Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » In welk land zou u het liefst wonen indien niet het uwe? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

In welk land zou u het liefst wonen indien niet het uwe?
de VS
25%
 25%  [ 2 ]
een Scandinavisch land
12%
 12%  [ 1 ]
een Latijnsamerikaans land
0%
 0%  [ 0 ]
Rusland
12%
 12%  [ 1 ]
Canadá
0%
 0%  [ 0 ]
Australië
0%
 0%  [ 0 ]
Anders, namelijk.... en wel omdat....
50%
 50%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 8

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2021 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Exact.

En Nederlanders zijn zo'n beetje het botste volk wat er is. Moeten altijd hun mening uiten ook op momenten waarop dat totaal ongewenst en ongepast is, maar wij zien dat als een 'verworven recht'. Daarom hebben wij hier ook mensen die zich bezig houden met 'het recht om anderen te beledigen'.

Spreek voor jezelf s.v.p. Ik gedraag mij altijd overal keurig. Ik kan overal terecht, heb nooit met iemand problemen en zit binnen de kortste keren met iedereen aan de bar te kletsen. Of het nu Italianen, Spanjaarden, Britten, Fransen, Duitsers, Polen, Ieren, of wat dan ook zijn. Nooit nare ervaringen gehad. Behalve met Russen.

Tedje van Es schreef:
Als de reisleider je adviseert om tegen de douanemevrouw, die het visum controleert, niet te lachen en er niets tegen te zeggen dan zegt dat eigenlijk al genoeg....

Quote:
Ah, een reisleider....

Wat ah... ? Die man zegt dat niet voor niets. En hij is niet de enige die dat zegt.

Quote:
En bovenstaande was waarheid in de tijd van de Sovjet Unie, 31 jaar geleden. En verder gewoon een cultureel dingetje waar Nederlanders natuurlijk een uitgesproken mening over hebben, want zo zijn Nederlanders.

Laughing

Laat me toch niet lachen! Ik heb dat 3 jaar geleden ervaren. Je staat in een hokje, met spiegels rondom en boven je, met je snufferd plat voor een intimiderend hoge balie (je kunt er zowat je kin opleggen) en daarachter zit dan zo'n half naziwijf op je neer te kijken. Wat een warm welkom!

Russen is gewoon k*tvolk. Ik heb altijd gedacht dat het de Russische all-inclusive-toerist was die zich niet kan gedragen, maar het is gewoon de volksaard. En daar verandert jouw link, die afkomstig van de een of andere Russische propaganda-site, helemaal niets aan.
Mij zien ze er nooit meer.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2021 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Nooit nare ervaringen gehad. Behalve met Russen.

Welke nare ervaringen dan Smile Ach, laat maar Smile

Quote:
Laat me toch niet lachen! Ik heb dat 3 jaar geleden ervaren. Je staat in een hokje, met spiegels rondom en boven je, met je snufferd plat voor een intimiderend hoge balie (je kunt er zowat je kin opleggen) en daarachter zit dan zo'n half naziwijf op je neer te kijken. Wat een warm welkom!

Ik ben veel vaker in Rusland geweest dan jij en heb die ervaringen totaal niet. En nu?

Quote:
Russen is gewoon k*tvolk.

Op basis van jouw enkele ervaringen kun je dat zeggen over 144 miljoen mensen van tal van culturele afkomsten? Knap.

Quote:
En daar verandert jouw link, die afkomstig van de een of andere Russische propaganda-site, helemaal niets aan.

Precies wat ik bedoel: jij kan, als bekrompen Nederlander, niet omgaan met andere culturen. Als ze bv. een andere culturele gewoonte hebben mbt. lachen dan zit je al in de stress.

Quote:
Mij zien ze er nooit meer.

Ik denk dat ze die teleurstelling wel te boven komen hoor Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2021 18:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik vraag me trouwens af welke balie hoger is...

Paspoortcontrole vliegveld Moskou

Paspoort controle vliegveld Schiphol

Volgens mij maakt het weinig uit.

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2021 5:07 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

En zo verwerd ook deze discussiedraad weer tot een welles-nietes gebekvecht (of bekgevecht, mij om het even- laat vooral die oude koe in de sloot-)

Jammer..

Maar Cliff naar wel deel van Rusland zou jij het liefst emigreren? Kazan? Novgorod? San Petersburgo? Odessa? Vladivostok? Yekaterinburgo? Moscú?

Rusland is zeer verschillend naar spaanstalige oordelen. Wat is jouw ondervinding?

Tedje, doe niet flauw. Welk land zou je kiezen indien niet Nederland en waarom?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2021 8:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Willem schreef:
Maar Cliff naar wel deel van Rusland zou jij het liefst emigreren? Kazan? Novgorod? San Petersburgo? Odessa? Vladivostok? Yekaterinburgo? Moscú?

Ik ben geen stadsmens, maar een natuurmens. Ik zou dus wel een buitenhuis aan de Finse golf willen hebben of ergens bij Sochi. Of misschien zelfs de Krim.

Tegelijkertijd ligt mijn focus primair op Italië. Ik denk dat ik daar het liefst een tweede huis zou willen hebben. Maar voorlopig is en blijft Zeeland mijn nummer één woonbestemming. Ik woon hier gewoon in een prachtig resort wat jaarlijks een miljoen toeristen aantrekt die komen genieten van strand, natuur, ruimte, fietsen, wandelen, frisse lucht, etc.

Beetje meer klimaatverandering zodat het nog wat warmer wordt en het klimaat van Italië komt eigenlijk een beetje naar hier.

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2021 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Neh, onzin .
De wereld uit geholpen !

https://www.npostart.nl/pointer/22-11-2021/KN_1727121

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Di Nov 23, 2021 11:00, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2021 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Neh, onzin. Slechte campings worden opgedoekt en mooie huisjes komen terug.

Sowieso moet je eens even goed kijken wie er met een caravan en camper rondrijdt. Als je iemand vindt zonder grijs haar heb je een unicum. Dat kamperen met caravan is iets van de babyboomers. Dit was de trend tot voor kort:

Door Covid zijn er ineens veel meer caravans verkocht omdat mensen niet meer ver konden/wilden reizen met bv. vliegtuig en kozen voor een vakantie in eigen land.

Caravans en campers zijn duurder dan 5 sterren hotels, ook in Nederland. Aanschaf, afschrijving, extra brandstof, extra grote auto, onderhoud, stalling, etc. leiden ertoe dat een caravan kapitalen kost t.o.v. een vakantie in een bungalow of hotel.

Ik ga die caravans ook zeker niet missen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2021 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Welke nare ervaringen dan Smile Ach, laat maar Smile

Een korte opsomming:
Die ervaring met de douane had ik al verteld.
Op het cruiseschip was de bediening uitermate ongeïnteresseerd en onbeleefd.
De Russische toeristen op het schip waren onbeschofte horken en gedroegen zich in het restaurant net als de Russische all inclusive aso's in de gekende vakantieoorden (waar men er inmiddels de neus behoorlijk vol van heeft en zelfs Russen-vrije hotels aanbiedt).
We moesten in het hotel een verklaring teken dat we niet zouden roken, maar 's avond lagen de stomdronken Russen in de gang en bij de lift te roken. Geen hond van het personeel die er wat van zei.
Ik heb met eigen ogen gezien dat een suppoost in een museum een toerist letterlijk naar buiten sloeg. De man was iets in de garderobe vergeten en mocht dat niet meer gaan halen (het museum was eenrichtingsverkeer).
In de supermarkten was men bepaald niet behulpzaam en op het onbeleefde af. Men liet je maar wat aankloten.
In de bar werden eerst de Russen bediend en dan kwamen ze een keertje naar ons toe.
De gidsen die we in die week hadden waren belachelijk streng. Je mocht helemaal niks wat buiten het gebaande paadjes was. Het leek wel 1963.
We hebben in totaal één positieve ervaring gehad: een jonge ober die ons in een restaurant bediende waar de luchten. Hij was beleefd, grappig en praatte gewoon Engels. Ik heb hem een fooi gegeven die overeenkwam met de prijs van mijn lunchgerecht.

Quote:
Ik ben veel vaker in Rusland geweest dan jij en heb die ervaringen totaal niet. En nu?

Jij gaat naar familie. Ik ben toerist.

Quote:
Op basis van jouw enkele ervaringen kun je dat zeggen over 144 miljoen mensen van tal van culturele afkomsten? Knap.

Ik vertel MIJN ervaring en die van mijn medereizigers. En als ik OVERAL slecht behandeld wordt dan kan ik gerust zeggen dat een k*tvolk is.
In Amsterdam kom ik meer aardig volk tergen dan in Rusland.

Quote:
Precies wat ik bedoel: jij kan, als bekrompen Nederlander, niet omgaan met andere culturen. Als ze bv. een andere culturele gewoonte hebben mbt. lachen dan zit je al in de stress.

Ik schiet helemaal niet in de stress. Ik ben teleurgesteld in dat volk. Ik had me er iets anders van voorgesteld.

Quote:
Ik denk dat ze die teleurstelling wel te boven komen hoor Laughing

Een non-antwoord.
Jouw blinde adoratie voor dat land speelt jou behoorlijk parten, je ging al zover dat je mij glashard voor leugenaar hebt uitgemaakt. Dat zegt eigenlijk al genoeg...

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2021 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
In de bar werden eerst de Russen bediend en dan kwamen ze een keertje naar ons toe.

Laughing

Ik heb exact de tegengestelde ervaringen. Toeristen zijn ook veel aantrekkelijker voor de horeca dan de lokalo's.

Quote:
De gidsen die we in die week hadden waren belachelijk streng. Je mocht helemaal niks wat buiten het gebaande paadjes was. Het leek wel 1963.

Ga dan ook niet op georganiseerde all-inclusive reizen met een reisleider joh. Kom op. Wat zijn dat voor vakanties. Je laat je als schapen rondleiden en gaat vervolgens klagen dat er een hond rondloopt om de boel bij elkaar te houden.

Quote:
We hebben in totaal één positieve ervaring gehad: een jonge ober die ons in een restaurant bediende waar de luchten. Hij was beleefd, grappig en praatte gewoon Engels. Ik heb hem een fooi gegeven die overeenkwam met de prijs van mijn lunchgerecht.

Kijk, maar dat bedoel ik dus. Jij gaat naar het buitenland en vindt het dan een pluspunt als mensen Engels spreken...

Wat mij betreft ben jij het prototype consumerende toerist.

Quote:
Jij gaat naar familie. Ik ben toerist.

Ik zit zowel bij familie als in hotels hoor. En de Russen op straat weten echt niet of ik bij familie op bezoek ben of als toerist.

Quote:
En als ik OVERAL slecht behandeld wordt dan kan ik gerust zeggen dat een k*tvolk is.

Joh, dat land is enorm. Jij bent op een paar vierkante kilometer geweest. Doe eens niet zo bekompen joh.

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2021 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Wat een discussie joh. Rusland is toch gewoon een kutland? Klaar.

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2021 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jij bent er al helemaal nooit geweest volgens mij Laughing

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2021 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Klopt, ik zet geen stap in dictatoriale landen.

Maar daarom vind ik t niet minder een kutland he.

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2021 20:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar het maakt je mening een stuk minder waardevol he...

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Neh, onzin. Slechte campings worden opgedoekt en mooie huisjes komen terug.

Sowieso moet je eens even goed kijken wie er met een caravan en camper rondrijdt. Als je iemand vindt zonder grijs haar heb je een unicum. Dat kamperen met caravan is iets van de babyboomers. Dit was de trend tot voor kort:

Door Covid zijn er ineens veel meer caravans verkocht omdat mensen niet meer ver konden/wilden reizen met bv. vliegtuig en kozen voor een vakantie in eigen land.

Caravans en campers zijn duurder dan 5 sterren hotels, ook in Nederland. Aanschaf, afschrijving, extra brandstof, extra grote auto, onderhoud, stalling, etc. leiden ertoe dat een caravan kapitalen kost t.o.v. een vakantie in een bungalow of hotel.

Ik ga die caravans ook zeker niet missen.

Campings voor het "Gewone volk" worden opgedoekt, ook als die mensen er al tientallen jaren tevreden wonen. Dit plebs wordt vervangen door huizen die dat plebs niet kunnen betalen.
Toch mooi van de bestuurders.
Dan las ik onlangs dat veel campings in het Oosten des lands werden opgekocht door buitenlandse investeerders. Er zit blijkbaar geld in het vervangen van het plebs.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Royy schreef:

Ik bekijk Rusland via YOU TUBE. Wat een prachtig land, maar wel enorme afstanden.
Ook viel het mij op dat de Oorspronkelijke bevolking daar niet is uitgemoord, zoals bv in de VS. Dus daar was in het verleden weinig discriminate op ras.
Een ingenieur kan in Rusland maarzo een Samojeed van geboorte zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Dit plebs wordt vervangen door huizen die dat plebs niet kunnen betalen.

Onzin. Caravans zijn veel duurder.

Mensen met caravans denken altijd dat ze goedkoop op vakantie gaan, maar die kunnen gewoon niet rekenen. Op vakantie gaan met de caravan kost kapitalen. Een huisje huren is vele malen goedkoper.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert
Toch mooi van de bestuurders.
Cliif adviseert Zeeuwse bestuurders.
Quote:
Dan las ik onlangs dat veel campings in het Oosten des lands werden opgekocht door buitenlandse investeerders. Er zit blijkbaar geld in het vervangen van het plebs.
klopt, daarom adviseren provinciale staten B&W Britse/Amerikaanse investeerders uitsluitend om vakantie huizen te bouwen voor mensen uit het hogere segment .
Deze doelgroep bedient ook auto verzekeraar Promovedum met 25 % korting op hun auto's, omdat rijkaards altijd de nieuwste auto's hebben in plaats van oude Lada's of Ducato diesels .

100 huisje verhuren brengt vele malen meer op dan 10 caravans .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Wo Nov 24, 2021 11:57, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ga dan ook niet op georganiseerde all-inclusive reizen met een reisleider joh. Kom op. Wat zijn dat voor vakanties. Je laat je als schapen rondleiden en gaat vervolgens klagen dat er een hond rondloopt om de boel bij elkaar te houden.

Het was helemaal niet all-inclusive, het vervoer voor die week was gehuurd net als de gidsen waren ingehuurd. Voor de rest waren we gewoon vrij.

Quote:
Kijk, maar dat bedoel ik dus. Jij gaat naar het buitenland en vindt het dan een pluspunt als mensen Engels spreken...

Natuurlijk is dat een pluspunt! Dat ik dit nog uit moet leggen! Die jongen snapte tenminste dat de meeste toeristen, die naar zijn land komen, geen Russisch spreken, maar dat ze meesten wel Engels spreken.

Quote:
Wat mij betreft ben jij het prototype consumerende toerist.

Ik heb geen idee wat dat is, maar hoe dan ook: het maakt Russen natuurlijk geen haar beter.

Quote:
Joh, dat land is enorm. Jij bent op een paar vierkante kilometer geweest. Doe eens niet zo bekompen joh.

Hahaha! Kijk aan! Eerst was ik een leugenaar en nou ben ik bekrompen. En omdat ik bekrompen ben heeft men mij onbeschoft behandeld!. Het ligt aan mij en niet aan de k*tRussen die op veel plaatsen, vanwege hun gedrag, niet graag gezien zijn en zelfs geweerd worden.
Laat me toch niet lachen, man! Jouw blinde adoratie voor dat volk heeft inmiddels groteske proporties aangenomen. Laughing

Rusland: een mooi land maar er moesten geen Russen wonen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En omdat ik bekrompen ben heeft men mij onbeschoft behandeld!

Dat is jouw conclusie, maar daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Dat is jouw conclusie, maar daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben Laughing

Ik snap het: je hebt geen argumenten meer en begint je nu in allerlei bochten te wringen en roept steeds harder dat het allemaal aan mij ligt.

Royy schreef:

Dat vond ik beslist niet voordat ik er geweest was, maar dat vind ik nu wel.
Als ik ergens heenga dan sta ik voor alles open (anders moet je niet gaan, vind ik), maar Rusland was een grote teleurstelling en ik kan iedereen aanraden om er niet heen te gaan. Mooi land, maar het volk is echt helemaal niks.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wij, mijn vrouw en ik gingen elk pensiioenjaar als het nog niet zo warm was met cursusreizen naar verschillende landen(Vaak O-Europees). Later in het jaar, als het warmer werd, gingen wij veel naar Scandinavië met de camper, vaak totdat het begon te vriezen. De laatste jaren werd het Kamperen in naburige landen.
Als ik in Duitsland bv 50 km verder reed, was ik daar ook nog nooit geweest, dus was het ook nieuw.
Vaak zocht ik staanplaatsen onder een tientje op. Daar kwam dan vaak de plaatselijke burgemeester op bezoek. Die verklaarde dat de uitstekende camperplaatsen zorgden dat hun dorpje meer bekendheid kreeg. Dat was blijkbaar de bedoeling van de uitstekende verzorging. Ook de plaatselijke middenstand was blij met onze extra klandizie.
Busreizen die wij maakten, waren vaak ook leuk via de medereizigers. Als dat leuke mensen waren en de chauffeur was bekwaam, werd die reis vaak een sucses.
Mensen die met de vooraf genomen besluiten mee te gaan met de overtuiging, dat er in de bezoekende landen alleen maar klootzakken leven, helpen de hele reis, ook voor de rest, naar hun grootje.
Daarnaast is het mijn overtuiging dat men met een georganiseerde reis, veel meer op leuke, interessante plaatsen komt, dan op eigen houtje.
De mooiste rondreizen maakten wij vaak met de goedkoopste reisaanbieders, zoals bv Peter Langhout.
Wel is het mijn voorwaarde dat je verblijf in een hotel minstens steeds 4-5 dagen duurt. Anders blijf je slepen met koffers.
In veel landen is een plaatselijke gids verplicht.
Het werd voor ons dus vaak in het voorjaar Sicilie en Calabrië, een reis door de Balkan en Servie, of een rondreis door Spanje en Portugal, en daarna trapten we de Kamper aan.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 14:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik snap het: je hebt geen argumenten meer en begint je nu in allerlei bochten te wringen en roept steeds harder dat het allemaal aan mij ligt.

Neh, ik vind je erg bekrompen. Je serveert 144 miljoen mensen en het grootste land ter wereld af op één georganiseerde reis. Natuurlijk mag je dan mij beschuldigen van 'blinde adoratie', maar ik vind die manier van werken voor ieder land belachelijk.

't Is een beetje zoals iemand die roept dat Turkije een prachtig land is en dat baseert op het 5-sterren resort.

Ik neem het niet echt serieus. Net als die Russen-vrije vakanties, die zijn nergens te boeken. Die discussie hebben we wel eens gehad. Zodra ik je om links vraag haak je af.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wat een onzin, elke mening is waardevol.

Tedje schreef:
Dat vond ik beslist niet voordat ik er geweest was, maar dat vind ik nu wel.
Als ik ergens heenga dan sta ik voor alles open (anders moet je niet gaan, vind ik), maar Rusland was een grote teleurstelling en ik kan iedereen aanraden om er niet heen te gaan. Mooi land, maar het volk is echt helemaal niks.

Ik heb daar wel kijk op.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Royy schreef:
Wat een onzin, elke mening is waardevol.

Moah... ik zou toch mijn eigen mening over Guatemala niet zo serieus nemen. Ik ben er nooit geweest.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wat meisjes betreft staan Venezuela, Zuid-Oost Azie met Porto-Rico samen op de derde plek, Nederland gooit ook hoge ogen, maar de Grieken stonden bovenaan. Dit komt omdat in Griekenland blonde en donkere dames allebei voorradig waren.
Maar ieder zijn smaak.