Geplaatst: Ma Feb 28, 2022 11:48 |
|
|
|
"Schiet mij maar in een kapotje", zo schijnt de uitdrukking te heten. Hoe absurd moet het weer eens zijn?
Quote: | ’Woke-virus’ slaat toe bij geheime dienst; Britse spion moet ’inclusief’ zijn
James Bond is zich in de laatste films al veel netter gaan gedragen. Dat moet ook gaan gelden voor de medewerkers van de Britse inlichtingendiensten op wiens ervaringen de James Bond-verhalen zijn gebaseerd.
Dat is in ieder geval de mening van Stephen Lovegrove, de Britse nationale veiligheidsadviseur. In een deze week uitgelekte eind vorig jaar geschreven brochure waarschuwt hij de medewerkers van de veiligheidsdiensten MI5 en MI6 om ’inclusief’ taalgebruik te hanteren. Ook moeten medewerkers zich bewust zijn van de privileges die ’blanke’ medewerkers genieten. Woorden als ’mankracht’, ’sterk’ en een grip krijgen’, zijn uit den boze.
Diversiteit
De notitie zorgt voor ophef in het Verenigd Koninkrijk. ’Heeft de veiligheidsadviseur niets urgenter te doen dan zeuren over diversiteit?’, vraagt de nooit om een mening verlegen zittende Daily Mail zich af in een hoofdredactioneel commentaar. De notitie verscheen in dezelfde week dat voor het eerst melding werd gemaakt van nieuwe massale Russische troepenbewegingen aan de grens van Oekraïne.
Volgens Lovegrove heet de brochure’ Mission Critical’ omdat het hebben van een ’diverse’ en ’inclusieve’ cultuur uiteindelijk bepalend is voor het succesvol uitoefenen van de doelstellingen van de veiligheidsdiensten. Volgens een medewerker van het ministerie van Binnenlandse Zaken zal de brochure worden gebruikt bij de training van nieuwe medewerkers.
Literatuurlijst
Maar daar blijft het niet bij. Huidige medewerkers krijgen een literatuurlijst mee met boeken waarin ze hun kennis over inclusief gedrag kunnen bijspijkeren. Het gaat onder andere om boeken van de Amerikaanse activiste Kimberly Crenshaw. Zij is een geliefd doelwit van Amerikaanse Republikeinen. President Donald Trump verbood indertijd het gebruik van haar boeken door zijn medewerkers.
De voorbeelden die in de ’Mission Critical’ brochure die worden gebruikt spreken voor zich. Het is bijvoorbeeld raadzaam om het neutrale ’they’ te gebruiken in plaats van het geslachtsbepalende ’hij’ of ’zij’. Daardoor zouden transgender personen zich meer op hun gemak moeten voelen. Maar het raadt medewerkers ook aan de gebruiken van diverse culturen te respecteren. Een moslimvrouw stelt het bijvoorbeeld op prijs dat ze zich niet langer gedwongen voelt om mannelijke collega’s de hand te schudden.
Taalgebruik
Maar het taalgebruik blijft het belangrijkste aandachtspunt. Zo is het, bij het aanduiden van verschillende bevolkingsgroepen aanbevolen om geen zelfstandige naamwoorden, zoals Aziaten, te gebruiken, maar om te kiezen voor bijvoeglijke naamwoorden of mensen van Aziatische komaf. En niet over ’gehandicapten’, maar over ’mensen met een handicap’. Het spreekt voor zich dat geen gebruik mag worden gemaakt van stereotype benamingen van beroepen en functies.
Het is de vraag wat Ian Fleming, de voormalige MI6 medewerker en geestelijk vader van de James Bond verhalen ervan zou denken. Zijn verhaal ’De man met de gouden revolver’, zou nu uitgegeven moeten worden als de ’cis-persoon’ met de gouden revolver, stelt een cartoonist in The Daily Mail voor. Het boek zou waarschijnlijk minder succesvol zijn geweest. |
|
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Di Mrt 01, 2022 13:33 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Di Mrt 01, 2022 16:51 |
|
|
|
Ik word er helemaal gek van joh. Komen ze bij ons aanzetten met genderneutrale toiletten... prima, slopen ze alle bordjes met mannen en vrouwen van de toiletten. Vervolgens komen er klachten binnen van 'jongens in de damestoiletten' en dat er in de toiletten geen prullenbakken staan voor maandverband. Dus OK, ook in de voormalige mannentoiletten allemaal prullenbakken voor maandverband gezet.
Krijgen we nu dat jongens klagen over dat de helft van de WC's slechts urinoirs hebben. Krijg de tyfus man, waar stopt deze onzin?
Wil je het nog gekker? In een andere locatie zijn nog wél mannen en vrouwen toiletten. Ook daar liep een man het vrouwentoilet in. Ontstaat er een discussie tussen enerzijds vrouwen die vinden dat een man niet in een vrouwentoilet hoort en anderzijds vrouwen die vinden dat het begrip 'mannen en vrouwen achterhaald is' en dus dat die man zich misschien wel veel prettiger voelde in een vrouwentoilet.
Heb je dan echt totaal niets meer om je werkelijk zorgen over te maken? |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Di Mrt 01, 2022 20:37 |
|
|
|
die wokies zijn vast allen geboosterd.. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Mrt 01, 2022 23:32 |
|
|
|
Wie weet wat er in hun drinkwater zit...  |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 04, 2022 13:11 |
|
|
|
Cliff schreef: | Ik word er helemaal gek van joh. Komen ze bij ons aanzetten met genderneutrale toiletten... prima, slopen ze alle bordjes met mannen en vrouwen van de toiletten. Vervolgens komen er klachten binnen van 'jongens in de damestoiletten' en dat er in de toiletten geen prullenbakken staan voor maandverband. Dus OK, ook in de voormalige mannentoiletten allemaal prullenbakken voor maandverband gezet. |
De kleedruimtes bij de gymnasiekzalen ook genderneutraal? En de erbij behorende doucheruimtes?
Cliff schreef: | Krijgen we nu dat jongens klagen over dat de helft van de WC's slechts urinoirs hebben. Krijg de tyfus man, waar stopt deze onzin? |
Die onzin houdt nooit op, niet vanzelf. Want wanneer je voor emotionele chantage zwicht stilt dat niet hun honger, maar gaat het alleen maar naar meer smaken. Geef een kind dat krijst om een snoepje zijn snoepje en hij weet dat krijsen het middel is om z'n zin kracht bij te kunnen zetten.
Cliff schreef: | Wil je het nog gekker? In een andere locatie zijn nog wél mannen en vrouwen toiletten. Ook daar liep een man het vrouwentoilet in. Ontstaat er een discussie tussen enerzijds vrouwen die vinden dat een man niet in een vrouwentoilet hoort en anderzijds vrouwen die vinden dat het begrip 'mannen en vrouwen achterhaald is' en dus dat die man zich misschien wel veel prettiger voelde in een vrouwentoilet. |
En wie kregen er uiteindelijk hun zin? Mag de man nu wel of (liever) niet op het vrouwentoilet komen?
Cliff schreef: | Heb je dan echt totaal niets meer om je werkelijk zorgen over te maken? |
Ik benijd hun luxe situatie. Want "woke" is een luxe verschijnsel. De gasprijs is al 12 keer zo hoog als een jaar geleden. Bijvoorbeeld.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/5292176/gas-prijs-gasprijs-poetin-rusland-russische-inval-oorlog-oekraine |
|
Laatst aangepast door Loetje op Vr Mrt 04, 2022 15:03, in totaal 2 keer bewerkt _________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 04, 2022 13:23 |
|
|
|
En hebben ze bij jou ook al safe spaces, dus ruimten waarin het verboden is om woorden uit te spreken die kunnen kwetsen?  |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mrt 05, 2022 2:21 |
|
|
|
Ik wil het niet eens weten hoor. Ik doe er echt niet meer aan mee. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 06, 2022 15:09 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mrt 07, 2022 9:56 |
|
|
|
Een beleid van inclusie sluit zo te zien vele mensen uit. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jun 10, 2022 11:02 |
|
|
|
Het moet toch echt niet woker worden!
Van de week draaide op de radio (NPO) het liedje Wij Willen WW van Henk & De Stainless Steelband. Anders dan zijn naam doet vermoeden was Henk Wouter een Surinamer. Het werd een hit en bereikte in 1974 de 2e plaats van de hitparade.
Het lied werd afgekondigd met de woorden dat dit tegenwoordig absoluut niet meer kan.
Een uurtje later draait hetzelfde station Wasmasjien van Trafassi, een band die uit Surinamers bestond die daar in 1985 een hit mee scoordne.
Na afloop werd er een beetje gelachen om de tekst want met die wasmachine, waar je de was in stopt, werd immers heel wat anders bedoeld.
Maar niemand zei dat dit een vrouwonvriendelijk liedje was dat tegenwoordig toch echt niet meer kan.
En nou is mijn vraag: waarom zeg je het wel van het ene maar niet van het andere liedje?
Henk & De Stainless Steelband - Wij Willen WW
Trafassi - Wasmasjien
PS. De Volkskrant heeft een paar dagen geleden aan het WW liedje aandacht besteed met de vraag of het satire of racisme was, maar ik kan het stuk nergens lezen. Iemand wel? |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jun 19, 2022 9:13 |
|
|
|
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jun 19, 2022 11:57 |
|
|
|
Ook leuk slagwoord, passend frame, leuke slag-zin in de slagwoorden-oorlog.
#Realitätsphobie
Realiteitsfobie van de gendergaga, wokeness, infantilizering, sheepness, cancelculture.
Das ist der Grund, warum sich die Anhänger der Postmoderne im Laufe der Jahrzehnte ihre eigenen „Wissenschaften“ bastelten,
deren Inhalte nur aus Realitätsphobien bestehen.
https://exxpress.at/rudolf-oeller-postmoderne/
Redaktion
19. Juni 2022 10:10
Bron : Exxpress.at
P.s. https://scientias.nl/top-10-meest-voorkomende-fobieen/
Nummer 11 #realitafobie |
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jun 19, 2022 12:16 |
|
|
|
DE ZIEKTE VAN "WOKE", EEN BEWUST INGELEIDE MAATSCHAPPELIJKE KANKER.
Waarvan de acteuren rollen van dommen, infantielen, achterlijken, clowns, onnozelen en dementen spelen.
In werkelijkheid tyrannen, medogenloze opportunisten, mensen van demonische boosaardigheid.
https://www.nawpic.com/media/2020/pennywise-nawpic-11.jpg |
|
Laatst aangepast door Icesurfer op Zo Jun 19, 2022 12:36, in totaal 4 keer bewerkt _________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jun 19, 2022 12:31 |
|
|
|
Wie het laatst lacht.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jun 19, 2022 12:37 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: | Het moet toch echt niet woker worden!
Van de week draaide op de radio (NPO) het liedje Wij Willen WW van Henk & De Stainless Steelband. Anders dan zijn naam doet vermoeden was Henk Wouter een Surinamer. Het werd een hit en bereikte in 1974 de 2e plaats van de hitparade.
Het lied werd afgekondigd met de woorden dat dit tegenwoordig absoluut niet meer kan.
Een uurtje later draait hetzelfde station Wasmasjien van Trafassi, een band die uit Surinamers bestond die daar in 1985 een hit mee scoordne.
Na afloop werd er een beetje gelachen om de tekst want met die wasmachine, waar je de was in stopt, werd immers heel wat anders bedoeld.
Maar niemand zei dat dit een vrouwonvriendelijk liedje was dat tegenwoordig toch echt niet meer kan.
En nou is mijn vraag: waarom zeg je het wel van het ene maar niet van het andere liedje?
Henk & De Stainless Steelband - Wij Willen WW
Trafassi - Wasmasjien
PS. De Volkskrant heeft een paar dagen geleden aan het WW liedje aandacht besteed met de vraag of het satire of racisme was, maar ik kan het stuk nergens lezen. Iemand wel? |
Omdat mensen hypocriet zijn en niet kijken buiten hun eigen bubbel. Ik hou me niet op aan dit geneuzel. Ik was recent de naam kwijt van een contractor, een donkere jongen, en vroeg naar de naam van de donkergekleurde voorman van de steigerbouwfirma, je had moeten zien hoe de deugers uit hun holen kwamen, want het is een anderskleurige of persoon met meer pigment.
"Een anderskleurige?" riep ik direct "dus je stelt dat een blanke huidskleur de norm is" waarna de hoofden van 'de witte mensen' (geen idee of zij zich man of vrouw voelen) nog roder kleurden dan de bedrijfskleuren van datzelfde steigerbouwbedrijf. Tijdens een kop koffie besprak ik dat met desbetreffende persoon wat heeft geleid tot grote hilariteit. Stop met dat deugen!
En wat te denken van mensen die het geslacht van hun baby gaan releasen. Tegenwoordig geven ze een feest waar bijvoorbeeld een ballon wordt doorgeprikt en de inhoud van de confetti de kleur van het geslacht verklapt. Alsof dat niet suf genoeg is zijn er nu mensen die er paarskleurige confetti in stoppen want het kind mag zelf het geslacht bepalen.
Ik denk dat ik te nuchter ben voor deze idioterie. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jun 19, 2022 17:14 |
|
|
|
Ach so, de ziekte van Woke.
Die zou ook nog wel 'ns debet kunnen zijn aan wat zich momenteel op asielgebied aan het afspelen is in dit land.
Er schijnt totaal geen rem meer te zitten op de binnenstroom van vreemdelingen en inmiddels is er zelfs 'n nationale crisis of zoiets van gemaakt om de opvangproblemen die dit oplevert op te lossen.
Dat betekent dat deze aangelegenheid in de politiek zo'n beetje voorrang krijgt op alle andere thema's en dat de minister-president zich er zelf uitgebreid mee gaat bemoeien.
Dat is dan iemand van 'n partij die bij verkiezingen steevast in het vooruitzicht stelt de instroom van vreemdelingen te willen beperken in plaats van te bevorderen, hetgeen veel linkse partijen min of meer in hun programma hebben staan.
Alles, maar dan ook alles, wordt afgestroopt in het land om nog maar iets te vinden waar de exoten in ondergebracht kunnen worden.
Dat was niet lang geleden toch wel anders.
Wie weet willen de instigators de vertraging die de omvolking heeft opgelopen door corona nu dubbel en dik inhalen.
Hoeveel Oekraieners zijn er al niet binnengestroomd.
Normaal gesproken wordt in reactie daarop alles in het werk gesteld om de plicht om ook nog verder te gaan met de opvang van niet-Europese asielzoekers nou eindelijk afgeschaft te krijgen door het desbetreffende verdrag op te zeggen.
Maar nee hoor, naast de gigantische stroom Oekraieners die al enorm veel opvangruimte opeist, blijven ze maar bezig met het binnenlaten van de meest exotische vreemdelingen die hier op 'n gespreid bedje rekenen.
Tja, misschien zit er wel weer iemand bij die ons aan nog meer gouden atletiek-medailles kan helpen bij de olympische spelen hè.
Of misschien willen we niet het risico lopen dat de donkerhuidige voetballers van het Nedelandse elftal op het WK niet helemaal tevreden zullen zijn over onze opstelling tegenover de omvolking, en daarom de penalties ofwel te zacht gaan inschieten ofwel tegen de paal gaan mikken.
Wie zal 't zeggen?
Maar dat 't zo langzamerhand nergens meer op lijkt dat staat toch wel vast. |
|
_________________ "As long as there are slaughterhouses there wil be battlefields" (Tolstoy) |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 03, 2022 18:02 |
|
|
|
De dochter vlijt haar bronzen bolronde billen naast de witte muizenkont van haar zoon.
Vriendelijk gezegd, van een dame die stelt dat ze zo onbevooroordeeld is.
Ze weet niks van haar eigen cultuur (behalve dan een kipgerecht dat ze met enige moeite in elkaar kan flansen), maar haar witte zoontje moet die cultuur dus als vanzelf "in" zich voelen. Yeah right. Want eigenlijk moet haar blanke zoontje zich "zwart" voelen. Maar ik lees nergens dat haar "zwarte" dochtertje zich "wit" moet voelen. Hoe zit dat nou? |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Jul 04, 2022 6:02 |
|
|
|
En dan dat 'n huidskleurtje zoveel voordelen zou bieden.
"Minder kans op zonnebrand, minder huidkanker en minder rimpels op oudere leeftijd".
Dat geldt echter niet alleen voor de nogal veel pigment bezittende exotische personen die zich in het gematigde klimaat bevinden, maar ook voor de autochtone minder gepigmenteerden wier huidskleur alleen in het uiterste Noorden bijna wit en dus pigmentloos is, maar meer gepigmenteerd en dus meer gekleurd wordt naarmate het desbetreffende ras dichter bij de evenaar thuishoort.
Autochtone Belgen, die van nature dus heel dicht tegen de grens tussen gematigd klimaat en sub-tropen (te weten de 50e breedtegraad) thuishoren zijn dus al vrij gepigmenteerd waardoor hun huidskleur heel lichtbruin is (tenminste wanneer er voldoende zon op schijnt) en anders roze-achtig.
In elk geval ook 'n kleurtje dus.
Een en ander betekent dat zij voldoende pigment bezitten om in hun eigen natuurlijke klimaat nauwelijks of niet te vrezen te hebben van huidkanker door te sterke UV-stralen in de zonneschijn.
Daar hebben ze nou juist de precies afgemeten hoeveelheid pigment voor meegekregen van de natuur.
Iets anders is 't inderdaad wanneer ze hun vakanties perse willen doorbrengen in tropische of verafgelegen subtropische zonparadijzen. Daar hebben ze dan niet voldoende pigment voor en gaat 't fout met de huid, tenzij ze er overdag binnen blijven.
Maar daar staat dan weer tegenover dat personen die van nature (raciaal bezien dus) thuishoren in de sub-tropen of de tropen juist teveel kleur oftewel pigment hebben om langdurig dan wel permanent in de gematigd-klimaatzone (waar Belgie zich in bevindt) te vertoeven.
Door die vrij dikke laag pigment die op hun huid zit kan de relatief zwakke zonneschijn hier niet genoeg door die beschermende pigmentlaag heen 'prikken' om er zijn noodzakelijke heilzame werking uit te oefenen; (zoals het aanmaken van Vitamine D).
Nou zijn er wel pillen te verkrijgen om een tekort aan die vitamines op te heffen, maar dat is dan 'n onnatuurlijk lapmiddel, net zoals zonnebrandolie dat is voor weinig gepigmenteerden die langdurig op een voor hen te geringe afstand van de zon gaan vertoeven. |
|
_________________ "As long as there are slaughterhouses there wil be battlefields" (Tolstoy) |
|
|
|
|
|