Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Het gas wordt duur.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Het gas wordt duur.
BerichtGeplaatst: Za Okt 16, 2021 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het zal niemand ontgaan zijn dat we de komende winter flink moeten betalen voor ons gas.
Maar geen nood, de overheid schiet te hulp met geld en met handige tips.

Eigenlijk hoort dit in de rubriek Humor want het is ronduit lachwekkend.

Een greep uit de geweldige tips:

Verwarm je huis niet te lang. Overdag niemand thuis? Zet de verwarming op 15 graden, net zoals 's nachts.

Heb je kamers die je weinig gebruikt? Draai de radiatorknop daar bijna dicht, op de vorstvrij-stand.

Houd deuren van kamers dicht, zodat er geen warmte 'ontsnapt' van verwarmde naar onverwarmde kamers.

Werk je veel thuis, maar ben je ook welkom op kantoor? Dan kun je op kantoor gaan werken, zodat je je huis niet hoeft te verwarmen.

Heb je een sportschool-abonnement? Douche dan na het sporten in de sportschool in plaats van thuis.

....geen suddervlees uren op het gas, maar een stukje vis dat 2 minuten per kant nodig heeft.
Maar pas op: bak niet te kort, kip moet je bijvoorbeeld echt goed door en door bakken vanwege het risico op een salmonellabesmetting.

https://nos.nl/artikel/2401847-gas-duurder-dit-kan-je-allemaal-doen-om-minder-te-verbruiken

Werkelijk! Wie verzint deze flauwekul, behandelt ons als imbecielen en krijgt daar ook nog dik voor betaald?
Het doet me sterk aan het nationale hitteplan denken.

Laughing Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Za Okt 16, 2021 20:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Werkelijk te gek voor woorden.
Maar ben je nog niet van het gas af?

Nederland moet de belastingen, accijnzen en BTW op gas verlagen.
Dan is er niets aan de hand.
Hetzelfde met benzine en diesel.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 17, 2021 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Rusland heeft gas genoeg.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 17, 2021 18:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Het zal niemand ontgaan zijn dat we de komende winter flink moeten betalen voor ons gas.
Maar geen nood, de overheid schiet te hulp met geld en met handige tips.

Eigenlijk hoort dit in de rubriek Humor want het is ronduit lachwekkend.

Een greep uit de geweldige tips:

Verwarm je huis niet te lang. Overdag niemand thuis? Zet de verwarming op 15 graden, net zoals 's nachts.

Heb je kamers die je weinig gebruikt? Draai de radiatorknop daar bijna dicht, op de vorstvrij-stand.

Houd deuren van kamers dicht, zodat er geen warmte 'ontsnapt' van verwarmde naar onverwarmde kamers.

Werk je veel thuis, maar ben je ook welkom op kantoor? Dan kun je op kantoor gaan werken, zodat je je huis niet hoeft te verwarmen.

Heb je een sportschool-abonnement? Douche dan na het sporten in de sportschool in plaats van thuis.

....geen suddervlees uren op het gas, maar een stukje vis dat 2 minuten per kant nodig heeft.
Maar pas op: bak niet te kort, kip moet je bijvoorbeeld echt goed door en door bakken vanwege het risico op een salmonellabesmetting.

https://nos.nl/artikel/2401847-gas-duurder-dit-kan-je-allemaal-doen-om-minder-te-verbruiken

Werkelijk! Wie verzint deze flauwekul, behandelt ons als imbecielen en krijgt daar ook nog dik voor betaald?
Het doet me sterk aan het nationale hitteplan denken.

Laughing Laughing Laughing Laughing

De naïviteit droop van mensen die dachten dat het dichtdraaien van de gaskraan in Groningen niet zou leiden tot een disproportionele prijsstijging. Dit zag je toch van mijlenver aankomen? Energiearmoede was dagenlang trending op de sociale media. Ik wil zien hoe een doorsnee huishouden 400-500 euro kunnen ophoesten voor gas en elektra. Het is de waanzin voorbij.

Ikzelf heb besloten om mijn huis te verduurzamen. Gas zoveel mogelijk eruit, zonnepanelen (en zonneboiler) op het dak en doorpakken op isoleren. Je kunt wel ageren, resultaat is dat je peperdure kosten eraan overhoudt. Dan maar mee met de stroming.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2021 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ikzelf heb besloten om mijn huis te verduurzamen. Gas zoveel mogelijk eruit, zonnepanelen (en zonneboiler) op het dak en doorpakken op isoleren. Je kunt wel ageren, resultaat is dat je peperdure kosten eraan overhoudt. Dan maar mee met de stroming.

YES! Finally Laughing

En je liep eerder over de afbouw van de salderingsregeling te roepen, maar wees gerust. Dat was slechts een wetsvoorstel wat ook nog eens controversieel verklaard is en het dus voorlopig nooit gaat halen zolang er geen nieuw kabinet is. En zelfs dan durft men daar niets tegenover te zetten. Er zal dan geïnvesteerd gaan worden in thuisbatterijen, dus zullen die weer BTW vrij aangeschaft kunnen worden vermoed ik.

Komt helemaal goed zo!

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik ben daar nog steeds niet gerust onder maar nietsdoen is geen optie. Ik ben er inmiddels achter dat het verstandiger is om aan de voorkant mee te gaan met de stroom. De overheid start met (financiële) motivatie en eindigt met 'dwang' om de achtergeblevenen mee te nemen. Dan kun je maar beter voorin de trein zitten en profiteren van de voordelen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Overigens heb ik eerder aangegeven elektrisch te willen rijden. De gemeente beweegt echter niet mee en zijn destructief in hun communicatie. Ik heb al verschillende keren aangegeven dat de situatie aangepast moet worden om elektrisch rijden praktisch mogelijk te maken en wat nodig is. Ik krijgt 'nee' op mijn rekest en zoek het maar uit. Er wordt niet meegedacht met oplossingen, ik heb nu al verschillende oplossingen aangedragen. Een eigen parkeerplaats is niet mogelijk dus heb ik gepleit om een parkeerplaats te maken waar alleen elektrische auto's mogen parkeren. Kan ook niet. Aan het einde van de straat staan garageboxen, kunnen jullie daar dan iets mee? Of de parkeerplaats aan de overkant, ook die leent zich er voor om te voorzien van laadpalen. Helaas buigt de gemeente niet mee. Heb ook al gevraagd om zelf een voorstel aan te dragen maar dat is onbeantwoord gebleven.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Koop een huis met een eigen parkeerplek of huur zelf een garagebox Smile

Ik vind trouwens wel dat de gemeente moet meebewegen hoor, dus geef je daar gelijk.

BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 23:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Koop een huis met een eigen parkeerplek of huur zelf een garagebox Smile

Typisch antwoord van een ambtenaar. Wink
Overigens wel één van de redenen dat ik zoek naar een half vrijstaande woning met oprit. Maar de huizenmarkt is hysterisch.

Quote:
Ik vind trouwens wel dat de gemeente moet meebewegen hoor, dus geef je daar gelijk.

Zeker als je verschillende oplossingen voordraagt. Het is niet zo dat ik roep dat zij moeten faciliteren en punt. Ik probeer oprecht mee te denken in oplossingen en ben zelfs bereid om een financiële bijdrage te leveren.

BerichtGeplaatst: Do Okt 28, 2021 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poetin schiet te hulp Smile

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/28/rusland-gaat-binnenkort-west-europese-aardgasvoorraden-aanvullen-a4063432

BerichtGeplaatst: Za Nov 06, 2021 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Het gas wordt duur omdat de dure zonne-energie en windenergie een illusie blijken te zijn waar Rutte al zijn
kaarten op heeft gezet....

en 10 miljard van ons geld, inmiddels besteedt aan de gasrotonde in Groningen''
onder druk van de Amerikaanse keizer Obama door het putje heeft gespoeld.

10 miljard, onze overheid speelt met miljarden alsof het op de ruggen van het volk groeit als kool...

De werkelijk is echter, burn outs, wedijver, roddel, haat en nijd en een totaal losgeslagen vereenzaamde samenleving...

BerichtGeplaatst: Za Nov 06, 2021 15:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljard? Wat zonde... daar heb je ongeveer 0,0003 kerncentrales voor Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Nov 07, 2021 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

10 miljard weggooien door Rutte, Pechthold aan een werkloze gasrotonde is inderdaad doodzonde...
De VS lacht in haar vuistje.

Daardoor vallen er doden in ziekenhuizen met onvoldoende capaciteit.

maar kerncentrales zijn goedkoper en gaan langer mee
dan de zeer snel weer af te schrijven windmolens en zonne-illusie...

De zonne-illusie is een product van corrupte belangen en subsidies.

De anti kernenergie lobby is een totaal door en door verrotte corrupte groepjes netwerken
boomers met valse voorwenselingen..

Deze lobby is de belangrijkste aanjager van CO2 uitsstoot geweest van de afgelopen 30 jaar en doet net
of hun neus bloed.

BerichtGeplaatst: Di Nov 09, 2021 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Di Nov 09, 2021 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Nov 09, 2021 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Edwin flink de dupe van faillissement Welkom Energie
Edwin Abbel is flink in de aap gelogeerd nu zijn energieleverancier Welkom Energie failliet is gegaan. Door het faillissement van de energieleverancier is Edwin 100 euro per maand meer kwijt aan energie.

https://nos.nl/nieuwsuur/video/2404902-edwin-flink-de-dupe-van-faillissement-welkom-energie

Tja Edwin, dat krijg je als je het onderste uit de kan wilt hebben en kan je de deksel op je neus krijgen.

"Welkom Energie", alleen de naam al. Alweer zo'n hyena die munt wilde slaan uit de vrije energiemarkt.