Geplaatst: Ma Feb 20, 2023 13:58 |
|
|
|
Sensitivity readers? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een soort Iran-achtige Raad van Hoeders die uit te geven boeken controleert en censureert op eventuele gevoeligheden bij eeuwige jankers, schreeuwers en drammers? Waarom moet ik ineens aan de Cultuurkamer terugdenken? Kunst alleen als het de contrôle en de censuur van de Cultuurkamer doorstaan heeft. |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 20, 2023 17:30 |
|
|
|
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 20, 2023 22:10 |
|
|
|
Loetje schreef: |
Sensitivity readers? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een soort Iran-achtige Raad van Hoeders die uit te geven boeken controleert en censureert op eventuele gevoeligheden bij eeuwige jankers, schreeuwers en drammers? Waarom moet ik ineens aan de Cultuurkamer terugdenken? Kunst alleen als het de contrôle en de censuur van de Cultuurkamer doorstaan heeft. |
Loetje schreef: | En ja hoor, boekverbranding.
Quote: | Zuiveringsceremonie
De verboden boeken werden ‘gerecycleerd’. Dat gebeurde onder meer met ‘een zuiveringsceremonie met vuur’. Daarbij werden boeken verbrand en de assen gebruikt als meststof om bomen te planten. Zo werd iets negatiefs in iets positiefs omgezet. “We begraven de as van racisme, discriminatie en stereotypen in de hoop dat we zullen opgroeien in een inclusief land waar iedereen in welvaart en veiligheid kan leven”, klinkt het in een video voor de leerlingen van de betrokken basis- en secundaire scholen. |
Canadese scholen vernietigen 5.000 boeken en strips die ongepast beeld geven van autochtone bevolking: ook Asterix en Kuifje verbrand |
Quote: | DE ZIEKTE VAN "WOKE", EEN MAATSCHAPPELIJK KANKER |
Breek uit de rijen der waanzinnige(n) (zwijgende meerderheid) !
Cicero zei al in zijn tijd, dat het niet het doel in het leven moet zijn aan de kant van meerderheid te staan,
maar dat uit de rijen van de waanzinnigen uit te breken.
„Das Ziel im Leben ist nicht, aufseiten der Mehrheit zu stehen, sondern aus den Reihen der Wahnsinnigen auszubrechen.“ |
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 22, 2023 10:00 |
|
|
|
Dit verzin je niet:
A diversity officer who allegedly told colleagues she was of Latin, South Asian and Arab descent was ‘outed’ as being white by her mum.
Oskar Pierre Castro, who helped hire Saraswati in June 2021, said he feels conned as her ethnicity played a role in her recruitment.
‘Great, a person of color, a queer person of color, who happens to be a Muslim, it’s a woman, all these things, and someone who seemed to get it,’ he added.
An un-named AFSC leader said: ‘Imagine the trauma of people who confided in her, trusted her, and shared sensitive information about their work and about their lives, thinking that she’s a fellow person of color.’
https://metro.co.uk/2023/02/21/race-faker-called-out-by-her-mum-who-says-she-is-as-white-as-snow-18320358/
Uit deze uitspraken leer je trouwens ook het ware racisme hierachter...
Als ze het nou heel slim speelt, en die WOKE-gemeenschap écht in verwarring wil brengen, moet ze gewoon zeggen dat ze geboren is als blanke maar zich identificeert als Arabisch.
Vervolgens stel ik voor dat we dat allemaal massaal gaan doen. Ik identificeer me al een tijdje als dansende bosneger, gevangen in het lichaam van een blanke houten Klaas.
En voor mij zijn er gvd geen operaties om dat te wijzigen, waarvoor ik jullie oneindig medeleven eis. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 22, 2023 11:01 |
|
|
|
The lunatics are taking over the asylum.
https://twitter.com/wallacemick/status/1627781417261309954
Mick Wallace @wallacemick
God helps us, God help Europe - The lunatics are taking over the Asylum...
Tweet zitieren
Arthur Morgan @ArthurM40330824
·
20. Feb.
Estonian Prime Minister Kaja Kallas : #NATO countries must take control of #Moscow and rewrite the mentality of Russian citizens
so that the #Russians will never be a threat again.
Bullseye in een zin :
Sixtysix @Sixty6MK
The west is quite simply mentally ill.
https://twitter.com/Sixty6MK/status/1628116501499678738
Twitter, alwys first and pure news
Dystopia is now |
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 22, 2023 14:55 |
|
|
|
Kan dit niet allemaal in het Nederlands Icesurfer? Of is dat omdat het interessanter moet klinken? |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 22, 2023 16:16 |
|
|
|
Klinkt beter in het origineel. Waarom krampachtig vernederlandsen, wij zijn toch geen Vlamingen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 24, 2023 10:56 |
|
|
|
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 24, 2023 12:21 |
|
|
|
Ja knettergek, Tedje. Straks komt de Gender Politie.
|
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 25, 2023 11:00 |
|
|
|
Herrlich!
Sprachfahrlässigkeit. Wat een heerlijke taal is Duits toch.  |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 26, 2023 11:04 |
|
|
|
„We moeten alert zijn”, zegt Laurens Buijs maandag 20 februari in zijn eerste online college over techniekfilosofie tegen de ongeveer honderd belangstellenden. „De academische vrijheid zit in een grote crisis”. De universiteit zou een plek moeten zijn waar je „rádicaal vrij” kunt denken en praten. Maar, zegt de docent sociale wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam (UvA), die vrijheid staat onder druk, door „woke” en de „fatsoenspolitie”.
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/02/24/ongemak-aan-de-uva-waar-eindigt-debat-en-begint-belediging-2-a4158028
Ik ervaar dit dus ook. Zeggen wat je werkelijk denkt wordt in een Academische omgeving steeds moeilijker, omdat moraliteit continu in de weg zit. Vaak ook in de weg van feiten.
Of het nou om de oorlog in Oekraïne gaat, klimaat of vrouwenquota. Feiten lijken er steeds minder toe te doen, morele afkeur of 'deugen' steeds meer. Een hele slechte ontwikkeling. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 01, 2023 23:03 |
|
|
|
Vind 't toch ook wel positieve aspecten hebben, wanneer men er meer en meer aan herinnerd wordt dat men op z'n woorden moet letten en er niet maar uit mag flatsen wat en hoe men wil.
Daar is 'n heel goed woord voor dat in bepaalde kringen al heel lang relevant is: diplomatie.
Oftewel zeggen wat men wil zeggen, maar dan ten allen tijde op 'n manier die anderen op geen enkele manier krenkt en ook overigens altijd rekening houdt met het feit dat men 't met z'n mening of overtuiging in feite toch niet bij het juiste eind kan hebben.
Zeker ook op universitair niveau zal 't niet te veel gevraagd zijn om deze manier van zich te uiten toe te passen, ook al zal dat (zeker wanneer men anders gewend is), aanvankelijk niet altijd makkelijk zijn.
Vind 't trouwens ook wel passen bij 'n zich in vivistische richting bewegende trend. Men gaat in alle opzichten meer en meer erop letten dat men geen of zo weinig mogelijk dingen doet die het leven of welzijn van andere wezens op een of andere manier ten onrechte niet ontzien. |
|
_________________ "As long as there are slaughterhouses there wil be battlefields" (Tolstoy) |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 03, 2023 2:00 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 03, 2023 7:39 |
|
|
|
Cliff schreef: | „We moeten alert zijn”, zegt Laurens Buijs maandag 20 februari in zijn eerste online college over techniekfilosofie tegen de ongeveer honderd belangstellenden. „De academische vrijheid zit in een grote crisis”. De universiteit zou een plek moeten zijn waar je „rádicaal vrij” kunt denken en praten. Maar, zegt de docent sociale wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam (UvA), die vrijheid staat onder druk, door „woke” en de „fatsoenspolitie”.
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/02/24/ongemak-aan-de-uva-waar-eindigt-debat-en-begint-belediging-2-a4158028
Ik ervaar dit dus ook. Zeggen wat je werkelijk denkt wordt in een Academische omgeving steeds moeilijker, omdat moraliteit continu in de weg zit. Vaak ook in de weg van feiten.
Of het nou om de oorlog in Oekraïne gaat, klimaat of vrouwenquota. Feiten lijken er steeds minder toe te doen, morele afkeur of 'deugen' steeds meer. Een hele slechte ontwikkeling. |
Weet je ook wie Laurens Buijs is en waarom hij dat roept? |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 03, 2023 8:29 |
|
|
|
Vertel! Zit het je dwars dat hij anders tegen Corona aankijkt dan jij en ik? |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 03, 2023 9:25 |
|
|
|
Mij zit het niet dwars maar Laurens Buijs is niet monddood gemaakt zoals ik hem vaker zie beweren. Bovendien past hij de term 'woke' ook toe bij mensen die de medische wetenschap niet wantrouwen en meegaan in zijn (complot)gedachten, ook wanneer er een gedegen onderbouwing ligt aan onwelgevallig weerwoord. 'Woke' en 'fatsoenspolitie' wordt hoofdzakelijk gebruikt voor het categoriseren van mensen om zo een patent te claimen op de waarheid. Vandaar mijn vraag of je hem hebt gevolgd en de context weet. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 03, 2023 10:22 |
|
|
|
Weer een nieuw strijdwoord geleerd " fatsoenspolitie "
In Duitsland hebben we " Genderpolizei " in Nederland de " zedenpolitie "
Vind zedenpolitie sterker dan fatsoenspolitie. Associatie met moslim dicaturen.
Fatsoenspolitie klinkt nichterich, truttig, klinkt soft zoals sex met ks. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 03, 2023 15:25 |
|
|
|
Cliox schreef: | Mij zit het niet dwars maar Laurens Buijs is niet monddood gemaakt zoals ik hem vaker zie beweren. |
Het is niet direct monddood, maar wel gecancelled. Er zijn gewoon onderwerpen in de academische wereld waar je de discussie niet over aan mag gaan.
Quote: | Bovendien past hij de term 'woke' ook toe bij mensen die de medische wetenschap niet wantrouwen |
Dat zal je dan moeten onderbouwen.
Quote: | en meegaan in zijn (complot)gedachten |
En dit ook.
Quote: | patent te claimen op de waarheid |
En dit ook. Zie ik hem niet doen, ik zie hem wel proberen de discussie aan te gaan. En ik ervaar dit ook.
Zeg in de academische wereld het volgende:
1. De stijging van de zeespiegel zal wel eens minder kunnen zijn dan tot nu toe voorspeld is / broeikaseffect heeft ook veel voordelen voor de natuur
2. Dat vrouwen minder verdienen en ondervertegenwoordigd zijn in leidinggevende posities ligt hoofdzakelijk aan vrouwen zelf
3. Kernenergie is waarschijnlijk niet de energiebron waar we op zouden moeten investeren, gezien de levensvatbaarheid daarvan
4. Moeten wij ons als academisch instituut eigenlijk niet neutrale opstellen in genderdiscussies, LGHBTI discussies, etc.
5. In hoeverre beïnvloedt onze Westerse bias de mogelijkheid tot (objectief) waarnemen*
Punt 5 is zo'n grappig iets: daar waar je begint over minderheden zegt men volmondig 'jaaaah'. Daar waar je die theorie toepast op hoe wij naar geopolitieke conflicten kijken roept iedereen 'neeeeeh'.
Ik hoef het absoluut niet eens te zijn met Laurens, maar als hij aankaart dat heel veel onderwerpen doordrenkt zijn met politiek/woke/deugen in de Academische wereld dan staat dat gewoon als een paal boven water. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 05, 2023 10:06 |
|
|
|
Cliff schreef: | Het is niet direct monddood, maar wel gecancelled. Er zijn gewoon onderwerpen in de academische wereld waar je de discussie niet over aan mag gaan. |
Geen idee wat je bedoelt met 'gecanceld' ik ken Laurens Buijs verder niet.
Quote: | Dat zal je dan moeten onderbouwen. |
Mensen het label 'woke' opspelden is niets meer dan het categoriseren van mensen op basis van het feit dat zij de MSM, politiek en wetenschap niet structureel wantrouwen. Het verdient een brevet van onvermogen. In een discussie over de uitstoot van stikstof deelde ik recent onderstaande tabel die de stikstofuitstoot per land aangeeft. Op de sociale media ben je dan direct woke. Ieder onwelgevallige statistiek krijgt het predicaat 'onbetrouwbaar' zonder dat wordt aangetoond wat dan niet klopt. Het wantrouwen van de MSM is doorgegroeid naar een religie. De term woke wordt te pas en te onpas toegepast indien een discussie op inhoud niet lukt. Dan ben je woke en dat is het dan.
Quote: | En dit ook. Zie ik hem niet doen, ik zie hem wel proberen de discussie aan te gaan. En ik ervaar dit ook. |
Gisteren zag ik een Tweet van hem voorbij komen waarin hij schrijft dat voedingssupplementen en een gezonde levensstijl vaccinatiedwang en brute coronamaatregelen had kunnen voorkomen mits het doel het borgen van de volksgezondheid was. Maar dat was het niet: controle was het doel! Macht.
Ik vind het prima in discussie te gaan maar wel op basis van feiten, medische wetenschap en statistieken. Het bovenstaande berust op wantrouwen en onderbuikgevoel en heeft een opruiend karakter. In mijn optiek geen gezonde voedingsbodem voor een goed dialoog. Het is vooral het willen zenden. Mensen die nog steeds roepen dat de volksgezondheid géén onderdeel was van het coronabeleid en met termen smijten als 'vaccinatiedwang' willen gewoon niet in gesprek. Zij willen vooral zenden. Ik kan me prima voorstellen dat de samenleving niet zit te wachten op nog een roeptoeter.
Quote: | Ik hoef het absoluut niet eens te zijn met Laurens, maar als hij aankaart dat heel veel onderwerpen doordrenkt zijn met politiek/woke/deugen in de Academische wereld dan staat dat gewoon als een paal boven water. |
Dat is alleen relevant wanneer weerwoord bestaat uit feiten op basis van onderzoeksresultaat en wetenschap, niet wanneer onderbuikgevoelens en structureel wantrouwen eraan ten grondslag ligt. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Mrt 07, 2023 8:05 |
|
|
|
Cliox schreef: | Mensen het label 'woke' opspelden is niets meer dan het categoriseren van mensen op basis van het feit dat zij de MSM, politiek en wetenschap niet structureel wantrouwen. |
Dat is niet de definitie van woke. Woke is meer de nieuwe politieke correctheid.
Quote: | In een discussie over de uitstoot van stikstof deelde ik recent onderstaande tabel die de stikstofuitstoot per land aangeeft. Op de sociale media ben je dan direct woke. |
Huh? Geeft maar weer eens aan dat social media echt geen idee heeft.
Quote: | Ieder onwelgevallige statistiek krijgt het predicaat 'onbetrouwbaar' zonder dat wordt aangetoond wat dan niet klopt. Het wantrouwen van de MSM is doorgegroeid naar een religie. De term woke wordt te pas en te onpas toegepast indien een discussie op inhoud niet lukt. Dan ben je woke en dat is het dan. |
Het klinkt meer als een tegenreactie van wappies als ik het zo hoor.
Quote: | Ik vind het prima in discussie te gaan maar wel op basis van feiten, medische wetenschap en statistieken. Het bovenstaande berust op wantrouwen en onderbuikgevoel en heeft een opruiend karakter. In mijn optiek geen gezonde voedingsbodem voor een goed dialoog. |
Eens, maar soms moet je er wel wat tegenin brengen.
Quote: | Het is vooral het willen zenden. |
Newsflash: daar is Twitter voor bedoeld he. Anders waren er wel meer discussieforums zoals deze. De meeste mensen op Twitter zitten daar helemaal niet voor weerwoord, ze willen gewoon zenden.
Quote: | Dat is alleen relevant wanneer weerwoord bestaat uit feiten op basis van onderzoeksresultaat en wetenschap, niet wanneer onderbuikgevoelens en structureel wantrouwen eraan ten grondslag ligt. |
Ah, maar beide kampen hebben daar mee te maken. Vraag aan woke-mensen maar eens wat een vrouw is, of vraag ze of een man een zwangerschap kan voldragen. Je zult versteld staan.
Zelfde geldt voor gelijke betaling van man en vrouw. Het hangt van onzin aan elkaar, ik heb me daar nu wat meer in verdiept. Toch duikt de media er regelmatig op en noemt dan percentages als 12% of 17% inkomensverschil. Zo zit het simpelweg niet. Maar probeer het maar eens bespreekbaar te maken. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 09, 2023 9:55 |
|
|
|
Cliff schreef: | Dat is niet de definitie van woke. Woke is meer de nieuwe politieke correctheid. |
Geloven wat Hugo de Jonge beweert is primair, daaronder zit medische wetenschap.
Quote: | Eens, maar soms moet je er wel wat tegenin brengen. |
Dat staat los van mijn punt. Gisteren zag ik een ode aan Willem E. voorbij komen van Laurens Buijs. Hij noemde Willem E. een verzetsheld en droeg een shirt met daarop de tekst #FreeWillem. Prima maar ook logisch dat mensen wat vinden en dat bepaalde discussies uit de weg worden gegaan. Laurens Buijs heeft het verdienmodel van opruiing ontdekt en niet iedereen laat zich voor dat karretje spannen en wil een onderdeel zijn van dat verdienmodel.
Verder las ik dat Laurens Buijs de inclusiviteit van de UvA bekritiseerde omdat hij niet is uitgenodigd op een afscheidsfeest van Debby. Hij zou gecanceld worden was zijn conclusie. Hem werd verzocht om op een ander tijdstip en op gepaste wijze afscheid te nemen. Ik vraag mij af of je weet met wat voor een figuur je te maken hebt? |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mrt 11, 2023 9:25 |
|
|
|
Cliox schreef: | Geloven wat Hugo de Jonge beweert is primair, daaronder zit medische wetenschap. |
Hahhaa nou sorry, maar ik geloof liever de wetenschap dan een politicus die zogenaamd de wetenschap verkondigt.
Ik vertrouw politici niet: die doen standaard aan cherrypicking van wetenschap en met grote regelmaat betrap je ze er ook gewoon op dat ze zaken beweren die wetenschappelijk niet kloppen.
Quote: | Laurens Buijs heeft het verdienmodel van opruiing ontdekt en niet iedereen laat zich voor dat karretje spannen en wil een onderdeel zijn van dat verdienmodel. |
Als dat zo is loopt dat vanzelf mis, zie BPOC, zie Reiner Füllmich, etc.
Quote: | Verder las ik dat Laurens Buijs de inclusiviteit van de UvA bekritiseerde omdat hij niet is uitgenodigd op een afscheidsfeest van Debby. Hij zou gecanceld worden was zijn conclusie. Hem werd verzocht om op een ander tijdstip en op gepaste wijze afscheid te nemen. Ik vraag mij af of je weet met wat voor een figuur je te maken hebt? |
Geen idee, maar ik neem wat jij schrijft over hem ook niet voor waarheid aan. |
|
|
|
|
|
|