Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Gegoochel met milieucijfers in %
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Gegoochel met milieucijfers in %
BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2022 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Verbruik energie uit biomassa gestegen tot 11%, las ik op Wikipedia.

Biomassa is met 54 procent de grootste bron van hernieuwbare energie. Het energieverbruik uit deze bron is in 2020 met 10 procent toegenomen naar 119 PJ. Deze stijging is grotendeels te danken aan de hogere inzet van biomassa in kolencentrales(ergvervuilend?). Ook het verbruik van biogas en vaste en vloeibare biomassa in ketels bij bedrijven nam toe.
Dan las ik bij zogenaamd duurzaam Nederland, dat deze tak van sport 11% van de benodigde energie voor geheel Nederland leverde.
Daarvan levert dus de zeer vervuilende biomassa 54% van. Er bestaat geen fossiele brandstof die meer vervuilend is dan het verbranden van uitstekend hout in biocentrales.
Kunnen we dan niet meteen met die vervuilende onzin stoppen.
Hoeveel mensen in de Randstad moeten van Links nog astma oplopen.
Dus van die zogenaamde energie bijlage uit hernieuwbare energie van totaal 11%, kunnen we zo al 54% aftrekken. Blijven er krap 5% over.

Ik bracht 40 jaar geleden vrachtwagens vol hier gekapt zogenaamd afgekeurd meterhout naar Frankfurt, waar het verwerkt werd in de spaanplaat fabrieken tot uitstekend bouwmateriaal.
Zijn we tegenwoordig hoogopgeleid groen gekleurd stapelgek geworden.
Als men hoogopgeleid wordt via een professor die wurmen bestudeert, heeft men na slagen in die opleiding, naderhand veel verstand van wurmen.
Maar dat wil niet zeggen dat men daarna ook veel verstand heeft van stratenmaken of melkmachines. Maar dat denken dat soort figuren vaak wel.
Dus personen die verstand hebben van wurmen, beslissen in ons kabinet over het toekomstige woningaanbod in Amsterdam.
Ik denk persoonlijk dat juffrouw Olongren ook veel verstand heeft van wurmen. Ze ziet soms wat pips.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 05, 2022 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ik bracht 40 jaar geleden vrachtwagens vol hier gekapt zogenaamd afgekeurd meterhout naar Frankfurt, waar het verwerkt werd in de spaanplaat fabrieken tot uitstekend bouwmateriaal. .

U zat 40 jaar geleden toch op de grote vaart ? Als u tenminste niet het waterpeil op de Veluwe aan het meten was ?
Of zat u nou 40 jaar geleden in Syrie ?
Schenk klare wijn, meneer Poendert. Het is een natuurlundig fieit dat iemand niet op twee plaatsen tegelijk kan zijn, laat staan op zevenhonderd plaatsen tegelijk.
Hoe doet u dat toch tegen alle wetten van de natuur in ?

BerichtGeplaatst: Za Mrt 05, 2022 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:
Er bestaat geen fossiele brandstof die meer vervuilend is dan het verbranden van uitstekend hout in biocentrales.
Kunnen we dan niet meteen met die vervuilende onzin stoppen.

Biomassacentrales als bron van groene stroom zijn een gotspe. Als je om aan dezelfde electriciteitsproduktie te kunnen komen hout verbrandt in plaats van steenkook heb je stukken meer uitstoot van fijnstof etc. En ja, ook van kooltjes oftewel CO2-moleculen. Kooltjes zijn overigens niet vervuilend. Fijnstof is dat zeer zeker wel.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 05, 2022 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:

Ik denk persoonlijk dat juffrouw Olongren ook veel verstand heeft van wurmen. Ze ziet soms wat pips.

Wanneer gaat ze wormen liggen te voeren? Ik vraag dit voor een vriend.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2022 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Ik bracht 40 jaar geleden vrachtwagens vol hier gekapt zogenaamd afgekeurd meterhout naar Frankfurt, waar het verwerkt werd in de spaanplaat fabrieken tot uitstekend bouwmateriaal. .

U zat 40 jaar geleden toch op de grote vaart ? Als u tenminste niet het waterpeil op de Veluwe aan het meten was ?
Of zat u nou 40 jaar geleden in Syrie ?
Schenk klare wijn, meneer Poendert. Het is een natuurlundig fieit dat iemand niet op twee plaatsen tegelijk kan zijn, laat staan op zevenhonderd plaatsen tegelijk.
Hoe doet u dat toch tegen alle wetten van de natuur in ?

U bent wel erg nieuwsgierig naar mijn verleden.
Vooruit dan maar .
Ik was nog 12-13 jaar toen ik ging werken nadat ik voor eigenwijsheid van de Mulo was geschopt.
Eerst in de bouw( bij mijn vader (hij had een aanemers bedrijfje) Daarna werd ik via een neef aangenomen op een enorm landgoed als speciale hulp voor de dame die daar de scepter zwaaide. Toen ik 16 jaar werd ging ik naar zee ongeveer tot mijn 24 ste verjaardag. Dit gebeurde met tussenpozen, als ik eerst in de keuken een schip zat, ging ik daarna bv voor het Houthakkervak, (het leukste werk dat ik ooit had) of vrachtwagenchauffeur Tussen door volgde ik diverse cursussen, waaronder smeden, electrotechniek ,onderhoudsmonteur, enz. Daarna kwam ik via via, in de machinekamer van zeeslepers en keukens van Cruisesschepen terecht. Enz, enz.
Hieruit bestond mijn afwisselende leven tot ik de gezegende pensioenleeftijd van 65 jaar bereikte.
Ik ben nog nooit ontslagen ik had alleen vaak trammelant als ik ontslag nam. Men wilde mij dan niet laten gaan, Wat verschillende trammelantzaken tot gevolg had.
Het tweede deel van mijn werkzame leven laat ik hier nog buiten beschouwing.
Ik hoop dat nu dat uw kinderachtige geschrijf op zijn eind loopt

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2022 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Loetje schreef:
Poendert schreef:

Wanneer gaat ze wormen liggen te voeren? Ik vraag dit voor een vriend.

Uw vriend maakt geen kans. Olongren is meer voor vriendinnen.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2022 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wormen liggen voeren is van toepassing op mensen in een houten doosje onder de grond.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2022 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Houd er rekening mee dat het gros van de berichten ov het milieu vanuit het pro standpunt van de schrijvers werd geschreven.

Dit schrijft Wikipedia.
Ongeveer 70 procent van de gebruikte biobrandstoffen waren milieutechnisch goede biobrandstoffen die, volgens Europese afspraken, dubbel tellen bij de berekening van het aandeel hernieuwbare energie.
Dus als men Groen vind dat het goed was, telt men hun luchtkastelen dubbel?
Ik geloof dat het gebruik van windmolens ongeveer 11,1 % van ons (of is dat alleen hun zogenaamde part van Groene stroom) energeverbruik oplost.
Toch wordt vaak geschreven dat Groen ooit ons energieprobleem zal oplossen. Dat zal op hun manier nooit gebeuren.
De GolfstroomWind die ons zachte klimaat in Europa veroorzaakt, wordt steeds meer door de enorme hoogten van de windmolens afgezwakt. Heeft men wel eens nagedacht of de afnane van de Golfstroomwind, van invloed kan zijn op ons eigen klimaat.
Of is men zo verdwaasd door de groene gekte, dat men niet verder kijkt dan hun groene neus reikt.
Ik blijf een voorstander van Thorium tot Fusie werkt.
In het land der blinden is Eenoog koning.