wat er momenteel in Frankrijk gebeurt.

Ik kom vaak in Amsterdam. De havermelk elite binnen de grachtengordel is helemaal voor 'built back better'. Maar buiten de grachtengordel is daar al niets meer van te bespeuren. Laat staan op het platteland in Groningen of Brabant. Het is zo'n kleine minderheid dat ik me daar niet druk om kan maken.

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2022 9:06 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Moppersmurf schreef:
estudiant schreef:

Zo lang we democratie en vrije meningsuiting hebben vindt ik dit soort clubjes ook prima. Ze graven uiteindelijk hun eigen graf als ze teveel doordrammen. Dan gaan we massaal rechts stemmen, want de meerderheid van de mensen is geen voorstander van open grenzen, een wereldregering en controlestaat. Kijk maar wat er momenteel in Frankrijk gebeurt.

Ik kom vaak in Amsterdam. De havermelk elite binnen de grachtengordel is helemaal voor 'built back better'. Maar buiten de grachtengordel is daar al niets meer van te bespeuren. Laat staan op het platteland in Groningen of Brabant. Het is zo'n kleine minderheid dat ik me daar niet druk om kan maken.

De WEF moet zich ook niet laten verleiden tot politiek. Ze moeten objectief mondiale problemen zonder opsmuk of vaagheid onder de aandacht brengen van de politiek.

En wat is er nu weer ineens tegen havermelk? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2022 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

geweldig toch, die young global leaders.. https://www.kla.tv/nl
BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2022 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

In die video spreekt men over een 'post democratische samenleving zonder privé-eigendom en onder totale controle van de staat'.

Jorden, kun je me eens aanduiden waar in het boek 'the Great Reset' precies staat dat mensen geen privé-eigendom meer mogen hebben?

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2022 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Cliff schreef:
In die video spreekt men over een 'post democratische samenleving zonder privé-eigendom en onder totale controle van de staat'.

Jorden, kun je me eens aanduiden waar in het boek 'the Great Reset' precies staat dat mensen geen privé-eigendom meer mogen hebben?

Ik heb dat boek niet gelezen maar denk ook niet dat het er zo instaat. Het was oorspronkelijk een deens WEF lid die deze toekomstvoorspelling deed alsof het geweldig was, meen ik. En zon poster met een blije gast met de uitspraak you'll ow nothing and be happy.. kom ik overal tegen.. waar het vandaan komt? zeg jij het maar als het niet van het WEF komt. Wat mij wel opvalt is dat we nu versneld die kant opgaan allemaal. Huis kopen is onbetaalbaar, inflatie enorm , etc.
BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2022 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

jorden schreef:
En zon poster met een blije gast met de uitspraak you'll ow nothing and be happy.. kom ik overal tegen.. waar het vandaan komt? zeg jij het maar als het niet van het WEF komt.

Zo werkt het natuurlijk niet Jorden. Toon eerst maar eens aan dat het echt van het WEF komt.

Ik kan ook wel een poster maken en zeggen 'dit komt van Jorden'. En dan vervolgens anderen laten bewijzen dat het niet van Jorden komt... wat natuurlijk niet kan.

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2022 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Cliff schreef:
jorden schreef:
En zon poster met een blije gast met de uitspraak you'll ow nothing and be happy.. kom ik overal tegen.. waar het vandaan komt? zeg jij het maar als het niet van het WEF komt.

Zo werkt het natuurlijk niet Jorden. Toon eerst maar eens aan dat het echt van het WEF komt.

Ik kan ook wel een poster maken en zeggen 'dit komt van Jorden'. En dan vervolgens anderen laten bewijzen dat het niet van Jorden komt... wat natuurlijk niet kan.

Nogmaals, ik heb het boek niet gelezen dus waarom zou ik jou antwoord verschuldigd zijn?
Ik meen dat de video waar je op reageert over een duits
ministerie lid gaat, ex greenpeace en young global leader. Om aan te tonen hoe dat werkt. kom jij ineens met wat? Geen idee wat je me vraagt maar als dat volgens jou niet correct is omdat jij het boek wel gelezen hebt en er niks over instaat dan zal dat niet zo zijn. Mooi. Maar dan is het de mening van de verslaggever die er niet toe doet want het gaat om de verstrengeling met young global leaders die hier aangetoond wordt.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2022 7:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

jorden schreef:
Ik meen dat de video waar je op reageert over een duits ministerie lid gaat, ex greenpeace en young global leader. Om aan te tonen hoe dat werkt. kom jij ineens met wat?

Dit is precies mijn punt. Je hebt het boek 'Great Reset' niet eens gelezen. In die video spreekt men over een 'post democratische samenleving zonder privé-eigendom en onder totale controle van de staat'.

Ik vraag me gewoon waar dat vandaan komt.

Quote:
Geen idee wat je me vraagt maar als dat volgens jou niet correct is omdat jij het boek wel gelezen hebt en er niks over instaat dan zal dat niet zo zijn. Mooi. Maar dan is het de mening van de verslaggever die er niet toe doet want het gaat om de verstrengeling met young global leaders die hier aangetoond wordt.

En waarom is die verstrengeling dan niet de mening van de verslaggever?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2022 18:58 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Cliff schreef:

Dit is precies mijn punt. Je hebt het boek 'Great Reset' niet eens gelezen. In die video spreekt men over een 'post democratische samenleving zonder privé-eigendom en onder totale controle van de staat'.

ok. Ik weet het dus niet
Quote:

Ik kan die lijst met young global leaders zo gauw niet vinden, het zijn er 4000 of zo volgens Malone.
Wat voor opleiding ze precies gehad hebben weet ik niet. zou ik me in moeten verdiepen..
Een ding hebben ze gemeen, dit.
https://www.weforum.org/agenda/2020/06/covid19-great-reset-gita-gopinath-jennifer-morgan-sharan-burrow-climate/
Allemaal lyrisch over de great reset
BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2022 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2022 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Is het nu (ook hier) zo dat Bill gates straks mag bepalen wanneer we hier weer pandemie regels moeten invoeren? En dat allemaal voor onze gezondheid.... https://www.ninefornews.nl/kijk-who-klokkenluider-legt-uit-waarom-het-pandemieverdrag-van-de-who-voor-iedereen-extreem-gevaarlijk-is/
BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2022 2:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

jorden schreef:
Cliff schreef:

ok. Ik weet het dus niet
Quote:

Ik kan die lijst met young global leaders zo gauw niet vinden, het zijn er 4000 of zo volgens Malone.
Wat voor opleiding ze precies gehad hebben weet ik niet. zou ik me in moeten verdiepen..
Een ding hebben ze gemeen, dit.
https://www.weforum.org/agenda/2020/06/covid19-great-reset-gita-gopinath-jennifer-morgan-sharan-burrow-climate/
Allemaal lyrisch over de great reset

Dus een nitwit Jennifer Morgan van GreenPeace heeft een agenda?
Green Peace heeft nog nooit iets gedaan voor de Natuur.
CO2 = plantenvoedsel.
Het is maar 0,04% in onze atmosfeer.
Daalt dit onder 0,03% dan sterven de bossen.
Wij ademen het uit en het zit in ons bier.
Iedere Horeca heeft flessen met CO2.
De kassen in Lisse, hebben CO2 containers, zodat de groentes sneller groeien.

En Green Peace heeft een budget van 60 miljoen dollar...... Ze redden geen IJsberen.....

BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2022 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Je kunt er lang en breed over discussiëren, maar als de WEF een "denktank" is om een mondiale reset op gang te brengen, dan juich ik dat toe. Een club waar intellectuelen, wetenschap, politiek en zakenleven bij elkaar komen om strategische bewegingen op gang te brengen om het excessieve vruchtgebruik van de aarde te beperken en om te buigen, is een absolute noodzaak.

Dat de WEF ook tevens als een magneet werkt voor complotwappies is nu eenmaal onvermijdelijk.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2022 21:27 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

In Shanghai liggen veel meer schepen stil die niet beladen kunnen worden dan toen met evergiven blokkade Suez kanaal.
Globalisering is afgelopen.

https://twitter.com/haintz_markus/status/1515764770976276484/photo/1

Markus Haintz @haintz_markus
Die Auswirkungen der chinesischen #NoCovid Strategie.#Covid19

Dagegen ist das Energieproblem mit Russland ein Kindergarten, ggf. mal abgesehen vom Gas. Schaut mal,
wie viele Schiffe momentan vor #Shanghai liegen, die nicht beladen werden können. Die Globalisierung ist beendet.

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 0:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

estudiant schreef:
Je kunt er lang en breed over discussiëren, maar als de WEF een "denktank" is om een mondiale reset op gang te brengen, dan juich ik dat toe. Een club waar intellectuelen, wetenschap, politiek en zakenleven bij elkaar komen om strategische bewegingen op gang te brengen om het excessieve vruchtgebruik van de aarde te beperken en om te buigen, is een absolute noodzaak.

Dat de WEF ook tevens als een magneet werkt voor complotwappies is nu eenmaal onvermijdelijk.

Dus verplicht laten steriliseren na het 2de kind?
Stoppen met vaccineren van kinderen zodat er minder opgroeien?
Verplichtte abortussen?
Auto's verbieden?
Luchtvaart stil leggen?
Fabrieken sluiten?

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Het feit dat Estu niet alleen toegeeft dat WEF samenzwering machthebbers tegen mensheid is,
maar deze, als niet machthebber, ook nog toejuigd, geeft aan hoe ver hij inmiddels van het padje af is.
Of hem nog pillen en opname in een psychiatrisch verbeterings instituut kunnen helpen ?

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Icesurfer schreef:
Het feit dat Estu niet alleen toegeeft dat WEF samenzwering machthebbers tegen mensheid is,
maar deze, als niet machthebber, ook nog toejuigd, geeft aan hoe ver hij inmiddels van het padje af is.
Of hem nog pillen en opname in een psychiatrisch verbeterings instituut kunnen helpen ?

Daarom ga ik er niet op in, Maar het is wel zo eerlijk. ieder zijn mening.
BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Je kunt er lang en breed over discussiëren, maar als de WEF een "denktank" is om een mondiale reset op gang te brengen, dan juich ik dat toe. Een club waar intellectuelen, wetenschap, politiek en zakenleven bij elkaar komen om strategische bewegingen op gang te brengen om het excessieve vruchtgebruik van de aarde te beperken en om te buigen, is een absolute noodzaak. Dat de WEF ook tevens als een magneet werkt voor complotwappies is nu eenmaal onvermijdelijk.

Iedereen denkt wel eens over 'opnieuw beginnen'. Sommigen schrijven er boeken over of maken er films van. Ik was in mijn jeugd StarTrek fan, en daar was dit een terugkerend thema. Mensen die als groep zich afscheiden op een andere planeet en daar opnieuw begonnen. Soms als bewuste keuze zonder technologie.

't Is een leuk gedachtenexperiment, maar neem het allemaal niet te serieus. 't Is niet meteen een plan om de wereld te veranderen.

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ik ben nog steeds Star Trek fan, Cliff. Star Trek is/was een utopie. Utopia, een positief vooruitzicht, good vibrations.
1984, censuur, oeverloze propaganda, WEF, EU, Great Reset, oorlog, inflatie, armoede, hongersnood en vooruitzicht Great Slavery. Dystopia is now.

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 14:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Icesurfer schreef:
1984, censuur, oeverloze propaganda, WEF, EU, Great Reset, oorlog, inflatie, armoede, hongersnood en vooruitzicht Great Slavery. Dystopia is now.

't Zal jou allemaal veel betekenen, maar van deze woordendiarree kan ik geen chocolade maken.